reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.4.2019, Jan Vítek, aktualita
Tim Sweeney z Epic Games hodil firmě Valve rukavici, když se na Twitteru nechal slyšet, že by Epic Games Store mohl velice rychle skončit s exkluzivitami. Stačilo by, kdyby Steam dorovnal podíl 88 % z prodejů her, který by končil v kapsách jejich autorů.
cheysuli (18) | 29.4.20197:10
Číňanům už se nechce dál dotovat tenhle epic fail store? Taky bych radši viděl steam s menším podílem ­(hlavně pro nezávislá studia­), ale na ty hází bobek jak steam tak epic. Na rozdíl od epicu, ale steam poskytuje taky celkem slušné služby zákazníkům, takže až epic store bude taky umět něco víc než jen inkasovat prachy, tak ať se ozvou.
Odpovědět1  0
JUWARE (489) | 28.4.201911:35
Dovolím si polemizovat o tom, jací jsou vlastně ve společnosti Epic dobráci a že to vlastně dělají vše jen proto, že mají dobré srdce.
Vysvětlete mi někdo rozumě, jaký podnikatelský záměr může vést k tomu, aby se někdo dobrovolně vzdal svých výdělků ve prospěch jiné firmy? ­"My vlastně ani nechceme vydělávat, chceme jen aby vývojáři měli víc peněz a to co si vezmeme je stejně jen na údržbu a provoz.­" Jako fakt si někdo myslí, že to takhle funguje?
Většina příspěvků mi připadne rozumných až teda na příspěvky nějakého nadšence pro Epic, který tu poučuje o ekonomice a sám jí rozumí asi jako koza petrželi.
Ano, marže možná jsou nižší, ale...
Nebudu teď řešit služby, které Steam, potažmo Valve nabízí oproti Epic, což je samozřejmě zadarmo, protože provoz serverů nic nestojí ­(sarkasmus­).
Ale zkusím to nějak shrnout.
Vydavatel díky nižší marži obchodu získá víc peněz, vývojáři však zaplatí stejné peníze, protože jsou smluvně zavázáni o tom jaký přesný podíl obdrží za vývoj hry a je už na vydavateli jak se mu podaří hru prodat. Vývojář nedostane prakticky ani o chlup víc peněz. Je třeba si také uvědomit, že vydavatel nemá potřebu udělat lepší hru, ale hru na které víc vydělá. Takže pokud mu vynáší dělat blbé hry s miliardou dodatečného obsahu, tak to bude dělat i kdyby mu neúčtovali z prodeje nic.
Měli bychom tedy podle této logiky kupovat hry jako ANNO1800, Tom Clancy­'s The Division 2 apod. na Uplay a ne na EPIC store, protože tam UBISOFT neplatí ani těch pár procent cizí firmě a může dát vývojářům víc peněz na lepší hry. Proč i když mají rozdílné marže ty obchody, proč tedy nejsou ty hry někde levnější? Krmit nás pohádkami, že vývojáři dostanou víc a budou lepší hry koncového zákazníka prvně nezajímá a za druhé to stejně není pravda.
EPIC rozhodně není svatý a nedělá to, protože by měli dobré srdce, ale protože zjistili, že vydavatelé na něj tlačí s podmínkami, které musí splnit a ono to není jen tak. Nesmyslně nízké ceny nestačí na údržbu serverů a také mají omezenou kapacitu a pokud chtějí tohle udržet, nezbude jim nic, než přestat nakupovat exkluzivity, protože jinak přijdou brzy na buben. Za mě Valve tohle ohrozit nemůže a je více než nad slunce jasné, že tenhle boom brzy skončí a EPIC store bude jen další obchod, který bude maximálně tak koexistovat s ostatními, pokud tedy přežije.
Odpovědět5  0
MipeCZ (6) | 26.4.201922:01
To vypadá, že jsou si své chyby vědomi a teď se budou chytat každé příležitosti ji zkusit zahrát do autu a udělat ze sebe ­"ty hodný­". Osobně si myslím, že mohli zvolit mírnější způsob nastartování svého obchodu než agresivním přeplácením za časovou exkluzivitu v pomyslném boji se Steamem, který nemůžou za momentálních okolností vyhrát.
Odpovědět8  4
batmaster (699) | 26.4.201912:44
To jsou od Epicu kecy v kleci. Myslím, že si Epic ukousl moc velké sousto a teď mu trošku zaskočilo.
Ono exkluzivita asi něco stojí a pokud budou takhle vývojáře přeplácet, tak taky brzo může celý jejich obchod ­(který by měl peníze vydělávat a né požírat­) skončit. Mě jako uživateli je úplně fuk, kolik dávají vývojářům. Pro mě se koncová cena nemění. Já spíš koukám, co obchod nabízí a pokud mi někdo za stejnou cenu nabízí komfort ­(diskuze, cloud, sdílení .....­), tak koupím u něj. A omleté řeči, že je pro vývojáře méně peněz na další vývoj mě vůbec nezajímají. Většinou AAA hry vydávají velká studia a ty prostředky plánují a investují dopředu a ne až z následných prodejů. Kdyby jim Epic nezaplatil aby u něj drželi exkluzivitu, tak po něm neštěkne ani pes.

