Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Facebook zkusí zobrazovat reklamy ve VR hrách, a to placených

, , aktualita
Facebook zkusí zobrazovat reklamy ve VR hrách, a to placených
Společnost Facebook zkusí zobrazovat reklamy ve hrách pro virtuální realitu, a to přitom nepůjde o žádné zdarma šířené hříčky, ale tituly, které si uživatelé kupují. Za něco podobného přitom dostala od zákazníků přes prsty firma EA. 
Facebook zkusí zobrazovat reklamy ve VR hrách, a to placených
Od Facebooku se takovéto snahy dají očekávat, přeci jen jde o firmu, která má svůj byznys založený na reklamě a co se týče platformy Oculus, tu už dávno nemůžeme pokládat za čistě herní. Určitě pak ne od té doby, co její využití Facebook podmínil zřízením a využitím účtu pro své služby.
 
Ostatně právě i to vyvolalo negativní ohlasy a reakce spojené zvláště s tím, že Facebook nám může účet kdykoliv a bez řádného vysvětlení zablokovat či rovnou zrušit. Dovolání je přitom obtížné a s nejistým výsledkem, když se uživatel mnohdy ani nedozví, co vůbec provedl v rozporu z pravidly. 
 
 
Nyní tak pro majitele headsetů Oculus přichází další hořká pilulka, a sice zatím zkušební integrace reklam přímo do her, a to placených titulů. Začne se přitom s titulem Blaston od Resolution Games, který je sice k dispozici za 10 dolarů a ne cenu AAA her, nicméně to nic nemění na tom, že jde o placenou hru a v takové hráči neočekávají reklamy. 
 
Názor veřejnosti na reklamy v placených hrách už okusila i firma Electronic Arts, která se rozhodla nevybíravým způsobem zobrazovat reklamy ve hře UFC 4. Ty se začaly objevovat jen měsíc po jejím vypuštění na trh a EA se za to později omluvila. Ovšem v jejím případě šlo o reklamy, které zastínily téměř celou obrazovku, a to v 60dolarovém AAA titulu. V porovnání s tím startuje Facebook jen zlehka a především to vypadá, že reklamy budou v podobě virtuálních plakátů či bannerů, jichž si prostě nemusíme všímat.
 
Ale je to teprve začátek a my se dozvídáme, že po titulu Blaston budou následovat i jiné hry a Facebook bude mezitím sledovat zpětnou vazbu hráčů. Dle vlastních slov chce dát vývojářům další možnost jak ve hrách vydělávat a cílem je prý také vytvořit udržitelnou platformu, v jejímž rámci bude i hardware dostupnější širším masám uživatelů. 
 
Právě to ostatně byl očividný cíl Facebooku už od té doby, co koupil Oculus. VR headsety jsou a stále budou spíše dražší hardware, a Facebooku jde a vždy šlo o vytvoření co nejširší uživatelské základny, takže přirozeně hledá cesty, k tomu, jak hardware pro VR učinit přístupnějším. 
 
Zdroj: Facebook


reklama