
Problémy s MB
Chtěl bych požádat o pomoc s PC. Je po páté reklamaci 4x procesor,1xramka .Dochází k zasekávání systému.Z počátku nešlo nainstalovat zvuk (neznámé zvukové zařízení) po vydání nových driverů desky a grafiky odstraněno.Dodané drivery k PC absolutně nefunkční.Po poslední reklamaci i problémy s poštou – poškozená CASE.Teď začalo sekání znovu.V hardwaru všechno v pořádku.Zdroj jsem vyměnil za corzara650w, přidal ventilaci 4x120mm.V memtestu ramky prošly, orthos prošlo, teploty jsou taky v pořádku. Jestli nemá někdo zkušenosti co by to mohlo být, protože sem v koncích. Jedná se o desku Gigabyte M57SLI-S4 a procesor AMD X2 D 6000+ 3.1GHZ. Předem díky za každou radu
Doplň typ modulů RAM a typ grafické karty.
1)
Tvůj motherboard podporuje procesor s BIOSem verze F6 (viz CPU Support List). Máš jej ? Poznáš při bootu počítače, zobrazeno nahoře na obrazovce.
2)
Odinstaluj veškeré ovladače k motherboardu, grafické kartě. Zbytky ovladačů odstraň pomocí Driver Sweeperu, nainstaluj nové.
3)
Klasika:
Test modulů RAM - GoldMemory
Test grafické karty (loguj teplotu) - FurMark
Test stability - Stress prime 2004 Orthos
Test harddisku - HD Tune
EDIT:
Pokud máš 2 moduly RAM, nech zapojen pouze jeden modul RAM ve slotu DIMM1
1)
Tvůj motherboard podporuje procesor s BIOSem verze F6 (viz CPU Support List). Máš jej ? Poznáš při bootu počítače, zobrazeno nahoře na obrazovce.
2)
Odinstaluj veškeré ovladače k motherboardu, grafické kartě. Zbytky ovladačů odstraň pomocí Driver Sweeperu, nainstaluj nové.
3)
Klasika:
Test modulů RAM - GoldMemory
Test grafické karty (loguj teplotu) - FurMark
Test stability - Stress prime 2004 Orthos
Test harddisku - HD Tune
EDIT:
Pokud máš 2 moduly RAM, nech zapojen pouze jeden modul RAM ve slotu DIMM1
U tohoto PC grafika VGA Sapphire ATI HD 3870 512 MB, RAM A-DATA 2x1GB DDR2 PC800 Extrem ed. - jinak jsem dal na radu stáhnul sem poslední drivery desky a ATI novej BIOS tak se uvidí co to bude dělat. Zatím díky
Pokud se Ti furt seká a je to po čtvrtý reklamaci - tak to reklamuj po pátý a chtěj vrátit peníze. Je to to nejrozumnější, co můžeš s toudle sestavou dělat - kromě zdroje nic moc.
2 Logout Nenapsal zda mu předešlé reklamace uznali - z toho je třeba vycházet. Pokud ano, a již po 4. reklamuje úspěšně jednu a tutéž vadu (např procesor) tak má právo na odstoupení od kupní smlouvy. (3 stejna, 4 ruzne vady, vada neodstranitelna, reklamace nevyrizena do 30 dnu = vada neodstranitelna)
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx#par622
http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/reklamacni_lhuty.aspx
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast8h2.aspx#par622
http://business.center.cz/business/pravo/ochrana_spotrebitele/reklamacni_lhuty.aspx
OT: Odstoupeni od kupni smlouvy po 3. reklamaci neni uzakoneno, ale je to praxe, pokud (teoreticky) by jsi to dal k soudu tak ti uzna ze 3. reklamace dava narok na vraceni penez. (neni to z me hlavy, ted jsem to nekde slysel. Obcanske Judo, cerne ovce?)
Podle zákoníku je to trochu jinak... Je dáno, že pokud je zboží 3x reklamováno a v záruční době je reklamováno znova, tak je bráno stejně, jako nedodržení 30-denní reklamační lhůty... Vada je považována za neopravitelnou a reklamující má nárok na vrácení peněz popř. výměnu tohoto reklamovaného zboží za nové...
