reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Linux na server

Figa (300)|16.7.2008 12:55
Mám tady starší počítač. Pentium III 450MHz a asi 256MB RAM. Rád bych z něj udělal server založený na linuxu. K tomutu jsem v životě ani nepřičichl, takže nejsem ani začátečník. Co doporučíte za distribuci?V síti budou PC s Windows 98SE, možná jeden XP a Slax. Bude jich asi 5. Jak na to? Předem děkuji za odpověď.
Jiziii (796)|16.7.2008 12:59
Fedora, Ubuntu server, Suse
to sou nejpoužívanější linuxi na servery a sou v češtině
U suse bys měl dobrou podporu a servis bře je vyvýjen v čechach
pavel_p (993)|16.7.2008 15:43
Fedora je celkem dost testovací distro, na server určitě raději CentOS
Jinak na http://www.howtoforge.com/ jsou step-by-step návody a v češtině byly kdysi na rootu. Podívej se jak zprovoznit firewall a routování, pak sambu na sdílení souborů a třeba postfix na poštu

Dobrý start: http://www.howtoforge.com/perfect-server-centos-5.2
bhujanga (62)|17.7.2008 11:48
Na server je vyborny aj Debian (Stable), ale ked si pisal ze:
[QUOTE=Figa;142696]K tomutu jsem v životě ani nepřičichl, takže nejsem ani začátečník.[/QUOTE]
tak by si si mohol vybrat Suse alebo Ubuntu server z Jiziii-ho ponuky.
Jiziii (796)|17.7.2008 11:58
No v podstatě si vyber jakoukoliv serverovou distribuci nejlíp v češtině
Skus si nejdřív desktopovou verzi a podle tech se rozhodni
No a nakonec kdyč už si nákou vybereš a instaluješ tak případný problémy na stránkach daných distribucí např. http://www.ubuntu.cz http://www.suse.cz
Tosuja (107)|17.7.2008 13:03