Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Firmy sází na VR, připravují se celé zábavní parky

16.10.2015, Jan Vítek, aktualita
Firmy sází na VR, připravují se celé zábavní parky
Z posledních zpráv a aktivity různých technologických firem je opravdu znát, že virtuální realita je další velkou věcí, která bude hýbat celým zábavním průmyslem. Co si pro nás tedy tyto firmy připravují?
Včera jsme se dozvěděli, že Oculus VR má v příštím roce prodat na 5 milionů svých headsetů Oculus Rift, takže tím bude položen základ pro celý trh s virtuální realitou, do nějž se chystá vkročit řada firem, jež dosud s PC ani nemáme spojeny. Za firmou Oculus VR stojí mocný kapitál Facebooku, takže to vypadá, že rozmachu VR nestojí nic v cestě. Základním předpokladem tedy je, aby byly tyto headsety dobře použitelné a uživatelům z nich nebylo špatně. I o to se mají zasloužit společnosti NVIDIA a AMD, a to každá svým způsobem, čili ta první s využitím svého uzavřeného systému a ta druhá vyvíjející otevřený systém přístupný i jiným společnostem.



Co se týče firmy AMD, jejího šéfa marketingu, který má na starosti právě VR (Sasa Marinkovic) zpovídal server KitGuru. AMD i NVIDIA mají společného to, že vyvíjejí systém, jenž má komunikovat s headsetem Oculus Rift, přičemž ten nebude považován jen jako další displej. Záměrem je, aby byl přenos obsahu co nejrychlejší a bez nežádoucího zpoždění či záseků, přičemž zde se využijí také technologie SLI a CrossFire, které budou moci využít dvě karty pro renderování obrazu zvlášť pro každé oko. V případě systému LiquidVR od AMD půjde tedy o otevřený standard, jenž nebude omezen na konkrétní hardware ani software. Marinkovic k tomu řekl, že AMD prostě chce, aby VR bylo úspěšné, což je pochopitelné. Však hraní s VR headsetem bude vyžadovat výkonnou sestavu a pro výrobce hardwaru je to příležitost, jak si v budoucnu zajistit odbyt.

Redaktoři se jej pak trošku naivně zeptali, zda AMD chystá otevřený systém částečně i kvůli tomu, že na trhu se samotatnými grafickými kartami v poslední době ztratilo značnou část svého podílu a VR vidí jako záchranný kruh pro svá GPU. To Marinkovic odmítl komentovat a namísto toho řekl, že jejich LiquidVR bude moci využít výhod DirectX 12 k nabídce vyššího výkonu a také podstatně nižších latencí, k čemuž se opět využijí asynchronní shadery (viz video).






Pak tu máme informace z trošku jiného soudku, které se týkají firmy Landmark Entertainment. Ta tvoří 4D zábavní systémy pro Disney Land, Universal Studios či jiné parky, hotely a centra po celém světě. Tato firma se nyní rozhodla, že naskočí do VR vláčku a bude tvořit celé virtuální zábavní parky, které tedy budeme moci navštívit z pohodlí domova.


To ostatně není žádný nový nápad, však už dříve se objevil třeba The Void (viz video), který kombinuje Laser Game s VR, ovšem v tomto případě půjde opět o zábavní centra a ne naše domovy. Na ty cílí Landmark a jeho Virtual World’s Fair, kde budeme moci chodit na atrakce, bavit se s jinými virtuálními návštěvníky a dokonce i nakupovat. Vedle toho chce ale Landmark pro každého vytvořit jeho osobní místo, jistý Pavilion of Me. Půjde tedy o virtuální základnu, kde budeme moci sledovat televizi, komunikovat s ostatními nebo hrát hry. Čili kdo bude chtít, může se zcela odříznout od reálného prostředí a koukat se sám ve vlastním světě na televizi. Budiž.

Pavilion of Me bude nabídnut už v příštím roce, ale Virtual World’s Fair až někdy v roce 2017. Připravuje se také jistý Passportal, který nám umožní navštívit ve VR světě různá exotická místa a Intencity zase nabídne různé kulturní události - koncerty, návštěvu výstav, atd. V Tower of Humanity se pak budeme moci pobavit mezi dvěma displeji s někým na druhé straně světa a vést s ním diskuzu o čemkoliv.

Zdroj: KitGuru