www.svethardware.cz
>
>

Fisker vzdal solid-state akumulátory, nedokáže je rozumně dokončit

Fisker vzdal solid-state akumulátory, nedokáže je rozumně dokončit
, , aktualita
Výbornou ukázkou toho, že vývoj nových typů akumulátorů není jednoduchá záležitost, je společnost Fisker. I když má solid-state akumulátory téměř hotové, nakonec jejich další vývoj zrušila. V dohledné době by je nebyla schopna dokončit.
K oblíbeným
reklama
Spousta lidí si myslí, že od objevení nového typu akumulátoru by to do zavedení masové výroby mělo trvat snad jen měsíce, ale nic nemůže být dál od pravdy. Krásně to ukazuje příklad společnosti Fisker, která chtěla už v příštím roce začít vyrábět elektrické SUV Ocean se solid-state akumulátory. To by bylo pozoruhodné, protože ani nejlepší vývojáři akumulátorů nevidí reálně nasazení solid-state technologie dříve než ke konci tohoto desetiletí (přinejlepším v jeho druhé polovině). A v posledním rozhovoru se Henry Fiskerem to opravdu vypadá, že to není tak jednoduché.
 
Fisker Ocean SUV
 
Ten totiž řekl, že jejich solid-state akumulátory jsou sice z 90 % hotové, ale nakonec ve Fiskeru zjistili, že dovyvíjet těchto zbývajících 10 % je překvapivě mnohem složitějších než těch prvních 90 % (v podstatě klasické Paretovo pravidlo, to je ale se svým poměrem 80/20 o něco milosrdnější). Jenže to zjistili až tehdy, když se dostali do tohoto bodu. Připustil, že byli příliš optimističtí a není šance to rozumně dokončit. Ačkoli tak mají solid-state akumulátory téměř hotové, dle jeho slov jde o technologii, která je ještě "hodně, hodně daleko". Sám nyní vidí, že jen testování výdrže a spuštění masové výroby si každé vyžádá minimálně 3 roky, takže po vymyšlení nové technologie to je záležitost minimálně na 6 let, ne-li více.
 
Henry Fisker se také navážel do Elona Muska. Rozhodl se totiž nechat vyrábět své vozy u společnosti Magna. Podle něj je totiž poněkud ignorantské si myslet, že lze postavit fabriku v poušti, najmout lidi, vyvinout zbrusu nové auto a myslet si, že je možné být tak dobrý jako Volkswagen nebo Toyota. Magna vyráběla vozy např. pro BMW nebo Toyotu, příkladem může být BMW Z4 a Toyota Supra.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Neuralink Elona Muska ukázal video makaka, jak hraje Pong svou myslí Neuralink Elona Muska ukázal video makaka, jak hraje Pong svou myslí
Společnost Neuralink Elona Muska se snaží vyvinout rozhraní, které umožní přenášet signály z mozku do různých zařízení. Má pomoci např. paralyzovaným lidem znovu ovládat své končetiny. Prozatím ale umožňuje opicím hrát hru Pong.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Překvapení roku: Samsung údajně přinese OLED TV s panely od LG Překvapení roku: Samsung údajně přinese OLED TV s panely od LG
Samsung Electronics podle nejnovějších spekulací jedná s LG Display o nákupu OLED panelů pro své televizory. Důvodem k tomuto překvapivému rozhodnutí by měla být rostoucí cena LCD panelů, které Samsung dosud upřednostňoval.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
TP-Link nabídne levné 2,5GbE a 10GbE přepínače TP-Link nabídne levné 2,5GbE a 10GbE přepínače
Chtělo by se říci spíše "relativně levné", neboť přepínač či switch může být pro někoho zboží, za něž je ochoten utratit nanejvýš pár stovek. Rychlý Ethernet ale není levný, i když 130 dolarů za 2,5GbE switch už není tak moc. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Informace o půl miliardě účtů z LinkedIn jsou na prodej Informace o půl miliardě účtů z LinkedIn jsou na prodej
Facebook není v této době jediný, koho se týká další velký únik dat. Shodou okolností jde opět o cca půl miliardy uživatelských účtů, jejichž data jsou nyní k dispozici. Někdo se tak nyní snaží obohatit jejich prodejem. 
Včera, aktualita, Jan Vítek
Intel použil MacBook Pro ve své nové reklamě na mobilní CPU Intel použil MacBook Pro ve své nové reklamě na mobilní CPU
Nedávno by se nad tím nikdo nepozastavil, ale nyní působí reklama Intelu na mobilní procesory Core, v níž se ukazuje MacBook Pro, poněkud komicky. A to zvláště ve světle nové reklamní kampaně Intelu. 
Včera, aktualita, Jan Vítek2 komentáře