16.2.2021, Jan Vítek, aktualita

Elon Musk je ostře sledovaným jedincem, jehož samotné tweety prý mohou hýbat hodnotou akcií, přičemž nyní jde ještě navíc o nákup Bitcoinů za celkem 1,5 miliardy dolarů firmou Tesla. Komu se to nelíbí a proč?

reklama
Hmm | od: danito (108)  19.2.202115:28
a když je najednou začne prodávat, tak z toho bude globální katastrofa. Neřešil bych vůbec, že to nakoupil, ale co s tím udělá potom. Leda by měl tip, že cena ještě poroste. Musk je génius a vizionář. A nedávno se tvrdilo, že je před krachem a teď má takový balík na BC?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: Akuh (238)  19.2.202121:37
Bitcoin je vcelku dlouhodobě stabilně rostoucí. jednou za 4 roky je u něj obvyklé že má ATH, ikdyž mezi tím je slabší období. Oproti tomu dolar neustále padá k hodnotou dolů a letos se do oběhu uvolnilo 40% veškerýho dolaru za selou historii. Musk do toho jde shodně velkou pravděpodobností proto, že se bojí co udělá dolar. Ze stejnýho důvodu se zmiňily iže můžou investovat do zlata.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: wrah666 (2988)  19.2.202123:03
Trefa hřebíku přímo na hlavičku. NENÍ to BTC co stoupá. To jen hodnota a důvěra v ­"tradiční­" měny zoufale klesá. Podle mě je to velmi špatné znamení, ale ­"odpovědným­" je to naprosto fuk. Když už vůbec něco řeší, tak následky. Nikdy ne příčinu. Přitom každý normální člověk selským rozumem odhadne, že nelze dlouhodobě udržet systém, kteřý vytváří mnohonásobně víc dluhů než hodnot. Krátkodobě ano, za ohromnou cenu. Dlouhodobě nikoliv a trvale už vůbec ne. Dřív nebo později dojde ke stavu, že se nepodložené dluhy zhroutí, pač nebude z čeho platit úroky. Dneska to centrální banky ­"řeší­" ­(tedy neřeší­) záporným úrokem. Jenže i to je jen krátkodobé řešení. Dluhopisy se záporným prokem koupíte jen, když čekáte, že měna poklesne ještě víc. A tím jsme u prvotního problému. A sice, že to jsou ­"klasické­" měny, co klesá na hodnotě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Hmm | od: Duncan66 (136)  24.2.20219:51
"mnohonasobne vic dluhu, nez hodnot­"? Muzete svoje tvrzeni necim dolozit prosim?
Jinak s nakupem dluhopisu byt se zapornym urokem je to slozitejsi, to se netyka drobnych a malych investoru. Banky a podobne instituce maji jina pravidla, narizeni, ale i strategie, nez nejaka fyzicka osoba ci mala investicni spolecnost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Proč to vůbec řešíte? | od: romcza_cz (1)  17.2.202111:46
Vážně se zde musím zeptat, proč toto vůbec řešíte? Elon je oproti jiným jiný jen v tom, že se neskrývá a nebojí se.
Machinace s trhy se dějí dnes a denně, nejvíce peněz vydělá jen subjekt, co má nejvíce peněz ­- běžný jednotlivec nikdy manipulací nic nezíská.
To jste nikdy neslyšely o Whales? To jste nikdy neslyšeli o ropných magnátech? To nevíte, že světové banky vlastní lidi, kteří šachují s globálné politikou, aby z toho měli čím dál více?
Neslyšeli jste o Gamestop?

V tuhle chvíli jsme prostě v bodě, kdy jsou pravidla na trzích vymyšlená pro velké hráče a ti nejchytřejší s tím manipulují ­- že jsme si to vymysleli takhle, je na nás ­- takže vinit Elona z něčeho, s čím všichni pasivně souhlasíme a neřešíme to, je vážně pokrytecké. Akcie už dávno hodnotu firmy neurčují, je to jen vymyšlený konstrukt, aby někdo vydělal.

Tak až budete zase řešit, že Elon dělá něco, co kdokoliv jiný, zamyslete se pls, díky.

Koment píšu trochu upset, decentně mě to rozhodilo ­- jsem si spočítal inflaci a úrokové sazby bank za posledních dvacet let a už týden jsem z toho naštvaný :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
musk a ovlivnování | od: Mr.GO! (88)  17.2.20218:17
Haha, to bude zase legrace to číst, jak manipuluje atd... jenže on je v tomto případě pouze ­"koncový ­" zákazník, ne vlastník, nebo spoluvlastník byznysu. takže manipulovat může a nikdo jim nic nemůže udělat.
"Koupil jsem, koupil jsem hodně. pochlubil jsem se. to je celý. Váš Elon.­"
není tu žádný pokus napřed zamávat s cenou a pak kupovat­/prodávat.
Ale jak je vidět , že prachy má ­/mají­/. takže když před nedávnem tweetnul že by skoupil akcie tesly, a že na to má, tak to vypadá že na to asi měl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(2)
Re: musk a ovlivnování | od: blue.sun (264)  17.2.202111:13
Možná investuje do bitcoinů, aby si právě na to odkoupení vydělal. :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
BTC | od: honza1616 (1692)  17.2.20216:51
Buďte v klidu, bitcoin nejspíš dosáhl vrcholu a poslední 2 týdny kulminuje, je dost možné že to za chvili praskne,

stačí aby se pár lidí zbavilo toho co vlastní a půjde to zase dolů
a čím víc lidí bude prodávat tím rychleji půjde BTC dolů a tím ještě víc a rychleji se toho budou další lidé zbavovat a ještě rychleji to začne padat....
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(3)
Re: BTC | od: pan_Jaroslav_Crha_guru_IT (308)  17.2.202111:32
bla bla bla dva týdny roste a roste...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
co mi to připomíná | od: FAk (8)  17.2.20210:43
b­-b­-b­-b­-b­-bitconne­-e­-e­-ect
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
musk | od: Andir (507)  16.2.202122:33
Musk mi přišel vždy jako zajímavej člověk co měl vizi ale s těma kryptoměnama mě docela zklamal, čekal bych že zrovna ty zavrhne
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(4)
Re: musk | od: snajprik (924)  17.2.20216:23
bitcoin je vymyslena mena bez zaruk jednoducha piramidovka, ktora funguje dokial ludia tam sypu prachy.
Mustk nieje sprosty tak prečo si s toho fiktivneho sveta zopar miliard nevziať :D Mustk kupoval bitcoiny pred cca 2 tyždnami po 26 000 dolarov po dvoch tyždňoch stoji bitcoin 50 000 dolarov, Must zarobil za 2 tyždne 1 400 000 000 dolarov jeho šikovnosť a smola sprostich ludi, ktory na tuto piramidovku naleteli a nustkovy zarobili prachy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(6)
Re: musk | od: wrah666 (2988)  17.2.20217:38
Od doby, kdy se zrušil zlatý standart je každá měna jen iluzorní a bez záruk. Iluzorně za ní ručí stát svým hospodářstvím a majetkem.V reálu je to samozřejmě naprosto nevymahatelné a stát může ovčany kdykoliv okrást jak se mu zachce. A také k tomu v historii mnohokrát došlo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(2)
Re: musk | od: blue.sun (264)  17.2.202111:04
A u bitcoinu samozřejmě vůbec nikdo nikoho nikdy okrást nemůže...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: musk | od: pan_Jaroslav_Crha_guru_IT (308)  17.2.202111:35
zkus to a zaručuju ti že budeš do konce života miliardář.

On je problém v tom, že bitcoin má konečné množství, což se o natisknutných penězích říct nedá.

