Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Dolby Digital Live! a DTS Connect na základních deskách

-HoNY- (557)|9.12.2008 04:02
Vzhledem ke stále více rozšířenějším multimediálním centrům se množí dotazy, jak je to s podporou dvou nejrozšířenějších standardů.
  • Dolby Digital Live!
  • DTS Connect (Digital Theater Systems)
Dolby vs. DTS kompatibilní není, ale jde v podstatě o hodně podobnou věc – obě technologie dokážou vícekanálový zvukový stream směrovat do SPDIF digitálního výstupu. Bez nich poleze ven do SPDIF signál ve stereu. Vždy je potřeba nějaký softwarový kodek a hardware, který to podporuje (přes SPDIF půjde podstatně větší objem dat, navíc je nevygeneruje přímo čip, ale obslužný software). Pro domácí kino je to asi zásadní - bez těchto technologií do HDMI poleze jen stereo zvuk.

Analog Devices:
  • SoundMAX AD1988
C–Media:
  • DDL: CMI8768+
  • DDL + DTS: CMI8770
[attach]8554[/attach]

Realtek:
  • DDL + DTS: ALC885(???) / ALC888 / ALC889
  • obchodní zkratky: ALC883DTS / ALC889A / ALC888DD-GR
Výrobci základních desek:
    [*]Asus
Drahé modely nejen pro hráče obsahují přídavnou zvukovou kartu SuppremeFX X–Fi s kodekem AD1988. Zde je součástí licencovaný software. Ostatní modely zůstávají otázkou.
    [*]Gigabyte
Dříve byla u modelů P35 podpora pravděpodobně díky poplatkům jen u DS4 a DQ6. Desky s P45/G45 umí Dolby Digital Live všechny; P43/G43 však nikoliv.

[quote=RaStr;164242]Zdravim, muze mi prosim nejaky majitel nebo tester zminene desky ASUS P5Q nebo i jine podobne s cipsetem P45 poskytnout odpoved, zda integrovane audio podporuje technologii Dolby Digital Live! nebo DTS Connect. Uvazuji o nahrade sve staricke ASUSky s audio kodekem CMI, ktery perfektne funguje a podporuje enkodovani 5.1 pri vystupu na SPDIF ve standardu DD Live!. Mam to pripojene k DD zesilovaci pres optiku a nehodlam ani nemohu to pripojovat sestici audiokabelu. Ovsem jak jsem zjistil, vetsina modernich desek (i tech hi-endovych) sice podporuje klidne i 7.1 audio out, ovsem enkodovani do DD nebo DTS bezne nema zadna (zrejme se vyrobcum nechce priplatit par dolaru za licenci od Dolby, ci koho). Pro prehravani hudby, atp. to sice nevadi, bud je jiz original primo v DD, ci DTS, atp. nebo pouziji AC3Filter, ktery AC3 enkodovani ma, ovsem pro vyuziti v DirectX aplikacich je to na nic a podpora musi byt primo v ovladaci.

Diky za odpoved a pripadne tipy.[/quote]

Seznam výrobců a podporovaných čipů je například zde:
http://www.audioholics.com/news/press-releases/dts-connect-to-put-surround-on-pc-motherboards

Některé informace k technologiím jsou i zde:
http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_Coherent_Acoustics
http://en.wikipedia.org/wiki/Dolby_Laboratories
cmedia.gif
RaStr (3)|10.12.2008 10:41
Pokud by nekdo hledal nejaky zajimavy board pro HTPC tak jsem mel moznost nedavno otestovat desku INTEL DG45ID, vybavenou cipsetem G45 s vystupem na 1xDVI a 1xHDMI a optickym vystupem S/PDIF. Tato deska podporuje DTS Connect a integrovana grafika podporuje pres DXVA akceleraci prehravani videi snad vsech typu (jediny problem je nalezt kodek, ktery je schopny toho vyuzit, implementace DXVA API od INTELu se nejak lisi od tech od NVIDIE a ATI/AMD, takze jsem musel pouzit nejnovejsi kodek z PowerDVD abych to vubec zprovoznil). Bohuzel jsem nemel k dispozici vhodnou TV s HDMI vstupem, takze jsem nemohl otestovat funkci HDMI vystupu, zda obsahuje take audio ze zvukovky nebo ne, ale to pro mne stejne neni podstatne, protoze audio budu pripojovat optikou na receiver primo z S/PDIFu a ne pres TV.
-HoNY- (557)|22.12.2008 02:33
Strojový překlad z čínštiny:
http://66.196.80.202/babelfish/translate_url_content?.intl=us&lp=zh_en&trurl=http%3a%2f%2fhardware.mydrivers.com%2f2%2f122%2f122810_5.htm
[QUOTE]Intel as early as in advance has realized 8 sound track LPCM audio frequency output on 2006 G965 chip set, but NVIDIA only then supported this function until last year. If you planned that sets up blue light HTPC, and connects 6 sound tracks or 8 sound track sound boxes with it, then this function is quite useful. I experimented this function on G45, the work have been normal, but did not support the 24bit output at present. About this question, Intel sums up the responsibility in these independent software developer has not provided the support. Technically speaking, if the driver and the broadcast software support, then 24bit outputs this function should not to be a problem.

