www.svethardware.cz
>
>
>
>

Facebook a Oculus VR: příliš brzy hodnotit?

Facebook a Oculus VR: příliš brzy hodnotit?
, , aktualita
Včera oznámená akvizice společnosti Oculus VR, kterou si za dvě miliardy koupí Facebook, vzbuzuje emoce veřejnosti i vývojářů. Jak už to bývá, ty jsou často značně vyhraněné a není divu, že za to může právě Facebook.
K oblíbeným
reklama
Asi nejvíce patrnou reakcí na akvizici firmy Oculus VR bylo zrušení projektu Minecraft pro Oculus Rift, přičemž důvodem bylo i to, že tvůrce Minecraftu prostě nemá rád Facebook. Do toho se navíc přimíchal fakt, že Oculus začínal jako tzv. kickstarter, čili projekt financovaný širokou veřejností, která mezi sebou vybrala téměř 2,5 milionu dolarů, což činí přibližně 250 dolarů na jednoho přispěvatele. Když se to spojí s negativním vztahem k Facebooku, pak není divu, že takový přispěvatel je mírně řečeno zklamaný.





Nicméně každému musí být jasné, že takovýto ambiciózní projekt jednoduše musel vzbudit zájem u nějaké velké firmy, která větřila úspěch a chtěla brzy nastoupit do rozjíždícího se vláčku. Tou firmou se stal Facebook a prozatím je velmi brzy na to, abychom hodnotili, zda to je dobré či špatné pro Oculus a uživatele včetně původních přispěvatelů. Ti tak mohou zatím jen myslet na to, že někomu pomohli k velmi slušnému zisku.

Vedle autora Minecraftu je tu také dost jiných vývojářů, kteří naopak věří, že Oculus Rift pod křídly Facebooku bude lepší a tato firma se zasadí o to, aby se headset dostal k co největšímu počtu uživatelů. Však je logické, že o to musí jít Facebooku především, když o VR sadách mluví jako o budoucnosti komunikace a zábavy. Mezi nadšené vývojáře patří třeba Tim Sweeney, zakladatel Epic Games, který dodal, že pro dosáhnutí významného úspěchu by se z Oculus VR musela stát velká společnost, popřípadě se musela stát součástí nějaké jiné velké společnosti, což se právě stalo.

Markus "Notch" Persson stojící za Minecraftem je znepokojen tím, že ve hrách vyvíjených pro Facebook byl dříve nebo později prosazen sociální aspekt, což je změnilo k nepoznání. Nicméně jiní poukazují zase na aplikace Instagram a WhatsApp, do nichž jejich nový majitel, čili opět Facebook, téměř nijak nezasáhnul a ponechal jim vlastní směr vývoje.





O tom mluví také zakladatel Oculusu VR, Palmer Luckey, který uvedl, že jeho firma bude i nadále pracovat samostatně a zůstane v podstatě nezávislá. A krom toho můžeme vidět jako pozitivní i to, že pro Oculus VR pracuje i John Carmack, který na konci minulého roku opustil svou firmu id Software, jež přinesla hernímu světu mnoho herních hitů i velmi úspěšných a pokrokových enginů. To ale nic nemění na faktu, že Oculus VR a Facebook jsou přeci jen firmy s rozdílnými cíli. Začaly se tak objevovat nepotvrzené zprávy, že Facebook chce předělat design headsetu Oculus Rift, a to včetně jeho rozhraní, ovšem to bylo firmou ihned popřeno.

To jsou tedy spíše jen typické kachny, které mají za úkol jen pozvednout znepokojení. Celá věc může dopadnout nakonec tak, že lidé z Oculus VR budou dělat to, co doposud, akorát budou mít k dispozici více prostředků, jak podotkl E. McNeill, vývojář Darknet, jedné z nejočekávanějších her pro tento headset.

My, jako koncoví zákazníci, můžeme být rádi především za to, že se na trh konečně chystá VR headset, který vypadá kvalitně, použitelně a nabídne snad i přijatelnou cenu. A s podporou bohatého Facebooku je šance na úspěch ještě větší.

Zdroj: Toms hardware, The Verge
reklama
Nejnovější články
Toshiba uvádí 4TB a 6TB pevné disky P300 Toshiba uvádí 4TB a 6TB pevné disky P300
Toshiba nadále vyrábí pevné disky a nyní rozšiřuje nabídku 3,5" modelů P300 o vyšší kapacity 4 TB a 6 TB. Ty budou mít nově dvoustupňový pohon a zdvojnásobila se také kapacita vyrovnávacího bufferu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
NICER pomohl vytvořit první mapu neutronové hvězdy s nečekaným závěrem NICER pomohl vytvořit první mapu neutronové hvězdy s nečekaným závěrem
NICER jako Neutron star Interior Composition Explorer má studium neutronových hvězd přímo v názvu a právě toto zařízení americké NASA nám poskytlo první mapu či detailní pohled na jeden z takových objektů. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář
Člověk vs. AI: v závodech dronů vyhrává stále člověk Člověk vs. AI: v závodech dronů vyhrává stále člověk
Drone Racing League (DRL) dosud pořádala závody v ovládání dronů pro lidské závodníky. Letos se ale mezi účastníky mohla dostat poprvé také umělá inteligence. Prozatím se jí nepodařilo vyhrát.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
WD: 24TB a větší disky už běžně využijí energeticky podpořený zápis dat WD: 24TB a větší disky už běžně využijí energeticky podpořený zápis dat
Společnost Western Digital máme v případě technologií pro energetický podpořený zápis dat spojenou především s MAMR. Ta se ale trošku překvapivě zatím ještě nepoužije, nicméně od 24TB modelů by to mělo být jiné. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek2 komentáře
Může mít Mléčná dráha dvě supermasivní černé díry? Může mít Mléčná dráha dvě supermasivní černé díry?
Dle běžně uváděných informací má naše galaxie jednu supermasivní černou díru zvanou Sagittarius A* (SgrA*) s hmotností kolem 4 milionů Sluncí. Nejsou ale přece jen nakonec tyto díry dvě?
Dnes, aktualita, Jan Vítek4 komentáře