O co se jedná?
[QUOTE]Tester vytváří pro zdroj umělou zátěž, proto je testování bezpečné.[/QUOTE]
Dlouho jsem přemýšlel, jestli to nepatří do vtipárny. Každý dobrý obchodník se snaží najít mezeru v trhu.
Poslední dobou jsou velmi populární recenze zdrojů. Této velmi složité (ne nepochopitelné) problematice rozumí strašně málo lidí, a proto špatní obchodnící, kteří už roupama neví na čem vydělat vymysleli: "SVÍTÍCÍ LED SUPERMEWOEGAHUSTÝ :o TESTER ZDROJŮ" s displejema a kdoví čím vším. A jdou si na jejich prodeji pakovat kapsy, dokud to jde. Nejlepší je mít od každého modelu alespoň 3 modifikace, on se vždycky někdo najde, kdo si to koupí. :-)
DeLOCK
Power Supply Tester I, Power Supply Tester II, Power Supply Tester III.
No není nádherný? :inlove Je to přece:
[QUOTE]DeLock III je robustní zkoušečka napětí pro napájecí zdroje osobních počítačů.[/QUOTE]
Cena: 505Kč
Thermaltake
Dr. Power A2358
Stručně řečeno - jde o vyhozené peníze. Informační hodnata je na úrovni dvojkové logiky - jede/nejede. Žádné hodnoty zvlnění napětí (to ani nelze očekávat). Některé zdroje, mají při velmi nízkých odběrech úplně odlišné hodnoty výstupních napětí. Tím pádem odpadá jakákoliv použitelnost.
[QUOTE]Použití přístroje je jednoduché a nesmí chybět ve výbavě žádného PC technika. [/QUOTE]
Pochybuji, že daný tester dokáže zdroj zatížit odpovídajícím odběrem. Je to přece malá plastová krabička, co se při 10W rozpustí.
Cena: 295Kč
Antec
ATX12V Power Supply Tester
Konečně trochu rozumné řešení - pro správné použití se doporučuje použít při měření voltmetr.
[code]Usable with a voltmeter for more accurate readings[/code]Antec jako jediný výrobce připouští, že je tester defakto k ničemu.
Cena: 474 Kč
Kancelářská sponka
Jak ji správně použít prozradí následující návod.
Cena: 7,90 Kč/100ks -> 0.079 Kč za 1 kus
Plně adekvátní, ne-li lepší náhrada, je jeden nebo dva staré disky, kancelářská sponka a voltmetr za 99Kč.
Ve stručnosti jak optimálně testovat zdroje
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste].
Zátěžový 50W odpor.
Typické pouzdro výkonového tranzistoru.
Daleko lepší je však testovat zdroje spínanou zátěží s náhodně generovaným odběrem. Je to stejné jako předchozí + řídící obvod otevírající tranzistory (Antonín Trčálek - Computer Press). [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Cena za takovýto tester je několik týdnů a měsíců vývoje + tisíce za materiál.
Další velmi podstatná věc je know-how a správně zvolená metodika testování. Sebelepší tester se špatně zvolenu metodikou měření je k ničemu.
Epilog
Nevíte si rady, co udělat s pár stovkama? Můžete mi je poslat na účet. (Rád Vám ho sdělím soukromou zprávou) :lol:
Pokud chcete své peníze investovat lépe, udělejte si radši s přítelkyní/manželkou příjemný večer.:idea:
[QUOTE]Tester vytváří pro zdroj umělou zátěž, proto je testování bezpečné.[/QUOTE]
Dlouho jsem přemýšlel, jestli to nepatří do vtipárny. Každý dobrý obchodník se snaží najít mezeru v trhu.
Poslední dobou jsou velmi populární recenze zdrojů. Této velmi složité (ne nepochopitelné) problematice rozumí strašně málo lidí, a proto špatní obchodnící, kteří už roupama neví na čem vydělat vymysleli: "SVÍTÍCÍ LED SUPERMEWOEGAHUSTÝ :o TESTER ZDROJŮ" s displejema a kdoví čím vším. A jdou si na jejich prodeji pakovat kapsy, dokud to jde. Nejlepší je mít od každého modelu alespoň 3 modifikace, on se vždycky někdo najde, kdo si to koupí. :-)
DeLOCK
Power Supply Tester I, Power Supply Tester II, Power Supply Tester III.
No není nádherný? :inlove Je to přece:
[QUOTE]DeLock III je robustní zkoušečka napětí pro napájecí zdroje osobních počítačů.[/QUOTE]
Cena: 505Kč
Thermaltake
Dr. Power A2358
Stručně řečeno - jde o vyhozené peníze. Informační hodnata je na úrovni dvojkové logiky - jede/nejede. Žádné hodnoty zvlnění napětí (to ani nelze očekávat). Některé zdroje, mají při velmi nízkých odběrech úplně odlišné hodnoty výstupních napětí. Tím pádem odpadá jakákoliv použitelnost.
[QUOTE]Použití přístroje je jednoduché a nesmí chybět ve výbavě žádného PC technika. [/QUOTE]
Pochybuji, že daný tester dokáže zdroj zatížit odpovídajícím odběrem. Je to přece malá plastová krabička, co se při 10W rozpustí.
Cena: 295Kč
Antec
ATX12V Power Supply Tester
Konečně trochu rozumné řešení - pro správné použití se doporučuje použít při měření voltmetr.
[code]Usable with a voltmeter for more accurate readings[/code]Antec jako jediný výrobce připouští, že je tester defakto k ničemu.
Cena: 474 Kč
Kancelářská sponka
Jak ji správně použít prozradí následující návod.
Cena: 7,90 Kč/100ks -> 0.079 Kč za 1 kus
Plně adekvátní, ne-li lepší náhrada, je jeden nebo dva staré disky, kancelářská sponka a voltmetr za 99Kč.
Ve stručnosti jak optimálně testovat zdroje
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste].
Zátěžový 50W odpor.
Typické pouzdro výkonového tranzistoru.
Daleko lepší je však testovat zdroje spínanou zátěží s náhodně generovaným odběrem. Je to stejné jako předchozí + řídící obvod otevírající tranzistory (Antonín Trčálek - Computer Press). [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Cena za takovýto tester je několik týdnů a měsíců vývoje + tisíce za materiál.
Další velmi podstatná věc je know-how a správně zvolená metodika testování. Sebelepší tester se špatně zvolenu metodikou měření je k ničemu.
Epilog
Nevíte si rady, co udělat s pár stovkama? Můžete mi je poslat na účet. (Rád Vám ho sdělím soukromou zprávou) :lol:
Pokud chcete své peníze investovat lépe, udělejte si radši s přítelkyní/manželkou příjemný večer.:idea:
Hmm. Tak ten diodkovy tester bude k nicomu.
Ale ten s LCD, ani nie. Ten Delock s LCD displejom mam. Premeral som nim desiatky zdrojov
a nasiel chyby. Meria stabilitu zdroja, kolisanie na vetvach.
U EC zdroja napr. piskal, ze je vadny zdroj /teda nie celkom uplne v poriadku/.
Na nejakej kancel masine vsak ten zdroj chodil, pre istotu som ho vsak prestal pouzivat.
Taktiez to ukazlo na vadnych zdrojoch zle napajanie napr. 5V, ci kolisanie 3,3V vetve.
Meranie bez toho, ze by sa clovek musel bat, ze mu to odpali nejaku zostavu.
Samozrejme je otazne, ako je to so zatazenim zdroja, co bude ukazovat.
Myslim, ze na take rychle otestovanie zdroja na hrube chyby je to celkom dobre.
Napr. informacie o kolisanie jednotlivych vetiev /ktore blbnu aj bez zataze/ nie su
k zahodeniu.
Ak je lepsi multimeter a 2 stare HDD, tak prosim navod, ako na to :-)
Doplnenie:
takze dal som ten Delock LCD tester na merak, pri zapnuti merani
zdroja PREMIER LC-B300ATX to malo 14VA. Tester ukazal caste kolisanie
od 3.2V po 3.5V na 3.3V vetve. I ked nezapiskal, ze je zdroj vadny a nepreblikavala
hodnota, ktora je vadna - je vidno, ze s tou vetvou nie je nieco celkom uplne
v poriadku, aj ked si ten tester mysli nieco ine. Myslim, ze na rychle otestovanie
nejakeho zdroja je to celkom dobra pomocka. Zataz zostavy by sa potom dala
otestovat zatazenim CPU + GPU + HDD, ci to urobi nieco so stabilitou PC.
Ak ma niekto lepsi napad, ako premerat jednoducho pri zatazi PC, tak sem s nim
/aby si nemusel niekto kupovat nejake priserne drahe meraky.../.
14VA.
Ale ten s LCD, ani nie. Ten Delock s LCD displejom mam. Premeral som nim desiatky zdrojov
a nasiel chyby. Meria stabilitu zdroja, kolisanie na vetvach.
U EC zdroja napr. piskal, ze je vadny zdroj /teda nie celkom uplne v poriadku/.
Na nejakej kancel masine vsak ten zdroj chodil, pre istotu som ho vsak prestal pouzivat.
Taktiez to ukazlo na vadnych zdrojoch zle napajanie napr. 5V, ci kolisanie 3,3V vetve.
Meranie bez toho, ze by sa clovek musel bat, ze mu to odpali nejaku zostavu.
Samozrejme je otazne, ako je to so zatazenim zdroja, co bude ukazovat.
Myslim, ze na take rychle otestovanie zdroja na hrube chyby je to celkom dobre.
Napr. informacie o kolisanie jednotlivych vetiev /ktore blbnu aj bez zataze/ nie su
k zahodeniu.
Ak je lepsi multimeter a 2 stare HDD, tak prosim navod, ako na to :-)
Doplnenie:
takze dal som ten Delock LCD tester na merak, pri zapnuti merani
zdroja PREMIER LC-B300ATX to malo 14VA. Tester ukazal caste kolisanie
od 3.2V po 3.5V na 3.3V vetve. I ked nezapiskal, ze je zdroj vadny a nepreblikavala
hodnota, ktora je vadna - je vidno, ze s tou vetvou nie je nieco celkom uplne
v poriadku, aj ked si ten tester mysli nieco ine. Myslim, ze na rychle otestovanie
nejakeho zdroja je to celkom dobra pomocka. Zataz zostavy by sa potom dala
otestovat zatazenim CPU + GPU + HDD, ci to urobi nieco so stabilitou PC.
