ale na druhou stranu steam se stále hodí na spouštění her z g2a ne že by byl zcela k ničemu :D i když víceméně je :D
Odpovědět1 8
Steam se hodí, když chceš hrát hry a nebýt uzamčený na monopolistický špicl platformě -> windows. Ty prachy Valve rve do toho abych nejen já mohl hrát hry, které by pro mě bez peněz ze steamu byly nehratelné bez ohledu na to zda si je koupím od nich, nebo třeba od GoG.
Ale hold, ty miluješ posilování monopolu Windows epicem. Stačí aby ti daly sušenku zadarmo zatímco ti do pozadí rvou kaktus v podobě závislosti na MS.
Odpovědět6 5
Tak tenhle výkřik se mi líbí. Steam. Ten hnus co jsem nedokázal zkousnout už v době vzniku je tu najednou ten hodný. Já si pamatuju dobu, kdy stačilo koupit, stáhnout (legálně) hru, a tu si z instalaček kdykoliv nainstalovat a hrát.
Pak najednou přišel steam, a starý dobrý svět bez závislosti byl najednou pryč. Najednou abych si mohl zahrát svoji oblíbenou legálne zakoupenou hru, musel jsem si do PC nainstalovat cosi... jakýsi špiclovací hnus. Steam. Bez něho se hra nespustila. Když jsem byl offline, hra se nespustila. Ve hře když jsem zmáčknul klávesovou zkratku, tak se najednou zjevilo jakési steam okno a cosi po mě chtělo. Sem tam probliklo nějaké šedé steam okno které kamsi poslalo info o tom, že jsem ve hře zdolal další metu.
Super. Asi se ten hnus někomu líbíl mi teda naprosto. Vůbec jsem nepochopil který blbec toto vymyslel.
Ale zpět k věci. Steam vzniknul proto, aby tahal zisky jak z hráčů tak z vývojářů. O linux nebo windows mu nikdy nešlo.
Linux pro ně začal být v podstatě zajímavý až ve chvíli, kdy začalo na veřejnost prosakovat, že by MS nejraději vytvořil taky svůj STORE. To se ve valve chytili za nos a spočítali si, že když bude mít MS svůj store s hrama, jaksi nebude potřebovat ten jejich.
Tehdy teprve se najednou začal starat o linux.
Takže si ty srdceryvné řeči o steamu milý pane, strčtě za klobouk. Za mě jsou obě firmy na nic. Jen jedna ale obhajuje svou existenci tím, že každý týden rozdá hru zdarma. Jaký přínos měla pro hráče ta druhá jsem dodneska nepochopil a nikdy nepochopím. (dnes ji beru na milost díky podpoře linuxu - tím si v mých očích konečně alespoň trochu napravila reputaci)
Odpovědět0 4
Informace k současnosti: Řadu her na steamu můžeš stáhnout a k jejích hraní nepotřebuješ Steam. To jestli hra bude nebo nebude využívat DRM je na rozhodnutí Developera/vydavatele. Takže co se aktuální situace týče, pláčeš na špatném stromě ohledně situace světa bez závislosti, všimni si že tak dost her vydalo i přímo Valve, takže to očividně není obcházení zvyklostí steamu:
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/The_big_list_of_DRM-free_games_on_SteamMáš trochu pomotaný proč Steam vznikl. Vznikl protože bylo potřeba řešit problémy, v první řadě šlo o distribuci patchů, jak rostla komplexita enginů bylo potřeba víc oprav oproti předchozím dobám. Dalším důvodem tehdy byl i anticheat a ano i DRM, který později ustoupil do pozadí Valve. Valve ani Steam dělat nechtěl. Šli za MS a Yahoo,... pro který to nebylo v tu dobu zajímaví a tak se do toho Steam pustil sám. Původní plán ani nebyl prodej her, což se přidalo později.
To k onomu "Steam vzniknul proto, aby tahal zisky jak z hráčů tak z vývojářů". Nevnikl. Vznikl aby řešil reálné problémy. Dost věcí se na něj pak nabalilo. Ale ty nebyly důvod vzniku. Zároveň, když steam začínal, distribuce her přes Steam byla levnější než starou cestou s krabicema, takže vydavatelé ušetřili.
To že se začaly zajímat o Linux v té době je pravda, byť nejdřív zkoušely Mac OS X. Ale od té doby se silně zařadily na stranu podpory FOSS komunity, většina jejich příspěvku pro hraní na linuxu je FOSS a nijak tě neváže k jejich obchodu. Dnes si můžeš koupit hru Cyberpunk 2077 na GoG, a díky penězům které Valve získalo na Steamu a investovalo do linuxu jsi schopen ho hrát Na driverech GPU jejichž vývoj spolufinancuje Valve, s kompilátorem shaderů kterej vyvinuly ve Valve, s vrstvou kompatibility odvozenou od Wine jejíž vývoj spolufinancuje Valve a překladovou vrstvou z DX11 (používá to ještě Cyberpunk vlastně?) na Vulkan kterou zas, platí Valve a to celí můžeš provozuješ na Kernelu do kterého Valve dotlačilo přes Colabora patche díky kterým hra dosáhne větších FPS a to vše je FOSS a může z toho těžit každej, včetně epicu, když by se rozhodly vydat klienta i pro linux a integrovat do něj proton. Valve udělaly těžkou práci za ně. Ale Epic neudělá ani tohle...
