reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Facebook Watch chce konkurovat YouTube, lidem dá peníze z reklamy

9.2.2018, Milan Šurkala, aktualita
Facebook Watch chce konkurovat YouTube, lidem dá peníze z reklamy
Platforma Facebook Watch se chce více přiblížit populárnímu YouTube. Dosud se zde vysílaly některé speciální pořady, nicméně Facebook chce přilákat i youtubery. Měl by jim totiž dát provize ze zobrazených reklam.
YouTube už dlouho pracuje na principu sdílení částí výdělků z reklam s autory videosekvencí, které jsou zde umísťovány. Díky tomu vznikl fenomén youtuberů, kteří si takto začali vydělávat a postupně k tomu přibalili i další zdroje příjmů, které byly s těmito videosekvencemi spojeny a mnohdy tyto částky z reklam významně překračují. Facebook ale zatím takovou platformu neměl. Jeho Facebook Watch sice vysílal epizody některých pořadů, ze něž tvůrcům platil i částky okolo 10 až 25 tisíc dolarů za epizodu i provize z reklam. To se ale týkalo velkých společností a běžní menší tvůrci se k tomuto modelu nikdy nedostali.
 
Facebook versus YouTube
 
To by se nyní mělo změnit a Facebook Watch by se měl rozšířit i mezi běžné tvůrce. Chce tedy přilákat youtubery, aby sem rovněž nahrávali svá videa a Facebook jim pak vyplatí provize z reklamy podobně jako je tomu u YouTube. Reklamy budou moct být nově i před samotným videem a pozmění se pravidla pro jejich vkládání do pořadů. Takové video musí být delší než 3 minuty (původně 90 sekund) a první reklama se zobrazí nejdříve po minutě (původně nejdříve po 20 sekundách).
 
Tímto krokem si Facebook slibuje prodloužení doby, kterou uživatelé stráví na jeho stránkách (poslední dobou se totiž zkracuje). Také patrně doufá v to, že menší začínající youtubery naštvala politika Googlu, kdy pro možnost se zúčastnit partnerského programu a výplaty provizí musí kanál mít alespoň 4000 nasledovaných hodin ročně a přes 1000 odběratelů. Na druhou stranu je pravda, že pokud kanál nesplňuje tato kritéria, jsou příjmy tak malé, že youtuber vlastně nepřijde o nic významného (ale také by to potěšilo). Tato politika souvisí s nedávnými problémy závadného obsahu, kdy inzerenti neradi vidí své reklamy u diskutabilního obsahu. Faktem je, že se prohřešili velcí youtubeři, kteří by tímto sítem prošli levou zadní. Ostatně naprosto stejnému problému pak může čelit i Facebook.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama