reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od ensidia
Šílenci bylo v nadsázce. Ale pokud máme elektro auta = ekologie pro planetu. Tak je to prostě mimo.

Pokud bereme ekologie tady na místě jsme zelení. Ok fanatický názor ale dobrá...
Ale že děláme ještě větší uhlíkovou skleníkovou stopu. A za naše rozhodnutí reálně zabíjíme lidi tím že jim ničíme prostředí jinde, tak potom jste zelený.

Ale pojďme si to stáhnout k článku. Tenhle provoz je prototyp co komerčně ještě nefunguje ale asi jednou bude.
Je to zatím dotovaný projekt. Spolupracují s dvěma firmami.

Ale na videu je krásně vidět jak výroba baterii probíhá, a jak ty suroviny obíhají planetu několikrát.
Už jen při jejich těžbě ničíme prostředí a vytvoříme víc škodlivin než to auto ušetří za životnost. A to jsme ještě ani nenaložily ty šutry na loď. Pak to naložíme a vozíme šutry tam a zpátky po planetě. Nakonec tenhle těžký průmysl hnaný uhelnými elektrárnami v Číně ­(celkově Asie skoro 90% výroba baterii­) vytvoří XY tisíc tun baterii. A hodí je zase na loď , a jedou do Evropy­/USA na linku.
Tam je dají do aut. V tomhle moment prostě to auto je v násobcích víc ne­-eko než spalovák ale který nám čoudí pod okny. Ale for začíná s tím že ekologové začnou emise počítat až v tenhle moment. Ala maximum absurdum. :D
Jednou ty baterii budou recyklovat. A tohle je šíleně náročný energetický proces. Tenhle projekt vypadá nadějně že aspon výnos kovů bude velký. Přes 90% hezká recyklace. Ale je to jen projekt a zatím běží v režimu testování. Až to komerčně někdo postaví a začne skupovat baterie ok. Lion baterie jsou výborné, jen prostě nepatří do aut. :D

Ještě jedna faktická poznámka. Baterii se nebudou vyrábět recyklátu, což nám autor tak nějak zapomněl říct. Protože z Číny a pro Čínu je levnější vytěžit a vyrobit. Než kupovat drahý kov­/recyklát z USA.

Takže žádná pohádka s happy endem. :D Sám výrobce se považuje spíš za důlní společnost bez dolu. Takže bude dodávat na USA trh, ale ne pro baterie do aut.
Odpovědět0  3
Ano velmi zajímavý projekt, první svého druhu který má být komerční. Asi nejzajímavější mi přišlo to video, jak cesta materiálu na baterii, 5x obepluje svět když to nasčítáme. Než někdo vyrobí baterii.

Ale krásně tam demonstrovali jak je lion­-baterie neekologická v dnešní době.
A cpát je do aut je šílenost. A kdo označí tyhle auta za ekologické je šílenec. :D
Jinak palec nahoru za recyklaci. Samy sebe označují jako Niklový a Lithiový důl v USA.

Tady pro zajímavost originální článek i s videem
https:­/­/www.redwoodmaterials.com­/news­/sustainable­-battery­-materials­-process

Odpovědět2  2
No fúzní reaktor je. A fungoval. A vyrobil víc energie než se dodalo. A udrželi to v 5 sekund. Ano jdou pořád dopředu. A až se jim to za 50­-100 let podaří. Všechny elektrárny můžeme zavřít a sešrotovat. :­)
Odpovědět0  0
Idea stejně jako u těch úžasných baterií že v laboratoři to funguje, a vyrobí to i víc energie než je potřeba k tvorbě plazma. Ale do seriové komerční výroby se to nedostalo, a to na tom makají 50 let.
Že to někdo dokáže, neznamená že to je rentabilní, prostě vývoj jede, ale je to nedopracovaná technologie stejně jak tyhle baterie.

Další věc: Na povrch se začínají vyplouvat informace jak je elektro auto neekologické. A to v násobcích.
Proč investovat peníze do slepé uličky. Nedávno byl průzkum, kdo by byl schopný dobíjet doma eletro­-auto
Pouze 23% že s tím nemají problém.

Za loňský rok měla celá Evropa průměrné emise asi 110 gramů oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr. Současná legislativa navíc stanovuje, že to má být 95 gramů na kilometr, takže všechny automobilky pracují na tom, aby se na tuto hodnotu dostaly. Pokud se ale podíváme na bateriová vozidla, pohybují se ta čísla v rozmezí 150 až 300 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Záleží na metodice.

https:­/­/www.seznamzpravy.cz­/clanek­/porady­-inside­-talks­-rok­-2035­-nemusi­-byt­-definitivnim­-koncem­-spalovacich­-motoru­-rika­-manazer­-249607#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_i­d=XHVIWuW8DGL­-202404120922&dop_id=249607&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest241_shrnu­ti_llm_varAA&utm_medium=z­-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět0  0
Ale že to ta firma dokáže je jedna věc, druhá věc je ta že to není rentabilní. A s příchodem větších množství baterii, na to nejsou kapacity. Aby takhle složitý proces byl komerční. Jediné co se dá nějak slušně s nima dělat je že se z těch baterii udělají sklad energie v nějakém kontejneru, který půjde případně zaplavit vodou. A to jim prodlouží životnost o dalších 5­-10 let. Ale stejně jednou příjde čas na to že se to bude muset šíleně neekologicky recyklovat a energeticky náročně zpracovávat. A v tom je tam zakopaný pes vždycky bude. :­) Teda pokud nepříjdou se zázračnou baterii snadno vyrobitelnou, se snadno recyklovanou o obrovské kapacitě, bez vzácných a drahých kovů. Ale já na pohádky nevěřím a fyzice trochu rozumím. :­) A ne nepříjdou. V labolatoři funguje kde co. Fůzní reaktor už tu s námi je taky 50 let, kolik že jich komerčně vyrábí energii? :D
Odpovědět0  1
Jaké jsou formy recyklace?
Prvním procesem je Pyrometalurgie. Už z názvu je patrné, že se bude jednat o něco s ohněm. Lithium­-iontové baterie se tedy taví v peci v teplotním rozsahu od 400 °C do 1 450 °C, aby došlo k rozpuštění organických sloučenin a jejich tepelné recyklaci. Vznikne tímto procesem slitina, ze které se hydrometalurgickým procesem zpracovává železo, měď, kobalt a nikl. Zbytkové složky, jako je mangan, lithium a hliník, jsou odváděny jako struska. U levných baterií, jako jsou lithium­-železofosfátové, se tato metoda nevyplatí a míra recyklace se pohybuje mezi 32 až 50 %.

Pyrolýza zahrnuje zahřátí článků ve vakuu na teplotu až 600 °C. Během tohoto zahřátí se elektrolyt, plastové části a pojivo vznítí a hliník zůstane částečně v podobě černé hmoty. Při tomto zahřívacím kroku se baterie otevře, většina fluorovodíku vytvořeného ve vodivé soli se uvolní a následně se čistí pomocí plynů. Vznikají tak toxické filtrační látky, které je nutné likvidovat. Poté se směs látek oddělí a prosévá, čímž se získá hliník a měď. Drahé kovy jako kobalt, mangan a nikl přecházejí do hydrometalurgického zpracování. Lit
hium a grafit lze získat zpět pouze v omezené míře a celá míra recyklace se pohybuje mezi 40 až 60 %.