Defakto hodnota bitcoinu neroste, ale zůstává pořád stejná, to jen okolo ostatní měny ztrácí hodnotu. Což je teď krásně vidět, když si USA natiskli zhruba čtvrtinu všech dollarů do té doby v oběhu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: musk | od: blue.sun (264)  17.2.202112:15
Prosím, Crho, už opravdu ne... pro dnešek bylo smíchu dost. :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: musk | od: hobitt (43)  17.2.202120:18
Tak proč to neuděláš?
Odpověď je jednoduchá nic o tom nevíš, jen plácáš do vzduchu.
Kdyby jsi si o tom něco přečetl tak bys vědět že to tak jednoduchý jako i FIAT měn není!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
hmm | od: DarkRichelieu (761)  16.2.202119:16
To už se jim omrzelo ze všeho obviňovat Putina ? Tak teď mají jiného ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(9)  nízká(4)
... | od: Tomcat2 (354)  16.2.202118:39
To by mě zajímalo, co chce SEC vyšetřovat, když Bitcoin není ani měna, ani žádný finanční nástroj, není pod dohledem regulačních úřadů, ani se na něj nevztahují zákony, jako na ostatní instrumenty...je to jen a pouze nehmotné zboží, se kterým si de­-facto může dělat každý co chce a jak chce, manipulovat beztrestně cenu jak se mu zlíbí, pokud na to má prostředky, jako třeba Musk...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(13)  nízká(0)
Re: ... | od: DarkRichelieu (761)  16.2.202119:29
V dnešní době je i samotná hodnota akcií čehokoliv jen imaginární vyjádření zbožného přání.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: ... | od: RadecekH (483)  16.2.202119:54
Zkuste si ten článek přečíst znovu. Nic o tom, že ho chce SEC vyšetřovat, tam není.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: ... | od: ozana (61)  18.2.202113:25
Přesně tak, titulek jako obvykle lže.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
SEC kecá do btc | od: Qwerpoiu (1)  16.2.202118:18
Může mi někdo prosím vysvětlit, co má co SEC kecat do bitcoinu? Je snad bitcoin registrovaný na burze a podléhá správě SEC, že má pravomoc jej vyšetřovat případně trestat za to, co s ním někdo dělá?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
... | od: coremar (207)  16.2.202117:32
No ona už jenom samotná existence bitcoinu a dalších kryptoměn je nehorázná manipulace s trhem, když jsme u toho.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(5)
Re: ... | od: Choakinek (434)  16.2.202118:21
Ano, to si může myslet člověk, který mylně definoval, co je to trh ;­-­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(5)
Re: ... | od: coremar (207)  16.2.202118:55
tak mě poučte...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: ... | od: blue.sun (264)  16.2.202119:16
To nedoporučuju, jeho názory jsou naprosté nesmysly.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
Re: ... | od: Choakinek (434)  16.2.202121:11
Dobrá. Zkuste být prosím trochu konkrétnější. S čím přesně Bitcoin manipuluje? Co přesně Bitcoin svou existencí poškozuje?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(3)
Re: ... | od: Andir (507)  16.2.202122:36
když už vynecháme pálení energie vlastně pro nic, stejně tak počítačového HW a přitom je to vlastně jen na obohacování těch co těží.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(7)
Re: ... | od: sroobik (335)  16.2.202123:55
tych kopec tupcov co zalozi byty aby teraz za 50 kupili, lebo ved to pojde hore a ono to zas ked sa skupinka co to obhospodaruje dohodne ze stacilo pojde dole. A tupci pridu aj o byt a este budu dokonca zivota zadlzeni.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(4)
Re: ... | od: Simik (125)  17.2.20216:47
Tupci jsou tupci. Nelze je ochránit před nimi samými proti jejich vůli. Alespoň ne ve svobodné společnosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: ... | od: pan_Jaroslav_Crha_guru_IT (308)  17.2.202111:37
Což na normální burze nehrozí že ano ?

