Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Elon Musk přiznal, že plná autonomie bude mnohem větším oříškem, než si myslel

, , aktualita
Elon Musk přiznal, že plná autonomie bude mnohem větším oříškem, než si myslel
Plně autonomní řízení není jednoduchá věc. Elon Musk ho slibuje už hodně dlouho, nedávno však přiznal, že tento problém hodně podcenil a nebude to zdaleka tak jednoduché. Full Self Driving na 5. úrovni tak na sebe nechá ještě "chvíli" čekat.
Elon Musk přiznal, že plná autonomie bude mnohem větším oříškem, než si myslel
Elon Musk je znám tím, že mnohdy dává hodně nerealistické termíny. Dle slov jeho kolegů je to tím, že předpokládá, že každý bude pracovat tak usilovně jako on, jenže ostatní, ačkoli jsou v hodně nadprůměrném pracovním nasazení, zdaleka nedosahují jeho úrovně. Ostatně sám Musk přiznal, že v době, kdy byla Tesla těsně před bankrotem, pracoval až 120 hodin týdně. Zatímco poslední dobou mu už termíny obvykle vycházely, jeden nesplní určitě. Je jím Full Self Driving na 5. úrovni, tedy plně autonomní řízení vozů Tesla.
 
Elon Musk
Elon Musk, autor: Daniel Oberhaus, CC BY-SA 4.0, přes Wikimedia Commons
 
To už sliboval kdysi na konec roku 2019, později 2020 a ani teď to nevypadá, že bychom se toho měli brzy dočkat. Betaverze fungují solidně, ale nestačí to. Musk už sice dokázal dosáhnout mnoho věcí, které ostatní hodnotili jako nemožné, ale v tomto případě měli pravdu. Sám Musk v nedávném tweetu řekl, že generalizované autonomní řízení je těžký problém a že nečekal, že to bude tak těžké. Dokonce přiznal, že když se na to podívá retrospektivně, složitost byla jasná a nic nemá více stupňů volnosti než realita.
 
 
Připomeňme ještě, že plná autonomie je vyjádřena stupněm SAE Level 5, přičemž nynější Tesly jsou na 2. úrovni (navíc bude přecházet výhradně na kamery bez lidarů a dokonce i radarů, což je ještě větší výzva). Několik automobilek už mělo uvést vozy se 3. stupněm, ale nakonec zůstaly na 2. úrovni (např. Audi) a jediným komerčně dostupným vozem na trhu se SAE Level 3 je Honda Legend. To neznamená, že by neexistovala auta např. se 4. stupněm, ale neprodávají se a jsou jen v testovacím provozu (různé autonomní taxíky).
 
 


reklama