Odpovědět16  4
Andir (747) | 26.4.201912:48
to je právě běžná zabedněnost lidí co nerozumí ekonomice :D mě nezajímá kolik vývojáři dostanou :D takže tě nezajímá kvalita her :D ale to je už doména čecháčků jen nadávat, launcher nemá kraviny které nikdo nepoužívá budeme nadávat hry nemají kvalitu protože jí nechceme budeme nadávat pořád jen fnukání :D
Odpovědět7  16
batmaster (699) | 26.4.201913:18
Pokud myslíš ekonomicky, plánuješ finance dopředu a ne pozpátku, takže na kvalitu titulu nebudou mít vliv. Výdělek nadnárodních korporací, které dělají AAA tituly ­(o kterých jsem psal­) je více než velký, aby pokryl další vývoj, zaplatil lidi a ještě sázel dividendy podílníkům. Takže žádné slzy pro ně neroním.
Co se týče malých vývojářů, tam je situace jiná. Ale ukaž mi, kolik malých vývojářů ­(studio o pár lidech­) je pod křídly Epicu a z tohoto obchodu mají větší vývar než ze Steamu.
Odpovědět11  3
Andir (747) | 26.4.201913:26
takže podle tvé logiky udělají hru a skončí jo? nevíš už nějak že výdělek použijou na další hru ;­) z toho je jen vidět že nechápeš ekonomiku, i AAA tituly to využijí potom nebudou tak hnát aby to dokončili za každou cenu protože na to bude větší rozpočet tak i tam a pro malé vývojáře je to ohromný rozdíl 12% vs 30% a i těch na epicu je několik se tam někdy koukni až to nainstaluješ
Odpovědět3  11
wrah666 (6205) | 26.4.201915:20
Ano, pro malé a nezávislé vývojáře. Kolik malých a nezávislých vývojářů vyrobí AAA titul? Pro vývojáře vlatněné velkými vydavateli se nezmění naprosto nic, stejně jako po oznámení, že řetězec vydělal rekordní peníze nedostane přidáno prodavačka. ­(a když, tak směšně)
Odpovědět8  1
Andir (747) | 26.4.201915:32
největší ironie když komunista se snaží poučovat o ekonomice :D, nejde tu jen o AAA tituly ;­) to už se zde zmínilo čti pak piš, pro velké se změní taky dost když budou mít větší rozpočet na hru mohou toho tam přidat více kvalitnější atd i to se zmínilo čti. tvé přirovnání je nesmysl neřešíme jestli vývojář dostane přidáno ale že na hru bude více peněz opět čti pak piš, co vás komouše vůbec učí sakra číst rozhodně ne.
Odpovědět1  10
wrah666 (6205) | 26.4.201917:04
Chápu, že jsi nežil za komára a proto plácáš blbiny o tehdejší době. Ale dneska žiješ, tak proč plácáš stejné blbosti i o dnešku? Pokud se majiteli zvedne zisk, přidá do vývoje směšnou částku a zisk strčí do kapsy. Proto to celé provádí! To jedině ti tebou nenávidění komáři ze zisku stavěli sídliště ­(dnes braná za velmi kvalitní bydlení­) a dotovali potraviny, aby občan neřval hlady.
Odpovědět7  2
DarkRichelieu (1230) | 27.4.201910:07
Prý přidaji na kvalitě :­)­)­)­) naivko. Velká studia nepřidají na kvalitě, ale maximálně přidají akcionářům a rozdají si bonusy mezi top manažery, že utržily víc a ti chudáci programátoři a grafici co tu hru vytváří dostanou akorát pochvalu a společný potlesk za vynikající práci.
Odpovědět5  0
pietrolbc (207) | 27.4.201910:16
Lol, no Andirovy komenty, to by se melo tesat do kamene :D :D :D ... Takto to dopada kdyz se ta dnesni progresivni mladez uz ani nevzdelava a rovnou vykrikuje do sveta dojmy a navic o realne ekonomice ke ktere cuchli leda tak jako prodavac na kramu :D :D :D
Odpovědět6  0
madpavel (357) | 26.4.201921:12
Kdyby výdělky používali na další hry, tak neprodukují ty odpady co tu jsou... dále to nemá cenu rozebírat.
Odpovědět5  1
armagedon (205) | 26.4.201919:01
To je ale nesmysl. V praxi ti vyvojari z toho hypotetickeho ­(mene distribucnich kanalu ten potencionalni zisk zase vyznamne zmensuje­), pripadneho vetsiho baliku penez uvidi kulove ­- naprostou vetsinu shrabne vydavatel a chudak ten vyvojar dostane na vyplatu porad stejne..
Odpovědět5  1
Andir (747) | 26.4.201912:26
Opět ukázka jak je existence Epic storu přínosná pro všechny, i když pochybuji že steam dostane rozum a přistoupí na to ale je to jen ukázka že Epic má zájem o změnu k lepšímu ne jako steam kterej na vše kašle.
Odpovědět5  15
batmaster (699) | 26.4.201913:05
Ano. Epicu svítí svatozář nad hlavou. :)
Odpovědět9  2
Andir (747) | 26.4.201913:13
to oproti steamu snad každému :D nebo sis jen vzal nějakej silnější matroš ;)
Odpovědět1  14
batmaster (699) | 26.4.201913:20
Když nepoznáš reklamní sdělení ­(což výzva Epicu je­) tak ti není pomoci. :)
Odpovědět10  2
Andir (747) | 26.4.201913:27
někdo kdo nerozumí ani nekonomice a nejspíše neumí ani nainstalovat epic launcher bude poučovat :D prostě nejlepší :D pak komu není pomoci :D
Odpovědět1  14
DarkRichelieu (1230) | 27.4.201910:12
Přínos epicu by byl, kdyby teda prodával ty hry levněji o těch 17%, ale ono prd prodává je za stejnou cenu. Pro mě jako zákazníka se nic nemění jen se tříští platforma.
Odpovědět7  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.