Favicon Svetmobilne.cz  Svět mobilně Favicon Svetaudia.cz  Svět audia Favicon TVFreak.cz  TV Freak   Fórum Favicon Digimanie.cz  Digimanie   Fórum   Galerie
Strana 5 z 6 PrvníPrvní ... 3456 PosledníPoslední
Zobrazené výsledky: 61 až 75 z 77

Téma: FAQ: Jak na výměnu kondíků

  1. #61
    Starousedlík SHW Avatar uživatele KEOSAN
    Registrace
    May 2008
    Příspěvků
    976

    Citace Původně odesláno od -HoNY- Zobrazit příspěvek
    Těch 48W je celkem málo - pájím takhle dvouma mikropájkama nebo předehřívám horkým vzduchem anebom 100VA trafopájkou s tlustým hrotem (protože později oxiduje).
    Kupil som ju nie tak davno a vcera vyskusal pokusne z nejakej starej dosky vypajkoval prec niekolko kondikov. Islo to. Nastavil som to na maximum.

    Ma sice 48W, ale pisu, ze je do 450°C. No za tie peniaze, nekup to
    Hovorim si teraz, ci odlozit trafopajku a nerobit na maticnych doskach radsej s nou. Predsa len, je tam dost obvodov, ktore byvaju celkom blizko seba.

    Citace Původně odesláno od trodas Zobrazit příspěvek
    Trik je v tom zredukovat na minimum cas pajeni. Proste mit vsechno pripravene, kondik drzet druhou rukou v pozici, rovne, tlacit dolu (to se dobre rika, kdyz v te ruce musis drzet i celou desku...) a sup-sup, tup-tup pajkou a je to.
    Mas pravdu, cim viac pajkujem, tym mi to ide lahsie. Tiez mi doslo, ze trafopajku neni treba zhavit dlho, ale len pred spojom a potom hned vypnut. Len s trafopajkou sa clovek nakmita rukou pri vypinani, zapinani, aby EMI pole neposkodilo elektroniku. Ako daleko od elektroniky zapinas a vypinas pajku sam ? Ide o to totiz, ze trafopajka, ak ju zapnes cim dlhsie od elektroniky zase, kym sa trafis na spoj, tak uz zacne horiet cin, ci kolofonia.

    Tiez sa mi zda, ze lepsie sa mi pajkovalo, ked som nepajkoval spodok PCB, kde to bolo pripajkovane, pretoze to sa ohrievala doska a viac sa poskodzovala, ale iba nozicku kondiku a roztapal sa tak cin. Poskodenie bolo potom minimalne, alebo ziadne. Kondik som naklanal raz na jednu stranu, raz na druhu a postupne pajkoval raz jednu nozicku, raz druhu. Aspon takto to islo von pomerne lahko. Su aj ine, lahsie postupy ?

    Inak celkom sa mi osvedcilo neodsavat vobec ten cin /vo vacsine pripadov/. Po odpajkovani boli dierky po kondiku zalepene. Tak som zobral kancelarsku sponku a nahrial trochu dierku. Potom sponka prerazila otvor a rychlo som nou pohyboval. Cin tak vytuhol, ale sponka nezaschla a dierka bola priechodna. Takto sa dala pripravit doska a lahucko kondiky osadit dnu /aj tie stare s kratkymi nozcikami/. Potom stacilo len na tie kvapky cinu v dierke, prilozit pajku a uz sa to roztieklo.

    Pajkovanie mi islo priserne tazko na prvej mobo, ktoru som opravoval. Teraz, ked som si to skusal na pokusnej poskodenej starej mobo, islo to lahucko. Samozrejme, pajkoval som iba mobo, chladic a CPU dole.
    Vynikajuco posluzil ten podavac papiera, ktory urobil uchyt na maticnu dosku. A to tak, ze doska bola kolmo na stol a mal som obe ruky volne. Tak som mohol z jednej strany tlacit na bok kondik a z druhej pajkovat. Uplna pohodicka, ze by sa to dalo robit aj vo fraku

    TRODAS - K tej doske, ked si ju cistil /alkoholom, akym ?/, nemoze to byt prave ten problem, ze to moze naleptat PCB a tak moze dochadzat k skratu ?