Popsal jste proces kde to v podstatě, který je echt­- speciál a firma sama říká že dokáže maximálně 27,5 tuny denně což je 60 aut? Což je v kontextu absurdně málo. Ty horní jsou realita s ekonomickou návratností takže bavme se že reálně ani recyklace 60%.....









Odpovědět3  1
Jo už s příchodem FE, a zjištěním že FE bez baterie, nedává moc ekonomický ani logický přínos. Tak vycházejí neustále novinky o zázračných baterii, kolik vydrží cyklů, malá ztráta kapacity, a kolik se do nich vejde. Ale pak příjde realita, člověk co v tom dělá vám řekne pokud máte místo dejte si klasické olověné vydrží stejně jak Lionky 10­-15 let při správném nabíjení,vybíjení stojí daleko mín. A jsou skoro 100% recyklované. Což se o Lionek zatím opravdu nedá říct ani z parníku.

Tady třeba odkaz.
https:­/­/www.dtest.cz­/clanek­-7890­/solarni­-baterie
Odpovědět2  1
Taky souhlas. Solár fajn, Vítr fajn, ale vždycky to zůstane jako doplňkové zdroje. Síť už je přetížená teď, někde už v Česku si solár nedáte tak aby jste dodávaly do sítě. Představa že z Německa z větru by měl projít přes Česko všechna elektřina pro celé Rakousko a jeho průmysl. Je až silně absurdní.
Odpovědět1  1
Čínské levné elektro auta tady nebudou, resp. budou zdaněné jako blázen. Žádný výrobce není takový blázen, aby dával záruku na něco o čem ví že odejde a náprava ­(bude celý jeho zisk z výrobku, a ještě bude muset držet skladem náhradní a to dvě generace zpátky, a spíš držet celou technologii, protože baterka není spalovací motor co se hodí do skladu a vytáhne se za 10 let­). Pokud se budeme bavit a reálných baterkách a reálných zárukách. A né o nějakém sci­-fi baterce z laboratořích, už se o tom baví 25 let? Kvůli fotovoltaice a žádná revoluce se nestala, a mám tušení že ani žádná ultra revoluce u baterkách v autě nenastane a na ty ještě jsou větší nároky, než na statickou FV elektrárnu. Takže baterka je z materiálů a výrobně dimenzovaná na 8­-20 let. A nějaký počet opakovacích cyklů to je nějakých 160 000km. Né že pak nebude fungovat, jen to auto pak začnete svorně nenávidět za to kolik vydrží. Nebo holt vytáhnete pár set tisíc do 8­-20let starého auta, aby bylo použitelné.
Odpovědět0  0
K bazarovým cenám, z sauto.cz 5 let stará Tesla s najetým okolo 100 tis. cena se pohybuje +­-700tisíc kč. Nákupní cena 1,3 milionu. Trošku drsné odepsat skoro 50% vozu, který vypadá jak nový. Životnost se udává baterie 8­-20 let. O stárnutí všech baterii a to i olověných si nemusíme povídat, prostě to stárne a jednou odejde. A pak musíme z peněženky vytáhnout dalších 300 tisíc na novou + práci 30 tisíc. To asi nikdo do auta +­- 10 starého nedá. A kdo pak bude platit recyklaci až těch baterii bude moc? Ano teď se z toho dělají bateriové uložiště, a to beru spíš jako takové PR pro ekologii. A jednou jich bude moct, a stejně jim i ty takhle použité skončí. A to budou další desítky tisíc, až jednotky statisíc. Musí je někdo rozebrat, roztřídit a z recyklovat na vhodné suroviny. A to je prostě drahé, a ještě nic takové neexistuje pro komerční použití. :­)
Odpovědět0  0
Tak začala s tím Austrálie. Že je to kravina. A teď pomalu ustupuje i Evropská komise.

https:­/­/www.autoforum.cz­/predstaveni­/nulove­-emise­-elektromobilu­-jsou­-lez­-padlo­-konecne­-oficialne­-automobilky­-to­-nesmi­-tvrdit­-pod­-hrozbou­-pokut­/

https:­/­/www.autoforum.cz­/zajimavosti­/ursula­-von­-der­-leyen­-se­-stava­-hrobarem­-elektromobilu­-rika­-automobilovy­-papez­-nechce­-pry­-prijit­-o­-praci­/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce­-z­-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_ve­rt_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=bbNaEQzN6j3­-202403141050&dop_id=26921849

Další dva zajímavé články. Tentokrát v Češtině a i s jinými zdroji. Tohle není populární pravda.

Nejvíc se mi líbil obrat: Pro elektrickou lobby je to taková facka do tváře, že druhou chytla o zeď. Nejde tu ani tak o pokuty, jejichž udělení v případě porušení nových pravidel bude hrozit. Pokuty se budou týkat, tvrzení že elektromobily jsou bez emisní, a že je to klamání zákazníka.

A tenhle trend bude pokračovat. Jak říkám tohle byla slepá ulička vydlážděná dotacemi. Ukázka Německo prodeje aut +12% , elektro silně dolů o 70%. :D Celoevropsky ­-17% jak postupně dojíždějí různé dotace a slevy na dani.

Máte pěkné články, nic proti vám rád si je přečtu. Ale trošku bije do očí ­(u elektromobilita­) že o každé baterce, co někde poskládají v laboratoři a její šance se dostat do seriovky je mizivá. Se tu napíše. Ale že politici pomalu ustupují, že to vůbec není tak ekologické jak se říká, že nabíjení pro masy je dá se říct skoro nereálné, že výměny baterii u aut je problematické a drahé, a jejich recyklace prakticky ještě neexistuje, pro nákladní dopravu nepoužitelné v praxi, že 48% lidí co pořídili tohle auto v průzkumech zvolilo že další už nebude elektro, že většina těchto aut funguje jako doplnková ke klasickému, takže většina života elektro auta je v garáži, že ojeté auta rychle ztrácejí cenu a stojí dlouho v bazarech atd.. Tahle problematika má hromadu mínusů a otazníků. Ale tady vždycky jen růžový svět. A drží se heslo Batteries for the future and forever. :D
Odpovědět0  0
Tak podle Evropské komise 4.3 a poslední studie. Evropská komise vyškrtla Elektro auta jako emisně neutrální. A co se týká ekologie se zařadila pod Benzín i Naftu co se týká celkových emisí. Jenom na výrobu baterky vytvoří emise jako benzínové auto po 150k tisíc kilometrech a nafta po 200k. Mluví se o konci­/umíračku pro tyhle auta, konci dotací podpory, spíše kormidlo se bude otáčet o 180stupnů a tyhle auta budou dodatečně zdaněné. :D Auto se zařadilo na předposlední místo v ekologii, horší už byl jen vodíkové auto co vodík vyrábí pomocí zemního plynu. Kdy pak bude článek na tohle téma? :D :D :D
Odpovědět0  0
No srovnávat dojezd benzínu a elektriky je dost mimo mísu. Prakticky na benzín s minutovými zastávkami ujedu miliony kilometrů. :D
Ale spíš alternativy za fosilní paliva. A pokud škrtneme fosilní paliva. Tak nám zbývá el+baterky, el+ vodíkový palivový článek, čistě vodíkový motor. Tohle je aspoň prozatím dotažené do sériové výroby. Za mě vozit 540kg ­(Tesla S­) baterek s nízkou energetickou hustotou, a špatnou a náročnou recyklací není cesta, pouze slepá ulička. O možnostech masivního dobíjení, a dalekých přejezdech, kamionové dopravě atd... Prostě to nedává smysl, a nebýt dotací tak to tu není. Zajímalo by mě EKO srovnání nového benzínu vs elektroauta ale od těžby kovů na něj, až po finální recyklaci. Je mi jasné, že el auta dopadnou kvůli baterkám o dost hůř, jen by mě zajímaly násobky. Elektromobily jsou tu už 200 let, a jejich nevýhody pořád zůstaly.
Odpovědět2  1
Tak Hyundai NEXO ujede na plnou nádrž 900km teda aspoň je to rekord. Nevím kolik váží nádrž na vodík, ale když do něj dám 7 kg vodíku. Tak je to 100+7. Kolik že váží baterky do Tesly 250kg? Nějak vidím spíš plus že auto bude lehčí. Tohle dobíjení ze zásuvky rovnou škrtněte, to se týká hrstky lidí. Za to natankování vodíku je 5 minut a dojedu do Chorvatska. :D
Odpovědět1  0
Oba odstavce jsou vypůjčeny z jiných stránek. Ale je fajn srovnání staré technologie a alternativní. Člověk neznalý jen čte něco energii na kg nebo litru a nemá srovnání. :­)
1­)Problém energetické hustoty
Energetická hustota je definována jako množství energie uložené v jednotce hmotnosti daného paliva, případně jako množství energie uložené v jednotce objemu paliva. Vezměme to nejlépe na konkrétním příkladu:

