reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

FidelityFX Super Resolution přijde za tři týdny jako konkurence pro DLSS

1.6.2021, Jan Vítek, aktualita
FidelityFX Super Resolution přijde za tři týdny jako konkurence pro DLSS
Další novinka z letošního virtuálního Computexu se týká technologie FidelityFX Super Resolution společnosti AMD. Tato alternativa pro DLSS přijde už velice brzy, a to konkrétně 22. června. Co nabídne?
FidelityFX Super Resolution tak na sebe opravdu nedá tak dlouho čekat, jak vyplývalo z vyjádření Scotta Herkelmana (CVP & GM, AMD Radeon), který v březnu tvrdil, že zbývá udělat ještě dost práce a daná technologie nastoupí snad ještě letos. Poté se ale začali leakeři zmiňovat o tom, že FFSR přijde velice brzy, což nám nyní potvrdila sama Lisa Su. 
 
 
Půjde přitom o technologii, která nevyžaduje žádný zvláštní hardware, čili není vázána na nejmodernější GPU řady Radeon RX 6000, a to ani zdaleka. Fungovat bude také na RX 5000, RX 500 a RX Vega, rovněž ji rozeběhneme na APU Ryzen a dokonce i na konkurenčních produktech, neboť jde o open source podporující API DirectX 12/11 a Vulkan. 
 
Přesně to se ale očekávalo, stejně jako to, že FFSR nevyžaduje žádnou zvláštní podporu ze strany her, čili žádné trénování AI jako v případě DLSS. Na druhou stranu ale můžeme počítat s tím, že výsledná kvalita možná nebude tak vysoká jako v případě DLSS, ovšem i to má své problémy. Jak jsme se zmínili v testu hry Metro Exodus Enhanced Edition, DLSS někdy ukazuje v pohybu rozmazané objekty a není to první hra, v níž se taková věc ukázala. 
 
 
Dle AMD nám FidelityFX Super Resolution nabídne v průměru dvojnásobnou snímkovací frekvenci, pokud jde o rozlišení 4K a nastavení Performance. Dále tu máme celkem čtyři úrovně nastavení kvality, podporu ze strany 10 studií a jejich enginů (platí pro letošní rok) a širokou hardwarovou podporu. 
 
 
V titulu Godfall na moderním Radeonu RX 6800 XT, který v rozlišení 4K na kvalitu Epic s ray tracingem hru rozjede na 49 FPS, už nastavení Ultra Quality na FFSR přinese výsledných 78 FPS a postupně se můžeme propracovat až ke 150 FPS. Pro Godfall tak platí spíše trojnásobný výkon v nastavení Performance.
 
 
Potřebovali bychom ale řádné srovnání kvality obrazu, což určitě neplatí pro zveřejněné video na Twitteru, které navíc ukazuje scénu, kde lze rozdíly jen těžko vidět. Ale stačí si počkat na nezávislé testy. Více se toho zatím nedozvíme, neboť až později bude technologie FFSR řádně představena. 


reklama