8800GTX - už není potřeba SLI :-)
[quote=radekhulan]CPU podružný ve hrách? Ale kdepak.. Proč asi Core 2 Duo sestavy mají ve hrách o 20-40% více FPS se stejnou grafikou oproti AMD X2? Protože na CPU záleží... Například NVIDIA ovladače jsou od Forceware 80.xx optimalizovány pro dualcore.[/quote]
Píšeš to spôsobom, ako keby AMD X2 nebol dual-core procesor... Btw. ohľadne toho porovnania, môžeš uviesť konkrétny príklad?
Píšeš to spôsobom, ako keby AMD X2 nebol dual-core procesor... Btw. ohľadne toho porovnania, môžeš uviesť konkrétny príklad?
[quote=eraser]Syntetickým testom a rozlíšením 1280x1024 ma hoši z Firingsquad moc nepresvedčia... :)[/quote]
Mně zaujalo to porovnání s Radeonem, který se drží na stejném FPS se všemi testovanými CPU. Ale jinak je to jak říkáš, chce to testy v reálných hrách založených na různých enginech, pak se dají vyvozovat závěry...;)
Mně zaujalo to porovnání s Radeonem, který se drží na stejném FPS se všemi testovanými CPU. Ale jinak je to jak říkáš, chce to testy v reálných hrách založených na různých enginech, pak se dají vyvozovat závěry...;)
To máš pravdu, ale stále je to syntetika. :) Inak, keď Eagle písal flamewarový článok o dual-core, tak boli veľmi zaujímavé výsledky pre hry DOOM 3 a Quake 4 v 1600x1200 a FEAR v 1280x1024.
To nevadí, určitú predstavu to ponúkne... horšie je, že redakcia akosi nereaguje, chcelo by to aspoň vyjadrenie od kompetentných osôb.
Btw. mrkal som si na Svět HW sekciu grafické karty a nejako som odchádzal sklamaný... každý určite pochopí prečo.
Btw. mrkal som si na Svět HW sekciu grafické karty a nejako som odchádzal sklamaný... každý určite pochopí prečo.
Dole pod oknom exploreru je možnosť zvätšenia zobrazeného obrázku už v Exploreru. Kto vie, ten si to dá do podoby aby na to poriadne videl ... no nie? Prečo sa hádať, zbytočnosť. :cool:
[QUOTE=instinct_bob]No to je jasné, ale myslím, že určitě bude schopnost jader kumulace v jedno viruální a tím vlastně 4 násobní nárust síly. Teda myslím si, že by tomu tak mohlo být jelikož je ještě hafo aplikací zabívající se jedním jádrem. :notsure Možná ale mám jen vizi, která nemá v reálním světě místo. Ale tomu bych se vůbec nedivil ... sním s otevřenýma očima v jednom kuse :D.[/QUOTE]
V tom je ten "džoke" ... 1-dno jádrový vs. dvoujádrový je děsný skok, protože jedno vlákno jede gamesu a druhé se zatím stará o podpůrné služby OS, HDD a tak podobně. Ale 3 a více jader je na jednovláknovou aplikaci naprosto k ničemu, leda že bys pařit gamesu, stahovat z netu a na pozadí komprimovat video, pak ano, ale na gamesy jako takové stačí dvoujádro.
... a tvůj blog ... pokud vím, tak "kumulace v jedno virtuální" ve skutečnosti neexistuje, a výkon se nenásobí...
V tom je ten "džoke" ... 1-dno jádrový vs. dvoujádrový je děsný skok, protože jedno vlákno jede gamesu a druhé se zatím stará o podpůrné služby OS, HDD a tak podobně. Ale 3 a více jader je na jednovláknovou aplikaci naprosto k ničemu, leda že bys pařit gamesu, stahovat z netu a na pozadí komprimovat video, pak ano, ale na gamesy jako takové stačí dvoujádro.
... a tvůj blog ... pokud vím, tak "kumulace v jedno virtuální" ve skutečnosti neexistuje, a výkon se nenásobí...
Co není, zítra může být ... nikdo neví. Možná se jádra už moc víc nataktovat nedají, ale zato aplikace budou potřebovat ohromnou sílu a tak někdo vynalezne bios, či nějakou aplikaci, která by jádra "združovala" v případě potřeby větší zátěže.
Co já vím? Jsem jen smrtelník ... nemám dosah na takovou :notsure vědu.
Co já vím? Jsem jen smrtelník ... nemám dosah na takovou :notsure vědu.