LiFePO4 akumulátor ­(používá je například Tesla­) má energetickou hustotu 330 Wh­/l ­(watthodiny na litr­).
Li­-ion akumulátor ­(dnes asi v elektromobilech nejrozšířenější­) má energetickou hustotu 270 Wh­/l.
Nejmodernější baterie, které slibuje CATL, mají mít energetickou hustotu kolem 500 Wh­/l.
Benzín má energetickou hustotu 8600 Wh­/l.
Nafta má energetickou hustotu 9780 Wh­/l.
Jak je vidět, v litrovém objemu akumulátoru je nepoměrně méně energie, než v litru konvenčního paliva. Abychom byli fér, musíme si říct něco o efektivitě motorů. Zde totiž má výrazně navrch elektromotor. Jeho efektivita při přeměně energie z baterie na mechanickou práci je zhruba 90 %. To je naprosto excelentní hodnota. Spalováky se totiž pohybují výrazně níže, a to obvykle kolem 30 %.

Pojďme si tedy porovnat moderní elektromobil s běžným benzínovým autem:

Akumulátor Tesly Model 3 má rozměry 217 x 147 x 10 cm. Pomineme obal a chlazení, budeme počítat s tím, celý tento objem je energeticky efektivní. Objem akumulátoru je tedy 319 litrů.
Bude­-li to LiFePO4 akumulátor, pak jsme do tohoto objemu schopni narvat zhruba 105 kWh elektrické energie. Elektromotor má efektivitu zmíněných 90 %, což znamená, že použitelné energie máme 94,5 kWh, nepočítáme buffer. Při spotřebě 15 kWh­/100 km, což je velmi reálná hodnota, dojedeme s takovým autem 630 kilometrů daleko.
Pakliže bychom do stejného objemu uložili benzín, budeme mít nádrž o objemu 319 litrů. Energie bude v plné nádrži ukryto 2 743 kWh. Při efektivitě spalovacího motoru, což je 30 %, jsme na 823 kWh, tedy pořád jsme na víc jak trojnásobku toho, co s LiFePO4 baterií. Co se týče dojezdu, můžete si sami spočítat, jak daleko byste dojeli na 319 litrů paliva. I s poměrně neefektivním autem, které spotřebuje 7 litrů na 100 kilometrů jízdy, by se na takové množství benzínu dalo urazit 4 557 kilometrů, tedy 7,2krát dále, než s velmi efektivní Teslou.
2­)
V přímém porovnání vodíku s bateriemi je dnes lídrem oboru v bateriových technologiích automobilová společnost Tesla, jejíž baterie dosahují energetické hustoty 250 – 260 Wh­/kg. Vodík má tak téměř 126x větší energetickou hustotu na 1 kg. Každá technologie má nicméně své nevýhody, a tou je u vodíku zejména jeho nízká objemová energetická hustota ­(3 kWh­/m3 při 20 °C a 1 baru­). Nádrž, která je schopná pojmout například 6,3 kg vodíku má tedy celkovou kapacitu 156 litrů ­(Hyundai Nexo­).
Odpovědět8  1
Chápu že autor je nadšený do EL. aut. Ale věta mi nadzvedla obočí:
Spousta lidí se bojí požárů elektromobilů, ačkoli statistiky zatím neukazují, že by hořely více, spíše naopak.
Ano data zatím nejsou objektivní. Nejsou tu tak dlouho, a chce to miliony aut stará 5­-10 let aby měla vypovídající hodnotu.
Ale z čeho data jsou, jsou nehody. A tam je jasná statistika = nabourané elektro auto má 6xkrát větší šanci na požár. A ještě k tomu je to pro takové auto vždycky konečná. Hořící benzínové auto jde uhasit, a následně i opravit ­(pokud je to rentabilní­). Bavíme se o malém, středním požáru.

Taky když el. auto začne hořet v garáži nejde uhasit a vezme i dům. Ty případy už se staly a né jednou nebo desetkrát. Bohužel voda a hasičáky jsou na nic a žár vysoký + výšlehy plamene.
Ano už jsem viděl že trénují s nějakou kotvou to auto vytáhnou na dálku, a hodí na něj speciální plachtu ve speciálním oblečení, aby nemuseli vozit celý kontejner s vodou. Že to asi dotáhnou, do schopné varianty. Ale co si budeme osobák po vytáhnutí hadic? 15­-35 vteřin něž ho úplně uhasí? Za 15 minut může být už v kovošrotu když na to příjde.

Elektrolit co vydrží až 185*C než se začne vypařovat. Určitě palec nahoru, a pomůže prodloužit dobu kdy to hoří trochu k tomu že to topí asfalt. Ale jak už to blafne tak to jede. A nic se nemění.
Reálná teplota plamene čistého lithia je kolem 2.000 stupňů. U baterií se uvádí, že už za 15 vteřin teploty dosahují až 400 °C.
Co dodat...

Ta rovnice zůstane pořád stejná. Auto spalovací kde hoří motor a je deci paliva + pár plastů. A uhasíte to pomalu minerálkou co máte v batohu, případně hasicím přístrojem­/sprejem. Nádrž většinou nehoří ale je jen proražená ­(po nehodě, sama od sebe nebo za jízdy jsem ještě neslyšel že by začala hořet­). Benzín tak snadno nechytne, jenom ve filmu ho zapálí i cigaretou ­(zkoušel jsem to nejde to­). :D VS Několik set kilo baterii, v uzavřeném obalu kde když to začne tak to jede. A prostě baterky a zkrat bohužel už přes dvě stě let jde ruku v ruce, a je v nich ohromné množství energie, které se mění na teplo.

