reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Bleskovky  |  Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Google News  |  Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak  |   Svět mobilně
Proč mít u nás profil?
9.6.2023, Milan Šurkala, aktualita
Automobilka Volvo představuje nový elektromobil EX30. Jde o malé SUV, které docela překvapí cenou už od 869.000 Kč. To je na tuto značku docela příznivá částka, jde však ale o poměrně malé auto.
haunter (193) | 10.6.202317:44
Už jsme se na to dívali, v kombinaci se soláry to bude nejspíš adept na druhé auto... se sousedem a jeho LC500 si dáme závod na rozjezdy a na okruhu, když se pojede do města nebo na zahradu ­(150km daleko, druhá 60km daleko­), ideální. Ale ještě uvidím jaké budou jízdní vlastnosti, bo XC40 bylo fakt peklo ­- to už raději Q3 etron, se kterým byla sranda ­(jednu zatáčku jsem i projel smykem­). Ještě mi teda chybí info o V2H a nechápu to Cross Country ­- měl jsem za to, že EX verze už je CC, stejně jako XC řada... Taky mě mrzí ta absence kůže, takže naši XC60 my19 T5 R­-design si hlavně kvůli tomuto podržíme... Váha je v pořádku, nejspíš to taky bude z bórové oceli...
Odpovědět1  0
Choakinek (1502) | 10.6.202315:38
Představuji si, že jsem průměrný Němec. Deset plných mezd­/platů mi přijde hodně. Řekněme, že za pět bych to bral:

435 tisíc Kč.

Nyní je ovšem ještě nutný přepočet pro Česko:

435 000 : 3 = 145 000 Kč.

Jo, to už je tak akorát. Tak až tam budeme, mohu směle navštívit autosalon.
Odpovědět0  2
Choakinek (1502) | 11.6.202315:16
Nerozumím uděleným mínusům.

Přeci když se politicky rozhodlo­(*­), že naše příjmy se za stejnou práci budou dělit třemi ­(oproti standardně vyspělé západní zemi ­- tj. např. Německu­), no tak přeci zboží, které korporativismus vyrobí v zahraničí a doveze do ČR zde musí prodat za třikrát menší cenu ­(než např. v tom Německu­).

V opačném případě přeci vzniká podivná struktura jakýchsi podlidí, kteří za stejnou věc platí třikrát tolik. Vám to dává smysl?

(*­) V roce 1945 bylo Německo totálně rozbité. Z toho logicky vyplývá menší životní úroveň. Měl­-li by problém třikrát menších příjmů v ČR ­(např. proti Německu­) odrážet ekonomickou realitu, znamenalo by to, že Německo by muselo být za 30 let, tj. v roce 1975 stále podobně rozbité a životní úroveň by zhruba odpovídala roku 1945. Tak to samozřejmě nebylo.

Problém v ČR je tak logicky způsoben politickým rozhodnutím, prostě se řeklo, že to tak bude, s ekonomickou realitou to nemá nic společného.
Odpovědět0  1
haunter (193) | 11.6.202317:02
Jedno staré kočičí přísloví, které se sem moc dobře hodí říká:
Co to sakra meleš, ty vořechu?

A teď vážně ­- třeba na uložtu je zdarma ke stažení pdf Mankiw: Zásady ekonomie... tak studuj, Šmudlo :)
Odpovědět0  2
Choakinek (1502) | 11.6.202318:26
Tak hlavně jste v protiargumentaci nic nepředvedl, pouze jste:

1­) mě nadávkou urazil.

2­) poslal odkaz na nějakou knihu. Existuje spousta knih, řada z nich jsou naprosté bláboly.
Odpovědět0  0
Eskymak (1038) | 9.6.202314:43
Ta rezerva na střeše je trefná, do kufru se vám totiž nic nevejde. A jakou má vozidlo spotřebu a dojezd, s rezervou na střeše? Opravdu špatný vtip.
Odpovědět3  2
MrQuick (21) | 9.6.202312:42
Tak systém pro sledování pozornosti řidiče, systém pro předcházení kolizím, asistent pro přizpůsobení rychlosti, adaptivní tempomat, asistent jízdy v kolonách, automatické brždění, asistent řízení, výstraha opuštění jízdního pruhu a udržování vozu v něm, varování před kolizí zezadu, automatické brždění na křižovatkách, alkoholový zámek a další ­- PÍČ@VINY
Odpovědět4  3
Choakinek (1502) | 10.6.202316:08
Je to výsledek od cca roku 2000 neřešené IT bubliny.

Resp. řeší se např. právě takhle ­- vývojem těchto nesmyslů ­- volím slušnější slovo, ale chápu Vás :­-­).
Odpovědět0  3
Duncan66 (189) | 12.6.20236:23
Souhlasim, ze je to problem neresene bubliny, ovsem nikoli IT, ale ve vasi hlave...
Odpovědět1  0
Eskymak (1038) | 10.6.202321:29
Pro většinu lidí je auto dopravní prostředek pro přesun z bodu A do bodu B, a chtějí to dělat co nejpohodlněji a nejjednodušeji a neposlední řadě i co nejbezpečněji. Stejně jako se u nás začínají rozmáhat automatické převodovky, protože lidé už nechtějí kvedlat, rozšiřují se i všelijací asistenti, protože lidé vědí, že nedokážou udržet 100% pozornost po dobu jízdy, sledovat všechny směry včetně mrtvých uhlů, držovat správný odstup, a tak dále.

S ne­-adaptivním tempomatem se v provozu moc jezdit nedá, protože co chvíli dojedete jiné vozidlo, které jede jen o pár km­/h pomaleji, kdy jste nuceni buď zpomalit nebo ho předjet. S adaptivním tempomatem se pověsíte za auto a je vám jedno, jestli jede 87 nebo 89km­/h.
Odpovědět2  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.