    Mate podobne, alebo ine postupy pri pajkovani ?
    -----------------------------------------------
    Este k hrotom na trafopajku, kupujete si hroty, ci si ich vyrabate z nejakeho tvrdeho drotu /z akeho najlepsie a ci je to rovnako vhodne, ci neni lepsi novy kupovany hrot/ ?
    Naposledy upraveno uživatelem KEOSAN: 22-05-2008 v 08:57
    Odpovídat lze po přihlášení

  2. #62
    Čestný člen Avatar uživatele johny__g
    Registrace
    Sep 2007
    Příspěvků
    6,443

    Alkohol by nic leptat neměl (kromě sliznic ). Aceton, ten by mohl (ředidlo, odlakovač ...)
    Odpovídat lze po přihlášení



  3. #63
    Starousedlík SHW Avatar uživatele -HoNY-
    Registrace
    May 2006
    Příspěvků
    568

    Citace Původně odesláno od johny__g Zobrazit příspěvek
    Alkohol by nic leptat neměl (kromě sliznic ). Aceton, ten by mohl (ředidlo, odlakovač ...)
    Ideální je IPA (IsolPropylAlkohol - litrová flaša stojí 400Kč)
    Denaturovaný líh (kromě butanolu obsahuje i hodně pevných nečistot, před použítím doporučuju přefiltrovat)
    Velmi dobře čistí i nějaký Alkoholový přípravek s přídavkem toluenu

    Použití nelihových přípravků (tuluen, butanol...) je na vlastní nebezpečí - jsou velmi agresivní a mohou naleptat krom PBC i keramiku nebo vnitřní složení kondenzátorů. Proto doporučuju přečíst si složení na lahvi a používat s rozvahou v malém množství! V krajních případech (odmaštění, rychle odpastování...) tuto plochu znovu umyjte neagrasivním prostředkem - stačí i slivovice nebo vodka.
    Naposledy upraveno uživatelem -HoNY-: 22-05-2008 v 13:49
    Odpovídat lze po přihlášení

  4. #64
    Starousedlík SHW Avatar uživatele KEOSAN
    Registrace
    May 2008
    Příspěvků
    976

    Tak som sa nechal inspirovat vymenou kondikov.

    Pokusny objekt, mATX doska so SIS730 cipsetom PCCHIPS M810 LMR.
    http://www.svethardware.cz/recenze-z...lu-kde-co/3771

    U PCCHIPSu z tohoto obdobia hadam vsetkym doskam sa vyduli kondiky. Doska bola urcena uz do odpadu na likvidaciu. Vyskladane PC z tohoto, ako tak fungovalo. Bolo to urcene na pokusy, kedy
    sa clovek boji, ze by si odpalil nejaku PC zostavu Napriek vydutym kondikom fungovala,
    ale pokial som vedel uz pri kancelarskom pouziti nebyvala taka stabilna, preto sa dala do srotu.
    Bolo vydutych 6 kondikov 6,3V 2200uF, kondiky G-LUXON. Ostatne kondiky vyzerali dobre.
    Na moje prekvapenie, aj novsie dosky mavali slabsie 1000 - 1500uF konidky. Mozno preto
    jedno PC co poznam /aj s vydutymi kondikmi/ slape este od roku 2000-2001 doteraz a popiera
    tu vsetky zasady nasej kondikomanie

    Takze nasiel som si rovnaku dosku, vypajkoval na pohlad dobre G-LUXONy /au to boli... / a pripevnil ich
    na prvu dosku. Doska prezila vymenu kondikov trafopajkou, explozie sa nekonali
    Mohol som tam dat nove kondiky, ale hovorim si, ked tie stare vydrzali tolko rokov, tak
    presli kvalitativnym filtrom

    Musim povedat, ze s kolofoniou sa mi horsie robi, ako bez nej. S nou, mi to hori. Znicil som 2
    hroty na trafopajke, kym som odpajkovanie kondikov a pripajkovanie urobil /boli to medene kabliky,
    tie medene droty, co byvaju v zdrojoch natocene na keremickych kruzkoch/.

    Cistenie po kolofonii - skusik som zobrat spinku a do zaschnutej kolofonie som cez nu pobehal
    hrotom spinky. Rozdrolilo sa to na prach. Pouzitia cistiacich pripravkov sa trochu obavam
    /ak sa clovek ponahla, nevie, ci je to dobre vyschnute/.

    Co sa vsak cistenia tyka, tak napr. miesto isoprophyl alkoholu, ktory mam problem zohnat
    /vacsinou som ho kupil ako flasticky k cistiacim disketam/, sa mi na cistenie /napr. trysiek od
    tryskovej tlaciarne/ osvedcil pripravok Clin AntiPara + Alkohol. Je to ciste ako voda. Po nastriekani
    to urobi taku penu a vyparuje sa to. Celkom dobre to fungovalo na elektroniku /trysky od HP
    tryskovych naplni do tlaciarne. Co myslite, bolo by to dobre aj na tu kolofoniu ?