Chtělo by to vyváženější články, a ne vyzdvihovat jen pozitiva.
Například:
Že lidé s el. auty mají menší nájezdy než spalovacím motorem. A to až o 30%, protože nemají tohle auto k dispozici.
Navazující bod, mají více aut jedno záložní. Takže navazující problém s parkováním. Dvakrát placení dálničky ­(v budoucnu­), modré zony, pojistky, dvoje gumy atd...
Že automobilky přelívají kapitál z vývoje, na alternativy k čistě ­(baterie­) elektrickým autům. Protože pro to nevidí budoucnost, a jeli na vlně dotací.
Silně neekologická ­(jak se říká výfuk mají jinde­). A v EU se jim počítá jen montování + elektřina. Což se samo o sobě absurdní. Ale kdyby se začalo od těžby vzácných kovů. Tak co se týká čistě ekologie tak u ní by to už skončilo a netřeba počítat dál. A když do toho přihodíme recyklaci baterii, kolik tohle stojí energie. Jsme v desítkách násobku co ten škaredý spalovák ze železa jednoduše ze 100% recyklovaný. Ale ten nám hold kouří u domu.
Vynecháme klasiku jako nabíjecí místa, elektro infrastrukturu obecně. Bolístky elektroniky v zimě, nejsou tak velké jak se říká ale jsou. Včera jsem viděl­(na videu­) jak nabíjel někdo venku, a poprchalo + mrzlo celá nabíjecí hlavice zamrzlá v autě pod půl centimetrem ledu. A nikam prostě nejel, hadici nemohl ´vytáhnout ani nastartovat. Tak do toho mlátil kamenem. Vím jaké je to když zateče zámek nebo rám dveří. Tohle je o 3 ligy někde jinde. :­)

