reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Problémy s PC (HW/SW): prosba o pomoc

Neregistrovaný (0)|14.1.2008 10:01
Jméno tazatele: martin

Znění dotazu:
Dobrý den. Prosím počítačového odborníka na OS Linux o radu jakou distribuci mám použít na notebook a jěště moc, moc prosím o přesný postup při instalaci. V instalaci jsem začátečník a pro OS linux jsem se rozhodl z fin. důvodů( jsem vozíčkář) a noťase budu používat na kancelářskou práci. e-mail:mpl.lorenc@seznam.cz
Děkuji a přeji hezký den.
marti pavel lorenc

HW a SW počítače jehož se dotaz týká:
Notebook ACER Aspire 5315-Intel celeron M 1.73 GHz 533MHz FSB podporuje architekturu Intel 64, DDR2 533Mhz 1GB, čipová sada Mobile Intel GL960 Expres, grafika Intel(GMA)X3100(8Mbvyhrazené, až 350MB sdílené systémové paměti) Notebook při zapnutí načte cosi pod názvem Linux Limpus.
Intri (3490)|14.1.2008 10:11
Neporadím s instalací jako takovou ( Linux jsem vždycky používal jen jako live, čili vždy jsem jej nabootoval z CD ), ale pokud jde o volbu distribuce, myslím, že pro začátečníka bude nejlepší Ubuntu.
Zoidik (1405)|14.1.2008 10:26
Mno jednu dobu jsem používal SUSE 10.1 Pokud použiješ tuto verzi, já ji mam na 5ti CD, tak se ti nainstaluje plny balík všech kancelářských aplikací open office, no prostě vše co budeš potřebovat. Sám si detekuje nastavení sítě a při troše stěstí i e-mailového klienta,ale to jsem nezkoušel, to ale asi bude chtít udělat ručně. Instalace trvá cca 45minut ze vech CD a na začátku si jen vybereš jaké grafické prostředí chceš a pak co všechno chceš instalovat. Nabootuješ z prvního CD a pak jen měníš. Kdybych měl 80GB disk, tak ho mam pořád.
mech13 (5526)|14.1.2008 10:52
zvol si mezi kubuntu (7.10) nebo openSuse (uz je tusim verze 10.2) podle toho ktery ti rozpozna vsechen hardware a bude nejlip pasovat na tvem NB