    Doplnenie:
    tak som rozmyslal aj na recapom stareho EuroCase 200W zdroja model 200XA1/250XA1, rok vyroby 11/2000. Otvorim ho, pozeram - kondiky HEC. A ziadny vyduty Premeranie Delock LCD Power Suply Testerom pri zatazi s dvoma starymi HDD dopadlo OK. Tak na takeho pocitacoveho deduska ten zdroj vyzera este v zachovalom stave
    Naposledy upraveno uživatelem KEOSAN: 22-05-2008 v 15:21
    Odpovídat lze po přihlášení

  5. #65
    Pravidelný diskutér Avatar uživatele adolfik
    Registrace
    Jun 2007
    Příspěvků
    238

    Možná by bylo dobré do FAQ přidat něco na přípravu dírek pro kondenzátory, protože moje velká odsávačka se na moc věcí na desce nedostane, tak používám dlouhou jehlu, kterou tlačím z jedné strany do zaplněné díry a z druhé nahřívám svojí 120 W pájkou. Mírným tlačením a kejváním, tak lze připravit volnou díru, která už jenom čeká na dráty našich oblíbených kondíků Zvláštní je, že mi to jde krásně s + dírou, ale z - mám někdy problémy a proto ji nedírkuju
    Odpovídat lze po přihlášení

  6. #66
    Starousedlík SHW Avatar uživatele -HoNY-
    Registrace
    May 2006
    Příspěvků
    568

    Někde na fóru byly obrázky z tohoto původního FAQu, našel bych je, ale to by nesměli být na fóru dva random-posteři s průměrem >7 postů na den. Tím došlo ke strašnému znepřehlednění.
    Odpovídat lze po přihlášení

  7. #67
    Nováček
    Registrace
    May 2008
    Příspěvků
    29

    zdravim, panove, potreboval bych poradit, jaka je nejlepsi nahrada v mem pripade velmi kourici kalafuny (made in CSSR), navic kdyz cistim tu kalafunu isopropylalkoholem tak velmi casto zustane to misto cele lepive (na hrube odstraneni pouzivam klasicky tvrdy zubni kartacek)
    Odpovídat lze po přihlášení



  8. #68
    Starousedlík SHW Avatar uživatele -HoNY-
    Registrace
    May 2006
    Příspěvků
    568

    Citace Původně odesláno od s0vet Zobrazit příspěvek
    zdravim, panove, potreboval bych poradit, jaka je nejlepsi nahrada v mem pripade velmi kourici kalafuny (made in CSSR), navic kdyz cistim tu kalafunu isopropylalkoholem tak velmi casto zustane to misto cele lepive (na hrube odstraneni pouzivam klasicky tvrdy zubni kartacek)
    Kalafuna musí být jantarově čistá, pak nekouří. Za cca 20Kč koupíš v každým elektro takovoudle.
    Nebo se můžeš podívat po tavidle (anglicky flux), ale nesmíš zapomenout větrat, je to dost agrasivní, hodně dráždí oči.

    Kartáček je OK, možná zkus používat čištší líh nebo isolpropylakohol.
    Odpovídat lze po přihlášení

  9. #69
    Starousedlík SHW Avatar uživatele KEOSAN
    Registrace
    May 2008
    Příspěvků
    976

    Skusam vymenu kondikov 100W trafopajkou. Pokial pretlacam dierku po kondiku spinkou, tak ak pouzijem bezny hrot na spajkovacku, co sa predava po 5ks, tak za 1-2 sekundy je otvor pretlaceny. Pokial puzijem drahsi trvanlivy /večný/ hrot, tak to casto nie a nie rozpalit tak, aby to preslo otvorom.

    Treba na to silnejsiu pajku, nejaku 120W, ci 150W pre ten hrot ?
    Odpovídat lze po přihlášení

  10. #70
    Banned Avatar uživatele Pavel Boček
    Registrace
    Apr 2007
    Příspěvků
    4,198

    Rád bych všem zdůraznil, aby se vždycky podívali na polaritu okolních kondenzátorů, než něco napájí. V domění toho, že ASUS není prase jsem dneska poklidně recapoval recapoval, zapnul, OK, vypnul a koukám - čtyři ze šesti krásných nových Samxonů horké a nafouklé. Při obhlídce jsem zjistil, že ASUS nejenže má oproti všem, s čím jsem zatím pracoval, opačnou polaritu kapacitorů, ale ještě ani neuvede, co je +

    Nelze spoléhat na to, že zdroj se zkratne a vypne nebo že deska nenajede, očividně i zcela bez filtrace jí to zrovna moc nevadí (což vysvětluje, že s malým odběrem klidně sestavy jedou i s vyteklými kondíky). Celkem jsem měl na VCORE 12 kapacitorů opačně a nebyly znatelné deskou měřitelné výkyvy.

