Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Eskymak
A kdy bude vydána finální verze Fallout 4? Tedy stabilní bez bugů v questech...
Odpovědět0  0
Pořád mi přijde výhodnější pořídit si otroka, než nějakého pitomého robota.
Odpovědět0  0
Nesmysl, protože trh se mění velice rychle a za 15 let tu mnoho z dnešních výrobců EV nebude, zejména těch čínských... Záruka je jen prázdný slib, peníze však musíte na ruku solit vy.
Odpovědět0  0
Předpokládám, že stále nelze pořídit bez Google účtu, takže smůla.
Odpovědět0  2
Nokia je víceméně mrtvá značka. Microsoft tuto značku totálně zabil u celé generace uživatelů. Dnešní mládež zná telefony Nokia jen ze starých filmů a internetových memes.
Odpovědět3  1
"Od vydání Starfieldu uběhlo už několik měsíců­" ale hra vypadá jak když vyšla před deseti lety. Prostě typická Bethesda. Dalších 5 let to budou patchovat, a po dalších 5 letech opraví zbytek komunita.bugů. Po deseti letech třeba půjdou dokončit i všechny questy...
Odpovědět2  1
"tapněte pro změnu na originální verzi ­(pro návrat pak tapněte mimo­)­"

Co tím chtěl básník říci?
Odpovědět0  0
Aha, když to auto drží na životě dítě, tak budete řešit, jestli náhodou neruší sousedy. Hlavně motor moderního auta už dnes není v klidu prakticky ani slyšet, natož aby někoho rušil, ještě k tomu třeba v garáži. A když bude mít soused vedle svůj benzínový generátor, bude to dělat větší kravál.

Ten kabel z toho auta povede do baráku úplně stejně.
Odpovědět1  1
Třeba ten můj ji má. Zásuvku na 230V má dnes i kdejaký náklaďák. A při nejhorším jde vždy zapojit invertor do zapalovače.

Takže ho nezachránilo EV, ale auto vybavené 230V zásuvkou. Konec senzace.

Btw, nebo chcete říct, že všechny EV mají zásuvku na 230V?
Odpovědět2  1
Vždyť i auto se spalovacím motorem by na jednu nádrž běželo několik dní. Při dolévání benzínu násobně déle, zatímco ten EV by se nabíjel špatně. Tak co je tohle za senzaci?
Odpovědět3  2
A nechat si navrhnout a vyrobit základní desku je snad nějaký problém?
Odpovědět0  0
Tak těžko to bude nevyrobitelné, když je to poskládané z existujících komponent.
Odpovědět0  0
Těžko si koupí něco, co neexistuje a nebude existovat. A i kdyby, ergonomicky je to mizerné, už jen výška klávesnice a touchpadu nad deskou stolu znemožňuje praktické používání. Je to jako když to kreslilo tříleté dítě ­- krabice, s klávesnicí, touchpad, obrazovka s nějakým obrázkem, nějaké náhodné, náhodně umístěné, konektory...
Odpovědět0  0
Nesmyslný produkt, nekvalitní render, nesmyslné a nekompletní parametry, neznámý výrobce... Tak hlavně, že hned opisujete nesmyslné články...
Odpovědět3  4
Ne díky, ani zadarmo.
Odpovědět0  0
Na 27​­'​­' vám přece musí stačit FullHD. Na co tolik pixelů na tak malé ploše?
Odpovědět1  1
Jenže bez předplatného­/early access hrozí, že hra vůbec nevznikne, takže není na co čekat. Problém je v tom, když vývojáři naslibují hory doly, a nejsou schopni dodat ani malý funkční zlomek toho.

Dříve byl vývoj hry podnikatelské riziko, kdy někdo do toho musel vložit své peníze a tak si ohlídal, zda se mu vrátí. Dnes je běžné chtít peníze předem, bez okolků je utratit a pak se všem podporovatelům vysmát.
Odpovědět1  1
To možná ano, ale ti co si hru předplatili na základě planých slibů vyvojářů asi moc spokojeni nejsou, když na to aby to bylo trochu hratelné se čekalo roky. Když si jako dítě předplatím hru pro děti, těžko ocením, že je hotová až když už nejsem dítě.
Odpovědět1  1
"vývojáři z Hello Games, kteří se proslavili titulem No Man­'s Sky­"