Objektivním okem, vidím elektro auta jako vhodný prostředek někde a pro někoho. Ale v obecné rovině, je to jen mezi krok. A dotáhnou jiné technologie, použitelnější a reálnější. Je jich hodně jen vybrat tu vhodnou a proveditelnou. A elektro auta ­(s baterkama­) budou jen rarita v Muzeu třeba za 20­-30 let.
Odpovědět2  4
Ale proti raketám s pasivním naváděním docela na nic. :D
Odpovědět4  0
Proč Češi musí být tak negativní. :D Vydali se nové karty, a s cenami šli 50­-100 dolarů dolů a s výkonem 10­-20% nahoru. To je sen. A špatně pro obě značky, a dobře pro oba tábory zákazníků. :D A až výjde GTA VI na PC. Kupuju nový komp co to dá v 4K, a tu kartu která to dá na min 60FPS za nejlepší cenu. A na logu nezáleží. :D
Odpovědět3  0
Honda Asimo na videu z 2018 neumí o moc víc teda. A má tak metr, a celkově vypadá jako reálná hračka.
Atlas je pecka, a totální High­-end, ale je zatím armáda konstruktérů a IT specialistů. A nic lepšího postavit nejde, ale komerčně je to neprodejné.
Tesla Robot 2, ale vypadá jako první humanoidní robot, který se chystá do seriovky. Říkají 5 let, já říkám 10 let. Ale to ti dva předním, se o tom ani po deseti letech neuvažuje. Za mě by takhle už mohl aj zůstat, ale softwarově to musí být jednoduché naprogramovat, tam vidím toho zakopaného psa, než po technické stránce.
Odpovědět2  0
Bezdrátově nejde, nabýt pořádně a rychle nejde ani telefon co se nepoužívá. :D Budoucnost vidím v lehké vyměnitelné baterii. A interní baterii která to sama utáhne třeba 5 minut než dojde k výměně. Ale těžké řešení na hlavě, nebo kabel jak má apple není dobré. Měl jsem na hlavě skoro 4k na oko rozlišení. Slabé. Apple má trochu přes 4k. Ale troufni si říct že dokud nebude 8­-16k tak je to prostě jak hry z 90, jak člověk to má 2­-4 cm od oka.
Ale doufám že si je vyzkouším. :D Bych tam fakt chtěl vidět tu jejich televizi.
Odpovědět0  1
Klasika takže reál bude. +10% výkon a spotřeba +15%. Ale v powerpointu to bude drtič AMD . :D
Odpovědět7  0
Vývoj, softwarová podpora, reklamace, reklama, držení náhradních dílů skladem. Nevím co autor článku čekal? 40% je ještě dobrých. Víte kolik hospodští mají % na pivu a tvrdém alkoholu? Nebo super markety na vajíčkách? Za kolik je vykupují? :D Pokud už chcete někoho někoho drtit za marže, zkus te Apple. Ten si ze svojich zákazníků dělá srandu. Třeba na jejich čistícím hadříků za 600kč, mají asi tak 595kč zisk :D :D :D
Odpovědět3  0
Jo test o ničem. Si můžu připojit za osobák malou cisternu a dolívání oleje z kabiny. A ono to pojede, do té doby než mi prasknou pneumatiky z opotřebení. :D
Odpovědět0  0
Taky mám datovku, a docela to pomohlo. Ale pořád ta digitalizace jde pomalu.
Odpovědět0  0
No ještě x let po tom co tiskárna nefungovala, jsem si ji doma držel na skenování dokumentů. Ale jak už přišla i o tuhle funkci letěla.
Taky za posledních 5 let jejich prodej šel na půlku, a nebýt covidu bylo by to víc. Dřív co PC=Tiskárna, teď marně přemýšlím kdo ji má. A pár lidí ji ještě má ale roky ji nepoužívají. :D
Odpovědět1  1
Kdo v dnešní době potřebuje tiskárnu? :­) . A ta hrstka lidí co ano, tak má nebo zná někoho kdo ji má v práci. Už i telefon zvládne slušný sken papírů.
Odpovědět1  2
Tak Česko je v TOP 10% na světě v bohatství. :­) Jasně pořád šilháme po Německu, Švýcarsku, Belgii. Ale stačí se podívat Chorvatska mimo rezorty, jih Itálie, střed Španělska atd. A i na poměry, západní Evropy to není vůbec zlé. :D. A co se týká cen? Já třeba jsem ochotný za PC dát jeden měsíční plat. 90% to mám na filmy, internet a hraní FullHD. Ale před pár lety, jsem byl docela velký hráč a to už byli 3 výplaty. A pak jsou lidi co nedají ani půlku, jim stačí internet a word a hotovo. A pak se můžeme bavit že někdo má výplatu 20k a někdo 180k. A pro někoho je PC za 40k velký cíl a šetří. A někdo prostě vytáhne z peněženky 100k, ani to nepozná. :D
Odpovědět3  0
Sranda v roce 2018, jak nebyli jsem skládal nové pc a G.SKill TridentZ RGB 16GB ­(2x8GB­) DDR4 3200 CL16 5600kč.
Ted bych koupil G.SKill TridentZ RGB 64GB ­(2x32GB­) DDR4 4000 CL18 za to samé. :D
Odpovědět1  0
Jo tak hry a péčko, tam je potenciál. Kde člověk chce zážitek. První hra na PC 1962, Word 1983. :D. A s příchodem barevných monitorů, už tam byli holky v plavkách. Určitě dřív než někdo začal přemýšlet, nad malováním třeba :D
Odpovědět1  0
Nová doba no. Nahá žena je problém, ale upalovat a rozsekávat lidi mečem je úplně v pohodě. :D :D.
Odpovědět12  0
O tomhle to vůbec není. Mě se nutné náklady změnily málo. Teda jediné co bylo výrazné tak peletky na dvojnásobek. Ale to se všichni báli že nebude plyn, elektrika a oni to jimi suší. Očekávám že další rok to půjde dolů. Ale u telefonů, to bude tím že každá generace je dražší a přináší méně inovací. Proč bych si kupoval každý rok nebo dva. Nový telefon za 10­-30k když umí to samé co můj starý. Vymění se baterka a jede se dál.
Odpovědět2  0
Jasně, že je to naprogramované. Ale tady jde o robotiku a né umělou inteligenci. A ten robot za posledních 10 let udělal obrovský pokrok. Za 10 let může mít pohybu už člověka, a to ve formě. Skáče a dělá přemety už teď a to má 160 kg.
Odpovědět0  0
No chce to trochu lépe číst, tu wikipedii. Yemiho čtyřech letech byl při pravidelné návštěvě rodičů v Nigérii zadržen ­(v důsledku ozbrojeného státního převratu­) a dalších 18 let se do Česka nevrátil. Nigérie je když tak západní Afrika, ne Nizozemsko ale je to aspon na N. :D
Odpovědět1  0
A když na to příjde, já se tak nedefinuju jako Čech. Spíš morávák, a nejpřesnější je Valach :D
Odpovědět2  1
Jé tady je sranda. :D Trochu rasismu, trochu xenofobie, hodně ješitnosti. :D. Jaká je definice Čecha? Měl by se tu narodit, tu splňuje. Měl by tu vyrůstat tu nesplňuje. Celé dětství v Nigérii. Měl by mít občanství, a umět česky. Aspoň jeden rodič Čech. Ty splňuje. Takže 4­/5 hvězdičky.
A to že je to mulat a gay, to už je něco jiného. :D
Odpovědět3  2
Špičky jsou přes den ­(průmysl­), a večer kdy se lidi vrací z práce ­(zapínají spotřebiče­). Ale tam bude ještě svítit, takže pohoda.
Ale Jádro, je jádro. Hlavně aby v ČR už začali stavět. Tady se smysluplně nedá využít nic jiného.
Odpovědět2  0
Když to přeženu, to sklo ať je klidně neprůstřelné, co v ohybu vydrží aj 10000N, s tvrdostí diamantu. Ale plní funkci, jen proti poškrábání. Když telefon spadne jakkoliv než ideálně a končí to stejně. At už tam to sklo není, je od výroby­/ sám nalepím nebo je od jiného výrobce.
Já jen tvrdím: Že mě zajímá jestli to vůbec funguje, jestli je rozdíl mezi těmi skly, a případně jaké. To jejich video, kde prezentují novinku. Je bez faktů, bez údajů, prostě bez čísel, bez náznaku něčeho renomovaného. Prostě nemám rád když někdo něco tvrdí, ale nedoloží to fakty.
Odpovědět2  1
Já to přesně chápu. Je ale třeba pochopit že test samotného skla je irelevantní bez vypovídající hodnoty. To je jak testovat pneumatiku bez auta, všem je putna jak se chová bez dynamického zatížení autem. Takže vytipovat 10 druhý telefonů s různými rozměry a váhou a testujeme tak jak jsem třeba popsal nebo podobně. Pak se můžeme bavit, jestli je to k nečemu. A pak bych chtěl vidět rozdíl. Už chápete proč to video je blbost? Nebo jen marketingový tah, který se tváří že je k něčemu.
Odpovědět2  1
Přesně tak, já používám flip pouzdra takže jsem ještě sklo nikdy nerozbil. Ale už jsem viděl desítky rozbitých telefonů s tím to sklem alias jeho starší verzí. A je to dost diskutabilní jestli to vůbec funguje, a není to jen proti poškrábání. A takových nebojím se říct faikových ­(umělých­) testů si může udělat každý. At udělají test na průraznost, v krutu, pádové zkoušky ale odstupnované a i s konkurencí v nesestříhaném videu. Jinak at si kus toho obyčejného plexi v hodnotě 30 centů nechají. Každého věc, at si třeba každý koupí čistící hadřík od applu za 500kč když si myslí že je lepší než ten za 19kč. :D
Odpovědět0  1
Tak ono postavit nějaké vedení aby padal na roh není zas tak těžké. Ale jejich test je dost od reality. Padá přesně na placku, na hladkou i když drsnou plochu. Taky se dá udělat krásně objektivní test. Vezme se 100 a 100 telefonů polepí se. A každý vyhodí z okna v prvním patře. Pokud se dostanou aspon na 60­/40 pro to jejich super sklo. Půjdu si ho koupit.
Odpovědět0  0
No doufám že udělají normální procesory, a pak nějaké dva kousky na styl Intelu. Naládovat do nich 250­-300w že je možné je chladit už jen 280 vodníkem. :D
Odpovědět0  0
No celou dobu jak jsem to četl, jsem se usmíval od ucha k uchu. Na tuhle hru snad nemůže nikdo přistoupit.
A co bude příště? ABS, rádio a zásuvka? A pak už do toho říznou úplně. Světla, nastavení sedaček a sklopení zrcátek? :D A pak už bez zaplacení ani nenastartujete vlastní koupené auto ne? :D
Odpovědět7  0
Přehradu? :D Vysypat tam ostrov o velikosti aspoň Japonska spíš Austrálie. Aby s těmi proudy něco udělali. :D
Odpovědět2  0
Aku nářadí používá pár % lidí. Drobná elektrická zařizení má 99,98% lidí, a hned několik jich má. Ale jinak souhlas. Bylo by fajn mít jedny baterky a nářadí vybírat podle recenzí a né značky. :D
Odpovědět1  0
No nevím které dvě věci mi příjdou víc divné. Že někdo dá za unikátní virtuální obrázek miliony, nebo že někdo když zkouší tyhle miliony získat nedá si pozor v základním parametru jako je měna. :D :D.
Odpovědět3  0
Za mě jako strojaře. Dost funny myšlenka. Právě gravitace je nutnost. Žádný kov není absolutně čistý. A právě díky hmotnosti. Jsou těžší prvky úplně na spodu, kde nezpůsobují problémy a změny vlastností. A dají se odbrousit. A lehké zase zůstanou nahoře. Taky způsob odlití by byl komplikovaný. Upřímně nenapadá mě myšlenka, kromě odstředivé síly ­(což potom je stejně zase gravitační­) jak :D . Právě krystalizace se pak narušuje, aby byla jiná. Většinou se válcuje, protahuje, ková. Podle mě právě, odlitky bude jeden z posledních průmyslů co se ve vesmíru bude dělat. Ale věřím spíš na 3D tisk kovu. :D.

Samozřejmě třeba obrábění velkých hřídelí. By bez gravitace byla daleko rychlejší, přesnější a snažší manipulace.