Ak ma niekto lepsi napad, ako premerat jednoducho pri zatazi PC, tak sem s nim
/aby si nemusel niekto kupovat nejake priserne drahe meraky.../.
14VA.
to KEOSAN: V podstatě píšeš to co -HoNY-, na rychlé otestování jestli ten zdroj jede to stačí, ale to samé uděláš s tím voltmetrem. Opravdu otestovat zdroj znamená ho zatížit na +- plný výkon a pak něco měřit. A to tahle krabička neumí, ani umět nemůže.
Těch 14 VA bylo kde? Nějak sem to nepochopil.
Těch 14 VA bylo kde? Nějak sem to nepochopil.
Zobral som UNITESTER 06, kde meria prikon /na LCD sa objavuje VA, ale
v manuali pisu o wattoch/.
Do neho som zapojil ATX zdroj a na ATX zdroj som napojil ten Delock LCD tester.
A unitester ukazal zataz 14VA/ci watt podla manualu/.
Takze je zrejme ze ten tester neni nijak velmi zatazeny, cize len na take
rychle otestovanie.
Iste multimetrom by sa to dalo premerat tiez. Lenze multimeter nema koncovky,
ktore by umoznovali STABILNE a dlhsiu dobu pozorovat, ci nekolise napatie.
To jednoducho clovek v rukach neudrzi. A naviac by to bolo s multimetrom aj
dost zdlhave, premeriavat to postupne.
Cize myslim, ze ten tester s LCD zmysel ma. Samozrejme, pre lepsie otestovanie
by to chcelo asi nejaky programovatelny zdroj, kde by sa dalo simulovat napajanie
zdroja, ci osciloskop. Len kolko ludi ma take vybavenie, ci vie s nim robit.
Rad sa poducim, keby niekto napisal, ako - pripadne cim /dostupnym/ premeriavat
PC zdroje.
Myslim, ze zakladne premeranie, plus test stability napr. Orthos, Prime95 + do toho
nejake testy grafiky, HDD, by dost zatazili celu zostavu.
Napr. rusky program SNM
ma okrem testov stability aj test pre zataz zdroja.
http://testmem.tz.ru/snm.htm
Link na download testu
http://testmem.tz.ru/snm.zip
Niekde som cital, ze par lacnejsich zdrojov pri tom teste /ak bol dlhsie pusteny/,
odislo.
v manuali pisu o wattoch/.
Do neho som zapojil ATX zdroj a na ATX zdroj som napojil ten Delock LCD tester.
A unitester ukazal zataz 14VA/ci watt podla manualu/.
Takze je zrejme ze ten tester neni nijak velmi zatazeny, cize len na take
rychle otestovanie.
Iste multimetrom by sa to dalo premerat tiez. Lenze multimeter nema koncovky,
ktore by umoznovali STABILNE a dlhsiu dobu pozorovat, ci nekolise napatie.
To jednoducho clovek v rukach neudrzi. A naviac by to bolo s multimetrom aj
dost zdlhave, premeriavat to postupne.
Cize myslim, ze ten tester s LCD zmysel ma. Samozrejme, pre lepsie otestovanie
by to chcelo asi nejaky programovatelny zdroj, kde by sa dalo simulovat napajanie
zdroja, ci osciloskop. Len kolko ludi ma take vybavenie, ci vie s nim robit.
Rad sa poducim, keby niekto napisal, ako - pripadne cim /dostupnym/ premeriavat
PC zdroje.
Myslim, ze zakladne premeranie, plus test stability napr. Orthos, Prime95 + do toho
nejake testy grafiky, HDD, by dost zatazili celu zostavu.
Napr. rusky program SNM
ma okrem testov stability aj test pre zataz zdroja.
http://testmem.tz.ru/snm.htm
Link na download testu
http://testmem.tz.ru/snm.zip
Niekde som cital, ze par lacnejsich zdrojov pri tom teste /ak bol dlhsie pusteny/,
odislo.
to co popisuje -HoNY- - na zdroj napojis levne nedulezite lechce vyhoditelne disky (zatez), zdroj das do elektriky, kancelarskou sponkou spojis v 20pin konektoru zeleny a cerny (tim zdroj zapnes - je zaply kdyz jsou spojene, po rozpojeni se vypne) a voltmetrem meris... zluty dratky 12V, cerveny 5V
OK OB. To som skusil.
Na jednu vetvu som dal 2x HDD, nejake stare rarohy z 90tych rokoch minuleho storocia.
Jeden ma dokonca 0.6A pri 12V, a 0.4A pri 5V. Prepojil zeleny s ciernym.
Takze odmeral som 5V a 12V na druhej vetve na molex konektore.
Bolo to OK.
Zobral som potom Delock LCD power tester, zapojil ho podobne.
A uz bolo vidiet na danom zdroji, ze tester pipal a preblikavala hodnota
na 3.3V - to kolisanie 3.2-3.5V. Ale teraz pri zatazi to uz aj pistalo.
Suma sumarum ten LCD tester sa mi zda na to meranie vyhodnejsi,
ake hladat este 3.3V vetvu niekde, ci ma stabilne napajanie :-)
Este je otazka, ci by som videl, ci 3.2-3.5V kolisenie je chyba, alebo
sa mi len trasu ruky.
Doplnenie:
takze zaverom otestovane aj multimetrom oranzove spoje.
Vsetky ukazovali 3.5V, stabilne a bez kolisania !!!!
Takze, zeby sa ten Delock LCD tester mylil, ked ukazoval kolisanie
na 3.3V vetve, plus s pocitacom, ked tam bol ten zdroj sa vyskytovali
nahodne urcite problemy ??? Nahoda ? Nemyslim.
To bolo merane do 200V. Skusil som este meranie do 20V
a ukazovali vsetky oranzove 3.47V stabilne.
To len ukazuje, ze meranie tym Delock LCD testerom bude asi
citlivejsie, nez multimetrom.
Takze suhlasil by som iba s tym, ze iba tie diodkove merace su vyhodene peniaze...
Na jednu vetvu som dal 2x HDD, nejake stare rarohy z 90tych rokoch minuleho storocia.
Jeden ma dokonca 0.6A pri 12V, a 0.4A pri 5V. Prepojil zeleny s ciernym.
Takze odmeral som 5V a 12V na druhej vetve na molex konektore.
Bolo to OK.
Zobral som potom Delock LCD power tester, zapojil ho podobne.
A uz bolo vidiet na danom zdroji, ze tester pipal a preblikavala hodnota
na 3.3V - to kolisanie 3.2-3.5V. Ale teraz pri zatazi to uz aj pistalo.
Suma sumarum ten LCD tester sa mi zda na to meranie vyhodnejsi,
ake hladat este 3.3V vetvu niekde, ci ma stabilne napajanie :-)
Este je otazka, ci by som videl, ci 3.2-3.5V kolisenie je chyba, alebo
sa mi len trasu ruky.
Doplnenie:
takze zaverom otestovane aj multimetrom oranzove spoje.
Vsetky ukazovali 3.5V, stabilne a bez kolisania !!!!
Takze, zeby sa ten Delock LCD tester mylil, ked ukazoval kolisanie
na 3.3V vetve, plus s pocitacom, ked tam bol ten zdroj sa vyskytovali
nahodne urcite problemy ??? Nahoda ? Nemyslim.
To bolo merane do 200V. Skusil som este meranie do 20V
a ukazovali vsetky oranzove 3.47V stabilne.
To len ukazuje, ze meranie tym Delock LCD testerom bude asi
citlivejsie, nez multimetrom.
Takze suhlasil by som iba s tym, ze iba tie diodkove merace su vyhodene peniaze...
3,3 V je kterýkoli oranžový drátek, to nemusíš hledat. Ale je pravda že měřit to v ruce není ideál. Pokud bych se tím živil (prodej komponent) tak už bych si raději takový měřák zbastlil doma, který by byl schopný zdroj i zatížit. Je fakt že to můžeš testovat tím Orthosem nebo jiným SW, ale k tomu potřebuješ PC. A když to zdroj nevydrží, může vzít sebou celej počítač.
tak 3.3V muzes zmerit taky rucne, urcite bude v 20pinu - staci najit manual libovolne zakladni desky, piny tam vetsinou byvaji popsany
//hm... pozde
//hm... pozde
Zmerane, ako som editoval prispevok. Ale ten zaver hovori nieco ine, v neprospech multimetra
a prospech Delock LCD testera ...
a prospech Delock LCD testera ...
:D :D :D :D :D
Tak to je bozi :p Jeste ze se najdou naivkove, kteri nechapou, ze zatizeni zdroje tak malou krabickou bez chladicu a vetraku jenz je budou ofukovat, kdyz to zacne fungovat jako 350, 420 ci 650W topeni proste fyzicky neni mozne :p
KEOSAN - [QUOTE]zaver hovori nieco ine, v neprospech multimetra a prospech Delock LCD testera...[/QUOTE]
Je mi lito, ale zaver hovori neco v neprospech tebe, jen jsis to jeste neuvedomil.
[QUOTE]Na jednu vetvu som dal 2x HDD, nejake stare rarohy z 90tych rokoch minuleho storocia.
Jeden ma dokonca 0.6A pri 12V, a 0.4A pri 5V[/QUOTE]
Cize jsi zatizil jen 12V a 5V vetve, NE 3.3V vetev a to jeste sakra malo... :stupid
[QUOTE]Takze odmeral som 5V a 12V na druhej vetve na molex konektore. Bolo to OK.[/QUOTE]
Co bylo OK? Jake byly namerene vysledky napeti? Jak to s a bez zateze kolisalo? Jaka byla stredni hodnota namereneho zvlneni v signalu? :mistake
Jak muzes po zmereni multimetrem bez zateze rici, ze je neco ok?
