reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Tutorial k Java-Scriptu

panpelisek (43)|13.11.2008 15:58
Ahoj,
mohli by ste mi prosím poradit nějaký dobrý tutorial k Java-Scriptu? Nejsem úplný začátečník co se programování týče. Umím dobře php a znám trochu C, Delphi a JAVU. S js jsem už taky trochu pracoval, ale to bylo ve škole a od tý doby sem s tým čtyři roky nedělal, takže bych to potřeboval nejdřív oživit a pak se učit pokročilejší věci. Narazil jsem jen na tutorialy na linuxsoftu a programujte.com. Ani jeden mi nepřišel jako nejlepší volba, ale možná se pletu, byl to jen první dojem. Nejraději bych se řídil podle doporučení někoho, kdo už pár tutoriálů pročetl. Proto se ptám vás :)
r34ktor (7477)|13.11.2008 17:37
Napadá mě klasika: http://www.jakpsatweb.cz/javascript/. Třeba ti to pomůže.
Logout (4018)|13.11.2008 17:50
Hmmm, tutoriál teď nevím. Ale aspoň poradím, co by jsi IMHO měl vědět - spoiusta tutoriálů totiž obsahuje jen kousek javascriptu a člověk pak neví, co se s tim dá dělat. Tak tady jsou věci, který se mi zdaj užitečný a přitom nejsou "evidentní". Dost z toho jsou taky věci, který se používaj teprve poslední dobu a tak v starších tutoriálech prostě nejsou. Nicméně když to zadáš do googlu, tak ke každýmu aspoň něco najdeš.

- vytváření funkcí, včetně za běhu (new Function, =function())
- platnost proměnných, closures (a vnořené funkce)
- vytváření objektů a základní práce s nimi
- dědičnost, prototypy, simulace "standardní" dědičnosti
- dom a funkce pro manipulaci se stránkou, innerHTML
- events, práce s nimi
- XMLHttpRequset, Ajax, Ahah...
- javascriptové frameworky (prototype, jQuery,...)
(já je teda třeba nepoužívám, respektive zatím jsem si vystačil s vlastním
frameworkem, ale nějaká základní povědomost se hodí...