Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Téma: Upgrade PC z roku 2003

4.1.2009 10:24
mikiseqZdravím,

jak je z názvu patrné potřeboval bych poradit s upgradem PC z roku 2003, v současnosti mám Athlon XP 2700+, desku od MSI, stařičkou Ati RADEON 9600PRo a směšných 768 DDR1 RAM, disk jsem měnil asi před dvěma lety, ale současných 160GB mi věřte nevěřte víceméně stačí.

Jelikož jsem student, největší limitující faktor jsou pro mě peníze. Hlavně proto se po pročtení mnoha článků na fórech nesl výběr nových komponent v duchu otřepané fráze za málo peněz hodně muziky. Usoudil jsem, že case i HDD zatím měnit nebudu protože mi nepřijdou tolik podstatné, vybíral jsem tedy CPU, patřičnou MB, k tomu RAM protože svoje DDR1 si můžu nanejvíš zavěsit na klíče a také novou grafickou kartu. Z článků na fórech jsem taky usoudil, že starý zdroj 300W by to všechno nejspíš neutáhnul, budu tedy muset koupit i ten. Můj výběr je následující, z části je okopírovaný z jiného topicu, ale upravený pro moje požadavky:

http://www.alfacomp.cz/php/basket.php?items=JGI018N001LP601IRS01IHH01HZ701

Měl bych několik otázek:
1. jsou 4GB RAM v současné době třeba?
//edit// :zodpovězeno

2. bude zmíněný větráček (Arctic-Cooling Freezer 7 Pro) na CPU (Intel E5200) stačit i při přetaktování?
3. Ati 4670 nebo 4830? 4830 se jeví jako značně výkonnější i když za vyšší cenu, musím někde ušetřit, i když raději bych kdekoliv jinde než tady
4. základní desku jsem sprostě okopíroval z jiného topicu, o MB nevím naprosto nic, i když vlastně můj disk je ještě ATA ne SATA takže asi budu muset volit jinou MB :(

5. Intel E5200 je údajně skvěle taktovatelný a je zárověn levný, jaký je ale rozdíl mezi DUAL-CORE a C2D? Podporuje DC 64-bit op. systém?

6. můj starý zdroj 300W tohle nejspíš neutáhne, kolik by bylo třeba?