Little while ago I had a stupid idea - - to build a movie theater in mine basement. However I realizes in the implementation process: Although present's PC suits in sets up the family theater, but from looked that movie's angle, what certain technologies is really very bad. G45 is a miniature: The product issues, the hardware decoding cannot the normal work; And so on hard solution function might open, when connected the different graphic display device, HDCP had the problem; Moreover in duplicate delivers to HDMI in the support is also a question big pile.

The HDCP specification uses in PC and the expense class electronic products nimble connection, speaking of the HDCP specification itself, supports three types the installments: source (origin installment), sink (end instrument) and repeater (duplicate delivers). source is refers to the middle of the entire HDCP chain link's program source, source may be PC or the blue light player. sink refers to the entire chain link's terminal device, its only goal deciphers the HDCP signal, and the picture demonstrated that sink may be the monitor or the television. But repeater is refers to duplicate delivers, its function is: Accepts the input the HDCP signal, deciphers first, after deciphering the signal makes some processing, then encrypts again, transmits after the encryption signal for the next equipment.

For example, many high-end's HDMI power amplifier receivers can the input signal promotion after 1080P outputs, this request power amplifier receiver is one duplicate delivers. It needs first to the input video signal decipher, then makes some picture nature promotion processing, after then processing recent signal encryption, on final output graphic display device. Video frequency part so, audio frequency part similarly so, namely: Input - - decipher - - processing - - encryption - - output.

In my opinion, HDMI and HDCP specification requirement all parts to duplicate deliver support not any significance, so long as has a part to indicate the support, then the entire chain link should work. When G45 issue does not support HDMI/HDCP duplicate to deliver, until present, although the driver and the broadcast software renewed very many times, but the support situation is still very bad.

In fact, the initial incompatible question responsibility lies in the broadcast software manufacturer, is mainly Cyberlink and Corel. Because lacks to duplicate delivers the support, my G45 test panel cannot transmit the HDCP signal, therefore I use PowerDVD broadcasts, presented such wrong picture:

Player incompatible question

In mine test panel, before duplicate delivers is peaceful bridge Integra DTC-9.8, the level power amplifier, so long as my Integra power amplifier is in the HDMI chain link, I cannot use Cyberlink PowerDVD to broadcast any encryption content. Afterward I changed to Arcsoft Total Media Theater the newest edition, wanted to look that was the Cyberlink question, finally the Arcsoft broadcast software has not made a mistake.

Gary attempts is connecting with the day dragon AVR-3808 merge power amplifier, finally comes across the similar mistake: The HDCP defeat, promoted the product firmware until the day dragon company only then to calculate successfully. But even if has not promoted the firmware, this day dragon AVR-3808 power amplifier actually has worked in NVIDIA and on the AMD chip set is very good.

When Gary uses another cutting edge VSX-94TXH power amplifier receiver to connect, still makes a mistake. But this situation also slightly has the difference, we promote ArcSoft and the Corel broadcast software after the most update, could succeed finally broadcasts. But Cyberlink PowerDVD 8 Ultra so far still support link G45 duplicate does not deliver.

