
Gigabyte P35-DS3
Dobrý den, mám desku Gigabyte P35-DS3 a měl jsem tam operační pamět Kingston 2GB (kit 2x 1GB) 800MHz
a dokoupil jsem si operační pamět Kingston 4GB (kit 2x 2GB) 800MHz.
Bois mi načte 6GB ale WinXP mi načte jenom 3,5GB. Nevíte někdo čím to je? Dík za radu.
a dokoupil jsem si operační pamět Kingston 4GB (kit 2x 2GB) 800MHz.
Bois mi načte 6GB ale WinXP mi načte jenom 3,5GB. Nevíte někdo čím to je? Dík za radu.
Je to tím že máš 32b Operační systém. Více info zde.
Takže je třeba pořídit 64b verzi WinXP, Vista nebo Linuxu.
Takže je třeba pořídit 64b verzi WinXP, Vista nebo Linuxu.
Takže tím že jsem si koupil další ramky jsem si moc nepomohl. Musím si koupit winxp 64bit aby mi jelo 6GB ramky?
přesně jak říkáš. 32bitvé systémy jsou omezeny na velikost ram , do čehož se započítává i velikost paměťi z grafiky ...
[QUOTE=grapherX;179814]přesně jak říkáš. 32bitvé systémy jsou omezeny na velikost ram , do čehož se započítává i velikost paměťi z grafiky ...[/QUOTE]
jen windowsy, 32bit linux umí s nějakou nástavbou až 8GB jen pro zajímavost (možná to umí i win2003 server ale tím si nejsem moc jistej)
jen windowsy, 32bit linux umí s nějakou nástavbou až 8GB jen pro zajímavost (možná to umí i win2003 server ale tím si nejsem moc jistej)
No "nějak" to umí, ale je to pomalé a omezené (rozhodně to neni to same jako 8Gb na 64b OS). Někde se to tu podrobněji probíralo ale nemuzu to ted najit.
No voni to uměj i windowsy (PAE)
http://cs.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension
nicméně to vyžaduje součinnost programu (tzn. 100% běžnejch programů je to na nic). Možná do toho umí OS nacpat diskovou cache, nevim...
V linuxu to bude asi podobný.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension
nicméně to vyžaduje součinnost programu (tzn. 100% běžnejch programů je to na nic). Možná do toho umí OS nacpat diskovou cache, nevim...
V linuxu to bude asi podobný.
[QUOTE=Logout;179818]Nicméně rozdíl 2GB a 3.5GB je dost znát, takže jestli si proved tendle upgrade, tak nelituj.[/QUOTE]
No, ak sa nemýlim, akože nie som žiadny expert, tak 32bitové XP dokážu efektívne využiť aj tak len 2GB, po nejakých úpravách Boot.ini potom 3GB... To bude to, čo píše Logout. Teda takto nejak mi to vysvetloval týpek na podpore Cinema4D...
No, ak sa nemýlim, akože nie som žiadny expert, tak 32bitové XP dokážu efektívne využiť aj tak len 2GB, po nejakých úpravách Boot.ini potom 3GB... To bude to, čo píše Logout. Teda takto nejak mi to vysvetloval týpek na podpore Cinema4D...
[QUOTE=vevericak;183600]No, ak sa nemýlim, akože nie som žiadny expert, tak 32bitové XP dokážu efektívne využiť aj tak len 2GB, po nejakých úpravách Boot.ini potom 3GB...[/QUOTE]
Pletes se.
32b win dokazi adresovat celkem 4GB pameti, do ktere se zapocitava ram, graficka ram a dalsi veci.
Na 32b architekture muze kazda aplikace vyuzivat maximalne 2GB pameti.
Pletes se.
32b win dokazi adresovat celkem 4GB pameti, do ktere se zapocitava ram, graficka ram a dalsi veci.
Na 32b architekture muze kazda aplikace vyuzivat maximalne 2GB pameti.
Již se to tady jednou řešilo, tak stručně. Jedna věc je fyzická paměť. Ta se v
bit OS adresuje pomocí bit pointeru, takže maximální velikost využitelný fyzický paměti jsou 4GB. Jelikož se do toho stejnýho adresního prostoru ale mapujou i regiony sloužící ke komunikaci s dalším hardware (mj paměť GK), tak je skutečně využitelná paměť menší, odhadem to bejvá 256MB+velikost paměti GK.
Druhá věc je virtuální paměť - tam má každá aplikace svuj adresní prostor. 2GB (popř. 1GB s přepínačem /3GB) jsou však těchto adresních prostorů sdílené pro systém. Pro vlastní data teda aplikace můž použít max 2GB paměti. Pokud bude více aplikací využívat celé 2GB, není to problém, akorát ta využitá virtuální paměť, co se nevejde do fyzické, půjde do swapu.
PAE je něco jiného, je to podobné jako segmentace kdysi v dosu - umožňuje využít víc fyzické paměti tak,
že se "posouvá" 4GB okno po paměti, v rámci kterého se pak řeší klasické 32bitové ukazatele. Aplikace si však musí toto posouvání okna řídit - běžný aplikace to neuměj, tak maj okno furt an jednom místě a tak víc fyzický paměti nevyužijou.
bit OS adresuje pomocí bit pointeru, takže maximální velikost využitelný fyzický paměti jsou 4GB. Jelikož se do toho stejnýho adresního prostoru ale mapujou i regiony sloužící ke komunikaci s dalším hardware (mj paměť GK), tak je skutečně využitelná paměť menší, odhadem to bejvá 256MB+velikost paměti GK.
Druhá věc je virtuální paměť - tam má každá aplikace svuj adresní prostor. 2GB (popř. 1GB s přepínačem /3GB) jsou však těchto adresních prostorů sdílené pro systém. Pro vlastní data teda aplikace můž použít max 2GB paměti. Pokud bude více aplikací využívat celé 2GB, není to problém, akorát ta využitá virtuální paměť, co se nevejde do fyzické, půjde do swapu.
PAE je něco jiného, je to podobné jako segmentace kdysi v dosu - umožňuje využít víc fyzické paměti tak,
že se "posouvá" 4GB okno po paměti, v rámci kterého se pak řeší klasické 32bitové ukazatele. Aplikace si však musí toto posouvání okna řídit - běžný aplikace to neuměj, tak maj okno furt an jednom místě a tak víc fyzický paměti nevyužijou.