Bohužel nevýhoda elektroniky spočívá v tom, že je tam milion dílů a samozřejmě žádný prodejce nechce vracet peníze. Důležité je proto uschovat reklamační protokoly, popř. si je po každé reklamaci vyžádat...
Bohužel nevýhoda elektroniky spočívá v tom, že je tam milion dílů a samozřejmě žádný prodejce nechce vracet peníze. Důležité je proto uschovat reklamační protokoly, popř. si je po každé reklamaci vyžádat...
[QUOTE=Dufinos;233686]Podle zákoníku je to trochu jinak... Je dáno, že pokud je zboží 3x reklamováno a v záruční době je reklamováno znova, tak je bráno stejně, jako nedodržení 30-denní reklamační lhůty... Vada je považována za neopravitelnou a reklamující má nárok na vrácení peněz popř. výměnu tohoto reklamovaného zboží za nové...
[/QUOTE]
podle občanského zákoníku
§ 622
odstavec 2
[QUOTE] Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě [SIZE="4"]nebo pro větší počet vad[/SIZE] věc řádně užívat.[/QUOTE]
soudní praxe vytvořila precedens na 3 vady
mstejska má pravdu
[/QUOTE]
podle občanského zákoníku
§ 622
odstavec 2
[QUOTE] Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě [SIZE="4"]nebo pro větší počet vad[/SIZE] věc řádně užívat.[/QUOTE]
soudní praxe vytvořila precedens na 3 vady
mstejska má pravdu
PC zakoupeno u czechcomputeru. Na reklamaci byl zasílán kompletní comp.Veškeré reklamace byly uznány. Po třetí reklamaci jsem chtěl odstoupit od smlouvy. Odepsali ,že tyto reklamace se vztahují jenom na procesor a peníze vrátí jen za tento procesor. Uvařit čtyřikrát procesor je hovadina, chyba je určitě někde jinde. PC mám od prosince 2008 a můžu říct ,že sem silně znechucenej-už jenom tou přepravou tam a spátky přes Českou poštu. Jinak díky za ohlasy
[QUOTE=matyyy;233692]podle občanského zákoníku
§ 622
odstavec 2
soudní praxe vytvořila precedens na 3 vady
mstejska má pravdu[/QUOTE]
Uznávám svou neznalost, teď jsem zase o něco chytřejší... Docela se mi to hodí... Sice jsem nikdy takový počet reklamací neřešil a doufám, že ani nebudu... V případě mého zaměstnání by to zřejmě bylo na soud (prodávám auta ;) ) Určitě je něco jiného reklamovat věc za třičtvrtě milionu nebo boty za 750Kč... Myslím si, že není mezi námi mnoho lidí, kteří by se soudili kvůli těm botám :)
Jinak u těch PC je to docela problém... Znám pár případů, kde také měli několik reklamací a bylo postupováno naprosto totožně... Když měl známý v PC problém s grafickou kartou (totální nestabilita) a přitom PC poskládané prodejcem a zapečetěné... Třikrát reklamoval... Po 4. chtěl peníze zpátky a oni, že mu dají peníze akorát za tu kartu a zbytek ať si...
§ 622
odstavec 2
soudní praxe vytvořila precedens na 3 vady
mstejska má pravdu[/QUOTE]
Uznávám svou neznalost, teď jsem zase o něco chytřejší... Docela se mi to hodí... Sice jsem nikdy takový počet reklamací neřešil a doufám, že ani nebudu... V případě mého zaměstnání by to zřejmě bylo na soud (prodávám auta ;) ) Určitě je něco jiného reklamovat věc za třičtvrtě milionu nebo boty za 750Kč... Myslím si, že není mezi námi mnoho lidí, kteří by se soudili kvůli těm botám :)
Jinak u těch PC je to docela problém... Znám pár případů, kde také měli několik reklamací a bylo postupováno naprosto totožně... Když měl známý v PC problém s grafickou kartou (totální nestabilita) a přitom PC poskládané prodejcem a zapečetěné... Třikrát reklamoval... Po 4. chtěl peníze zpátky a oni, že mu dají peníze akorát za tu kartu a zbytek ať si...