Tímto titulem se proslavili docela nechvalně...
Odpovědět1  1
Stará JE určitě nejede ­"zadarmo­". Provoz je stále dražší, neustále se něco sere a musí se to opravovat. Odstávky jsou stále delší a stále se naráží na nové problémy. V tomhle oboru se nesmí nic ošulit, a je to dobře.
Odpovědět1  0
K čemu ty Hz reálně jsou?
Odpovědět2  1
Je mi úplně jedno kolik má displej telefonu Hz.
Odpovědět3  2
Se radši nauč psát, než tu začneš šířit podobná moudra.
Odpovědět1  4
Normální člověk si nekupuje zařízení podle architektury použitého procesoru.
Odpovědět4  0
Vydali nedodělek, jako ostatně vždy, a teď to budou roky dodělávat. Finální však hru dodají až modeři.
Odpovědět1  1
Jen u konkurence bude navíc cena poloviční.
Odpovědět2  0
Určitě bych chtěl létat v něčem, co s sebou pro jistotu vozí padák...
Odpovědět1  1
Jasně, protože výstražná světla a zvukový signál nestačí dnes už třeba ani na železničních přejezdech, kde s nimi člověk počítá, tak to jistě bude fungovat v běžném provozu, kde s tím člověk nepočítá. Opravdu při chůzi po ulici nekoukám odkud na mne může spadnout helikoptéra...
Odpovědět3  0
Developer kit ale není to samé jako Workstation.
Odpovědět2  0
Ten engine byl a je líný ve všech titulech, kde byl použitý.
Odpovědět0  0
Nechápu, jak po zkušenostech s Bethesdou může mít někdo taková přehnaná očekování. Ta hra si své fanoušky jistě najde, ale technologicky je zastaralá už nyní. Oni prostě hry technologicky na úrovni neumí, a pro svou fanbase ani nemusí. Star Citizenu se ještě dlouho nic nevyrovná, a Elite Dangerous je jen jeho slabý odvar.
Odpovědět5  0
Nesmysl ze sololitu.
Odpovědět1  0
"Uz ted na strechu bezneho rodinneho domu date panely, ktere nasobne prevysuji jeho vladstni spotrebu.­"

No to ano, ale když svítí slunce. Pokud chcete vyrábět energii navíc, protože ji chcete akumulovat na dobu, kdy slunce nesvítí, tak logicky potřebujete vyrábět více, než je aktuální spotřeba.

Vyšší účinost znamená, že na celý solární systém je potřeba méně materiálu a zabere menší plochu.
Odpovědět2  0
Svěřil by ti volant.
Odpovědět5  0
Ty tři koně je ale potřeba ještě před to zapřáhnout...
Odpovědět1  0
A těch 200km najezdíte při hledání nabíječky :­-)
Odpovědět0  0
Musím se nějak dostat do diskuse.
Odpovědět2  0
Opravdu je potřeba psát článek o každém plku? Společnost, která nikdy nic nevyrobila, nemá žádné jméno, zkušenosti, ... NEMÁ NIC a zejména NEMÁ PENÍZE oznámí, že něco chce vyrábět a prodávat za $200K, aniž by bylo jasné komu, a hned je tu článek na titulce. Opravdu nechápu, kdo je cílová skupina čtenářů těchto článků. Já teda ne.

To, že se mi článek nezobrazuje celý je mi úplně jedno, neboť o něj ztrácím zájem už po přečtení titulku.
Odpovědět2  3
A admin, jestli tu nějaký vůbec je, emaily nečte.
Odpovědět0  0
Auto, coby prostředek individuální dopravy, do města přeci nepatří, alespoň to se nám tvrdí. Nákup do toho nedáte, děti do školy tím neodvezete, psa k veterináři také ne... takže to už můžete jít rovnou pěšky ­(na autobus­).

Ten, kdo má potřebu jezdit po městě autem, si tuhle parodii na auto prostě nekoupí.
Odpovědět7  0
A ten měnič a další elektronika okolo se neopotřebovává?

Copak se očekává, že komponenty v EV nějakým zázrakem nepodléhají opotřebení?
Odpovědět2  0
Jaguár to dělá protože:
1­) Je to luxusní značka, cena zákazníky nezajímá.
2­) Snížený dojezd, životnost, doba tankování zákazníky nezajímá, protože dělají ho*no a času i peněz mají dost.
3­) Je jednodušší udělat elektrické auto s velkým z rychlením, maximální rychlostí, atp, než se spalovacím motorem, když nemusíte řešit cenu, dojezd, životnosti, atp....

