reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
19.12.2016, Jan Vítek, aktualita
Elon Musk je člověk, jehož výroky o tom, co chce dělat v budoucnosti, je třeba brát vážně. Má totiž za sebou dlouhou kariéru plnou plnění velice obtížných cílů, jejichž vyvrcholením by už v dohledné době měly být lety na Mars. Nyní ale jde o Zemi.
Pavel Matějka (1578) | 19.12.201622:24
a na Mars se pofrčí tunelem. :­-)
Odpovědět0  0
pidalin (1478) | 19.12.201619:41
Elon Musk právě vynalezl metro. :­-D To musí bejt hrozná nuda jet svym autem úzkym tunelem pod zemí, co by mě k tomu motivovalo? To můžu rovnou jet metrem ne? Teda pokud v tom městě je metro, ale město kde se vyplatí kvůli dopravě vrtat do země asi metro má. ;­-)
Odpovědět2  0
Aros (547) | 19.12.201618:17
Jo, nad tím přemýšlím tak posledních deset let. Fakt bych to zavedl. Ale má to strašně moc problémů.

Tak úplně v prvé řadě. Vemte si, jak drahé jsou u nás obyčejné silnice... Kolik by asi stály takové tunely. Jo mimochodem máme u nás i pár velmi slavných tunelů...

Dále samotné vedení dopravy pod zemí by konstrukčně vyřešit šlo, ale potíž je v tom rozhranní. To je složité. Museli byste mít nějaké šneky, které vás dostanou na povrch. A těch by muselo být spousta. Taky by to šlo udělat i tak, že by auta ve městech na povrch vůbec nesměla, to je ještě lepší, ale pak musíte vyřešit, jak je tam dole nějak uskladnit. A to jsou obrovské prostory, které by se musely vykopat. No dále takový tunel představuje ideální slabé místo celé infrastruktury ideální třeba pro teroristické útoky. Z béčkových akčních filmů všichni víme, jak se šíří takový výbuch v tunelu. No to je prostě problém. Mimo jiné i proto, že to sežere všechen kyslík. A to je také problém i když vám tam nic nebouchne. Ten vzduch se tam musí dobře hýbat. V obyčejných tunelech které mají dva konce to není zase tak obtížné, dají se tam nahoru ty větráky a OK, ale v celé síti... Hm. Mohl bych pokračovat dále, problémů je fakt spousta. Ten největší je ale stejně ten, že aby to mělo nějaký smysl, musela by síť být obrovská a to by bylo pekelně drahé a nejspíš i nemožné vybudovat v již existujích městech ­(narušení statiky budov, furt by se někde stálo na památkách, atd...­). Šlo by to tak snad použít u ­"nějakého nového města na zelené louce­", ale ty nám zase tak moc nevznikají...
Odpovědět2  0
Ge0rgecz (32) | 19.12.201619:34
tak to vemte úplně z jiného konce , představte si že musk koupí ten pozemek vykope si tam tunel za výrobní náklady takže cenu neřeší, ma vlastní odborníky, vlastní razící stroje, určitě ho to mnoho stát nebude, nejspíš to bude mít i levnější než my ty obyčejné asfaltové silnice. Představte si že jeho ambice jsou jiné než přesunout dopravu z povrchu pod zem ­(to je ostatně zbytečně radikální cíl na samotném začátku zcela zbytečně radikální­) stačí mu mnohem méně, udělat spojnici mezi populárními místy které se autem přejíždí kvůli obvyklým zácpám hodiny a vpustit do tunlelu POUZE A JEN svá autonomní auta Tesla, ostatně proč by také riskoval to že se mu tam nacpe kdejaký moula s dieslem nebo přerostlým teréňákem a v první zatáčce se ten idiot s telefonem u huby vyseká a ohrozí život všech ostatních, to autonomní vozy tunel prosviští pohodlně a v plné rychlosti, bezpečně bez spodin a ještě se cestou nabijí, celý úsek zvládnou tesly za 5 minut zatímco ostatní se trmácí hodiny a tesla má rázem skvělou reklamu a další velmi výraznou přidanou hodnotu pro jejich majitele. Tak by to mohlo být .. spěcial služba pro elektromobily jejichž autonomní systém řízení bude s tunely kompatibilní a nikoho jiného. To by byl dobrý plán a řadu naznačených problémů by zcela eliminoval, prostě tunel jen pro moderní autonomní vozy bez zbytečné zpětné kompatibility.
Odpovědět1  0
Aros (547) | 19.12.201623:22
Jako pochopil jsem ale... To stejně stojí moc peněz. Tesla zatím pořád prodělává. Musel by získat obrovské peníze od nějakých investorů. Ale oni už mu moc nevěří. Ale fakt obrovské. A pak by to to dané město muselo schválit. Ale proč by to schválilo pro jednoho výrobce aut, to by zase podle mě nepovolily ty různé antimonopolní úřady, a celkem i poprávu bych řekl. Není to totiž úplně fér. Když tam postaví tunel Tesla, ten tunel už bude napořád všem ostatním tunelům překážet...
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (4501) | 20.12.201616:02
Poslední čtvrtletí u Tesly již bylo ziskové. Ono nikde nebylo řečeno, že by to bylo pro jednoho výrobce aut, ale že by nemuselo být špatné to mít pro všechna auta, která by splňovala dohodnutý standard ­(elektrika, schválený autopilot,...­).
Odpovědět0  0
hl.hl (293) | 20.12.20169:37
Tak ono nemusí jít o ražené tunely. Stačí udělat zářez do stávajícího terénu, vybetonovat tam tunel, zakrýt to nahoře. Nad tím můžou být parky nebo jiné využití, můžou tam vyrůst obchodní budovy, ... Takto to například dnes už dost řeší ve Vídni. A toto by byla relativně snadná cesta, jak udělat průtahy různými vesnicemi, kde je kvůli terénů náročné udělat obchvaty. Prostě na začátku a konci vesnice odbočky, přes vesnici pod zemí. Samozřejmě to nejde použít všude.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.