Bitcoin je tady a ti co nenastoupili včas se teď vztekaj a hejtujou to.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(3)
Re: ... | od: cdwN (143)  18.2.20219:37
Bude to jak vždy. Pár jednotlivců na tom královsky zbohatne, zbytek utře. Nic víc, nic míň. Pokud jste nakoupil třeba ethereum před dvěma lety, kdy jeho cena byla 800x nižší, než dnes, tak jste dobrej, prodejte to a vydělal jste. Takovejch lidí z řad normálních obyčejnejch občanů moc nebude. Vydělá vždycky jen ten, kdo si může dovolit riskovat velkou sumu peněz, jinak to nemá význam. Do budoucnosti nikdo nevidí a pokud ano, tak jen pár vyvolených :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ... | od: coremar (207)  17.2.20219:42
Tak sice jste mě nepoučil, ale klidně konkrétnější budu.
Takže, když pominu to očividné, což je neúměrné šroubování cen hardware nahoru a silné snižování jeho dostupnosti + zvyšování cen elektřiny v souvislosti s těžbou, tak můžu začít napřed tím, že přílišná zátěž energetické sítě kvůli těžbě jednak tu síť neúměrně opotřebovává a už na spoustě místech způsobuje výpadky. Ekologická zátěž je to díky té zbytečně spotřebované energii taky docela silná, čímž se můžeme pomalinku drobnou oklikou skrz evropskou unii dostat ke zbytečnému zvyšování cen aut a jejich omezování ve prospěch něčeho, co v konečném důsledku bude ještě horší ­(elektro..­).

Dál bych mohl zmínit to, že už vidím jak někde někdo tohle neúměrné obohacení daní. Přelévá se tím zdanitelný zisk do zcela nezdanitelného, což nejenom že z dlouhodobého hlediska může mít neblahý vliv na celkovou ekonomiku a ceny naprosto všeho, ale hlavně to velmi silně nahrává černýmu trhu.
Neregulovatelnost a nevystopovatelnost kryptoměn je pro černý trh např. s drogama a zbraněma docela parádní volba nemyslíte? a nejenom tam. Takže: ­"je libo úplateček, drobná nájemná vraždička, nebo start menší­/větší války a vše diskrétně a bez DPH? Bereme Bitcoiny a zajistíme cokoliv!!! ;­-­) ­"

Můžu takhle pokračovat klidně do nekonečna, ale pokřivení trhu kryptoměnama je naprosto očividný a to můžu zůstat i mimo ten černej...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
Re: ... | od: Akuh (238)  17.2.202111:55
Píšeš bludy.
1. Jaký počítačoví HW? Bitcoin se těží na ASICích. Tedy specializovaný HW, který nemá jiné využití. Zatížení výrobních linek je minimální. Jestli chceš hledat viníka drahých GPU, u bitcoinu jsi vedle. Zkus Ethereum.
2. Zvíšení cen elektřiny je velmi nízké. Prakticky cena elektřiny za kterou se ještě vyplatí těžit je pod běžnou cenou elektřiny kterou tu platíš, takže se tu těží velmi málo. Těží se tam kde je energie silný nadbytek, nebo ji lze získat téměř zdarma. Teď může být situace krátkodobě jiná, kvůli růstu cen BTC, ale dlouhodobě cenu téměř neovlivní.
3. Zatížení sítě BTC těžbou je prakticky nulové a mnohem menší než u tradičního bankovního systému. Banky se nestěhují vedle elektráren aby měli levnější elektřinu ­(Menší energetické ztráty­) a tak logicky sama distribuční soustava je zatížena bitcoinem minimálně, protože ji bitcoin používá minimálně. Narozdí od všeho ostatního. Naopak, bitcoin lze snadno použít ke stabilizaci sítě. Pokud máš spotřebu, kterou můžeš ze sekundy na sekundu vypnout, je to sen energetiků. A utlumení těžby se prakticky děje v okamžiku kdy cena elektřiny přeroste prodejní cenu vytěžených BTC.
4. Těžba za normálních okolností ­(kdy konkurence mezi těžaři stíhá stlačovat zisky­) je na zdrojích které jsou levné. Tedy se v nich nespotřebovávají vzácné zdroje které jsou moc drahé ­(jako je uhlí­), takže se těží na vodních elektrárnách, odpadním plynu z těžby ropy který by skončil ve fléře,...
5­) Platba za nájemnou vraždu v bitcoinech je o poznání lépe vystopovatelná, než platba hotovostí­/zlatem. A ne, nájemná vražda se na darknetu obědnat nedá, nedává to ani smysl, prodej zbraní je na tom lépe, ale stále žádná sláva. Prakticky jediné co lze na darknetu dobře prodávat je to co lidé chtějí kupovat opakovaně, takže můžeš mít věrné zákazníky kteří se k tobě budou vracet a tak je výhodnější dodat zboží, místo toho scamovat lidi co chtějí najmout vraha, což je jednorázová akce. Proč by jsi vykonal vraždu na kterou by jsi byl najmut když už ti bitcoinem bylo zaplaceno?

