Musk má na rakety, tunely a púrakticky na vše jeden základní recept: Znovupoužitelnost, hromadná výroba a maximální využívání existujících )levných) součástek. A funguje to. Když se náklady na vývoj rozpustí do víc vyrobených kusů, klesá cena. Když se 80% rakety zachrání a může letět alespoň ještě jednou, klesá cena. Když se razící štít nepohřbí kousek za koncem tunelu, ale vyjede a jde razit další, klesá cena atd.Jen tak dál!
Odpovědět3 0
Tak on obecně si soukromý sektor trochu více hlídá náklady než sektor placený z veřejných peněz. Tady je otázka spíše to, kam až je to marketingový sen a kde už začíná skutečná ekonomická realita.
Odpovědět2 0
Skutocna realita je taka ze nevedia pokryt ani dodavky materialu na ISS. Nemaju dostatocne velku nosnu raketu ani take motory. A zda sa ze ani tak skoro mat nebudu. Napriek tomu mali grant NASA, celkom tomu nerozumiem ako sa to pred auditom hodnotilo. Asi stylom.. to co vam ja naslubujem vam nikto iny nedokaze dat? :D Je rozdiel v nakladoch, cenach samotnej stavby a vyvoja ak veziete hore 2.5 tony na prskavke a ak veziete 20-50 ton a ludsku posadku? Okrem toho to nevyzera ani na to ze by ludska posadka mala ist hore a dole na niecom inom ako na Sojuze. To sa este nebavime o navratovych moduloch, co je uplne ina kategoria, to nie je raketa a vyvoj je o niecom uplne inom. On troluje o cestach na Mars :D je to populista a chudak, nic viac nic menej, nieco ako u nas Fico...
Odpovědět0 1