Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Fallout 76 i za předplatné: zabugované bonusy za $13 měsíčně

25.10.2019, Milan Šurkala, aktualita
Fallout 76 i za předplatné: zabugované bonusy za $13 měsíčně
Bethesda překvapila novinkou v podobě předplatného pro hru Fallout 76. Za bonusy do hry v případě předplatného Fallout 1st nebudou hráči platit jednorázovou částku, ale hodně vysokých $13 za měsíc.
Zatímco předplatné se stává docela obvyklým způsobem platby za aplikace nebo streamování, v případě počítačových her nejde o zrovna něco tradičního. Máme zde sice Google Stadia a Apple Arcade, v těchto případech ale platíte za obrovský katalog her. Bethesda ale přišla s předplatným jen pro jedinou hru. Jmenuje se Fallout 1st a jde o předplatné bonusového materiálu pro hru Fallout 76. Bethesda toto předplatné nazývá členstvím a za překvapivě vysokou cenu $13 měsíčně (příp. $100 ročně) uživatelům nabídne několik věcí navíc.
 
Fallout 76 1st
 
Jednou z hlavních výhod jsou soukromé herní světy pro člena a sedm dalších lidí. Dále je to neomezené úložiště pro předměty (scrapbox) a tzv. Survival Tent pro rychlé cestování. Členové Fallout 1st navíc dostanou každý měsíc 1650 Atomů, virtuální měny pro nakupování různých předmětů do hry. Ostatně členství nabídne i exkluzivní oblečení pro postavy, které lze nakupovat. Tvůrci nicméně tvrdí, že všechen speciální obsah si budou uživatelé moci ponechat i poté, co přestanou platit předplatné. Dokonce bude částečně fungovat scrapbox. Zůstanou v něm všechny věci, nicméně už nebude možné přidávat nové. Pochopitelně po ukončení předplatného už nebude možné hrát v soukromých světech.
 
Jak už je u Falloutu 76 zvykem, už oznámení tohoto záměru se sešlo s obrovskou kritikou (cena je za jednu hru opravdu hodně vysoká), ale negativních reakcí se našlo mnohem více. Úplně dobře ale nedopadlo ani spuštění. Hra je plná bugů a jedním je např. to, že vše, co se umístí do neomezeného scrapboxu, zmizí. Soukromé světy se ukázaly být ne až tak soukromými a používání Survival Tentu občas působí pád celé hry. Navíc, už samotná myšlenka toho, že základní herní mechanismus hry s omezeným místem lze úplně obejít placením, vyvolal obrovskou nevoli. A když to za tak velké peníze ani nefunguje...
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.