Pokud nemeris zdroj pri zatezi a osciloskopem tak nemeris nic a muzes o OK vykladat nekde jinde, mezi lidmi, kteri nemaji zadnou predstavu o tom, jak PSU funguje, jak se meri a co z nej vlastne leze. (ne, neni to jen stejnosmerne napeti ;) ...je tam to veledulezite zvlneni zpusobene PWM regulaci a to urcuje v zatezi kvalitu zdroje a projevi se na zivotnosti mainbaordu za PSU... no nic, dosti hazeni perel svinim)
[QUOTE]Zobral som potom Delock LCD power tester, zapojil ho podobne. ...na 3.3V - to kolisanie 3.2-3.5V. Ale teraz pri zatazi to uz aj pistalo.[/QUOTE]
Ehm? Tak nejdrive pises sam, zes z multimetrem meril 12V a 5V a ted kdyz s Delock LCD testero-siditkem meris 3,3V tak to vydavas za "podobne zapojeny" mereni?! :mistake
Jako nechci byt urazlivy, hruby ani nevychovany, ale ...
Bud zacnes v zatezi merit 3,3V vetev jenz to Delock siditko reklamuje, nebo se nikam nedostaneme.
[QUOTE]Este je otazka, ci by som videl, ci 3.2-3.5V kolisenie je chyba, alebo
sa mi len trasu ruky.
Lenze multimeter nema koncovky, ktore by umoznovali STABILNE a dlhsiu dobu pozorovat[/QUOTE]
A o krokosvorce jsi nikdy neslysel, ci o prodluzovani mericich pinu jehlickami, ktere zasunes mezi PVC a kov konektoru v konektoru a nemas tak problem s tresem rukou? Ze to vubec rikam... :mistake
[QUOTE]To bolo merane do 200V[/QUOTE]
3,3V meris na rozsahu do 200V...? Aha... :mistake
[QUOTE]Myslim, ze na rychle otestovanie nejakeho zdroja je to celkom dobra pomocka.[/QUOTE]
Ano, kdyz se spokojis s zjistenim, ze zdroj naskakuje a s cirka 10 - 15W zatezi funguje v ramci limitu.
Vubec to totiz nefunguje jako - jak ty dal pises - "Meranie bez toho, ze by sa clovek musel bat, ze mu to odpali nejaku zostavu" :o
Ono totiz ty "priserne drahe meraky" nejsou drahe jen tak pro nic, za nic.
A protoze ten kramek nezmeri co se deje pri zatezi, tak pri ni stale a velmi akutne hrozi odpaleni sestavy. Cize jak jsi napsal sam:
[QUOTE]Zataz zostavy by sa potom dala otestovat zatazenim CPU + GPU + HDD, ci to urobi nieco so stabilitou PC.[/QUOTE]
;) ;) ;)
Proto se osciloskopy, poradne zateze a dalsi potrebne pomucky prodavaji v uplne jinych cenovych relacich, aby nehrozilo odpalovani sestav pri zatezi a aby se zatez dala merit, regulovat a nastavovat jak je treba.
Cize tyhle meritka lze opravdu dobre nahradit jednim ci dvemi kusy starych HDD + merakem + sponkou.
Zjistis a zmeris si to same, co ti rekne ten bazmek a zdarma.
Nic vic nezjistis - bazmek ma jedinou vyhodu, a sice ze zatezuje alespon tak nejak 3,3V vetev. Tot ale vse.
Ja pouzivam tohle:
http://ax2.old-cans.com/PSUpower_sm.jpg
;)
Nestalo me to skoro nic, zatezuje 3,3 - 5 i 12V vetve kazdou 1A a ma on/off PSU prepinac. End of story ;)
Tak to je bozi :p Jeste ze se najdou naivkove, kteri nechapou, ze zatizeni zdroje tak malou krabickou bez chladicu a vetraku jenz je budou ofukovat, kdyz to zacne fungovat jako 350, 420 ci 650W topeni proste fyzicky neni mozne :p
KEOSAN - [QUOTE]zaver hovori nieco ine, v neprospech multimetra a prospech Delock LCD testera...[/QUOTE]
Je mi lito, ale zaver hovori neco v neprospech tebe, jen jsis to jeste neuvedomil.
[QUOTE]Na jednu vetvu som dal 2x HDD, nejake stare rarohy z 90tych rokoch minuleho storocia.
Jeden ma dokonca 0.6A pri 12V, a 0.4A pri 5V[/QUOTE]
Cize jsi zatizil jen 12V a 5V vetve, NE 3.3V vetev a to jeste sakra malo... :stupid
[QUOTE]Takze odmeral som 5V a 12V na druhej vetve na molex konektore. Bolo to OK.[/QUOTE]
Co bylo OK? Jake byly namerene vysledky napeti? Jak to s a bez zateze kolisalo? Jaka byla stredni hodnota namereneho zvlneni v signalu? :mistake
Jak muzes po zmereni multimetrem bez zateze rici, ze je neco ok?
Pokud nemeris zdroj pri zatezi a osciloskopem tak nemeris nic a muzes o OK vykladat nekde jinde, mezi lidmi, kteri nemaji zadnou predstavu o tom, jak PSU funguje, jak se meri a co z nej vlastne leze. (ne, neni to jen stejnosmerne napeti ;) ...je tam to veledulezite zvlneni zpusobene PWM regulaci a to urcuje v zatezi kvalitu zdroje a projevi se na zivotnosti mainbaordu za PSU... no nic, dosti hazeni perel svinim)
[QUOTE]Zobral som potom Delock LCD power tester, zapojil ho podobne. ...na 3.3V - to kolisanie 3.2-3.5V. Ale teraz pri zatazi to uz aj pistalo.[/QUOTE]
Ehm? Tak nejdrive pises sam, zes z multimetrem meril 12V a 5V a ted kdyz s Delock LCD testero-siditkem meris 3,3V tak to vydavas za "podobne zapojeny" mereni?! :mistake
Jako nechci byt urazlivy, hruby ani nevychovany, ale ...
Bud zacnes v zatezi merit 3,3V vetev jenz to Delock siditko reklamuje, nebo se nikam nedostaneme.
[QUOTE]Este je otazka, ci by som videl, ci 3.2-3.5V kolisenie je chyba, alebo
sa mi len trasu ruky.
Lenze multimeter nema koncovky, ktore by umoznovali STABILNE a dlhsiu dobu pozorovat[/QUOTE]
A o krokosvorce jsi nikdy neslysel, ci o prodluzovani mericich pinu jehlickami, ktere zasunes mezi PVC a kov konektoru v konektoru a nemas tak problem s tresem rukou? Ze to vubec rikam... :mistake
[QUOTE]To bolo merane do 200V[/QUOTE]
3,3V meris na rozsahu do 200V...? Aha... :mistake
[QUOTE]Myslim, ze na rychle otestovanie nejakeho zdroja je to celkom dobra pomocka.[/QUOTE]
Ano, kdyz se spokojis s zjistenim, ze zdroj naskakuje a s cirka 10 - 15W zatezi funguje v ramci limitu.
Vubec to totiz nefunguje jako - jak ty dal pises - "Meranie bez toho, ze by sa clovek musel bat, ze mu to odpali nejaku zostavu" :o
Ono totiz ty "priserne drahe meraky" nejsou drahe jen tak pro nic, za nic.
A protoze ten kramek nezmeri co se deje pri zatezi, tak pri ni stale a velmi akutne hrozi odpaleni sestavy. Cize jak jsi napsal sam:
[QUOTE]Zataz zostavy by sa potom dala otestovat zatazenim CPU + GPU + HDD, ci to urobi nieco so stabilitou PC.[/QUOTE]
;) ;) ;)
Proto se osciloskopy, poradne zateze a dalsi potrebne pomucky prodavaji v uplne jinych cenovych relacich, aby nehrozilo odpalovani sestav pri zatezi a aby se zatez dala merit, regulovat a nastavovat jak je treba.
Cize tyhle meritka lze opravdu dobre nahradit jednim ci dvemi kusy starych HDD + merakem + sponkou.
Zjistis a zmeris si to same, co ti rekne ten bazmek a zdarma.
Nic vic nezjistis - bazmek ma jedinou vyhodu, a sice ze zatezuje alespon tak nejak 3,3V vetev. Tot ale vse.
Ja pouzivam tohle:
http://ax2.old-cans.com/PSUpower_sm.jpg
;)
Nestalo me to skoro nic, zatezuje 3,3 - 5 i 12V vetve kazdou 1A a ma on/off PSU prepinac. End of story ;)
Měřící technika se stále zlepšuje... Koukám, že za chvíli bude na změření zdroje stačit vadaska... :)
5V vetva je zdielana s 3.3V, ako je pravda, ako je to na tom zdroji napisane v tabulke....
Meranie som urobil multimetrom na 200V a neskor som si vsimol, ze ma aj mensiu hodnotu do 20V.
Bolo to premerane aj do 20V, ukazoval 3.47V.
Lenze ten zdroj je uz trochu nakraply, skor vadnejsi -
- a zaver - multimeter neukazal nic, delock LCD tester ukazal koliesanie na 3.3V vetve.
Na ine meraky nemam peniaze, pokial nebudu v nejakej rozumnej cenovej hladine.
Meranie, ci opravy ma nezivia. Mat osciloskop, ci progamovatelne zdroje, ke by sa to dalo
lepsie testovat /napajanie, vypadky/, tak si to otestujem. Ale tu islo len o rychlu kontrolu.
A na beznu kontrolu staci ten Delock LCD tester - ako vidno urcil nezrovnalost, kolisanie,
kym s multimetrom som nenameral nic. Oba robili merania pod zatazou s dvoma HDD....
Na otestovanie stability zdroja by teda stacilo premeranie takymto merakom, ci sa najdu hrubise
chyby /a i take co multimeter neukaze/. Plus napr. niekolkohodinova zataz cez SnM program,
plus nieco na zataz grafiky, ci to neodpali, neposkodi zdroj. Co uz, v beznych podmienkach
sa da robit len nieco taketo.....
Meranie som urobil multimetrom na 200V a neskor som si vsimol, ze ma aj mensiu hodnotu do 20V.
Bolo to premerane aj do 20V, ukazoval 3.47V.