Je to prostě Jaguar, žádná masovka, ale zákazníky z řad pracháčů si to i přemrštěnou cenou najde.
Odpovědět2  0
"22 streamů v 8K­" je něco, co potřebuje běžný domácí uživatel...

"levný desktopový PC nezvládne, takže musíš mít Threadripper nebo EPYC­" zatímco Apple M2 Ultra bude v počítačích za hubičku. Tak jasně.
Odpovědět1  0
Bohužel, ona ta svoboda, bez možnosti dostupné mobility, je jen těžko představitelná.

Chudý člověk ve středověku byl taky svobodný, ale jen do té míry, že se mohl sebrat a jít pěšky chcípnout hlady jinam.
Odpovědět0  0
Přesně. Originální obsah = 0.

Přežívá tu jeden ­"autor­", který má přehnané představy o kvalitě svých výplodů.
Odpovědět1  3
Ano, nabíječek je dostatek, protože EV je stále menšina a kupují si je ti, co potřeby EV odpovídají jejich životnímu stylu, nebo svůj životní styl podřizují EV. Strávit 25 minut doplňováním paliva je šílenost!

Tak třeba za EV se stále neplatí mýto, často ani parkovné. Kdo to tedy platí?

Když jdu do krámu tak nevím, jak dlouho tam budu. Jak se tedy rozhodnu, zda auto na nabíječku dát či ne?

Ano, není problém dobíjet doma občas, ale pořád to prostě nejde, protože el. přípojka má nějakou kapacitu a tu já mám primárně na zařízení v domě. A elektřina doma je sakra drahá. O tom, že se do budoucna očekává, že budu nabíjet sekačku, traktor a podobně, to nevím, kde tu elektřinu vezmu.

Představa, že nemám nabité auto, protože jsem pral, vařil a rodina se prchovala, tudíž nebylo elektřiny nazbyt, mě opravdu neláká.
Odpovědět3  0
Aha, a tašky s nákupem budu asi tahat přecpanou sockou a jezdit nakupovat natřikrát. Nebo mi zakážete chodit nakupovat a budu si muset vše objednávat přes internet tři dny předem, doručovat bateriovým křápem, a platit odpovídající přirážku?

Jak budu jezdit do práce přes celou prahu, kdy místo půl hodiny autem pojedu přes hodinu smradlavým metrem, a kam dám věci co vezu s sebou, se vás taky asi nemá cenu ptát.
Odpovědět1  1
Však to je asi cíl, chudáci budou chodit pěšky a vydělávat na dobíjecí infrastrukturu a soláry.
Odpovědět2  0
"ve variantě x16 přinese 512 GB­/s­"
No to je ale překapení, když každá generace rychlost zdvojnásobí. Klidně vám řeknu rychlost PCIe 8.0...
Odpovědět1  0
Před 50ti lety přistál první člověk na měsíci. Také si spousta lidí myslela, že když se takový úspěch podařil jen za pár let, budoucnost bude kdo ví jaká. Ne dlouho poté tam přistál člověk poslední. Ne všechno co dokázeme je reálně potřeba a historie zná spoustu slepých uliček.

Už teď narážíme na zákony fyziky, etické problémy dovozu surovin třetích zemí, závislosti na nepřátelských zemích, a ekologické následky za poslední XX let rozvoje. Technologický pokrok je opravdu rychlý, ale politická a morální témata zůstavají. A pokud najednou budou potřeba miliony tun mědi a další, mnohem dražších kovů a jiných prvků, bude potřeba tyto otázky nejprve vyřešit. Jinak hrozí, že do 30ti let tu bude radiaktivní pustina a budeme rádi za parní stroj, který spálí vše.

Jen vybudovat celý výrobní řetěz mikročipů je na více než dekádu, a těch čipů bude v té vaší budoucnosti potřeba fakt hodně. Může se stát, že přijdeme o Taiwan, a budete ještě rád za to Atari...

O tom, jak dlouho trvá změna legislativy, aby auta mohla jezdit sama, není třeba ani začínat.

