reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

problém msi p965 platinum PATA řadič

mArtAn2 (2)|22.11.2006 19:43
Mám na tuto desku připojen SATA HDD a 2 DVD mechaniky (TEAC DV-516GA a LG GSA-H20L). Na zmíněném HDD jsou nainstalované Win XP SP2. Problém spočívá v režimu přenosu dat z/na DVD mechaniky. PATA řadič nelze nastavit do UDMA módu (je přiřazen režim PIO), díky čemuž obě mechaniky pracují pouze na základní rychlosti cca 1200KB/s.

Vyloučil jsem chybu IDE kabelu. Původně jsem zkoušel nastavit mechaniky jako MASTER a SLAVE, poté obě na CS. BIOS ale stále není schopen tyto mechaniky detekovat a z toho důvodu je pak asi nastaven PIO režim.

Možná je problém s BIOSem nebo s ovladačem PATA řadiče (chipset JMicron).

Nemáte s tím někdo stejnou zkušenost a jak jste tento problém řešil???
P@pi (1519)|22.11.2006 20:06
BIOS ti to ani detekovat nemůže. JMicron je externí řadič, protože ICH8 (jižní můstek chipsetů Intel) neobsahuje IDE, tak MSI přidalo JMicron, aby zde byla možnost připojit IDE disky. Problém je v tom, že externí řadiče můžou mít problém s ATAPI a špatně je detekují.

Mno předpokládám, že jsi vyzkoušel update BIOSu a jiné ovladače. Takže ještě koukni do správce zařízení, jestli se to tam nedá někde přepnout (kámošovi takhle jel na PIO 250GB WD s 16MB cache na nForce3 :D). Mno a na konkurenčním fóru jeden člověk testoval JMicron a nějaký dvě DVDčka a jeli v pohodě :( (na Asus P5B). Pak tam testnul redukci od kouwellu a tam tam už běželo jen v PIO módu. Takže jestli to nevyřešíš, tak nevim. Redukce jak to tak vypadá má taky problémy s ATAPI a řadiče do PCI mají taky problémy s ATAPI (a to docela často, i když výrobce proklamuje, že je podporuje). Takže nevim nevim...

Já mam externí ITE a všechno v pohodě, ale bohužel to taky nemůžu nijak ovlivnit.