Lenze ten zdroj je uz trochu nakraply, skor vadnejsi -
- a zaver - multimeter neukazal nic, delock LCD tester ukazal koliesanie na 3.3V vetve.
Na ine meraky nemam peniaze, pokial nebudu v nejakej rozumnej cenovej hladine.
Meranie, ci opravy ma nezivia. Mat osciloskop, ci progamovatelne zdroje, ke by sa to dalo
lepsie testovat /napajanie, vypadky/, tak si to otestujem. Ale tu islo len o rychlu kontrolu.
A na beznu kontrolu staci ten Delock LCD tester - ako vidno urcil nezrovnalost, kolisanie,
kym s multimetrom som nenameral nic. Oba robili merania pod zatazou s dvoma HDD....
Na otestovanie stability zdroja by teda stacilo premeranie takymto merakom, ci sa najdu hrubise
chyby /a i take co multimeter neukaze/. Plus napr. niekolkohodinova zataz cez SnM program,
plus nieco na zataz grafiky, ci to neodpali, neposkodi zdroj. Co uz, v beznych podmienkach
sa da robit len nieco taketo.....
Takže znovou a podruhé:
[QUOTE]Některé zdroje, mají při velmi nízkých odběrech úplně odlišné hodnoty výstupních napětí. Tím pádem odpadá jakákoliv použitelnost.[/QUOTE]
To EC a LC Power mohlo být úplně v pořádku. 14VA není žádná zátěž. Vypodídající hodnota je alespoň 20% z maximálního výkonu. Při tak malých odběrech ti nemusí správně fungovat ani Enermax...
[QUOTE]Některé zdroje, mají při velmi nízkých odběrech úplně odlišné hodnoty výstupních napětí. Tím pádem odpadá jakákoliv použitelnost.[/QUOTE]
To EC a LC Power mohlo být úplně v pořádku. 14VA není žádná zátěž. Vypodídající hodnota je alespoň 20% z maximálního výkonu. Při tak malých odběrech ti nemusí správně fungovat ani Enermax...
U EC to bol 350W model. Ostatne tusim nepisali. Len je divne, ze piskalo na chybu, ale LCD neukazovalo ktora hodnota je vadna. Vzhladom na poruchovost EC v danej dobe som ho nepouzival. Ale k nejakej
starej zostave ho mozno este pouzijem. Rok, ci dva ten zdroj fungoval na jednom PC NONSTOP zapnuty.
U tych LC - to piskanie zacalo s blikanim 3.3V az po zatazi. Tych zdrojov mam desiatky a
ziadny nepiskal na testeri.
Mimochodom, neprisilel som na tom testeri na jednu vec. Jed tam oznacenie funkcie PG a hodnoty
v milisekundach. O com vypoveda ta hodnota, o case nastartovani zdroja, t.j. cim mensia hodnota tym
lepsie ???
Stale hovorime o tom istom, len kazdy z ineho uhla. To je RYCHLY test zdroja /s tym co mame, robime
co mozeme/. Kopec ludom staci vediet - je to vadny zdroj a ci uz meria parametre tak, ci onak, kopec
ludi nezaujima. Jednoducho neprejde testom, ide do reklamacie. Je po reklamacii, ide do kosa. Ak by bol
mozno nejaky lepsi, mozno by stacilo vymenit kondiky. Ale na druhu stranu neni ani firiem, ktore by to robili,
pripadne robili za cenu, aby sa to vobec oplatilo....
Takze kto si mysli, ze mu to nepomoze, nech to nekupuje. Mne sa zda, ze to pomohlo a par vadnych
zdrojov to pomohlo najst. Naproti tomu meranie multimetrom sa ukazalo ako nespolahlive... Takze aspon nieco, ked neni na drahe pristroje. Samozrejme chapem, preco su drahe, ale na druhu stranu pri cene zdroja /nizkej/ sa to moze oplatit len firmam, co sa zivia servisom a to vo velkom mnozstve, aby sa to zaplatilo.
Btw, cim zatazit zdroj VIAC, aby sa dal merat/parametre, pod zatazou ? Viac starsich HDD ? :-) Ci aj nejak inak ?
starej zostave ho mozno este pouzijem. Rok, ci dva ten zdroj fungoval na jednom PC NONSTOP zapnuty.
U tych LC - to piskanie zacalo s blikanim 3.3V az po zatazi. Tych zdrojov mam desiatky a
ziadny nepiskal na testeri.
Mimochodom, neprisilel som na tom testeri na jednu vec. Jed tam oznacenie funkcie PG a hodnoty
v milisekundach. O com vypoveda ta hodnota, o case nastartovani zdroja, t.j. cim mensia hodnota tym
lepsie ???
Stale hovorime o tom istom, len kazdy z ineho uhla. To je RYCHLY test zdroja /s tym co mame, robime
co mozeme/. Kopec ludom staci vediet - je to vadny zdroj a ci uz meria parametre tak, ci onak, kopec
ludi nezaujima. Jednoducho neprejde testom, ide do reklamacie. Je po reklamacii, ide do kosa. Ak by bol
mozno nejaky lepsi, mozno by stacilo vymenit kondiky. Ale na druhu stranu neni ani firiem, ktore by to robili,
pripadne robili za cenu, aby sa to vobec oplatilo....
Takze kto si mysli, ze mu to nepomoze, nech to nekupuje. Mne sa zda, ze to pomohlo a par vadnych
zdrojov to pomohlo najst. Naproti tomu meranie multimetrom sa ukazalo ako nespolahlive... Takze aspon nieco, ked neni na drahe pristroje. Samozrejme chapem, preco su drahe, ale na druhu stranu pri cene zdroja /nizkej/ sa to moze oplatit len firmam, co sa zivia servisom a to vo velkom mnozstve, aby sa to zaplatilo.
Btw, cim zatazit zdroj VIAC, aby sa dal merat/parametre, pod zatazou ? Viac starsich HDD ? :-) Ci aj nejak inak ?
Takze spat k testovaniu zdroja. Ake alternativy by sa dali pre lacnejsie testovanie ?
Stacil, bol by vhodny napr. tento multimeter kombinovany s ocsiloskopom ?
http://www.sos.sk/?str=371&artnum=59919
Dal by sa nim kvalitne, ci menej kvalitne premerat zdroj ?
Ako, cim zatazit potom pri teste dostatocne zdroj napr. na 200 -300 - 400W....?
Ci by nestacil ten merak a potom uz nieco taketo ?
http://www.sos.sk/?str=371&artnum=52638
Ale to uz je o dost vyssia cena...
Stacil, bol by vhodny napr. tento multimeter kombinovany s ocsiloskopom ?
http://www.sos.sk/?str=371&artnum=59919
Dal by sa nim kvalitne, ci menej kvalitne premerat zdroj ?
Ako, cim zatazit potom pri teste dostatocne zdroj napr. na 200 -300 - 400W....?
Ci by nestacil ten merak a potom uz nieco taketo ?
http://www.sos.sk/?str=371&artnum=52638
Ale to uz je o dost vyssia cena...
Jak zatížit zdroj na 100 - 200 - 300 - xxx W? Něco podobného co má trodas ale dostatečně dimenzované a asi aktivně chlazené. Myslím že někdo tu psal že má takový měřák kde používá obyčejné žárovky. Nebo si to pletu?
Ziarovky, to je ono :-) Taka 100W, ci dve, 3....
Stacilo by si urobit na ne srobovaciu nasadu a pripojit na molex konektor ? Alebo ako to ma TRODAS robene ? Videl som linkovany iba konektor.
Stacilo by si urobit na ne srobovaciu nasadu a pripojit na molex konektor ? Alebo ako to ma TRODAS robene ? Videl som linkovany iba konektor.
Výsledek tohoto testeru nemá ŽÁDNOU rozhodující hodnotu pro reklamování zdroje.
Opravdové osciloskopy začínají v řádech statisíců. U těchto levných "ručních" digitálních osciloskopů je problém s nízkou vzorkovacích frekvencí - nezobrazí ti celý průběh, ale pouze rekonstrukci ze vzorků. Abych se přiznal i já (stejně jako Martin Šejnoha na SHW) měříme při recenzích zdroje podobnou "hračkou" za cca deset tisíc. Útěchou je ale to, že ničím lepším to nikdo ani jinak neměří a pro tento účel je to více než dostatečné. Konkrétně jde o M574.
Minimální seriózní metodika je odporová zátěž složená ze žárovek (Martin Šejnoha - Svět Hardware), odporů (můj otec - soukromé použití pro opravování zdrojů) nebo otevřených výkonových tranzistorů.
Daleko lepší je však testovat zdroje spínanou zátěží s náhodně generovaným odběrem. Je to stejné jako předchozí + řídící obvod otevírající tranzistory (Antonín Trčálek - Computer Press). [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Cena za takovýto tester je několik týdnů a měsíců vývoje + tisíce za materiál.
Další velmi podstatné věc je know-how a správně zvolená metodika testování. Sebelepší tester se špatně zvolenu metodikou měření je k ničemu.
Opravdové osciloskopy začínají v řádech statisíců. U těchto levných "ručních" digitálních osciloskopů je problém s nízkou vzorkovacích frekvencí - nezobrazí ti celý průběh, ale pouze rekonstrukci ze vzorků. Abych se přiznal i já (stejně jako Martin Šejnoha na SHW) měříme při recenzích zdroje podobnou "hračkou" za cca deset tisíc. Útěchou je ale to, že ničím lepším to nikdo ani jinak neměří a pro tento účel je to více než dostatečné. Konkrétně jde o M574.
Minimální seriózní metodika je odporová zátěž složená ze žárovek (Martin Šejnoha - Svět Hardware), odporů (můj otec - soukromé použití pro opravování zdrojů) nebo otevřených výkonových tranzistorů.
Daleko lepší je však testovat zdroje spínanou zátěží s náhodně generovaným odběrem. Je to stejné jako předchozí + řídící obvod otevírající tranzistory (Antonín Trčálek - Computer Press). [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Cena za takovýto tester je několik týdnů a měsíců vývoje + tisíce za materiál.
Další velmi podstatné věc je know-how a správně zvolená metodika testování. Sebelepší tester se špatně zvolenu metodikou měření je k ničemu.
