reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Prodej vlastního díla

Intri (3490)|24.11.2007 22:11
Tak mám zase jednou taky dotaz, tentokrát ekonomický.

Situace je jednoduchá. Napsal jsem program a vystavil jej na netu jako freeware pro nekomerční užití. Krapet nečekaně se mi ale v posledních pár dnech ozvali tři lidé, kteří program chtějí využívat komerčně. Otázka je tedy prostá: Co všechno musím splnit, abych si mohl dovolit zcela legálně a právně "čistě" prodávat své vlastní dílo? Neočekávám, že by byl příjem nějak velký ( neznám počet licencí, ale moc jich nebude, přičemž cena za jednu bude asi 299 Kč ), tak se ptám, jestli si i přesto musím udělat třeba živnosťák nebo jestli je pro tento způsob v podstatě příležitostného výdělku nějaká výjimka.
johny__g (6387)|24.11.2007 23:10
Přiznám se že jsem v tomhle laik, ale pokud těch zájemců není moc, nešlo by s každým uzavřít nějakou dohodu o provedení práce a v rámci té mu ten program prodat? Mám dojem že právě v případě podobné dohody jsou podmínky relativně mírné, živnostňák asi netřeba, co se týče daní tak záleží na výsledné částce. No ale to jen tak plácám, třeba to je jinak....
Intri (3490)|24.11.2007 23:13
No, dohoda není vůbec špatný nápad... Ale osobně si msylím, že to bude znít blbě, když nabízím program a ten, kdo si jej chce koupit, mě bude muset nejdřív "zaměstnat". Ale právě proto, že si myslím, že pro tak malé částky by mohla být v zákoně výjimka, se ptám. Nerad bych si zřizoval živnosťák za účelem výdělku tisícovky...
eraser (0)|24.11.2007 23:31