Teoreticky umíme všechno.
Odpovědět3  0
1­) Takže najednou už nejde o emise, ale jen o emise CO2? Zase měníte předmět diskuse?
2­) Proč bych měl řešit spotřebu? Ropy je dost. Čím vyšší bude spotřeba, tím nižší bude cena.
Odpovědět1  0
Vy se na to díváte optikou šedesátých let, kdy se očekávalo, že do roku 2000 budeme už dávno létat na dovolenou třeba na Měsíc, že auta budou létat a tak podobně.

Kde vezmete materiál na všechnu tu elektroniku? Jasně, budoucnost vše vyřeší.

To můžete napsat, že po roce 2050 auta nebudou potřeba, protože se budeme teleportovat.
Odpovědět4  2
Řekněte, až tohle bude před každým panelákem. A kde tohle chcete stavět ve staré zástavbě, to netuším. No a kdo to všechno zaplatí, to už se radši ani neptám.
Odpovědět2  1
Jeden o voze, a druhý o koze.

Zatímco předřečník píše o spotřebě, vy řešíte emise. To je potom těžké s vámi diskutovat.
Odpovědět1  1
Pořád se to nabíjí hrozně dlouho. Ještě hodně dlouho ­(=nikdy­) bude nabíječek nedostatek, bude potřeba najít nějakou poblíž, počkat až bude volná, počkat až se auto dostatečně nabije, následně s ním co nejdříve odjet. To je ohromná ztráta času.

Nabíjet doma mohou možná tak lidé s domem na periferii, což je nejméně ekologická forma bydlení. Ve městě a vesnici je to zcela nereálné, infrastruktura tu na to není a nebude. Vždyť nejsou ani tak parkovací místa samotná!. Jen vyřídit stavební povolení trvá mnoho let.

A nabíjení v praci je rovněž vlhký sen. Tolik nabíječek, aby mohli nabíjet všichni zaměstnanci nikdy nebude, a kdo bude auta přeparkovávat během pracovní doby? Nabíjet jen trochu, pokaždé když mám nabíječku k dispozici, jakože 10 minut před poštou, hodinu před supermarketem, 10 minut před školkou, hodinu v práci, atp, na to asi nikdo nebude mít nervy.

Vše směřuje k tomu, že auta budou pouze pro bohaté, a my jim ten luxux budeme ještě dotovat z daní ­(pořízení EV, nabíjecí infrastruktura, distribuční síť, výroba OZE,...)
Odpovědět3  1
Co je na tom divného? Výkon není problém, když nemusíte řešit kompatibilitu ani zpětnou kompatibilitu? A vlastně ani cenu řešit nemusí.

To je jako tvrdit, že Formule 1 je o proti Fabii mnohem rychlejší auto, jenže do té formule nedáte děti, nákup a o ježdění po silnici si můžete nechat jen zdát. Většina SW vám na Apple křemíku nepoběží.
Odpovědět6  1
Stejně to odvezeme do afriky, tam se to na smetišti spálí a loď zpáty přiveze nově vytěžené materiály.
Odpovědět3  3
"dva downstream porty USB 3.0 a jeden upstream USB 3.0.­"

A porty jsou tam tedy jaké? USB­-A, USB­-B, USB­-C nebo jiné?
Odpovědět1  0
Tak hlavně až tu budou funkční auta s věkem 10+ let, protože ona se spousta neduhů ukáže a po nějaké době reálného používání.
Odpovědět0  0
No vemu si tolik paliva, kolik jen budu potřebovat. Zatímco baterka váží tunu, ať je plná nebo prázdná, plná nádrž bude vážit nějakých 60kg, a 60 litrů benzínu, chcete­-li, v kanystrech, zrovna tak. Což je úplně zanedbatelné, a hmotnost se navíc bude se spálený palivem snižovat.
Odpovědět0  0
Protože autor je posedlý auty na baterky, baterkami, solármí panely a jinými e­-nemysly. V těhle kategoriích je pořád o čem psát, protože firmy jen chrlí PR žvásty a představují převratné objevy, které nikdy nespatří světlo světa. Minimálně polovina článků nemá s PC HW co dočinění, ale autor bude namítat, že auto je taky HW.
Odpovědět4  6
"V zimě by se měl zahřát z ­-20 °C na +25 °C během 5 minut.­"
Tak hlavně aby se to obešlo bez světelných a kouřových efektů...
Odpovědět1  0
Tý jo, pořád máš tendece stavit se do role chytřejšího, ale očividně tomu rozumíš jak koza petrželi.