PS: Pokud by vás napadla myšlenka, na principu vstřiko lisu. Taky by to nešlo.
Odpovědět0  0
Pěkná hračka za 200 miliard se životností 5 let. :D
Už se těším na fotky. :­)
Odpovědět0  4
Takže OC procesor grafika 1500 watt odpadního tepla. To už stojí za úvahu, to napojit na bojler. :D
Odpovědět5  0
Troufnu si za své okolí oponovat. Pár mých známích už si pořídila NAS. Z důvodu propojení NTB,PC,TV a mobilu. Hlavně kvůli fotkám, aby je neztratili. Takže klasika 2x2,5 disk který se zrcadlí. A mají k nim přístup všude. Bonus pro ně je. Vzdálený přístup. Člověk tam může dát různé smlouvy v elektronické podobě. Sám to mám v plánu.
Odpovědět2  0
Jasně, a běží jen na pasiv. :D Prostě nový karta, aj záruku dá těžař jak si je tím jistý co? :D
A proč by těžař prodával bezproblémovou a zaplacenou grafiku. Asi kvůli tomu že mu začali v ringu odcházet. Tak je radši prodá, ať má nějakou slevu na nové. :D
Odpovědět0  0
No jen tak dál, ještě krypto o 100% dolů. :D Chci grafiky za doporučenou cenu a výběr. :D
Odpovědět5  0
Zjistit to je triviálně jednoduché. :D. Distributor ví o každé kw. A 20x200W co jede nonstop. Je úplně snadné najít, jak to není spojené třeba s nějakou firmou nebo provozem. :D. Jak myslíte že se hledají pěstírny.
Odpovědět1  0
To mají, a už se s tím moc dělat nedá. Ale nesmyslné pálení elektřiny, je třeba zabránit.
Odpovědět4  1
Taky když jsem si stavěl nový PC po 10 letech. Chtěl jsem ať to pěkně svítí, a mění se. A postupně jsem je všechny vypnul a svítí už tam je grafika. A přemýšlím jestli i ta průhledná bočnice měla smysl. Když se postupně usazuje prach, a člověk to musí čistit, aby to vypadalo. Příště asi stará dobrá Case do které se jednou za dva roky foukne kompresorem :D
Odpovědět0  0
To je sranda. Před 4 lety jsem si stavěl počítač a chtěl jsem se vlézt. Do 300­-350watt.
A teď s slušnej procák + pořádná grafika, to už pomalu mrkat po 800+ zdrojích :D
Odpovědět3  0
Nový dům. 4 grafiky napojené na podlahovku­/boiler v ringu co těží. Už může být zajímává rentabilita.
To už si žádný hráč do PC nedá. S procákem + ostatní. Jeto 900­-1200W zbytkového tepla. :D.
To už se může tepelné čerpadlo jít zahrabat, když při těch cenách bude pořizovací cena stejná. :D
Odpovědět0  1
Celý svět už používá stejné platidlo. A to je dolar. A jen tak rychle se to nezmění. Čína a EU se hodně snažila ho nahradit nebo vyrovnat se mu. I Severní Korea používá tu škaredou kapitalistickou měnu , přes ruské společnosti. :D
Odpovědět0  0
No řekl bych že tiskárny jsou přežitek na doma. Skener se někdy ještě hodí. A kdo nemá v okolí někoho kdo mu to vytiskne­/naskenuje v práci. A jeden člověk ze 100 co tu možnost nemá. Tak fotolagony­/knihovny.

Odpovědět0  2
Dělat si vlastní tyhle staré čipy se neoplatí. Ty dělají na starých linkách, které jsou 10x zaplacené a ty čipy nikdo nechce.
To je jak stavět telegrafní sloupy. A než by ji rozjeli už budou nové procesy výroby a uvolní se současné linky.
Co by mělo smyls je aby EU se pustila do výroby vlastních moderních čipů. A za 10­-15 let nebudeme tak závislí na Číně, Korei, Taiwanu.
Odpovědět0  1
Tady se někdo inspiroval Futuramou. :D
Odpovědět0  0
Tak všude kde je voda v tekutém stavu je život. Země taky byla jen ohnivá koule. Dokud nezchládla tak tu nepřežili ani bakterie. :­). Líbí se mi slova: Kdybychom byli ve vesmíru sami, bylo by to plýtvání místem.
Odpovědět2  0
No hlavně at jsou dobré. A nesežerou i trávu kolem cesty. :D
AMD potřebuje konkurenta jako sůl. Už se mi začíná zdát že polevili, zvýšili ceny, protáhli termíny a žačali refreshovat ­(s minimálním posunem­).
Odpovědět1  0
Pěkná kravina, aspoň reklama pro AMD zdarma.
Odpovědět2  1
Já bez nadsázky. 22 miliard KČ jenom na vývoj skafandru mi příjde absurdní. :D. Vždycky se vychází ze starší verze. A ta se pak vylepšuje novou technikou a materiály + poznatky z používání.
Odpovědět2  0
Ano nelíbí, a to z mnoha důvodů. Samozřejmě některé jsou pro ně ještě horší. At už zločinnost obecně ­(zrušily aj 500eurovku­), nebo že silné státy přes sankce dokáži tlačit na malé státy. Ale přes oni dokáží přes tohle obcházet, že se dostanou k tvrdým měnám ­(dollar,euro­). Atd... Mocní chtějí moc, a né aby je tímhle obcházeli.

Ekologie v ruku v ruce se spotřebou je velký problém, hlavně když svět se začíná ubírat obnovitelnými zdroji a ty nejsou nekonečné ­(v množství možné vyrobitelné el.­).

No je mi jasné jak je to teoreticky. Ale všechno dřív nebo později jde prolomit s falšovat. Účetní záznamy pozměnit, nabourání do peněženek. A věřím že dřív nebo později se někomu něco podobného povede.
- Nikdy neříkej, že to nejde. Vždycky se najde nějakej blbec, který neví, že to nejde a udělá to­-.