Ano, v plácání nepodložených bludů založených na neznalosti dané technologie, jejích ekonomických dopadů a na těžbu,... můžeš provozovat do nekonečna. O tom žádná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(4)
Re: ... | od: coremar (207)  17.2.202112:05
No vy jste očividně tu znalost technologií teď prokázal.
1­) Já mluvil o kryptoměnách obecně
2­) to jste mě docela pobavil. To by mě zajímalo kde to podle vás mají ty nadbytky
3­) asi se k vám ještě nedostalo nic o výpadcích dodávek energie do měst jasně vystopovaných k těžebním farmám
4­) jestli tomu věříte tak tím líp pro vás, protože být naivní předchází depresím
5­) kde jsem mluvil o darknetu?

zdá se že nemá smysl s vámi argumentovat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(2)
Re: ... | od: Akuh (238)  17.2.202112:39
1­) Článek je o bitoinu. Vyjadřuj se jasněji.
2­) Čínské provincie spoléhající na vodní elektrárny v obdobý dešťů. Všimni si jak na konci období dešťů poklesne pravidelně výkon BTC sítě.
3­) Teď si nevybavím, ale netvrdím že k ničemu nedošlo, ale šekal bych že to bude jen v době prudkeho růstu ceny.
4­) Víš kolik historicky stál bitcoin, víš zhruba kolik energie je spotřebuje na těžbu 1 bitcoinu, většina btc se prodá hned po vytěžení. Vem situaci před aktuálním růstem ceny btc ­(který je v tomhle ohledu problematická, to uznávám­) a spočítej si za kolik musí nakupovat elektřinu aby byly aspoň na nule spolu se zaplacením HW. Tohle není něco o víře, tohle je prostá matematika.
5­) No, nikde jinde použití bitcoinu nedává smysl protože je relativně snadno stopovatelný. Je mnohem anonymější, když už se setkáš osobně předat hotovost než platit bitcoinem. Monero je na tom lépe, ale malá tržní kapitalizace.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: ... | od: coremar (207)  17.2.202113:35
Myslím že když řeknu že existence bitcoinu a DALŠÍCH kryptoměn něco způsobuje, tak jsem se vyjádřil dost jasně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: ... | od: cdwN (143)  18.2.20219:43
Hlavně se už naučte psát, sakra, to se nedá číst....I kdyby v tom nějakej smysl byl, tak stejně zapadne v tom moři pravopisnejch chyb a nesmyslnejch souvětí. Kdybych byl Greta, zakázal bych Vám demokraticky psát příspěvky, protože to tady zamořujete odpadem. Hrůza děs.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ... | od: Akuh (238)  17.2.202110:12
No ona už jenom samotná existence FED a dalších centrálních bank je nehorázná manipulace s trhem, když jsme u toho
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Re: ... | od: coremar (207)  17.2.202110:52
To rozhodně nelze popřít.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
hmm? | od: darksicek (63)  16.2.202116:36
BTC za $1,5mld. Kolik je za tím CO2 za spálenou elektřinu? Hlavně že si Musk hraje na ekologického spasitele planety.
U mě je to jen vyčůranej byznysman.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(12)  nízká(11)
Re: hmm? | od: Choakinek (434)  16.2.202118:18
Proboha, vždyť elektroauta nejsou vůbec žádnou ekologickou spásou planety. Jestli tohle někdo už dávno nepochopil a myslel si kdo ví co, tak je mimořádně naivní!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(10)  nízká(6)
Re: hmm? | od: Tomcat2 (354)  16.2.202118:41
Přesně tak, pokud tu elektřinu nebudou vyrábět elektrárny, co produkují pouze zelenou energii, tak o ekologii nemůže být ani řeč...nemluvě o ničení životního prostředí těžbou vzácných zemin, potřebných na akumulátory, a podobně...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(7)
Re: hmm? | od: blue.sun (264)  16.2.202119:16
Jojo, zato taková ropa, ta vzniká rovnou v rafineriích, je vždy dokonale čistá, zdravá, naprosto neškodná...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(7)
Re: hmm? | od: Choakinek (434)  16.2.202121:15
No a tvrdil někdo někdy, že produkcí automobilů se spalovacími motory se lidé snaží ­"ozelenit­" planetu?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(4)
Re: hmm? | od: blue.sun (264)  17.2.20216:11
Je velmi hloupé kritizovat elektromobilitu v době, kdy dnes nejvýznamnější technologie pro přepravu je v celkovém dopadu na přírodu asi tak o dva řády škodlivější.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: hmm? | od: Simik (125)  17.2.20216:44
letadla? lety do vesmíru? lodě na mazut?

O které nejvýznamější technologii je řeč?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: hmm? | od: blue.sun (264)  17.2.202111:10
Nerozumím řeči tvého kmene. Zkus to nějak přiblížit, aby bylo jasné, o co jde...
Nejvýznamnější technologií pro přepravu je spalování fosilních paliv. A jeho škodlivost pro přírodu je extrémní.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: hmm? | od: DarkRichelieu (761)  17.2.20217:32
Haha, ona ta těžba materiálu a zpracování do baterie a následná recyklace, kterou momentálně ekosluníčkáři neřeší je něco vyloženě EKO asi jako PEKLO :D Nehledě na to, že auta s EURO 6 jsou ekologičtější než elektromobily nabíjené z úhelných elektráren. Až tady budou blackouty a omezení dodávek elektřiny jak někde v banánové republice, tak co pak ? CHytneme se za ruce a budeme zpívat veselé písničky ? Takže si ty demagogie vykládejte ve vaší sociální bublině :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(4)
Re: hmm? | od: blue.sun (264)  17.2.202111:09
Lžeš. Je to smutné, že se uchyluješ ke lžím.
Těžba surovin, výroba a recyklace ­(a fosily často opomíjena upcyklace a další využití­) se s každým rokem vyvíjí natolik, že výzkum provedený loni už letos neplatí. Jenže ne, fosilové se pro jistotu upínají k datům starým třeba pět let, kdy to vycházelo opravdu nevýhodně. A samozřejmě, co se týká energie, vyberou si vždy jen tu nejhorší variantu z celého světa, aniž by si uvědomili, že ty spalovací motory jezdí na stejné uhlí z elektráren jako ty elektrické.
A jen tak pro zábavu ­- za blackouty nemohou elektrická auta... ať se ti to líbí nebo ne, prostě nemohou.
V bublině žiješ spíš ty.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: hmm? | od: cdwN (143)  18.2.20219:45
Jistě, elektromobilita je jen přesun ekologické zátěže mimo velké aglomerace. Nic víc, nic méně
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmm? | od: lipo (73)  16.2.202121:23
no ne asi, jinač by v ní nežili ropáci
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: hmm? | od: pan_Jaroslav_Crha_guru_IT (308)  17.2.202111:38
Něco jako ve švedsku kde si vypli jedinou jadernou elektrárnu a teď brečí ať lidi doma nevysávájí. hlavně že je to eko.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(4)
Re: hmm? | od: wrah666 (2988)  17.2.20215:38
Je obchodník. Ekopošukům dojí konta, nemá důvod věřit jejich propagandě. Tuplem, když jí sám pomáhá vytvářet a zná čísla :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: hmm? | od: Neath1 (23)  17.2.20217:09
Pokud mam správné informace, tak přibližně 70% těžby krypto jede na zelenou elektřinu­(největší farmy jsou postaveny poblíž vodních elektráren­). A zajimalo by mě srovnání kolik elektřiny spotřebuje Visa­/Mastercard vs Bitcoin.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: hmm? | od: DarkRichelieu (761)  17.2.20217:35
I kdyby to byla pravda, tak odebírají zelenou energii, kterou pak při nedostatku nahrazuje uhlí. Jinak dobrý pokus.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(3)
Re: hmm? | od: Akuh (238)  17.2.202112:20
Ne všechny rozvodné sítě jsou dobře propojeny. Jak demonstroval zrovna teď texas, takže tvé prohlášení není obecně platné. Těžba se vypíná a zapíná v podle toho jak je elektřina drahá a tedy dynamicky se přizpůsobuje tak aby nebrala energii kterou je drahé vyprodukovat. Například tu z uhlí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: hmm? | od: honza1616 (1692)  17.2.20218:23
No to je dobrej nesmysl, že 70% těžby je eko.
Presne jak bylo zmíněno predemnou, berou si sice elektřinu z vodní elektrárny, ale ta pak zase chybí jinde....