No ja msylim ze vyvoj bude neustale podobny protoze o peniz ejde az v prvni rade .. takze se bude porad delat spatny narocny software aby lidi porad mohli utracet spousty penez za porad vykonejsi hw ;)
[QUOTE=instinct_bob]Co není, zítra může být ... nikdo neví. Možná se jádra už moc víc nataktovat nedají, ale zato aplikace budou potřebovat ohromnou sílu a tak někdo vynalezne bios, či nějakou aplikaci, která by jádra "združovala" v případě potřeby větší zátěže.
Co já vím? Jsem jen smrtelník ... nemám dosah na takovou :notsure vědu.[/QUOTE]
Ještě mi došlo, že jednu věc fakt netuším ..... jestli vlastně WinXP dokáží směrovat výpočet obrazců pro 3D aplikaci na jedno jádro a požadavky na HDD té samé 3D aplikace na druhé jádro ?????? Pokud ano, pak by to stoprocentně sedělo na můj výše uvedený post, tzn. přínos tohoto "dvouvláknového" přístupu by byl zcela majoritní, protože u většiny moderních her jsou požadavky na HDD velmi vysoké (neustálé znovunačítání textur apod., nemluvě o swappingu i při 1GB RAM u těch nejnáročnějších) a ačkoliv práce s HDD sice tolik CPU nezatíží, v momentě kdy hra vytěžuje CPU nad řekněme 97 procent sama o sobě, tak je zátěž díky HDD brutálně znát. Nejde ani tak o FPS, jako spíš o naprosté cukání až zatuhávání.
Zná někdo odpověď na tuto otázku ? Možná by to stálo za otestování, tzn. sledovat zatížení CPU jader při gamese a porovnat rozdíl mezi momenty kdy "hrabe HDD" a kdy je HDD v klidu.
Co já vím? Jsem jen smrtelník ... nemám dosah na takovou :notsure vědu.[/QUOTE]
Ještě mi došlo, že jednu věc fakt netuším ..... jestli vlastně WinXP dokáží směrovat výpočet obrazců pro 3D aplikaci na jedno jádro a požadavky na HDD té samé 3D aplikace na druhé jádro ?????? Pokud ano, pak by to stoprocentně sedělo na můj výše uvedený post, tzn. přínos tohoto "dvouvláknového" přístupu by byl zcela majoritní, protože u většiny moderních her jsou požadavky na HDD velmi vysoké (neustálé znovunačítání textur apod., nemluvě o swappingu i při 1GB RAM u těch nejnáročnějších) a ačkoliv práce s HDD sice tolik CPU nezatíží, v momentě kdy hra vytěžuje CPU nad řekněme 97 procent sama o sobě, tak je zátěž díky HDD brutálně znát. Nejde ani tak o FPS, jako spíš o naprosté cukání až zatuhávání.
Zná někdo odpověď na tuto otázku ? Možná by to stálo za otestování, tzn. sledovat zatížení CPU jader při gamese a porovnat rozdíl mezi momenty kdy "hrabe HDD" a kdy je HDD v klidu.
[QUOTE=MatyxCZ]Ještě mi došlo, že jednu věc fakt netuším ...[/QUOTE]
Nechci predjimat nejaky ukvapeny zavery, ale v pripade WinXP bych byl ponekud skeptickej. Melo by to byt spise osetreny na urovni te dane aplikace. Navic se mi nezda, ze tim hlavnim duvodem zasekavani by bylo dalsim vytizenim jadra, ale proste tim, ze disk je nejpomalejsi casti systemu a neni schopnej ty data poslat do pameti dostatecne rychle...
Nechci predjimat nejaky ukvapeny zavery, ale v pripade WinXP bych byl ponekud skeptickej. Melo by to byt spise osetreny na urovni te dane aplikace. Navic se mi nezda, ze tim hlavnim duvodem zasekavani by bylo dalsim vytizenim jadra, ale proste tim, ze disk je nejpomalejsi casti systemu a neni schopnej ty data poslat do pameti dostatecne rychle...
[QUOTE=tequilla] ze disk je nejpomalejsi casti systemu a neni schopnej ty data poslat do pameti dostatecne rychle...[/QUOTE] .... no vidis, to mi vubec nedocvaklo ... jo jo, uz aby byly ty flash disky misto plotnovych, to pak bude zuzo ;o))
[quote=tequilla]Nechci predjimat nejaky ukvapeny zavery, ale v pripade WinXP bych byl ponekud skeptickej. Melo by to byt spise osetreny na urovni te dane aplikace. Navic se mi nezda, ze tim hlavnim duvodem zasekavani by bylo dalsim vytizenim jadra, ale proste tim, ze disk je nejpomalejsi casti systemu a neni schopnej ty data poslat do pameti dostatecne rychle...[/quote]
Máš pravdu.:cool: Někde jsem četl, že aby jakš-takš stíhal HDD s 8800gtx musel by být 10.000 otáčkovej, a museli by to načítat dva disky v raid propojení. Ale že prý ani to by nebylo dostatečně rychlé načítání a mimo jiné i procesory, které by to měli obhospodařovat nejsou ještě na světě....teda né pro smrtelníky. Ani pro ty hoodně prachatý smrtelníky.
Chtělo by to asi kašlat na gamesky ... ty totiž kazí lidskou výrobu software a nahání výrobcům prachy za kšunty typu Carbon:thumbdown . Jenže kdo to má vydržet. když je každý zvědavý na novou gamesku, nové zobrazení, nové funkce ... :eek: :confused: :D
Máš pravdu.:cool: Někde jsem četl, že aby jakš-takš stíhal HDD s 8800gtx musel by být 10.000 otáčkovej, a museli by to načítat dva disky v raid propojení. Ale že prý ani to by nebylo dostatečně rychlé načítání a mimo jiné i procesory, které by to měli obhospodařovat nejsou ještě na světě....teda né pro smrtelníky. Ani pro ty hoodně prachatý smrtelníky.
Chtělo by to asi kašlat na gamesky ... ty totiž kazí lidskou výrobu software a nahání výrobcům prachy za kšunty typu Carbon:thumbdown . Jenže kdo to má vydržet. když je každý zvědavý na novou gamesku, nové zobrazení, nové funkce ... :eek: :confused: :D
Riešenie je jednoduché, chce to niekoľko GB RAM disk a potom by to šlapalo inak... proste šupni mi celú hru na RAM disk a potom si z neho čítaj, tzn. že síce by prvotné načítanie brzdilo, no jednalo by sa o jednoduché kopírovanie, takže žiadny zbesilý seeking.
Lenže to má malý háčik, cena RAMiek a obmedzenie HW a OS adresovania. :)
Lenže to má malý háčik, cena RAMiek a obmedzenie HW a OS adresovania. :)
[QUOTE=instinct_bob]Máš pravdu.:cool: Někde jsem četl, že aby jakš-takš stíhal HDD s 8800gtx musel by být 10.000 otáčkovej, a museli by to načítat dva disky v raid propojení. Ale že prý ani to by nebylo dostatečně rychlé načítání a mimo jiné i procesory, které by to měli obhospodařovat nejsou ještě na světě....teda né pro smrtelníky. Ani pro ty hoodně prachatý smrtelníky.
Chtělo by to asi kašlat na gamesky ... ty totiž kazí lidskou výrobu software a nahání výrobcům prachy za kšunty typu Carbon:thumbdown . Jenže kdo to má vydržet. když je každý zvědavý na novou gamesku, nové zobrazení, nové funkce ... :eek: :confused: :D[/QUOTE]
Covece tak ted te asi trochu zklamu ... ten kompik co jsem si objednal "k vanocum" a jedu si zitra vyzvednout komponenty, ma presne tohle reseni. 2x Raptor (10k otacek), pujde to do RAID0 a dle testu ktere jsem nasel to E6600 utahne naprosto v pohode ... navic jsem normalni smrtelnik a zas tak extra "prachaty" nejsem :o)))) ...... ale jinak mas pravdu, pod DX9 rozhodne neexistuje zatim neexistuje bezne dostupne CPU, ktere by 8800gtx stacilo, ale az vyjde DX10, tak se situace zmeni. Co jsem pochopil z recenzi, tak u DX10 se dost vypoctu presouva prave na GPU a tim padem by to mohlo byt optimalni partnerstvi ... a kdo vi, treba k tem 2GB DDRII 800 dokoupim na jare jeste dalsi 2GB a pak uz to defacto nebude vubec swapovat, jen u games s KVALITNIM kodem nastavim pre-cache a pojede to z RAMky .... to bude narez :o))
Chtělo by to asi kašlat na gamesky ... ty totiž kazí lidskou výrobu software a nahání výrobcům prachy za kšunty typu Carbon:thumbdown . Jenže kdo to má vydržet. když je každý zvědavý na novou gamesku, nové zobrazení, nové funkce ... :eek: :confused: :D[/QUOTE]
Covece tak ted te asi trochu zklamu ... ten kompik co jsem si objednal "k vanocum" a jedu si zitra vyzvednout komponenty, ma presne tohle reseni. 2x Raptor (10k otacek), pujde to do RAID0 a dle testu ktere jsem nasel to E6600 utahne naprosto v pohode ... navic jsem normalni smrtelnik a zas tak extra "prachaty" nejsem :o)))) ...... ale jinak mas pravdu, pod DX9 rozhodne neexistuje zatim neexistuje bezne dostupne CPU, ktere by 8800gtx stacilo, ale az vyjde DX10, tak se situace zmeni. Co jsem pochopil z recenzi, tak u DX10 se dost vypoctu presouva prave na GPU a tim padem by to mohlo byt optimalni partnerstvi ... a kdo vi, treba k tem 2GB DDRII 800 dokoupim na jare jeste dalsi 2GB a pak uz to defacto nebude vubec swapovat, jen u games s KVALITNIM kodem nastavim pre-cache a pojede to z RAMky .... to bude narez :o))
a mam 8800GTX , C2D E6300 , 2* 512 MB RAM 800MHz , HD ATA 160GB (snad brzo vymenim za SATA) a v 3D Marku 06 jenom 8200 bodu a v 3D Marku 05 jen 11725bodu. Cim to muze byt,kdyz jsem nainstaloval windows znovu a dal nejnovejsi ovladace forceware. Vsude v testech ma ta grafika v 3D Marku06 11000 bodu. Poradte pls.
Fortron 500W. Taky mam problem s tim,ze mi v ovladacich vubec nejde nastavit 16* AA ale jen 4* nejvic.
[QUOTE=johnny666]Fortron 500W. Taky mam problem s tim,ze mi v ovladacich vubec nejde nastavit 16* AA ale jen 4* nejvic.[/QUOTE]
Su najnovsieho data? Lebo v krabici byvaju prve, s ktorymi to beha, ja odporucam stiahnut poslednu verziu... Inak ta pripomienka na Core 2 duo - E6300 je tiez dobra...
Su najnovsieho data? Lebo v krabici byvaju prve, s ktorymi to beha, ja odporucam stiahnut poslednu verziu... Inak ta pripomienka na Core 2 duo - E6300 je tiez dobra...
[quote=MatyxCZ]Covece tak ted te asi trochu zklamu ... ten kompik co jsem si objednal "k vanocum" a jedu si zitra vyzvednout komponenty, ma presne tohle reseni. 2x Raptor (10k otacek), pujde to do RAID0 a dle testu ktere jsem nasel to E6600 utahne naprosto v pohode ... navic jsem normalni smrtelnik a zas tak extra "prachaty" nejsem :o)))) ...... ale jinak mas pravdu, pod DX9 rozhodne neexistuje zatim neexistuje bezne dostupne CPU, ktere by 8800gtx stacilo, ale az vyjde DX10, tak se situace zmeni. Co jsem pochopil z recenzi, tak u DX10 se dost vypoctu presouva prave na GPU a tim padem by to mohlo byt optimalni partnerstvi ... a kdo vi, treba k tem 2GB DDRII 800 dokoupim na jare jeste dalsi 2GB a pak uz to defacto nebude vubec swapovat, jen u games s KVALITNIM kodem nastavim pre-cache a pojede to z RAMky .... to bude narez :o))[/quote] Clovece dyt to je blbost, ze zadny cpu GF8800GTX nestaci.Cet si nejaky testy?Asi ne.
Treba v oblivionu uz v 1280x1024 pri 4xAA a 16AF je brzdou GF8800GTX a je prakticky jedno co mas za cpu.
Viz testy:http://firingsquad.com/hardware/geforce_8800_gtx_gts_amd_cpu_scaling/page12.asp
Treba v oblivionu uz v 1280x1024 pri 4xAA a 16AF je brzdou GF8800GTX a je prakticky jedno co mas za cpu.
Viz testy:http://firingsquad.com/hardware/geforce_8800_gtx_gts_amd_cpu_scaling/page12.asp
Procesor nemam pretaktovanej. Moje skore vypada presne takhle :
SM2.0 Score : 3774
HDR/SM3.0 Score : 4249
CPU Score : 1638
8239 3D Marks
Myslim,ze i pri SM2 a SM3 by melo byt o neco vyssi. Jinak ty ovladace jsem stahoval z nvidia.com. Vybral jsem ovladace pro radu 8800 a Win XP/Media Center.
SM2.0 Score : 3774
HDR/SM3.0 Score : 4249
CPU Score : 1638
8239 3D Marks
Myslim,ze i pri SM2 a SM3 by melo byt o neco vyssi. Jinak ty ovladace jsem stahoval z nvidia.com. Vybral jsem ovladace pro radu 8800 a Win XP/Media Center.