Pokud používáte úložiště Dropboxu Microsoft vám nabízí, že vám přidá 100 GB prostoru na svém úložišti OneDrive na jeden rok. K tomu stačí, abyste mu dokázali, že máte účet u Dropboxu. A to uděláte tak, že do Dropboxu uložíte soubor. Celé je to prý velmi jednoduché a trvá to kolem 10 sekund.
A proč to Microsoft dělá? Evidentně se snaží přilákat uživatele k vlastnímu úložišti a věří, že po jeho vyzkoušení alespoň část z nich u něj už zůstane. A určitě chce zvýšit příjmy plynoucí mu z jeho vlastních online služeb.

Tohle všechno je poměrně jasné a srozumitelné. Ovšem poněkud paradoxní je, že na jedné straně Microsoft Dropboxu takto otevřeně konkuruje a na straně druhé s ním spolupracuje na přímé integraci Dropboxu do Office. Musí samozřejmě brát ohled na potřeby svých zákazníků, z nichž nemalá část používá právě Dropbox.
V teorii i praxi podnikání pro takový dvojznačný vztah dvou firem existuje krásné anglické slovo coopetition – jde o složeninu ze slov competition a cooperation. Firmy v jedné oblasti vzájemně soutěží a v druhé jsou s ohledem na potřeby svých zákazníků nuceni chtě nechtě spolupracovat.

V tomto konkrétním případě asi za delší konec tahá Microsoft. Dropbox je na toku příjmů z provozování úložiště přímo závislý. Za to Microsoft má jednak nemalé finanční rezervy, jednak může OneDrive „dotovat“ (a to i dost dlouho) z příjmů ze svých jiných produktů.
A podobně je na tom třeba Google a jeho Google Drive. Co myslíte, má Dropbox šanci dlouhodobě odolávat konkurenci úložišť od Microsoftu, Googlu a dalších společností?
Zdroj: Neowin
A proč to Microsoft dělá? Evidentně se snaží přilákat uživatele k vlastnímu úložišti a věří, že po jeho vyzkoušení alespoň část z nich u něj už zůstane. A určitě chce zvýšit příjmy plynoucí mu z jeho vlastních online služeb.

Tohle všechno je poměrně jasné a srozumitelné. Ovšem poněkud paradoxní je, že na jedné straně Microsoft Dropboxu takto otevřeně konkuruje a na straně druhé s ním spolupracuje na přímé integraci Dropboxu do Office. Musí samozřejmě brát ohled na potřeby svých zákazníků, z nichž nemalá část používá právě Dropbox.
V teorii i praxi podnikání pro takový dvojznačný vztah dvou firem existuje krásné anglické slovo coopetition – jde o složeninu ze slov competition a cooperation. Firmy v jedné oblasti vzájemně soutěží a v druhé jsou s ohledem na potřeby svých zákazníků nuceni chtě nechtě spolupracovat.

V tomto konkrétním případě asi za delší konec tahá Microsoft. Dropbox je na toku příjmů z provozování úložiště přímo závislý. Za to Microsoft má jednak nemalé finanční rezervy, jednak může OneDrive „dotovat“ (a to i dost dlouho) z příjmů ze svých jiných produktů.
A podobně je na tom třeba Google a jeho Google Drive. Co myslíte, má Dropbox šanci dlouhodobě odolávat konkurenci úložišť od Microsoftu, Googlu a dalších společností?
Zdroj: Neowin