Kryptomeny by byly zelené jen v případě že by sis doma přímo za tím účelem postavil na zahradě větrnou elektrárnu, nebo v nejbližší řece si instaloval nějaký průtokový generator a natáhl si dráty k domu a tato elektřina byla vyhrazena pouze tobě za účelem těžby
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Re: hmm? | od: wrah666 (2988)  17.2.202110:37
Visa­/Mastercard a natož klasické banky mají v první řadě tuny zaměstnanců. Takže jejich ­"spotřeba­" ­(byť ne jen v elektřině­) rozhodně nebude malá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(1)
Re: hmm? | od: Akuh (238)  17.2.202110:20
No, cena ovlivňuje těžbu, ne naopak, takže za cenou nestojí žádné CO2. Pleteš si tedy co je příčina a co následek.
Za těžbou už ano, tam CO2 ovlivněné je, ale Míň než bys čekal. O hodně míň. BTC se těží převážně ze zelených zdrojů. Stačí se jen podívat na korelaci konce dešťové sezóny v číně kdy výkon BTC sítě poklesl o tuším 20% jen proto že elektřina z vodních elektráren najednou nebyla levná a tak těžbu vypnuli. A to šlo o relativně lokální jev.
Dál, počítáš do CO2 za které může bitcoin i elektřinu vyrobenou z odpadního plynu těžby ropy, který jinak končí ve fléře? Tedy je spálen tak jako tak, jen s bitcoinem se alespoň na něco užitečného využije?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
? | od: wrah666 (2988)  16.2.202116:11
Proboha, je to volný trh. Musk nemusí manipulovat. Naprosto stačí, že ­(­/i tak­) žádaného BTC nakoupí za XY milionů dolarů. Ostatní vdií vzestup, pár spekulantů se přidá, aby se na tom trendu svezlo a je to +20% za odpoledne. Což se přesně stalo. A Musk pak může hrdě tweetovat, jak si nahrabali, vždy´t je to pravda. ­(a tento mechanismus je naprosto předvídatelný, Kryptoměn a obecně BTC je málo, takže trh zvládne podobným způsobem ovlivnit i ­"velmi malá­" částka.)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(10)  nízká(5)
Re: ? | od: Choakinek (434)  16.2.202118:15
Přesně tak!