Tak tahle debata mě zajímá, uvažoval jsem o koupi toho Power Supply Tester III od Dlocku...
Nic jsme o tom nikde nečetl, tak jsem aspon doufal že se zapojuje mezi vystup zdroje a např. zakladni desku... aby naměřene hodnoty daly nějaky smysl. Pokud je to bez zateže, tak to važně neukaže nic jineho než odpalenou (vůbec nefunkčni) napajeci větev.
Tak ale o tom uvažuji, že pokud bych si to pořídil vyrobil bych si k tomu redukci spíše něco jako vyhybku pro zapojeni "Zdroje-Testeru-Zakl. desky"
Ať s tim mohu měřit i se zatěží...
Pokud přijdu k nějakemu kompu ktery nejak zvlast nereaguje nebo ma nějaky problem při běhu, tak asi neni lepší způsob jak si to Testerem ověřit přimo v cele sestavě. A pokud někdě sem přivolan na opravu nejakeho PCdla je pro mne lepši vzit Tester, než sebou tahat stary HW, sponku, multimeter...
Mylsim si že po menší úprave ten tester vyznam má (aspon pro mne) :cool:
Nic jsme o tom nikde nečetl, tak jsem aspon doufal že se zapojuje mezi vystup zdroje a např. zakladni desku... aby naměřene hodnoty daly nějaky smysl. Pokud je to bez zateže, tak to važně neukaže nic jineho než odpalenou (vůbec nefunkčni) napajeci větev.
Tak ale o tom uvažuji, že pokud bych si to pořídil vyrobil bych si k tomu redukci spíše něco jako vyhybku pro zapojeni "Zdroje-Testeru-Zakl. desky"
Ať s tim mohu měřit i se zatěží...
Pokud přijdu k nějakemu kompu ktery nejak zvlast nereaguje nebo ma nějaky problem při běhu, tak asi neni lepší způsob jak si to Testerem ověřit přimo v cele sestavě. A pokud někdě sem přivolan na opravu nejakeho PCdla je pro mne lepši vzit Tester, než sebou tahat stary HW, sponku, multimeter...
Mylsim si že po menší úprave ten tester vyznam má (aspon pro mne) :cool:
Skus pozriet:
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/14302-faq-kondenzatory-a-co-s-nimi#122553
Prave pisem o merani Delockom. Zdroj, ktory bol ocividne vadny, nefungovalo PC, ukazoval
problem v napajani na 5VSB. Po vymene kondikov /pokusnej/ uz ukazuje, ze je to OK/.
Neviem ako dlho vydrzi ta "oprava", ale vyskusam to zapojit este do starej mobo, ci sa to rozbehne....
https://www.svethardware.cz/forum/showthread.php/14302-faq-kondenzatory-a-co-s-nimi#122553
Prave pisem o merani Delockom. Zdroj, ktory bol ocividne vadny, nefungovalo PC, ukazoval
problem v napajani na 5VSB. Po vymene kondikov /pokusnej/ uz ukazuje, ze je to OK/.
Neviem ako dlho vydrzi ta "oprava", ale vyskusam to zapojit este do starej mobo, ci sa to rozbehne....
[quote=RolandN;122565]Tak tahle debata mě zajímá, uvažoval jsem o koupi toho Power Supply Tester III od Dlocku...
Nic jsme o tom nikde nečetl, tak jsem aspon doufal že se zapojuje mezi vystup zdroje a např. zakladni desku... aby naměřene hodnoty daly nějaky smysl. Pokud je to bez zateže, tak to važně neukaže nic jineho než odpalenou (vůbec nefunkčni) napajeci větev.[/quote]
Zdroj s nefungující vetví se nespustí, protože logika zdroje zabrání jeho spuštění. Stojím za tím, že tester, který zatěžuje větve jen LEDkam nemůže odhalit vyteklé kondenzátory (vyteklý kondenzátor má kapacitu kolem 1uF a ta na vyfiltrování takovýchto odběrů stačí).
2 KEOSAN: Vždycky, když zdroj neinicializuje napětí na +5V SB větvi, tak je něco se SB částí zdroje. K tomu stačí zdravý selský rozum a ne tester za pět stovek...
Nic jsme o tom nikde nečetl, tak jsem aspon doufal že se zapojuje mezi vystup zdroje a např. zakladni desku... aby naměřene hodnoty daly nějaky smysl. Pokud je to bez zateže, tak to važně neukaže nic jineho než odpalenou (vůbec nefunkčni) napajeci větev.[/quote]
Zdroj s nefungující vetví se nespustí, protože logika zdroje zabrání jeho spuštění. Stojím za tím, že tester, který zatěžuje větve jen LEDkam nemůže odhalit vyteklé kondenzátory (vyteklý kondenzátor má kapacitu kolem 1uF a ta na vyfiltrování takovýchto odběrů stačí).
2 KEOSAN: Vždycky, když zdroj neinicializuje napětí na +5V SB větvi, tak je něco se SB částí zdroje. K tomu stačí zdravý selský rozum a ne tester za pět stovek...
[QUOTE=-HoNY-;122607]Zdroj s nefungující vetví se nespustí, protože logika zdroje zabrání jeho spuštění. Stojím za tím, že tester, který zatěžuje větve jen LEDkam nemůže odhalit vyteklé kondenzátory (vyteklý kondenzátor má kapacitu kolem 1uF a ta na vyfiltrování takovýchto odběrů stačí).
2 KEOSAN: Vždycky, když zdroj neinicializuje napětí na +5V SB větvi, tak je něco se SB částí zdroje. K tomu stačí zdravý selský rozum a ne tester za pět stovek...[/QUOTE]
A ako vieme, ze tam bolo vadne +5VSB ??? Multimeter mi to neukazal, ten ukazoval normalne napatie bez kolisania. Zdroj sa dal zapnut prepojenim zeleneho a cierneho kabla. Jedine Delock LCD Power tester mi ukazal, ze kolise +5V SB. Vydute kondiky som potom nasiel az po dokladnom skumani, pretoze neboli na prvy pohlad patrne. Po vymene prveho konidku premeranie testerom a znovu kolisanie a pipanie, ze je vadny zdroj. Po vymene dalsich dvoch uz tester ukazoval, ze je to OK.
Takto to aspon usetrilo robotu, ze som vedel rychlo otestovat, ze uz je to OK, ze to vobec bude fungovat.
Otazne je, ako by to vydrzalo zataz, ale to je druha vec, kedze tam sli kondiky, ako sli...
Mimochodom, ten tester NETESTUJE LEDkami, ale ukazuje na svojom LCD hodnoty.....
2 KEOSAN: Vždycky, když zdroj neinicializuje napětí na +5V SB větvi, tak je něco se SB částí zdroje. K tomu stačí zdravý selský rozum a ne tester za pět stovek...[/QUOTE]
A ako vieme, ze tam bolo vadne +5VSB ??? Multimeter mi to neukazal, ten ukazoval normalne napatie bez kolisania. Zdroj sa dal zapnut prepojenim zeleneho a cierneho kabla. Jedine Delock LCD Power tester mi ukazal, ze kolise +5V SB. Vydute kondiky som potom nasiel az po dokladnom skumani, pretoze neboli na prvy pohlad patrne. Po vymene prveho konidku premeranie testerom a znovu kolisanie a pipanie, ze je vadny zdroj. Po vymene dalsich dvoch uz tester ukazoval, ze je to OK.
Takto to aspon usetrilo robotu, ze som vedel rychlo otestovat, ze uz je to OK, ze to vobec bude fungovat.
Otazne je, ako by to vydrzalo zataz, ale to je druha vec, kedze tam sli kondiky, ako sli...
Mimochodom, ten tester NETESTUJE LEDkami, ale ukazuje na svojom LCD hodnoty.....
Když ti nenaskočí zdroj, tak za to v 99% případů může SB. 1% je zkrat nebo overvoltovaná jiná větev.
ATX zdroje fungují na principu, že mají stále zapnutou jednu větev: 5V SB. První zdroje měli problémy takto několik let fungovat (prostě se ta část jednoho krásného dne přehřála).
Je někde v manuálu napsaný, jak ten tester funguje? Podle mě je opravdu jediná zátěž 10mA, která teče LED diodou. A maximálně je v tom jeden integrovaný obvod o složitosti voltmetru :)
ATX zdroje fungují na principu, že mají stále zapnutou jednu větev: 5V SB. První zdroje měli problémy takto několik let fungovat (prostě se ta část jednoho krásného dne přehřála).
Je někde v manuálu napsaný, jak ten tester funguje? Podle mě je opravdu jediná zátěž 10mA, která teče LED diodou. A maximálně je v tom jeden integrovaný obvod o složitosti voltmetru :)
[QUOTE=KEOSAN;122614]Mimochodom, ten tester NETESTUJE LEDkami, ale ukazuje na svojom LCD hodnoty.....[/QUOTE]
Tak myslím, že tato informace všem vzala vítr z plachet... :)
Na otestování zdroje jsou tyto přístroje fakt málo. Pokud je to nedokáže rozumně zatížit, nejlépe s nastavitelnou spínanou zátěží, tak se to nedá považovat za bernou minci. Pro odečítání hodnot je potřeba osciloskop, jinak se některé věci vůbec nezjistí.
Z jakého důvodu vlastně chcete ty zdroje testovat? Pokud chcete vědět jakou má životnost, tak o tom rozhoduje také osazení součástkami (spousta lidí tu řeší třeba kondenzátory atd.). Pokud chcete vědet velikost zvlnění, tvrdost, mez přerušení atd. tak je lepší najít si vybraný zdroj v nějaké již hotové recenzi od lidí, kteří na to mají dostatečné vybavení.
Pro domácí měření se člověk musí většinou spokojit jen s velikostí výstupního napětí, či se spotřebou a účiníkem.
Tak myslím, že tato informace všem vzala vítr z plachet... :)
Na otestování zdroje jsou tyto přístroje fakt málo. Pokud je to nedokáže rozumně zatížit, nejlépe s nastavitelnou spínanou zátěží, tak se to nedá považovat za bernou minci. Pro odečítání hodnot je potřeba osciloskop, jinak se některé věci vůbec nezjistí.
Z jakého důvodu vlastně chcete ty zdroje testovat? Pokud chcete vědět jakou má životnost, tak o tom rozhoduje také osazení součástkami (spousta lidí tu řeší třeba kondenzátory atd.). Pokud chcete vědet velikost zvlnění, tvrdost, mez přerušení atd. tak je lepší najít si vybraný zdroj v nějaké již hotové recenzi od lidí, kteří na to mají dostatečné vybavení.
Pro domácí měření se člověk musí většinou spokojit jen s velikostí výstupního napětí, či se spotřebou a účiníkem.
Aj jaj. Hovorime o tom istom. Suhlasim, ze to neni na dokladne pretestovanie, ale na RYCHLE. Chcem rychlo zistit, ci nejaky zdroj je dobry, alebo nie. Povedzme, ze to urci 90 percent vadnych zdrojov. Ak zdroj funguje, rozbehne sa, tak okom nevidim napr. ze 3.3V, alebo 5V vetva kolise /a neuvidim to ani multimetrom/. Ale tym Delock LCD Power testerom to uvidim... Netestujem nim ziadne ine parametre. Ale len IDE, NEJDE. Ak IDE a moze robit problemy, samozrejme moze. Ale to sa da otestovat inymi sposobmi. Staci vediet, ci chybu sposobuje zdroj. To je to iste, ako ked vymenit zdroj. Ked nemam, tak z velkej casti pomoze prave tester. Ten tester je ZAKLADNY. Nechodme s kanonom na vrabce. Predtym som ziadny tester nemal a skusal som iba zdroje pokusom IDE, NEJDE na inom kuse. Ale ked mam ten jednoduchy tester, este z tych zdrojov viem urcit niekolko, ktore idu, ale nie su tak stabilne. Takze sa im mozem vyhnut a nie po pol roku zistit, ze preco vyduva kondiky na maticnej doske....
Takl vidím, že ste se rozjeli...
Já osobně mám doma ten DeLock tester...a :
+ulehčí práci na zjištění, jestli je zdroj mrtvej/ načnutej / OK...
+vypadá "profesionálněji" než spojovat u zákazníka kancl. spojkou zdroj a tak..sice nevypadám jak MacGyver ...ale je to lehčí:D
-nečekám od něj žádný přesný výsledky, nebo zatížení zdroje, ale to, že mi rychle prověří, zda je zdroj OK a že mi hned neodpráskne PC.
Je to taková malá chytrá krabička, velice user-friendly a přímo plug&play
ty kecy, co udává výrobce...to je prostě marketing, praktické využití to má a pokud někdo od toho očekává laboratorní měření a pod...tak je lama.
HOWGH
PS: hodně ulehčí práci a já sem díky němu vyreklamoval Corsair VX550 ...protože 5V větech po pár sekundách spadla na 3,8V nebo tak nějak
Já osobně mám doma ten DeLock tester...a :
+ulehčí práci na zjištění, jestli je zdroj mrtvej/ načnutej / OK...
+vypadá "profesionálněji" než spojovat u zákazníka kancl. spojkou zdroj a tak..sice nevypadám jak MacGyver ...ale je to lehčí:D
-nečekám od něj žádný přesný výsledky, nebo zatížení zdroje, ale to, že mi rychle prověří, zda je zdroj OK a že mi hned neodpráskne PC.
Je to taková malá chytrá krabička, velice user-friendly a přímo plug&play
ty kecy, co udává výrobce...to je prostě marketing, praktické využití to má a pokud někdo od toho očekává laboratorní měření a pod...tak je lama.
HOWGH
PS: hodně ulehčí práci a já sem díky němu vyreklamoval Corsair VX550 ...protože 5V větech po pár sekundách spadla na 3,8V nebo tak nějak
[quote=Sieben;122789]
PS: hodně ulehčí práci a já sem díky němu vyreklamoval Corsair VX550 ...protože 5V větech po pár sekundách spadla na 3,8V nebo tak nějak[/quote]
Padala i v počítači? Podle mě to bylo jen malým odběrem testeru.
Tak já jsem lama jo? :)
PS: hodně ulehčí práci a já sem díky němu vyreklamoval Corsair VX550 ...protože 5V větech po pár sekundách spadla na 3,8V nebo tak nějak[/quote]
Padala i v počítači? Podle mě to bylo jen malým odběrem testeru.
Tak já jsem lama jo? :)
No, pokud jsi od "měřáku" za pár set korun čekal laboratorní měření s odchylkou do 0,5% a podobně...tak jo :D
-ale tos nečekal, ty ses tomu rovnou vysmál:D
Jestli to padalo i v PC nevím, to sem neměřil, ale byl to první zdroj, kterej mi tohle na tom měříku dělal....a jelikož mi reklamaci uznali a dali novej zdroj, tak asi byl i vadnej:thumb
Ale jinak dobrý téma, pěkně se to tu rozjelo a zase se dozvím něco novýho:thumb super :)
-ale tos nečekal, ty ses tomu rovnou vysmál:D
Jestli to padalo i v PC nevím, to sem neměřil, ale byl to první zdroj, kterej mi tohle na tom měříku dělal....a jelikož mi reklamaci uznali a dali novej zdroj, tak asi byl i vadnej:thumb
Ale jinak dobrý téma, pěkně se to tu rozjelo a zase se dozvím něco novýho:thumb super :)
dobrej flame - tak za 1. jestliže ti napětí kleslo,tak je to pak měkkej zdroj -pro pc nepoužitelnej a musí ho reklamovat ....
za 2.každej multimeter musí mít vnitřní odpor 2OMohm .... takže tak...
za 3.metoda žárovky je osvědčená;)
za 4. oscilátor (dobrý,školní) jde koupit řádově do 3Ok.
za 5. je SPOUSTA typů měření ....
za 2.každej multimeter musí mít vnitřní odpor 2OMohm .... takže tak...
za 3.metoda žárovky je osvědčená;)
za 4. oscilátor (dobrý,školní) jde koupit řádově do 3Ok.
za 5. je SPOUSTA typů měření ....
3/ Ked je metoda ziarovky taka osvedcena, uvital by som nejake blizsie informacie o nej. Pripade odkazy, ak niekto pisal navod + popisy, vyhody, nevyhody :)
4/ no, oscilator do 30 tis. korun je pre asi dost ludi problem... :)
4/ no, oscilator do 30 tis. korun je pre asi dost ludi problem... :)
3/ prostě zapojíš žárovku do serie jako ochranný odpor :D to je všechno :D
4/ pokud si chceš změřit nějakej zdroj,tak by byl zbytečný i ten multimetr s osciloskopem ,jak jsi postoval ty . Když už se někdo o to zajímá,tak určitě si nevezme osciloskop v multimetru,ale něco lepšího už ;) Jde o použitý součástky a přenost ,zvlášť u osciloskopu ....
btw pleteš si osciloskop a oscilátor ;) osciloskop je zařízení pro sledování obvodových veličin a oscilátor je zařízení s OZ,který ti nakmitává něco s tendencí;).
4/ pokud si chceš změřit nějakej zdroj,tak by byl zbytečný i ten multimetr s osciloskopem ,jak jsi postoval ty . Když už se někdo o to zajímá,tak určitě si nevezme osciloskop v multimetru,ale něco lepšího už ;) Jde o použitý součástky a přenost ,zvlášť u osciloskopu ....
btw pleteš si osciloskop a oscilátor ;) osciloskop je zařízení pro sledování obvodových veličin a oscilátor je zařízení s OZ,který ti nakmitává něco s tendencí;).
Aky oscilator ? Hmm, pozeram, ze som to napisal. Teda, neviem, co mi to behalo po rozume taky preklep. Musim po sebe castejsie citat co napisem :D
Zaujímavá diskusia len zbytočne trochu vyostrená. Osobne namám nič proti užívateľovi -HoNY- alebo TRODASOVI ale niektoré ich komentáre a príspevky mi pripadajú trochu ako výsmech a dehonestujúco (ako keby boli majstri sveta a zabúdali, že sú tu aj obyčajní ľudia a obyčajné výrobky). To už ako ohľadom zdrojov alebo kondenzátorov. Ako všade tak aj tu sú základné testy, lepšie a precízne testy zdrojov (dobrí výrobcovia, horší a aj úplne nanič výrobca kondenzátorov a aj hocičoho iného)
Nie sú to až tak vyhodené peniaze za DeLOCK, ako hovorí nadpis HoNYho príspevku. Za tých pár korún je to na základné otestovanie určite lepšie ako nič a tiež lepšie ako 2ks starých HDD, sponka a multimeter. Ten multimeter nedokáže zachytiť krátke zmeny (kolísanie) napätia (na to je lepšia klasika - ručičkový merák) a o to je ten DeLOCK lepší. Nezmerá napätia pri zaťažení ani neukáže zvlnenie ale odhalí aspoň základné vady zdroja. Ako bolo spomínané na základné otestovanie funkčnosti je dobrý a nikto, ani výrobca z neho nerobí profesionálny tester zdrojov.
[quote]The PC/SPS power supply tester is suitable for the ambitious hobby user as well as for a quick functual check in specialized trade.[/quote]Pre "borcov" ako HoNY a TRODAS určite nie, tých uspokojí len vybavenie min. za 100tis. (u kondenzátorov nič horšie ako Rubycon, Nichicon, či Panasonic) :)
Svet nieje len o tom, keby bol tak každý sa vozíme na Mercedese, na každom kuse odevu máme 3 pruhy a v Číne pestujú len ryžu.
Nie sú to až tak vyhodené peniaze za DeLOCK, ako hovorí nadpis HoNYho príspevku. Za tých pár korún je to na základné otestovanie určite lepšie ako nič a tiež lepšie ako 2ks starých HDD, sponka a multimeter. Ten multimeter nedokáže zachytiť krátke zmeny (kolísanie) napätia (na to je lepšia klasika - ručičkový merák) a o to je ten DeLOCK lepší. Nezmerá napätia pri zaťažení ani neukáže zvlnenie ale odhalí aspoň základné vady zdroja. Ako bolo spomínané na základné otestovanie funkčnosti je dobrý a nikto, ani výrobca z neho nerobí profesionálny tester zdrojov.
[quote]The PC/SPS power supply tester is suitable for the ambitious hobby user as well as for a quick functual check in specialized trade.[/quote]Pre "borcov" ako HoNY a TRODAS určite nie, tých uspokojí len vybavenie min. za 100tis. (u kondenzátorov nič horšie ako Rubycon, Nichicon, či Panasonic) :)
Svet nieje len o tom, keby bol tak každý sa vozíme na Mercedese, na každom kuse odevu máme 3 pruhy a v Číne pestujú len ryžu.
To je konečně slovo :thumb :)
Toto tema bylo hned napsano, proti testeru, ani s malou kladnou šanci pro něj.
Prostě, neumito to co přistroj za 10 tisice = je to šrot za par stovek....
Nejvice mě zajimalo co o tom řeknou ti co jej maji odzkoušeny.
Přesvědčilo mně to že si ten Tester od DLocku koupim
(doplnim si to akorat malou upravou kabelaže at s nim mohu testovat i pod zatěži)...
Na servisovani PC u zakaznika, mi to přijde jako dobra věc :idea
Toto tema bylo hned napsano, proti testeru, ani s malou kladnou šanci pro něj.
Prostě, neumito to co přistroj za 10 tisice = je to šrot za par stovek....
Nejvice mě zajimalo co o tom řeknou ti co jej maji odzkoušeny.
Přesvědčilo mně to že si ten Tester od DLocku koupim
(doplnim si to akorat malou upravou kabelaže at s nim mohu testovat i pod zatěži)...
Na servisovani PC u zakaznika, mi to přijde jako dobra věc :idea
RolandN
mozes blizsie popisat tu upravu kabelaze, pripadne ak to niekde mas uz hotove, nejaky popis, foto ? Zaujimalo by ma, ako to ides upravit pre tu zataz.
Nejak ziarovkami, ako tu bolo pisane, ci inym sposobom ?
mozes blizsie popisat tu upravu kabelaze, pripadne ak to niekde mas uz hotove, nejaky popis, foto ? Zaujimalo by ma, ako to ides upravit pre tu zataz.
Nejak ziarovkami, ako tu bolo pisane, ci inym sposobom ?
Zde je nákres :cool:
Tester je zapojeny přímo k napajeni zakladní desky.
Je to prste jednoduche zatěž je zakladni deska (PC).
Pokud je s počitačem nějaky problem (zamrzava) je to nejlepši změřit za provozu, tester ukazuje hned napětí všech větvi, a pokud zdroj ma nejaky problem pravě při zatěži, tak je to myslím ten nejlepši způsob jak to zjistit... :)
Tester je zapojeny přímo k napajeni zakladní desky.
Je to prste jednoduche zatěž je zakladni deska (PC).
Pokud je s počitačem nějaky problem (zamrzava) je to nejlepši změřit za provozu, tester ukazuje hned napětí všech větvi, a pokud zdroj ma nejaky problem pravě při zatěži, tak je to myslím ten nejlepši způsob jak to zjistit... :)
RolandN
sikovne. Neuvazoval som nad takymto napajanim z jedneho dovodu. Neviem, ci manual nepisal nieco o nezapajani testera do maticnej dosky.
Asi som sa bal, ze to odpali, ale vidim, ze zbytocne.
Odkial si mal konektory, pouzil si redukciu 24 na 20 pre zdroj ?
Alebo nejake stare konektory zo stareho zdroja, ci maticnej dosky ?
sikovne. Neuvazoval som nad takymto napajanim z jedneho dovodu. Neviem, ci manual nepisal nieco o nezapajani testera do maticnej dosky.
Asi som sa bal, ze to odpali, ale vidim, ze zbytocne.
Odkial si mal konektory, pouzil si redukciu 24 na 20 pre zdroj ?
Alebo nejake stare konektory zo stareho zdroja, ci maticnej dosky ?
Určitě tim neni co odpalit, TESTER prostě jen měří napětí ktere se k němu připojí, zátěž přes něj žádna nejde.
Ještě jsem to nevyraběl TESTER si hodlam teprve koupit...
Ale buď to udělám z redukce ATX 20 na 24pin (ale nevim jak by to pak bylo s větvemi 12V1 a 12V2)
a nebo asi nejlepe z konektoru staré desky a dvou konektoru špatných zdroju...
Ještě jsem to nevyraběl TESTER si hodlam teprve koupit...
Ale buď to udělám z redukce ATX 20 na 24pin (ale nevim jak by to pak bylo s větvemi 12V1 a 12V2)
a nebo asi nejlepe z konektoru staré desky a dvou konektoru špatných zdroju...
Aha, tak to jo :)
Nejak mne nenapadlo že může existovat i prodlouženi na napajeni desky :notsure :D
Dik
Nejak mne nenapadlo že může existovat i prodlouženi na napajeni desky :notsure :D
Dik
[QUOTE=RolandN;122991]Určitě tim neni co odpalit, TESTER prostě jen měří napětí ktere se k němu připojí, zátěž přes něj žádna nejde.
Ještě jsem to nevyraběl TESTER si hodlam teprve koupit...
Ale buď to udělám z redukce ATX 20 na 24pin (ale nevim jak by to pak bylo s větvemi 12V1 a 12V2)
a nebo asi nejlepe z konektoru staré desky a dvou konektoru špatných zdroju...[/QUOTE]
Tester sice meria, ale pisali, ze sa nesmie zapajat do mobo, aby nieco neposkodil.
Takze, to ze to tak zapojis a nic to neposkodi, bude vlastne iba prvy pokus ? :D
Alebo to mas odskusane, ze to tak moze byt ?
Tu napr. pisu:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Poznámka: Nepřipojujte během testování napájecí zdroj k vašemu PC !
A tu tiez varuju:
http://shop.acshop.cz/d17002-delock-testovaci-pristroj-atx-zdroju-20-pinu
Poznámka: behem testování nesmí být zdroj pripojen k pocítaci.
Tu je CZ manual a pisu tam to iste. Nepripojovat behom testovania k mobo.
http://www.delock.cz/view/pdf/18159/A/1248/
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Mimochodom, u toho Delocku, vedel by niekto vysvetli, co znamena
PG - Power Good hodnota vyjadrena v milisekundach /ms/ ?
A co znamenaju /kladne ci zaporne/ rozdielne hodnoty PG u roznych zdrojov ?
Ještě jsem to nevyraběl TESTER si hodlam teprve koupit...
Ale buď to udělám z redukce ATX 20 na 24pin (ale nevim jak by to pak bylo s větvemi 12V1 a 12V2)
a nebo asi nejlepe z konektoru staré desky a dvou konektoru špatných zdroju...[/QUOTE]
Tester sice meria, ale pisali, ze sa nesmie zapajat do mobo, aby nieco neposkodil.
Takze, to ze to tak zapojis a nic to neposkodi, bude vlastne iba prvy pokus ? :D
Alebo to mas odskusane, ze to tak moze byt ?
Tu napr. pisu:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Poznámka: Nepřipojujte během testování napájecí zdroj k vašemu PC !
A tu tiez varuju:
http://shop.acshop.cz/d17002-delock-testovaci-pristroj-atx-zdroju-20-pinu
Poznámka: behem testování nesmí být zdroj pripojen k pocítaci.
Tu je CZ manual a pisu tam to iste. Nepripojovat behom testovania k mobo.
http://www.delock.cz/view/pdf/18159/A/1248/
------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------
Mimochodom, u toho Delocku, vedel by niekto vysvetli, co znamena
PG - Power Good hodnota vyjadrena v milisekundach /ms/ ?
A co znamenaju /kladne ci zaporne/ rozdielne hodnoty PG u roznych zdrojov ?
[quote=RolandN;123005]Aha, tak to jo :)
Nejak mne nenapadlo že může existovat i prodlouženi na napajeni desky :notsure :D
Dik[/quote]
Na ty prodlužky bacha! Jsou z dost tenkých drátů a bývá na nich úbytek klidně i 0,3V.
Nejak mne nenapadlo že může existovat i prodlouženi na napajeni desky :notsure :D
Dik[/quote]
Na ty prodlužky bacha! Jsou z dost tenkých drátů a bývá na nich úbytek klidně i 0,3V.
Tak nevim, jestli si prispivanim v tomto kontraverznim tematu spise neuskodim, ale treba ne... :rolleyes:
[QUOTE]Mimochodom, u toho Delocku, vedel by niekto vysvetli, co znamena
PG - Power Good hodnota vyjadrena v milisekundach /ms/ ?
A co znamenaju /kladne ci zaporne/ rozdielne hodnoty PG u roznych zdrojov ?[/QUOTE]
...a to tyhle dulezite informace nejsou v manualu k tomu zazraku uvedeny? :o
Power Good signal je signal z mainboardu ze hodnota napajecich napeti je v poradku a v urcenych mezich. Kdyz jsem treba u Abit ST6-R boardu zvysil 3,3V rail na 3,6V tak se vse vypnulo prave timto signalem.
Pokud je na tom pinu 0V (zem) tak PSU dodava napeti.
Pokud je na tom pinu 5V (logicka 1) tak PSU nesmi dodavat zadne napeti a musi se vypnout.
Hodnoty v milisekundach budou asi cas po jakem prestalo napeti z PSU kolisat...?
Minus honodty by mohly byt cas pod ATX normu, plus hodnoty cas nad ATX normu? Teoreticky. Tady samo varim z vody a je treba se optat vyrobce, co tim basnik vlastne chtel rici...
Slusny vyrobce treba udava, jak dlouho bude trvat, nez budou napeti v limitech po zapnuti:
http://www.freesia-net.co.jp/server/atxtop/atxtop.htm
"All outputs are within regulation limits in 100 milliseconds."
U Sparkle PSU (ehm, ehm) to uz je 100 - 500mS:
http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&N=2000320058+50001389&name=Sparkle+Power+Inc.
...
[QUOTE]Mimochodom, u toho Delocku, vedel by niekto vysvetli, co znamena
PG - Power Good hodnota vyjadrena v milisekundach /ms/ ?