Nejsem ovce jako někdo abych stál v zástupu, nemám vyhraněný názor. Ale z ekonomického hlediska, jelikož to není podložené ničím HDP,Zlato,akcie,patenty z know­-how nebo cokoliv hmotného, je v tom hromada spekulantů. A jeden člověk dokáže to poslat o 50% dolů. Tak si nemyslím že se z toho stane něco důležitého. Ale chápu někdo kdo v tom jede nebo vlastní nechce vidět budoucnoust ale at má hodnotu 200k. :­) Chápu. Já investuju ale do jiných věcí. Tohle je jak shortovat akcie. Ale taky nejsem odpůrcem banky,vlády mají až moc velkou moc. A trochu decentralizovat finančnictví jsem pro. :)
Odpovědět1  1
Určitě nejsem žádný prorok, o kryptoměnách se zajímám jen když vyjde nějaký zajímavý článek.
Ale s jedním nesouhlasím že nebude mít konec. Jen to dám v bodech.
Vládám a bankách se nelíbí že není regulovaný. A v jejich moci je ho zarazit úplně ve vyspělém světě.
Obchodují s ním teroristi a další organizované zločiny. A je těžko vypátratelný.
I policii je proti srsti napříč světem. A budou ho tlačit do ilegality nebo regulovat.
Ekologie a spotřeba energie pro nic... Absurdita...
Dřív nebo později někdo dokáže to prolomit, okopírovat a budou fail mince. Jasně všichni tvrdí že je to blbost, jo Titanik se taky nemůže potopit.
Ale chápu vidina rychlých peněz. Byla vždycky silná.
A obávám se že až nastane velký průs*r. Tak velcí hráči se ho zbaví. Ale zbydou tu 10tky 100ky milionů zklamaných lidí.
Samozřejmě přeju všem. At jim to dopadne dobře a peníze si užijí.
Odpovědět1  1
To je dost možné, ale kryptoměna je zajímavý ekonomický počin. Ale pevně věřím v to že za měsíc nebo za 30 let bude mít hodnotu 0 centů. Klasické letadlo kdo začal a prodal na vrcholu vydělal nejvíc. Ale jednou se vzbudí pár milionů lidí a zjistí že už nic nemají. A že jsou to pouze 1 a 0.
Odpovědět4  2
Ty trolle. :D INVIDIA sama propagovala 3090 pro hraní 8K a je to fiasko se šílenou spotřebou. Takže utíkej se bavit někam jinam nebo nekomentuj co neznáš :D
Odpovědět0  0
Njn minus on někoho kdo neumí počítat :D 10900k oc 300W+ 3090 400W+ zdroj s 80% účinností co bude krmit tyhle věci zase přidá 100W+. A abraka dabra 800W+ ­(při takové zátěži­) :D :D :D. A to nepočítám OC 3090 jestli už ted jsou modely s tdp 410W a 425W. :D 2x vodníka a už ano 1KW zdroj to nepokryje.
Odpovědět3  1
To bude super. Grafika+přetaktovaná intel procesor+ zbytek a bude to skoro 1kw odpadního tepla :D :D.
Ale aspon si zahraju 8k při hrozných FPS a detaily na půlku. :­). Radši ať makají na další generaci která ve 4k nepůjde nikde pod 60 při max detailech :D
Odpovědět4  3
Spekulace. :D Třeba TSMC má práce dost a nepotřebuje dělat dobrou cenu ­(malá marže­). A samsung chce aby se mu aspon zaplatil vývoj 8nn a trochu vydělal na vývoj dalšího ­(protože je ve skluzu­). A proto podstřelil cenu.Ale to je další spekulace. Samozřejmě všichni výrobci mají rádi velké objednávky protože se dobře plánuje výroba a logistika. A podle toho dělají ceny.
Odpovědět1  0
Neví někdo kdy budou reálné testy výkonu a spotřeby? A kdy by to samé mohla být u Big Navi pro srovnání?
Odpovědět0  0
Jo to četl a pochopil, jen tvůj koment jsem četl tak 3 věty. Já mluvil obecně o problematice FV, ne o konkrétním druhu nebo výrobním procesu ani o různých možnostech použití. Dnes FV není žádná hitparáda. Cena,výkon,návratnost,náchylnost k poškození, recyklace je špatná. V ideálním případě člověk neprodělá. A o kvalitní uchování energie taky moc mluvit nedá. A pokud půjdemr do detailu zatím žádný panel nevyrobil tolik energie kolik spotřeboval energie na jeho výrobu. A na to jsem dělal referát na Průmyslovce a jsou to násobky. To že vypneme jednu uhelnou u nás místo ní postavíme solární park. Tak v Číně kvůli výrobě FV museli postavit dvě nové se neřeší. Hrajem si na Ekologii a přitom jen se to zhoršuje ale přesouváme to jinam. A plácáme se tady po zádech jak snižujeme emise a bojujem proti globálnímu oteplování :D :D :D :D.
Odpovědět0  2
K analogii k SSD. Byli doby kdy to mělo malou kapacitu, pochybnou životnost, šílenou cenu a měli to jen skalní nadšenci do IT. Ale postupně zlepšováním to de facro nahradilo HDD v 98% v krátkém časovém horizontu. Věřím tomu že za XX let to daleko rozšířenější a novostavby to budou mít povinné a staré nemovitosti na dotace.
Kdyby zdvojnásobili účinnost ­(hlavně při šeru­) a životnost + odolnost a šli s cenou na půlku tak by to byla bomba. A jediný problém by byl sníh.
Odpovědět0  0
Tak nějak jsem to čekal když 10. generace byla zase jen mnohokrát přepraný Skylake jen do něj pustily opět víc wattů. A 11. gen na 10nm v nedohlednu.
Odpovědět4  0
Máte pravdu. Přehlédl jsem slovo taktování. Pardon.
Odpovědět0  0
10 jader nejde 5,3 s velmi dobrým křemíkem 4,8 ale ve většině případů méně.
A se špatným křemíkem se nedostanete 5,1 jednojádrovém výkonu.
A další pravda že těchto frekvencí dosahuje pouze studený. Jak ho zahřejete odpočítej te si dalších 0,1­-0,2.
A se vzduchovým chlazením si odpočítejte další, podle toho jak dobrý máte.
Je to papírový drak jak se píše.

EDIT: Chce to vidět test na zahřátém procesoru, je to naprosto nudný procesor co má výkon jen na papíře a né v realitě.
Odpovědět0  0
No myslel jsem to spíše k inflaci, a větší mzdě. Plácnu tehdy byl plat 18 000 čistého a disk stál 2 TB za 2999kč. Ve slevě třeba 2599 kč. A větší disky rostli exponenciálně s kapacitou. Ted 26 000 a 2TB 1600 BarraCuda, 1 597 Kč na CZC třeba ted. V akci ještě mín. Takže cena na GB šla na půlku a u větší kapacit už neroste cena tak rychle. Když k tomu započítáme růst mezd. Tak se bavíme že HDD za posledních 10 let šla cena na 1­/3 až 1­/4. Ale zbytečné diskutovat. HDD do stolních PC je přežitek stejně jako mechanika. Ale své místo tu bude mít ještě dlouho a v některých věcech ho sebelepší SSD nedokáže nahradit.
Odpovědět0  0
V podstatě máš pravdu. Ale z HDD disku ty data jdou vytáhnout odborně po 20 letech a hození ze 7 patra v paneláků a dvou přepsání disku. Když to přeženu. Ale z SDD se ti může zakouřit a je to fuč. I v NAS a raidu se může stát že třeba blesk uhodí u souseda,přepětí, voda atd a zase jsem pryč. Data bezpečně a dlouhodobě se uloží v HDD nebo cloud.

Já mám v PC jen SSD. Pak záloha na 2x externáku jeden mám doma, druhý v práci kdyby třeba hořelo :D. Jsou data o které nechci přijít :D.
Odpovědět1  0
Ale zase ber to tak že koruna měla před deseti lety 2 větší hodnotu :D.
Odpovědět0  0
AI na rady proč ne. Ale ocenil bych lepší AI uprotivníků ve strategii a kreativitu. V 95% co jsem hrál jsem ho zničil třeba na 50% a už se nedokázal obnovit. Nebo útočí po troškách takže nuda když máte obranu. A pokaždé jak příjdete jak funguje tak ho už porazíte v 99%. Asi nejlepší co jsem hrál Stronghold crusader a Red Alert 3. A pokud jde o jiný typ tak anno 1404 tam soupeř taky dokázal zatopit.
Odpovědět0  0
Líbí se mi tonhle povstání Fenixe na poli procesorů. A myslím že třeba Ryzen 2600 s max 4GHz 6­/12 za 3500kč pro mainstream bude na další dobu stačit. A nebude ho potřeba měnit třeba za 3 nebo 4 generaci. ­( já mám 1600 a jsem s ní naprosto spokojen­).

Ale na poli grafiky bída. Přemýšlel jsem že přejdu na 2K, už přeci je tu docela dlouho. Ale minimálně to chce RTX 2070 nebo 5700 XT aby tam byla pár let rezerva. A pro moje občasné hraní zase grafika za 12k nemá smysl.
Odpovědět10  1
No na tomhle podle toho co jde vidět není. Ale u prototypu bych to ani nečekal.
A bůh ví v jakém je stavu, na videu se vznesl 1 metr bez nákladu zbytek 3D simulace.
Ale chtěl bych vidět jak vyřeší soukromí. Třeba pokud mi bude létat nad hlavou na zahradě co 10 minut dron nic moc.
Viděl bych to že budou stejně lítat tak aby kopírovali veřejnou komunikaci nebo ve velkých výškách třeba 500 metrů+, ale v obou případech efektivita je v háji.
Samozřejmě pomocník na stavby, pole super. :­)
Odpovědět0  0
Možná stejně jak Festo s pneumatickým svalem. Při zvýšení tlaku se roztáhne do boků a zkrátí se na délku. Na školení jsme si s tím hrály a dost dobré. U hydrauliky by to šlo taky, nějaký píst s pružinou který by tlačil do elastického plněného *balonku* a ten by se roztáhnul a odpružil náraz­/skok­/došlap. Ale určitě to budou mít ještě promakanější.