Odpovědět0 0
Wooow.... promluvil odborník co sežral všechnu moudrost světa.
Pravdu nicméně neokecáte ať se budete snažit sebevíc. Prostě před steamem existoval svět, ve kterém fungovalo všechno jak mělo. Stáhl jsem si hru, stáhnul jsem si k tomu češtinu z bonuswebu, od výrobce nebo z bonuswebu jsem si stáhnul poslední funkční patch a hrál jsem.
Pak najednou přišel steam, a na mojí vytáčené isdn lince !!! placené od každé minuty provozu !!! jsem musel být online, jinak jsem si nezahrál!!!!
Pokud jste tak mladý že tu dobu nepamatujete, tak šoupejte nohama a mlšte. Pokud jste dostatečně starý, tak jste asi zapoměl jak to tenkrát chodilo, a jaká kudla do zad to byla... Steam každý normální hráč nenáviděl.
To že je po 25 letech všechno jinak mě nepřekvapuje. Mě ale zajímá celá historie, protože ta formovala můj názor na něco tak zbytečného jako je steam!!! Ta způsobila, že jsem měsíce či roky nemohl hrát legálně zakoupené hry například na chalupě či dovolené (kde jsem byl tou dobou samozřejmě bez internetu) jenom proto, že jsem nebyl online !!!
Takže ty pohádky o super hodném a opensource a lidumilném steamu běžte vykládat jiným, kteří nepamatují jaký to byl hnusný podraz na všechny příčetné hráče.
Odpovědět0 2
Otázka je, zda kritizujete steam oprávněně, protože mě se zdá že by jste měl spíš kritizovat svoji blbost. Steam měl Offline mode brzy pokud ne od samého počátku. Připojení bylo nutné pouze v době instalace (aktivace). Steam vyšel 2003, 2004 se ale už o offline modu zcela normálně píše.
https://www.extremetech.com/extreme/73674-halflife-2-will-require-internet-activation
Teda pokud vám nevadilo že jste na vaší placené lince musel udělat aktivaci a pak teprve jít do offline modu. Tedy hádám tak do 5 minut aby jste pak mohl hrát offline?
Na chalupě jste mohl hrát normálně. Na počítači na kterém byla hra aktivována. Se steamem v Offline módu. Nepletete si to s potřebou být online pro hraní přes internet? Jestli jste tak hrál CSko je celkem logické že jste si to mohl nesmyslně spojit se steamem.
V tu dobu jsem hrál normálně, neříkám že to bylo ideální, ale rozhodně ne tak katastrofální jak píšete. Nejen díky offline modu, ale i díky tomu že množství her na steamu na začátku bylo minimální a tak jsem jich zas tak moc z něj neměl a ani nemohl mít.
Odpovědět0 0
Opět velmi hodnotný příspěvek do diskuze :-)
Co měli dělat ti, kteří do té doby v klidu pařili offline a doma vůbec neměli připojení k internetu? Těm jste doporučil co? Víte co tihle hráči dělali? Šli se hádat zpět do prodejny ať jim vrátí prachy. Úplně super to bylo, když takovou hru dostalo děcko k vánocům nebo na narozeniny. A místo aby hrálo, tak dumalo jak offline vytvořit účet na steamu a hru si zaregistrovat.
Vy probůh vůbec nevíte která bije.
Odpovědět0 2
Těm bych doporučit číst minimální požadavky. Protože úplně stejně se šly hádat i kvůli hře na kterou nestačil jejich HW a internetové připojení bylo v požadavcích napsané. Když hra vyžadovala Pentium 2, či co tehdy byl mainstream a nešla nainstalovat na 486ku, taky teď budete nadávat na intel že si dovolil vydat novej CPU? Nebo když jste měl v PC jen CD mechaniku, tak že vydavatel měl tu drzost dát hru na DVD? Wing Commander IV byl na 6 CD, pozdější edice na 1 DVD. Když by jste dítěti koupil špatnou, co by jste dělal? Hádám že se šel hádat do toho obchodu...
SW má minimální požadavky. Se steamem bohužel přibil další, je to nešťastné, ale těžko můžete na steam házet to že koupíte něco na čem je napsán požadavek který je vyžadován a vy ho nesplňujete.
Komický jak neustále uhýbáte od předchozí argumentace, protože jsem vám ji vyvrátil k jiné :-D Já ale přece sám napsal že situace nebyla ideální, takže když vám vyvrátím jeden argument, nemá smysl si vymýšlet další protože neříkám že situace byla bezchybná a dokonalá. Ano v něčem steam situaci zhoršil, v něčem jiném ale zlepšil. Vy ale jste zaslepen a tvrdíte že nemáte rád steam podle nepravdivých snadno vyvratitelných argumentů a furt hledáte další :-D
Odpovědět0 0
Máte na mysli číst ty manuály ve kterých to nebylo napsané? A nebo ty manuály co jsou přibalené k zakoupené hře :-).