RAID není záloha, data jsou na stejném místě, ve stejném zařízení, se stejným napájením a připojena do stejné sítě. To, že je kopie dat o šuplík vedle přece neznamená, že jsou bezpečně zálohována. RAID data chrání před selháním X disků, nic víc.

Nemám potřebu cokoliv cpát do cloudu, zálohu mám geograficky jinde.
Odpovědět1  0
RAID není záloha, to si asi pletete pojmy a jakákoliv diskuse je zbytečná. Disk je jen jedna z mnoha komponent, které mohou v NASu odejít.

Procházet fotky na HDD i lokálně je utrpení. Pochopitelně nesmíte fotit bramborou do JPEGu, tam je to jedno. Ve chvíli kdy fotíte něčím lepším, kdy má jedna fotka několik desítek MB, a ve složce jsou jich stovky, tak si HDD neškrtá.

Ne, na hambatý stránky z NASu opravdu nechodím, to nevím, jak bych to dělal. Malware opravdu nepochází jen ze závadných stránek. Spousta těch vašich krabiček je děravých jak řešeto.
Odpovědět1  0
NAS ­(=Network Attached Storage­) je prostě síťové uložiště, bez uvedení účelu. To, že někomu stačí nějaký levný SOHO NAS doma na ukládání porna neznamená, že to samé stačí někomu jinému na rodiný archiv X generací zpět. O firemní použití ani nemluvě.

Důležitá data musíte někam zálohovat. Mít vše v jedné škatuli je hloupost, už jen kvůli dnešním bezpečnostím hrozbám ­(ransomware, atp­).

Procházet byť jen fotky na HDD je utrpení.

Spolehlivost SSD vs HDD nemá cenu řešit, protože poruchy jsou víceméně náhodné. Životnost si pak dokážete spočítat.

Normální je mít zálohu a neřešit obnovu dat ze selhaného disku.

Řešení se vždy odvíjí od hodnoty vašich dat. Pokud vám nevadí přijít o fotky za posledních 15 let, můžete pochopitelně hodně ušetřit.
Odpovědět0  0
Virtuální realita je jen pro zoufalce v realitě skutečné, jako celý facebook.

Ubožáci s headsetem a v ušmudlaném pyžamu si budou kupovat virtuální oblečky od Gucci pro svůj avatar.
Odpovědět2  3
Ale vždyť nikdo neříká, že 10Gbe musí mít každý uživatel vyvedené až k pracovnímu stolu, kde by byl úzkým hrdlem stejně jeho koncový počítač. Řeší se to takto běžně, že všechno běží v té serverovně, a protože ji ta velká data neopouští, nemusí vést k uživatelům tlusté dráty, což by pro remote uživatele ani nešlo.

Má smysl ke koncovým uživatelům tahat 10GbE tam, kde je potřeba pracovat lokálně, protože RDP má vyšší latenci a nižší kvalitu obrazu. Předpokladem je, že máte třeba vývojové oddělení, kde mají uživatelé lokálně k dispozici opravdu výkoné stroje pro práci se složitým konstrukčními celky třeba v nějakém CADu. Tam pak máte často historicky i nějaké lokální úložiště a rychlá síť se pak prakticky vyskytuje na tomto oddělení.

Jsou situace kdy to smysl má. Mzdová účetní to pravdu nepotřebuje.
Odpovědět2  0
Vždyť je to jedno, když iPhony budou stejně nejdražší.
Odpovědět2  0
Co je tohle za žvást? NAS je prostě síťové uložiště, a používá se často úplně stejně, jako úložiště lokální, tj. pro práci s daty v reálném čase. Doma možná data do NASu jen nahrávé jako zálogu, ale ve firmách to takhle nefunguje, Můžete si koupit HDD optimalizované rozdílné úlohy, nebo použít SSD, které ve všech parametrech, kromě ceny, zvítězí s prstem v nose. Počet přepisů mě zajímá jen tam, kde data často přepisuji, jinak mě zajímají úplně jiné parametry.

Sám mám doma v NASu na domácí data, převážně fotky, 2x2TB Samsung 970 EVO. Až zálohy se ukládají do NASu druhého s HDD, neboť jak dlouho trvá záloha mě nezajímá.

Odpovědět2  1
A co by asi takový obchodník dělal s takovými objemy dat? To je prostě špatný příklad.

