reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Java - dotazy

P@pi (1519)|27.1.2008 16:58
Do tohoto threadu pište dotazy směřující na programovací jazyk Java.

Protože studuji IT na vejšce v ČB, patří do mého repertoáru povinných předmětů i programování v Javě. A jelikož se mi nechce lézt na jiné fórum a vím, že jsou tu lidé, kteří programování rozumí, tak mám jeden strašně tvrdý oříšek.

[CODE]private static final Random generator = new Random();[/CODE]

Nemůžu nikde najít co znamená static. Prosím link na nějaký inteligentně sepsaný kus textu nebo ideálně vysvětlení. Netuším totiž rozdíl mezi statickou final a pouze final proměnnou. Co tedy přesně dělá toto klíčové slovo?
pavel_p (993)|27.1.2008 17:18
Ve stručnosti to znamená, že tato konstanta bude existovat vždy bez ohledu na to, jestli byla vytvořena třída, která ji obsahuje přes new ... je to užitečné u konstant a pomocných metod, kterým jsou předány pouze parametry a neodkazují se na žádné nestatické objekty třídy (typicky různé pomocné funkce).
Vysvětlení se najít dá, přes google: java static, nebo přes torrent stáhnout nějaké obecné knížky o Javě.

Náhodně nalezené vysvětlení:
[quote]Static methods use no instance variables of any object of the class they are defined in. If you define a method to be static, you will be given a rude message by the compiler if you try to access any instance variables. You can access static variables, but except for constants, this is unusual. Static methods typically take all they data from parameters and compute something from those parameters, with no reference to variables. This is typical of methods which do some kind of generic calculation. A good example of this are the many utility methods in the predefined Math class. (See Math and java.util.Random).[/quote]
Intri (3490)|27.1.2008 17:24