Já jednu dobu vlastnil počítač, na který mi steam nešel ani nainstalovat. Později šel ale ne společně s hrou kterou jsem chtěl hrát. Kvůli tomu jsem musel hodiny odinstalovávat office, nebo jinou rozehranou hru, zahrát si tu novou a po hraní pak zase všechno vracet zpět (třeba office, ten se hodil). Paráda byla když vám to žuchlo na chybu ve steam.dll (tu chybu jsem měl obzvlášť rád), nádherné byly i závislosti, kdy se se steamem instalovala i hromada dalšího balastu (directx, msvcredist a další...). Parádní to bylo, když se instalace nezdařila a na mediu byla jiná verze než potřeboval váš os. Pak jste to hodiny hledal po internetu na fórech(na těch poloprázdných) - někteří z nás na 56k lince - v noci za levný tarif... mňam.
S registrací na steam za 5 min? To jste mě teda fakt rozesmál. 5minut jsme někteří jen vytáčeli modemem spojení.
Nicméně zpět k věci. Jak to souvisí s tím hodným Steamem a zlým Epicem o kterém jste začal mluvit na začátku?
Odpovědět0 2
Bezva, začínám pochybovat že jste vůbec kdy držel originální krabicovku v ruce. Protože minimální požadavky nebyly v manuálu, i když tam možná taky, ale hlavně na krabici právě proto aby zákazník věděl o případných potížích před koupením hry. No a pokud jste pirátil tak chápu že vás potřeba aktivace hry štvala. Ale jaksi pak přesně kvůli lidem jako vy steam měl tehdy DRM. Tak nějak se tedy domnívám že ty hodiny jste hledal spíš crack.
Psal jsem o současném stavu, kdy je hodný steam, otevřená platforma bez povineho DRM, podporující diverzitu možností pro hráče a starající se o rozvoj platformy vs vendor lock in epic.
Odpovědět0 0
Tak než zase začnete plácat další nesmysly, zjistěte si prosím jak to tenkrát doopravdy bylo. Viz např do očí bijící Half Life 2.
Další věc je, že i kdyby to na tom přebalu nedej bože bylo, tak ani prodavač nebyl schopný vysvětlit o co se jedná, protože to sám nevěděl :-).
Odpovědět0 2
Ach jo... je to marný, je to marný, je to marný.
Ano. Steam je super, skvělý, perfektní, nejlepší.
Já neumím číst přebaly, kradu hry a i když vlastním jen cd mechaniku, kupuju si dvdčka :-)
Naschle.
Odpovědět0 2
Marný to je. Protože podstrkujete ostatním co neřekly. Rozhodně jsem nepsal že steam je "Steam je super, skvělý, perfektní, nejlepší"
Každá služba má klady i zápory. Já napsal svůj pohled proč je dnes steam z mého pohledu lepší než Epic, načež jste vy přišel plácat nepravdy o situaci před skoro 20 lety kdy epic store ani neexistoval.
Odpovědět1 0
Že tím získali celých patnáct nových platících uživatelů se Sweeneymu zdálo jako dobrá investice, dokud nezjistil, že devět z těch účtů patří Andirovi
Odpovědět8 2
zato chaos zjistil že nemá ani na jídlo a tak jen brečí :P a hlučně závidí protože to tiše neumí :P
Odpovědět0 7
To se jistě musí vyplatit, platit vývojářům aby dali sve hry na Epic store a propálit v tom asi xx miliard
Odpovědět7 0
Asi se to vyplatí, když mají v jeden den aktivních uživatelů jako steam v roce 2016. Kdo by to byl ještě před dvěma lety řekl žejo. Jednoho dne možná přestanou rozdávat hry z darma, ale uživatelé už jim zůstanou. A fungující platforma prodávající hry taky.
Odpovědět1 1
Já jsem si ten Epic taky tedy založil, a když tam budu pár let agrovat hry, tak to budu dělat tak si je přidám do knihovny a pak Epic zase vypnu protože ma mizernou uživatelskou základnu a celkově obsah...
Stejně si AAA hry koupím spíš raději na Steamu protože je to sázka na jistotu že tam bude komunita, workshop moji kamarádi......
Takže k čemu bude Epicu že rozdá XXX milionů kopií her, zaplatí za to XXX miliard a defacto uživatelská základna která je zrovna online, je online jen protože zapomněla vypnout spuštěného klienta....???
I kdyby se stalo že Epic náhodou bude mít skutečně víc online lidí, tak si myslím že budou skutečně jen online a víc hráčů bude mít pořád Steam
Tyhle pobídky a exkluzivity mi hlava fakt nebere,
místo toho aby z prodaných kopií her inkasoval 20(nebo 15?? ) %, tak oni naopak ještě za to platí,
to se fakt musí vyplatit
Odpovědět0 0