U každé investice se počítá návratnost, a pokud zaměstanci potřebují přenášet často velké objemy dat, vrátí se invesice velice rychle, neboť se ušetří čas člověkohodiny. Mzdové náklady jsou většinou největší zářez do rozpočtu firmy.

To, že v HQ sedí několik se lidí neznamená, že každý z nich potřebuje superpočítač s tlustým síťovým kabelem. A i kdyby ano, ještě budete potřebovat ty data někam ukládat, někam je zálohovat a tak dále.
Odpovědět2  0
Pro většinu lidí je auto dopravní prostředek pro přesun z bodu A do bodu B, a chtějí to dělat co nejpohodlněji a nejjednodušeji a neposlední řadě i co nejbezpečněji. Stejně jako se u nás začínají rozmáhat automatické převodovky, protože lidé už nechtějí kvedlat, rozšiřují se i všelijací asistenti, protože lidé vědí, že nedokážou udržet 100% pozornost po dobu jízdy, sledovat všechny směry včetně mrtvých uhlů, držovat správný odstup, a tak dále.

S ne­-adaptivním tempomatem se v provozu moc jezdit nedá, protože co chvíli dojedete jiné vozidlo, které jede jen o pár km­/h pomaleji, kdy jste nuceni buď zpomalit nebo ho předjet. S adaptivním tempomatem se pověsíte za auto a je vám jedno, jestli jede 87 nebo 89km­/h.
Odpovědět2  1
Vy kupujete disk podle spotřeby?
Odpovědět0  1
1GbE zahlíte i při použíti HDD, je to pro tento účel pomalé rozhraní. Při použití SSD v NASu není problém zahltit 10GbE. A pokud se nezahltí síťové spojení, může být úzkým hrdlem CPU. Co tu ale chcete řešit? Vždy vám bude přenost dat něco brzdit.
Odpovědět1  0
Dojezd je podstatný, neboť určuje četnost a dobu tankování. Pro normálního řidiče je rozdíl, jestli tankuje 2x po pěti minutách, nebo 2x po hodině.
Odpovědět1  0
A co si tedy koupí řemeslník? Co si koupí ten, co potřebuje něco tahat?

Pickupy se v USA používají třeba při údržbě silnic, včetně zimního pluhování. Jsou to prostě malé náklaďáky, ale u nás ke stejným účelům používáme náklaďáky větší, kterými už ale děti do školy nevozíme.

U nás pickup vídám především na venkově, často ještě s přívěsným vozíkem. U paneláků je opravdu nevídám.
Odpovědět1  0
Ta rezerva na střeše je trefná, do kufru se vám totiž nic nevejde. A jakou má vozidlo spotřebu a dojezd, s rezervou na střeše? Opravdu špatný vtip.
Odpovědět5  2
Pěkný koncept, ale je to úplně tupá střílečka s nekonečnými zástupy nepřátel.
Odpovědět2  0
V USA jsou lidé na autech zavislí, všechno je daleko, všechno je veliké, všude nevede asfaltová cesta. I člověk žijící ve městě chce jet za příbuznými na venkov, nebo prostě jen nakoupit materiál na opravu domu. Navíc jsou ta auta bezpečnější, takže logicky nechcete vozit děti do školy v nějakém střepu jen proto, že je to elektro­-eko­-zelené.

Taky jezdím po městě vozem SUV, protože bych se jinak nedostal domů, na vesnici. Bylo by ekologičtější mít druhé, menší, auto jen na cesty do města? A co bych s ním v tom městě dělal, když by to zpět neuvezlo ani nákup?
Odpovědět1  0
Aha, takže máte důležitý systém, který má zálohované napájení, ale odstavíte ho při výměně baterií v záložním zdroji? To vám přijde normální?
Odpovědět1  1
Linux lze aktualizovat bez restartu, včetně jádra. Aktulizace zabezpečení není vždy potřeba, né každý server je připojený do internetu.