A co znamenaju /kladne ci zaporne/ rozdielne hodnoty PG u roznych zdrojov ?[/QUOTE]
...a to tyhle dulezite informace nejsou v manualu k tomu zazraku uvedeny? :o
Power Good signal je signal z mainboardu ze hodnota napajecich napeti je v poradku a v urcenych mezich. Kdyz jsem treba u Abit ST6-R boardu zvysil 3,3V rail na 3,6V tak se vse vypnulo prave timto signalem.
Pokud je na tom pinu 0V (zem) tak PSU dodava napeti.
Pokud je na tom pinu 5V (logicka 1) tak PSU nesmi dodavat zadne napeti a musi se vypnout.
Hodnoty v milisekundach budou asi cas po jakem prestalo napeti z PSU kolisat...?
Minus honodty by mohly byt cas pod ATX normu, plus hodnoty cas nad ATX normu? Teoreticky. Tady samo varim z vody a je treba se optat vyrobce, co tim basnik vlastne chtel rici...
Slusny vyrobce treba udava, jak dlouho bude trvat, nez budou napeti v limitech po zapnuti:
http://www.freesia-net.co.jp/server/atxtop/atxtop.htm
"All outputs are within regulation limits in 100 milliseconds."
U Sparkle PSU (ehm, ehm) to uz je 100 - 500mS:
http://www.newegg.com/Product/ProductList.aspx?Submit=ENE&N=2000320058+50001389&name=Sparkle+Power+Inc.
...
Tim že Tester zapojiš paralelně k napajeni desky, neni co odpalit!
Jejich poznamkou "Nepřipojujte během testování napájecí zdroj k vašemu PC !"
je jedině myšleno to že "za běhu zdroje jej nepřipojujte k zakladni desce".
Pokud maš zapnutý zdroj ktery měřiš na Testeru, odpojiš ho od testeru a šoupneš do MB anyž bys vypnul zdroj tak je asi jasne co by se stalo. Z deskou by ses mohl rozloučit :) ale snad taková věc nemůže nikoho napadnout :notsure nebo jo? :mistake :p
Cena kancelařské sponky oproti Testeru je lakava :) ale představa že u zákaznika vytahnu kacelařskou sponku, žarovku na dratech. Tak si tak asi pomysli "to je ale šikovny bastliř" :eek: přiště to raději přenecham lepe vybavenému servisu...
(všechno ma sve kouzlo :) )
(PS: na ten prolužovaci kabel si dam pozor)
Jejich poznamkou "Nepřipojujte během testování napájecí zdroj k vašemu PC !"
je jedině myšleno to že "za běhu zdroje jej nepřipojujte k zakladni desce".
Pokud maš zapnutý zdroj ktery měřiš na Testeru, odpojiš ho od testeru a šoupneš do MB anyž bys vypnul zdroj tak je asi jasne co by se stalo. Z deskou by ses mohl rozloučit :) ale snad taková věc nemůže nikoho napadnout :notsure nebo jo? :mistake :p
Cena kancelařské sponky oproti Testeru je lakava :) ale představa že u zákaznika vytahnu kacelařskou sponku, žarovku na dratech. Tak si tak asi pomysli "to je ale šikovny bastliř" :eek: přiště to raději přenecham lepe vybavenému servisu...
(všechno ma sve kouzlo :) )
(PS: na ten prolužovaci kabel si dam pozor)
trodas
[QUOTE=trodas;123060]..a to tyhle dulezite informace nejsou v manualu k tomu zazraku uvedeny?[/QUOTE] Nie, nie su tam uvedene.
[QUOTE=trodas;123060] Hodnoty v milisekundach budou asi cas po jakem prestalo napeti z PSU kolisat...?[/QUOTE] Takze ma to znamenat, kedy zdroj nastartuje a po akom case je schopny fungovat OK ? Cize cim mensia hodnota, tym lepsie. Pripadne, za aky cas, ako rychlo dokaze zareagovat, vypnut po prekroceni tychto hodnot ? Zase, cim mensia hodnota, tym lepsie ?. Tak to by potom mohli byt celkom zaujimave informacie pre vyber zdroja, ci jeho testovanie.
RolandN ak tam bude ten ubytok 0,3V, tak to uz budu dost zkreslene data... To by ani nemala vyznam taka predlzovacka. Nejak sa mi to zda vela, ten ubytok. Ale hadam staci vyskusat otestovat bez predlzovacky a s predlzovackou, ake to bude.
[QUOTE=trodas;123060]..a to tyhle dulezite informace nejsou v manualu k tomu zazraku uvedeny?[/QUOTE] Nie, nie su tam uvedene.
[QUOTE=trodas;123060] Hodnoty v milisekundach budou asi cas po jakem prestalo napeti z PSU kolisat...?[/QUOTE] Takze ma to znamenat, kedy zdroj nastartuje a po akom case je schopny fungovat OK ? Cize cim mensia hodnota, tym lepsie. Pripadne, za aky cas, ako rychlo dokaze zareagovat, vypnut po prekroceni tychto hodnot ? Zase, cim mensia hodnota, tym lepsie ?. Tak to by potom mohli byt celkom zaujimave informacie pre vyber zdroja, ci jeho testovanie.
RolandN ak tam bude ten ubytok 0,3V, tak to uz budu dost zkreslene data... To by ani nemala vyznam taka predlzovacka. Nejak sa mi to zda vela, ten ubytok. Ale hadam staci vyskusat otestovat bez predlzovacky a s predlzovackou, ake to bude.
[QUOTE=KEOSAN;123135]
RolandN ak tam bude ten ubytok 0,3V, tak to uz budu dost zkreslene data... To by ani nemala vyznam taka predlzovacka. Nejak sa mi to zda vela, ten ubytok. Ale hadam staci vyskusat otestovat bez predlzovacky a s predlzovackou, ake to bude.[/QUOTE]
Samozřejmě pokud by bylo k dostani kvalitněši prodlouženi, takovy ubytek by nebyl vůbec dobry pro měřeni...
RolandN ak tam bude ten ubytok 0,3V, tak to uz budu dost zkreslene data... To by ani nemala vyznam taka predlzovacka. Nejak sa mi to zda vela, ten ubytok. Ale hadam staci vyskusat otestovat bez predlzovacky a s predlzovackou, ake to bude.[/QUOTE]
Samozřejmě pokud by bylo k dostani kvalitněši prodlouženi, takovy ubytek by nebyl vůbec dobry pro měřeni...
Tak som pre chvilou rozobral stary vadny 200W zdroj EC model 200XA1/250XA1.
Vypajal som z neho kondiky, ktore na prvy pohlad vyzerali dobre - HEC 16V 1000uF
a 2ks JAMICON 10V 1000uF.
a
potom som otvoril LC PREMIER LC-B300ATX, ktory ako som minule pisal, kolisal
na 3.3V vetve - 3,2 az.3,5V, co ukazal Delock LCD Power Supply Tester. Predtym hadzal pohyb
hodnot, ale zdroj tester oznacoval este za dobry. Po pripojeni 2x HDD az vtedy
zacala blikat hodnota 3.3V a tester zapiskal, ze zdroj je vadny.
V LC zdroji bolo dost kondikov vydutych. Tie co som mal z EC, pasovali akurat na
3 najvydutejsie kondiky /G-Luxon 16V a male neviem identifikovat, nejaka znacka ako F v zavinaci a okolo neho orbita/. Zaujimave, ze 200W zdroj mal kondiky parametrami ako
LC. Tak som ich vymenil, parametre mali rovnake. Po vymene a otestovani
sa zdroj rozbehol a tester ukazuje 3.4V na 3.3V vetve... Moze byt ????
Pri zatazi s 2xHDD ziadne kolisanie, ani piskanie, ze by bol vadny.
Tak neviem, oprava sa podarila ? :D
Aspon docasne, kym to znesu ostatne vydute kondiky ? :D
Vypajal som z neho kondiky, ktore na prvy pohlad vyzerali dobre - HEC 16V 1000uF
a 2ks JAMICON 10V 1000uF.
a
potom som otvoril LC PREMIER LC-B300ATX, ktory ako som minule pisal, kolisal
na 3.3V vetve - 3,2 az.3,5V, co ukazal Delock LCD Power Supply Tester. Predtym hadzal pohyb
hodnot, ale zdroj tester oznacoval este za dobry. Po pripojeni 2x HDD az vtedy
zacala blikat hodnota 3.3V a tester zapiskal, ze zdroj je vadny.
V LC zdroji bolo dost kondikov vydutych. Tie co som mal z EC, pasovali akurat na
3 najvydutejsie kondiky /G-Luxon 16V a male neviem identifikovat, nejaka znacka ako F v zavinaci a okolo neho orbita/. Zaujimave, ze 200W zdroj mal kondiky parametrami ako
LC. Tak som ich vymenil, parametre mali rovnake. Po vymene a otestovani
sa zdroj rozbehol a tester ukazuje 3.4V na 3.3V vetve... Moze byt ????
Pri zatazi s 2xHDD ziadne kolisanie, ani piskanie, ze by bol vadny.
Tak neviem, oprava sa podarila ? :D
Aspon docasne, kym to znesu ostatne vydute kondiky ? :D
Ale preco ? Pred opravou bol ten zdroj v PC, kde sa to obcasne prejavovalo, ze doska z toho zblbla pri startovani, nechcela nastartovat.
Napajanie 3.3V, trochu kolisave, ovplyvnuje napajanie tusim CPU. A CPU je dost odolne. Nejaky posun o 0.1V mu nevadi. Ked to preslo testerom + zatazou s 2xHDD a nenameral sa ziaden pokles ako predtym... Je mozne, ze este nejake 2 -3 roky by to na nejakej starej masine mohlo behat. Teda, zatial prenho este nemam vyuzitie :)
Napajanie 3.3V, trochu kolisave, ovplyvnuje napajanie tusim CPU. A CPU je dost odolne. Nejaky posun o 0.1V mu nevadi. Ked to preslo testerom + zatazou s 2xHDD a nenameral sa ziaden pokles ako predtym... Je mozne, ze este nejake 2 -3 roky by to na nejakej starej masine mohlo behat. Teda, zatial prenho este nemam vyuzitie :)