To by mě Dr. Doom zklamal, pokud by s tím měl problém.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: ? | od: blue.sun (264)  16.2.202119:17
Nejspíš si chtěl za relativně výhodnou cenu nakoupit sám a sázel, že to ještě půjde dolů. A Musk mu to pokazil. :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: ? | od: odb (234)  16.2.202119:37
Fungujuci volny trh je mytus a rozpravka. Preco asi na svete existuje kopec vselijakych regulacnych uradov? Lebo by spekulanti ten tvoj volny trh roztrhali na kusy.
Musk nemusi manipulovat ale nieje taky sprosty aby nevedel, ze jeho slova manipuluju aj ked taky zamer mozno nemal.
To je zakaldna etika v tychto kruhoch. Videl si niekoho ineho robit nieco podobne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(3)
Re: ? | od: Choakinek (434)  16.2.202121:17
"Preco asi na svete existuje kopec vselijakych regulacnych uradov?­"

Z důvodů omylů v ekonomii. To se stává, mýliti se je lidské.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(4)
Re: ? | od: blue.sun (264)  17.2.20216:10
Ne, z důvodu toho, že volný trh ve skutečnosti vůbec nefunguje. Což je věc, kterou si nechceš připustit, protože by se ti tvé teorie zhroutily jako domeček z karet. A ty jsi jen bohapustý teoretik.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(3)
Re: ? | od: Simik (125)  17.2.20216:42
Volný trh funguje, ale jinak než by si většina lidí přála.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: ? | od: blue.sun (264)  17.2.202111:12
Volný trh funguje, ale nějak se odmítá řídit teoriemi ekonomiky ­(a jedno které ekonomické školy­). Volný trh ve skutečnosti znamená naprostý chaos a absolutní vládu peněz. A to si nikdo z teoretiků nepřipouští, protože to do modelů nezapadá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: ? | od: pan_Jaroslav_Crha_guru_IT (308)  17.2.202111:42
regulace jsou jen tam kde hrozí monopol.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: ? | od: blue.sun (264)  17.2.202112:17
A proč se to reguluje, když přeci je trh všemocný a vše vyřeší? A když zanikne jeden výrobce, čeká v záloze deset dalších...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ? | od: Akuh (238)  17.2.202113:10
Trh není všmocný, jen lépe fungující než regulace, ale to teď stranou.
Reguluje se aby se zabránilo vzniku monopolu proto, aby se odstranili následky jiných regulací. Monopol by bez regulací byl neuvěřitelně vzácný. Ale když zregulujete konkurenci tak že žádná nevznikne ať už proto že to je drahé ­(zákoné překážky vstupu na trh, třeba u nás pokud chcete začít péct buchty a prodávat je musíte plnit nesmyslné higienické normy i ve srovnání s Anglií!­) či je vznik konkurence je regulací přímo zakázán ­(prakticky celé patentové právo­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
Re: ? | od: blue.sun (264)  17.2.202114:53
Panejo, nemůžete být víc mimo realitu, ale na tohle téma jsme se tu už jednou zcela neplodně bavili. A s teoretiky čas ztrácet nehodlám.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: ? | od: Akuh (238)  17.2.202112:11
Regulace nevznikají proto, že by reálně situaci zlepšily, ale proto že si politik v lepším případě aspoň myslí že situaci zlepší ­(v horším mu jde jen o zisk­). Zpětná analíza toho zda se situace zlepšíla vlivem regulace se nedělá. Podívej se na regulaci silniční dopravy v podobě bodového systému. Situace na silnicích prakticky totožná jako před zavedením. Proč tu tedy regulace zůstává? A stejně tak je to s každou regulcí.

Regulace vše prodražují a zhoršují postavení zákazníků na trhu. Třeba i ten omílaný prodej drog lze použít jako příklad. Drogy jsou silně regulované na pouličním prodeji. Doslova regulace je absolutní ­- nesmí se prodávat vůbec. Kvalita je mizerná, jsou ředěny prakticky čímkoliv, výběr zboží nuloví, co seženeš to seženeš.

Ale na Darknetu jsou prakticky trhem neregulovatelným, za stejnou kvalitu zaplatíš mnohem méně, kvalita služeb jde prudce v před. K tomuhle bych doporučil knihu ­"Dark Web: Sex, drogy a bitcoiny­", která o tom skvěle pojednává.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(3)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.
Uživatelský profil Vám umožní u nás využívat několik zajímavých funkcí.