Very obvious Intel starts to treat G45 HDMI duplicate to deliver the question earnestly, but has a matter is clear: This question does not exist on ours 780G test panel and the GeForce 8200 test panels, and 4800/4600 obviously card does not exist in Radeon in the HD. If you do not have AV power amplifier receiver, then these strange duplicate delivers the support question not to be unimportant, but if you are the family theater fan, then please by all means must careful.
[/QUOTE]
-HoNY- (557)|22.12.2008 11:42
Placené funkce u přehrávače PowerDVD.

[attach]8677[/attach][attach]8678[/attach]
– pro zvětšení klikněte –
powerDVD.gif powerDVD2.gif
-HoNY- (557)|23.12.2008 19:02
Slovníček pojmů a tipy pro HTPC (desky, grafiky, skříně, čipové sady):

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1055454
salajm (3)|23.12.2008 19:03
Tato tema sa mi zda oneskorena asi tak o 2 roky. Dnes, ked je bezne dostupny hardware, ktory zvlada multikanalovy LPCM zvuk cez HDMI su technologie, ktore enkoduju multikanal do AC3/DTS uplne zbytocne.

Pre HTPC, ktory je pripojeny k receiveru cez HDMI a potom z receivera do TV su vhodne zakladne dosky a graficke karty s podporou 5.1/7.1 LPCM:

- ATI 4xxx graficke karty. Daju sa zohnat aj s nativnym HDMI konektorom (ja mam Gainward 4670), alebo sa da pouzit dodavana redukcia DVI-HDMI. V oboch pripadoch karta podporuje az 8x 192kHz/24bit
- Intel G35/G43/G45 chipset s integrovanou grafikou s podporou 5.1/7.1 LPCM
- NVidia 8300/8400 pre AMD platformu a 9300/9400 pre Intel platformu
- ASUS Xonar HDAV 1.3 - zvukova karta, ktora okrem multikanal LPCM ako zatial jedina podporuje prenos nedekodovanych zvukovych formatov Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus a DTS HD Master Audio.

Co sa tyka kodekov, nie je s nimi ziadny problem. LPCM podporuju snad vsetky vratane tych free. Multikanalove audio je najlepsie uchovavat vo formate FLAC (plati to pre hudbu aj filmy) a na dekodovanie pouzit directshow filter MadFlac

Pre prehravanie obsahu na HTPC odporucam MediaPortal, ktory je prave od vcera vo verzii 1.0.
-HoNY- (557)|23.12.2008 20:24
[quote=salajm;198140]Co sa tyka kodekov, nie je s nimi ziadny problem. LPCM podporuju snad vsetky vratane tych free. Multikanalove audio je najlepsie uchovavat vo formate FLAC (plati to pre hudbu aj filmy) a na dekodovanie pouzit directshow filter MadFlac.[/quote]
Co se týká zrovna FLACu, tak mám problém s AD1988B. Zkoušel jsem různé druhy ovladačů a pod. Zvuk je "trhaný" v momentě kdy například pracuji ve Photoshopu (dávkové zpracování a pod.).
salajm (3)|24.12.2008 20:58
[QUOTE=-HoNY-;198193]Co se týká zrovna FLACu, tak mám problém s AD1988B. Zkoušel jsem různé druhy ovladačů a pod. Zvuk je "trhaný" v momentě kdy například pracuji ve Photoshopu (dávkové zpracování a pod.).[/QUOTE]

Aky mas procesor? Ked Ti nejaka aplikacia vytazuje CPU na 100% co moze byt pripad toho Photoshopu tak uz nemusi ostat na dekodovanie FLAC. Mas dual core?
-HoNY- (557)|25.12.2008 18:49
[quote=salajm;198558]Aky mas procesor? Ked Ti nejaka aplikacia vytazuje CPU na 100% co moze byt pripad toho Photoshopu tak uz nemusi ostat na dekodovanie FLAC. Mas dual core?[/quote]
C2D E4300, CPU je při práci vytížené max. na 30%. Tímhle to nebude.
salajm (3)|25.12.2008 22:16
[QUOTE=-HoNY-;198897]C2D E4300, CPU je při práci vytížené max. na 30%. Tímhle to nebude.[/QUOTE]

este by mohlo pomoct zvacsenie bufferu v prehravaci
-HoNY- (557)|5.1.2009 02:43
[quote=salajm;198975]este by mohlo pomoct zvacsenie bufferu v prehravaci[/quote]
Ano to pomohlo, díky.