
NVIDIA má také u aktuálních Pascalů teplotu 83 °C jako prahovou, za níž už může karta zapnout thermal throttling pro snížení zátěže, a tedy i teploty. To ale moderní chladiče zvládají celkem bez problémů a dle EVGA jsou kvůli tomu všemu přehlíženy ostatní komponenty, které se mohou vedle relativně chladného GPU potit. Jde o paměti a MOSFETy, potažmo celou oblast napájení karty.

Zde tak nastupuje chlazení iCX využívající celkem devět dodatečných tepelných senzorů na upraveném PCB, které sledují i teplotu pamětí a napájení. Údaje o teplotě má uživatel pochopitelně k dispozici a samotná karta na to může reagovat prostě tak, že příslušně řídí výkon ventilátorů dle potřeby (nebo to nechá na uživateli). Čili teoreticky i když bude GPU mít teplotu hluboce v normě, chlazení může jet na vysoké otáčky, což může platit třeba jen pro pravý ventilátor umístěný nad MOSFETy, apod.

Když se ale nad tím zamyslíme, tak logicky by mělo chladnější, a tedy méně zatížené GPU znamenat i nižší zátěž pro paměti a také méně práce pro napájení karty (VRM). Čili u karty s celkově správně navrženým chlazením by skutečně mělo stačit nechat řídit jeho výkon dle zátěže a teploty GPU.

Nicméně z výsledků testů na Hexus.net vyplývá, že GPU generace Pascal opravdu nemusí být na kartě vždy tou nejteplejší komponentou a také jde o to, že jeho teplota po skončení zátěže velice rychle padá, což pro paměti a VRM neplatí. Pak by se skutečně mohlo vyplatit pro zajištění dlouhé výdrže celé karty myslet i na chlazení komponent, které byly dosud v tomto ohledu na kartách podružné. Můžeme také připomenout, že právě EVGA má v očích veřejnosti v tomto ohledu vroubek, a to právě kvůli chlazení VRM na kartách ACX, SC, FTW a FTW DT. Chlazení iCX tak můžeme brát i jako reakci na tento již zažehnaný problém.
Moderní systém chlazení firmy EVGA najdeme na kartách jako EVGA GeForce GTX 1080 FTW2 Gaming iCX 8GB, které mají být dostupné od konce tohoto měsíce.
Zdroj: Hexus.net