www.svethardware.cz
>
>
>
>

Facebook a Oculus VR: příliš brzy hodnotit?

Facebook a Oculus VR: příliš brzy hodnotit?
, , aktualita
Včera oznámená akvizice společnosti Oculus VR, kterou si za dvě miliardy koupí Facebook, vzbuzuje emoce veřejnosti i vývojářů. Jak už to bývá, ty jsou často značně vyhraněné a není divu, že za to může právě Facebook.
K oblíbeným
reklama
Asi nejvíce patrnou reakcí na akvizici firmy Oculus VR bylo zrušení projektu Minecraft pro Oculus Rift, přičemž důvodem bylo i to, že tvůrce Minecraftu prostě nemá rád Facebook. Do toho se navíc přimíchal fakt, že Oculus začínal jako tzv. kickstarter, čili projekt financovaný širokou veřejností, která mezi sebou vybrala téměř 2,5 milionu dolarů, což činí přibližně 250 dolarů na jednoho přispěvatele. Když se to spojí s negativním vztahem k Facebooku, pak není divu, že takový přispěvatel je mírně řečeno zklamaný.





Nicméně každému musí být jasné, že takovýto ambiciózní projekt jednoduše musel vzbudit zájem u nějaké velké firmy, která větřila úspěch a chtěla brzy nastoupit do rozjíždícího se vláčku. Tou firmou se stal Facebook a prozatím je velmi brzy na to, abychom hodnotili, zda to je dobré či špatné pro Oculus a uživatele včetně původních přispěvatelů. Ti tak mohou zatím jen myslet na to, že někomu pomohli k velmi slušnému zisku.

Vedle autora Minecraftu je tu také dost jiných vývojářů, kteří naopak věří, že Oculus Rift pod křídly Facebooku bude lepší a tato firma se zasadí o to, aby se headset dostal k co největšímu počtu uživatelů. Však je logické, že o to musí jít Facebooku především, když o VR sadách mluví jako o budoucnosti komunikace a zábavy. Mezi nadšené vývojáře patří třeba Tim Sweeney, zakladatel Epic Games, který dodal, že pro dosáhnutí významného úspěchu by se z Oculus VR musela stát velká společnost, popřípadě se musela stát součástí nějaké jiné velké společnosti, což se právě stalo.

Markus "Notch" Persson stojící za Minecraftem je znepokojen tím, že ve hrách vyvíjených pro Facebook byl dříve nebo později prosazen sociální aspekt, což je změnilo k nepoznání. Nicméně jiní poukazují zase na aplikace Instagram a WhatsApp, do nichž jejich nový majitel, čili opět Facebook, téměř nijak nezasáhnul a ponechal jim vlastní směr vývoje.





O tom mluví také zakladatel Oculusu VR, Palmer Luckey, který uvedl, že jeho firma bude i nadále pracovat samostatně a zůstane v podstatě nezávislá. A krom toho můžeme vidět jako pozitivní i to, že pro Oculus VR pracuje i John Carmack, který na konci minulého roku opustil svou firmu id Software, jež přinesla hernímu světu mnoho herních hitů i velmi úspěšných a pokrokových enginů. To ale nic nemění na faktu, že Oculus VR a Facebook jsou přeci jen firmy s rozdílnými cíli. Začaly se tak objevovat nepotvrzené zprávy, že Facebook chce předělat design headsetu Oculus Rift, a to včetně jeho rozhraní, ovšem to bylo firmou ihned popřeno.

To jsou tedy spíše jen typické kachny, které mají za úkol jen pozvednout znepokojení. Celá věc může dopadnout nakonec tak, že lidé z Oculus VR budou dělat to, co doposud, akorát budou mít k dispozici více prostředků, jak podotkl E. McNeill, vývojář Darknet, jedné z nejočekávanějších her pro tento headset.

My, jako koncoví zákazníci, můžeme být rádi především za to, že se na trh konečně chystá VR headset, který vypadá kvalitně, použitelně a nabídne snad i přijatelnou cenu. A s podporou bohatého Facebooku je šance na úspěch ještě větší.

Zdroj: Toms hardware, The Verge
reklama
Nejnovější články
Starship SN8 poletí do nižší nadmořské výšky, než Elon Musk původně plánoval Starship SN8 poletí do nižší nadmořské výšky, než Elon Musk původně plánoval
Kosmická společnost SpaceX poslední dobou kromě jiného také usilovně pracuje na vývoji kosmické lodi Starship. Jednotlivé prototypy prochází různými testy, nyní je na řadě SN8 a jeho let do 15 kilometrů namísto původních 18 km. 
Včera, aktualita, Kateřina Hoferková
PlayStation 5 jako multimediální centrum? Nabídne Netflix, Disney+ a další PlayStation 5 jako multimediální centrum? Nabídne Netflix, Disney+ a další
Pokud nehodláte používat PlayStation 5 pouze k hraní her, ale jako všestranné centrum domácí zábavy, potěší vás podpora populárních aplikací pro streamování hudby a videí. Nejasno zatím zůstává nad Dolby Vision a Dolby Atmos.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Dell uvádí malou pracovní stanici Precision 3240 Compact pro AI a VR Dell uvádí malou pracovní stanici Precision 3240 Compact pro AI a VR
Nová pracovní stanice Dell Precision 3240 Compact je určena pro širokou škálu zákazníků od domácích kanceláří až po výzkumné laboratoře. Využívá 10. generaci procesorů Intel Core nebo Xeon.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik3 komentáře
Blackstone chce vyrábět solid-state akumulátory 3D tiskem Blackstone chce vyrábět solid-state akumulátory 3D tiskem
Blackstone je další ze společností a týmů vědců, kde se zkouší využití 3D tisku při výrobě akumulátorů. V tomto případě by mělo jít o solid-state akumulátory, tedy ty s pevným elektrolytem, které zajišťují větší bezpečnost.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Proti Applu se spojilo 13 firem. Kvůli podmínkám v obchodu s aplikacemi Proti Applu se spojilo 13 firem. Kvůli podmínkám v obchodu s aplikacemi
Společnost Epic Games pokračuje ve své bitvě proti obchodu s mobilními aplikacemi pro iOS. Zformovala koalici spolu s dalšími firmami včetně Spotify. Kromě vysokých poplatků vyjmenovali i deset dalších problémů.
25.9.2020, aktualita, Jáchym Šlik23 komentářů