Ale vždycky jak vidím už takhle vymakaného robota si vzpomenu na Já,robot nebo Elysium :D.
Odpovědět0  0
Na Ditt vyšla pěkná recenze na 3700X vs 9900K a v podstatě výjdou na stejno v něčem lepší o pár % ten pak zas onen.
Takže remíza ale pro 3700X 5 tisíc je levnější a žere o třetinu mín takže. Není moc co řešit nebo diskutovat.
Odpovědět11  3
OFFICE : Dva naprosto rozdílně výkonově rozdílné procesory 2­/4 vs 4­/8. Myslím že stačí je umazat oba a dát tam AMD Ryzen 3 2200G za 2k. 4­/4. Disky: SSD 250 na to stačí na soubory na dalších 20 let. Když ty soubory mají do 10 mega.
I když už 500gb mají taky super cenu. 1TB hdd tam nemá co dělat.
Zdroj: Samozřejmě co pojede pasivně, né tohle :D.
Home: AMD Ryzen 5 2400G není co dodat kdo chce i trochu hrát. Kdo chce trochu víc hrát tak 2600+grafika.
Disk: 500gb SSD bohatě a případně na filmotéku externák,NAS a necpat tam zase HDD. Zdroj: Samozřejmě pasivní nikdo nemá rád hlučnost. A přetrpí ji když ždímá výkon.
GAME: Ventilátor u AMD dostačující dáte tam to samé za 700kč. Drahé desky zbytečně B stačí. Kdo chce taktovat tak X­/Z desky + lepší chladič samozřejmě. Dělení grafik podle procesoru WTF? :D. U disků je to asi na každém hráči podle mě Samsung SSD 860 EVO, 2,5­" ­- 1TB 3 995 Kč ideální. Ale některé hry nechutně narostly takže HDD proč ne ale když už 2TB.
Sestava TOP: Tam snad jenom připomínka. Snad záleží jaká data zpracovávám a jak. Pro konstrukci jsou malá ale náročná na výpočty. Takže 8­/16 mimo tam klidně 16­/32 a víc. Kdo bude rendrovat­/simulovat tase bude potřebovat daleko silnější grafiku. Někomu bude stačit 250gb SSD někdo zase 20 TB málo. Ta sestava by tu asi ani neměla být..... Když tak udělat tématické: Procesorové výpočty,grafické, rendrování videii. Navíc dávat v červnu když v červenci mají být nové procesory? Kdo koupí teď bude mlátit hlavou o zeď. Chápu že to vypadá že nadržuju AMD ale není to pravda prostě cena­/výkon intelu ujel vlak. A na další 2­-3 roky asi nebude konkureční. Modrým fanatikům se omlouvám.
Odpovědět5  2
Doufám že Jožka odpoví. Po ránu jsem se krásně pobavil :D.
Taky mám své oblíbené a neoblíbené značky ­(ale ne v IT tam je mi to v celku jedno cena­/výkon nazdar­). Ale i tak pokud je rozdíl markantní tak dostane šance i konkurence. Ale tohle je už Fanatismus je jasné že EPIC více jader stejné IPC, stejná cena, stejná spotřeba bude v MT bude lepší tam není moc co diskutovat. Na ST těžko říct a určitě se najdou aplikace kde bude jeden lepší o hodně než ten druhý a naopak.
Odpovědět2  0
Dnešní době 500Gb ­- 1TB SSD. Proč si tam dávat hlučné 3.5­" HDD. Pokud někdo potřebuje hodně místa tak zas si nebude dávat 1TB....
U AMD netřeba jiný chladič, na taktování ano pokud chce mít ticho.
Proč u game dávat X470 desky když uživatel nebude taktovat, pokud ano zas nedává smysl X procesor.
Odpovědět3  1
Já myslím že to má dobře. Levné rychlé pc pro *nehráče*. Pak lowend,mainstream a TOP.
Pokud chceš 10 sestav odstupňovaných po 5k tak se mrkni na www.cena­-vykon.cz
Odpovědět0  0
Rád dělám kritika, ale je to poskládané dobře. A úpravy by byli čište z osobních potřeb.
Odpovědět0  0
Je to obrovské nádherné monstrum za 10k. Mít neomezený prostor a finance kdo ví :D :D :D.
Odpovědět0  0
Co jsem četl tak prakticky žádné ohrožení není. Jedině že by někdo dostal k počítači a nahrál si tam jiný BIOS.
Intel se jen snaží naházet špínu. Protože Coffe ­- výkon ­(po záplatách kvůli spectre,metlocku­) se teď bude srovnávat s refreshem Ryzenu který vypadá velice vydařeně o APU nemluvě.
Odpovědět7  2
No APU ryzen má stejný výkon jako 1030.
Kolik se dá peněz za hry? Já 9­/10 stáhnu ­(moralizování si nechte :D ­) 1­/10 si koupím abych si ji užil 100% a podpořil třeba vývojáře.
Dá se Xbox lehce upgradedovat?
Dá se na něm pracovat?
Na práci nejlepší p. notebook? Dobrý fail. Možná tak na prezentace a práce na cestách.
Počítač má všechno co Xbox krát 100.
Odpovědět3  0
Už mi to příjde skoro horší jak AMD s Vegou. Ani nečekám že by po Coffe Lake byl 10 spíž 14++++ a po něm 14+++++. :D
Odpovědět0  2
No. Dost těžařů počítá s tím že ty grafiky pak prodá a tím zvýší rentabilitu. A těžební jen opravdu těžko prodá protože většinou to budu v úpadku těžení.
Odpovědět0  0
Nabídka­/Poptávka. Klidně 0,00001 nebo Bilion. Kdyby se zjistilo že Felicia nepotřebuje benzín pro jízdu bude její cena v miliardách za kus a až by to Čínani okopírovali tak by byla zase za 10k :D :D :D.
Odpovědět3  0
Orwell se k nám pěkně blíží. Takže ví přesně kde jsem, a co dělám. Už chybí sluchátka které mi říkají co mám dělat a mikrofon aby slyšel co říkám a GoPro aby věděli jak u toho i vypadám. :D :D. Trochu přehnané ale i tak. :D :D
Odpovědět1  0
1. Pro Home je 8gb a 6 jádro vhodnější volba. Ideál přihodit těch 1800 a mít oboje.
2. Taky mám na měření výkonu. Běží to od zapnutí na druhém monitoru ram+cpu vlákna ­(každé zvlášť­).
A GTA V které má stejné nároky jako ty tvoje hry až na GPU. A ta mi nejde přeš 6500.
Spousta her má nadsazené požadavky Ram a při tom je nepotřebují.
3. Klidně ověř, já to zkusím na Far Cry 5 na demu pokud půjde někde stáhnout.
Odpovědět0  0