Né vždy je aktualizace žádoucí, často potřebujete neměnné prostředí, třeba kvůli kompatibilitě. Server se neprovozuje kvůli OS ale kvůli aplikacím.
Odpovědět1  0
Jenže u auta se spalovacím motorem, pokud budu potřebovat, mi stačí vzít si kanistr s benzínem, čímž dojezd prodloužím na původní hodnotu.
Odpovědět4  0
Povez nám, proč bych měl server restartovat?
Odpovědět1  1
V roce 2023 přišli s autem na dalkové ovládání...
Odpovědět3  0
Není to šílené číslo, v USA se jezdí jinými auty ­(náklaďáky­). Je tedy nesmysl porovnávat spotřebu náklaďáků s auty, které běžně jezdí v evropě.
Odpovědět1  0
Tak třeba autíčko na autodromu má podle této logiky taky neomezený dojezd... Stejně tak tramvaje a vůbec vše napájené za pohybu.
Odpovědět2  0
Montovat cokoliv do vozovky si mohou dovolit jen opravdu bohaté státy, neboť údržba ­(opravy­) takového povrchu se neuvěřitelně zkomplikují ­(=prodraží­).
Odpovědět6  0
Předpokládáte špatně. Když chci mít doma teplo, prostě rozdělám oheň.
Odpovědět1  1
Hlavně nesmíte hned ztratit hlavu...
Odpovědět5  0
Tak není divu, když auta neuvěřitelně zdražila a jsou často nedostupná, takže nízkopříjmoví lidé si je najednou nemohou dovolit. Pro lidi s penězma je pak nárůst cen nepodstatný a Tesla je jasná volba, protože v segmentu EV SUV není pořád moc z čeho vybírat.
Odpovědět0  0
Však uvnitř té bedny budou jednotlivé moduly. Kdyby to bylo v celku, nikdo by to neurval.
Odpovědět0  0
Záruka je pěkná věc, ale životnost firem okolo solárního byznisu také není nic moc, takže po pár letech záruku nemusí být u koho uplatnit.
Odpovědět4  0
Ano, vyrobit opravdu spolehlivá zařízení ze spolehlivých komponent umíme, ale stojí to o hodně více. Tento článek je o baterii pro domácnosti, která bude pravděpodobně připojena FVE sytému pro domácnosti. Celé řešení tedy bude v kvalitě pro domácnosti. Průmyslová bateriová úložiště jsou pochopitelně kvalitativně i cenově jinde.

Ten mikrotik je v porovnání se střídačem opravdu jednoduché zařízení, a navíc není nejlevnější v segmentu. Spousta lidí tedy koupí úplně nejlevnější router o pár stovek levněji, který vydrží o dost méně. Jenže co to je pár stovek u routerů, může u střídačů udělat desetitisíce, a to už si nikdo přípatit nechce. Navíc ani u toho mikrotiku nečekáte, že bude fungovat 30 let, protože víte, že standardy a požadavky na rychlost se neustále vyvíjejí. Výrobců střídačů není mnoho, nestíhají vyrábět a tak v podtatě není moc z čeho vybírat.

A zatímco router si člověk koupí a zapojí sám, FVE kupuje od firmy jako hotové řešení, takže má nad volbou komponent pramalou kontrolu. To spíše firma dodá nejlevnější střídač za dvojnásobek ceny.
Odpovědět3  0
Nechci mít doma elektrárnu, stejně jako doma nemám rafinerii ani mlíkárnu.
Odpovědět2  8
"Dneska když koupít kvalitní elektrické zařízení­"
Jak v době nákupu poznám, zda je zařízení kvalitní a bude fungovat třeba 20­-30 let, což je plánovaná životnost FVE? Nepoznám.

Spousta střídačů se navíc nějak monitoruje a konfiguruje, často pouze přes WiFi, a budute mít za 15let problém sehnat zařízení zpětně kompatibilní.

I u toho Mikrotiku vám umře adaptér. Po pár letech se nafouknou kondenzátory a šlus. Ano, nový koupíte za stovku, ale takový střídač je jedna krabice za třeba 100k...
Odpovědět2  0
Přesně tak. Takže slibovaná životnost FVE nějakých 30 let je jen iluzí. Reálná životnost střídače i baterie, jakožto nedražších komponent, je cca těch 10 let. Potom je otázkou, zda někdo bude ke starým panelům s mizernou zůstakovou hodnotou pořizovat nový střídač a novou baterii... Reálně tedy bude životnost celého systému někde okolo 10ti­-15ti let, což se zároveň pohybuje okolo reálné návratnosti investice. Podtrženo sečteno, reálně ve většině případů nic neušetříte.
Odpovědět5  1
"téměř nekonečná životnost­" se ovšem netýká veškeré té elektroniky okolo. Tudíž opět nad takovýmto řešením visí velký otazník.
Odpovědět9  1