    Tak - opravdu pozor na to

    (prosím žádný flame ohledně vyteklých kondíků, tohle je čistě informativní post)
    Odpovídat lze po přihlášení

  11. #71
    Starousedlík SHW Avatar uživatele KEOSAN
    Registrace
    May 2008
    Příspěvků
    976

    Okrem ASUSu som ich videl obratene aj u ASROCKu.
    Odpovídat lze po přihlášení

  12. #72
    Starousedlík SHW Avatar uživatele -HoNY-
    Registrace
    May 2006
    Příspěvků
    568

    Citace Původně odesláno od Pavel Boček Zobrazit příspěvek
    Rád bych všem zdůraznil, aby se vždycky podívali na polaritu okolních kondenzátorů, než něco napájí. V domění toho, že ASUS ...
    + pól je na Asusu kostečka
    - pól je na Asusu kulatá díra
    Odpovídat lze po přihlášení



  13. #73
    Banned Avatar uživatele Pavel Boček
    Registrace
    Apr 2007
    Příspěvků
    4,198

    Citace Původně odesláno od -HoNY- Zobrazit příspěvek
    + pól je na Asusu kostečka
    - pól je na Asusu kulatá díra
    Tak pokud se podíváš na okolní kondenzátory, můžeš se už orientovat i podle potisku...ale chtěl jsem zdůraznit to, že nikde tam není značka co je +. Snad všude jinde jsem to viděl.
    Odpovídat lze po přihlášení

  14. #74
    Starousedlík SHW Avatar uživatele -HoNY-
    Registrace
    May 2006
    Příspěvků
    568

    Citace Původně odesláno od Pavel Boček Zobrazit příspěvek
    Tak pokud se podíváš na okolní kondenzátory, můžeš se už orientovat i podle potisku...ale chtěl jsem zdůraznit to, že nikde tam není značka co je +. Snad všude jinde jsem to viděl.
    Když nevím co dělám, tak to nedělám. Zem se dá jednoduše změřit, kdyby se všichni bezmyšlenkovitě orientovali jenom podle popisků, tak bych viděl z okna každý den jednu jadernou explozi.
    Odpovídat lze po přihlášení

  15. #75
    Nováček
    Registrace
    Aug 2009
    Příspěvků
    10

    Citace Původně odesláno od Pavel Boček Zobrazit příspěvek
    Rád bych všem zdůraznil, aby se vždycky podívali na polaritu okolních kondenzátorů, než něco napájí. V domění toho, že ASUS není prase jsem dneska poklidně recapoval recapoval, zapnul, OK, vypnul a koukám - čtyři ze šesti krásných nových Samxonů horké a nafouklé. Při obhlídce jsem zjistil, že ASUS nejenže má oproti všem, s čím jsem zatím pracoval, opačnou polaritu kapacitorů, ale ještě ani neuvede, co je +

    Nelze spoléhat na to, že zdroj se zkratne a vypne nebo že deska nenajede, očividně i zcela bez filtrace jí to zrovna moc nevadí (což vysvětluje, že s malým odběrem klidně sestavy jedou i s vyteklými kondíky). Celkem jsem měl na VCORE 12 kapacitorů opačně a nebyly znatelné deskou měřitelné výkyvy.

    Tak - opravdu pozor na to

    (prosím žádný flame ohledně vyteklých kondíků, tohle je čistě informativní post)
    No já to měním pěkně po jednom, starý,neznačkový nebo vyteklý uvolním odstraněním cínu odsávačkou,nebo při špatném přístupu odsávacím cu knotem až poté ho většinou už zcela volně vytáhnu,no a vtéto fázi už kontroluji polaritu a hned osazuji nový.Nevím jak by se tímto způsobem dalo osadit až 6 kusů opačně.
    Odpovídat lze po přihlášení

Strana 5 z 6 PrvníPrvní ... 3456 PosledníPoslední

Podobná témata

  1. MSI 6340 výměna kondíků
    Od trodas v sekci Modding/tuning
    Reakcí: 2
    Poslední příspěvek: 12-10-2013, 22:23
  2. Rada pro vymenu procesoru
    Od hl.hl v sekci Intel - procesory a základní desky
    Reakcí: 4
    Poslední příspěvek: 11-09-2010, 22:14
  3. Reakcí: 3
    Poslední příspěvek: 13-10-2009, 13:36
  4. Co znamenaji ty zkratky ESL a ESR u kondiku:
    Od trodas v sekci Modding/tuning
    Reakcí: 2
    Poslední příspěvek: 27-09-2008, 00:46
  5. NetGear RP614 v1, výměna kondíků
    Od trodas v sekci Modding/tuning
    Reakcí: 0
    Poslední příspěvek: 18-02-2008, 11:10