Vývoj autonomních vozidel je dnes velkým tématem a se svou troškou do mlýny přispěchal i Ford. Ten už na jaře zkoušel noční autonomní provoz aut bez zapnutých světel. Nyní se společnost Ford dala dohromady s Massachusetts Institute of Technology (MIT) a vytvořily flotilu tří autíček, které na zavolání přijedou a rozvezou cestující po areálu univerzity. Ke všemu stačí jen mobilní aplikace a autíčko si s její pomocí zavolat.

To je na určeném místě vyzvedne a doveze tam, kam budou chtít. Aby cestující nemuseli na auto dlouho čekat, v průběhu předchozích pěti měsíců vědci studovali pohyb chodců, odkud, kam a kdy nejčastěji chodí. Toto pak spolu s rozvrhy hodin bude sloužit k tomu, aby byla auta rozmístěna v těch lokacích, kde je nejpravděpodobnější, že si je někdo zavolá a auto bude velmi rychle k dispozici. Testovací provoz by měl začít v září letošního roku.

Ke své navigaci potřebují kamery a LIDAR. Ten své okolí zkoumá laserovými paprsky. Autíčko má poměrně malé rozměry, takže by se mělo vejít na chodník a přitom nechat dostatek místa pro běžné chodce. Společnost Ford si od tohoto projektu slibuje další cenná data pro vývoj svých autonomních vozidel.
Zdro: media.ford.com, extrahw.com

To je na určeném místě vyzvedne a doveze tam, kam budou chtít. Aby cestující nemuseli na auto dlouho čekat, v průběhu předchozích pěti měsíců vědci studovali pohyb chodců, odkud, kam a kdy nejčastěji chodí. Toto pak spolu s rozvrhy hodin bude sloužit k tomu, aby byla auta rozmístěna v těch lokacích, kde je nejpravděpodobnější, že si je někdo zavolá a auto bude velmi rychle k dispozici. Testovací provoz by měl začít v září letošního roku.

Ke své navigaci potřebují kamery a LIDAR. Ten své okolí zkoumá laserovými paprsky. Autíčko má poměrně malé rozměry, takže by se mělo vejít na chodník a přitom nechat dostatek místa pro běžné chodce. Společnost Ford si od tohoto projektu slibuje další cenná data pro vývoj svých autonomních vozidel.
Zdro: media.ford.com, extrahw.com