[QUOTE=Dufinos;233818]Uznávám svou neznalost, teď jsem zase o něco chytřejší... Docela se mi to hodí... Sice jsem nikdy takový počet reklamací neřešil a doufám, že ani nebudu... V případě mého zaměstnání by to zřejmě bylo na soud (prodávám auta ;) ) Určitě je něco jiného reklamovat věc za třičtvrtě milionu nebo boty za 750Kč... Myslím si, že není mezi námi mnoho lidí, kteří by se soudili kvůli těm botám :)
Jinak u těch PC je to docela problém... Znám pár případů, kde také měli několik reklamací a bylo postupováno naprosto totožně... Když měl známý v PC problém s grafickou kartou (totální nestabilita) a přitom PC poskládané prodejcem a zapečetěné... Třikrát reklamoval... Po 4. chtěl peníze zpátky a oni, že mu dají peníze akorát za tu kartu a zbytek ať si...[/QUOTE]
Je dobre, si precist smlouvu, a poradne zahrozit pravnikem. Neco ve stylu: " dobra, priste sem prijde muj pravnik". Bohuzel pokud jsi 'mlady susen' tak se te neleknou, je dobre vystupovat autoritativne, nebo tam treba poslat nekoho znameho (starsiho) misto sebe (pokud jsi teda mladsi)
Jinak u těch PC je to docela problém... Znám pár případů, kde také měli několik reklamací a bylo postupováno naprosto totožně... Když měl známý v PC problém s grafickou kartou (totální nestabilita) a přitom PC poskládané prodejcem a zapečetěné... Třikrát reklamoval... Po 4. chtěl peníze zpátky a oni, že mu dají peníze akorát za tu kartu a zbytek ať si...[/QUOTE]
Je dobre, si precist smlouvu, a poradne zahrozit pravnikem. Neco ve stylu: " dobra, priste sem prijde muj pravnik". Bohuzel pokud jsi 'mlady susen' tak se te neleknou, je dobre vystupovat autoritativne, nebo tam treba poslat nekoho znameho (starsiho) misto sebe (pokud jsi teda mladsi)
případně velmi dobrá metoda je napsat žalobu, dojít na příslušný soud na podatelně ji podat a nezaplatit soudní poplatek (je tam nějaká lhůta) a s povrzenou žalobou zajít opět k prodejci, s tím že jim dáváš poslední šanci se dohodnout (prodejce si zjistí, že šance na projetí takovýho sporu je extrémní a třeba couvne)
schwarzm: To tě určitě balamutěj :-) - určitě Ti neměnily třikrát procesor.
Kupoval jsi to jako jednotlivý komponenty, nebo jako sestavu?
Nemáš protokoly o reklamaci? Nedáš je nám sem?
Kupoval jsi to jako jednotlivý komponenty, nebo jako sestavu?
Nemáš protokoly o reklamaci? Nedáš je nám sem?
2 schwarzm OT:Podle § 598 občanského zákoníku má kupující právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace. Zákon tedy sice nestanoví povinnost prodávajícího reklamovanou věc přepravit od kupujícího, ale pokud takovou přepravu prodávající nezajistí, má kupující právo na náhradu nákladů, které na přepravu vynaložil.
Právo na úhradu nutných nákladů zahrnuje veškeré náklady nutné k uplatnění reklamace, tedy obvykle zejména výdaje na cestovné, ale i další nutné náklady, které kupujícímu v souvislosti s reklamací vznikly (například telefonní a poštovní poplatky, náklady přepravy reklamované věci, její demontáže a pravděpodobně též náklady na zapůjčení náhrady za zakoupenou věc po dobu opravy, pokud je to nezbytné - při reklamaci pračky náklady na prádelnu, při reklamaci auta zapůjčení náhradního vozidla, při reklamaci ledničky náklady na nouzové uskladnění potravin atd.).
Pokud jde o cestovní výlohy, nárok se vztahuje pouze na nutné náklady, za něž se považuje běžné jízdné veřejnou dopravou, nikoli náklady na taxislužbu.
Náhrada nákladů spojených s reklamací není žádným způsobem závislá na hodnotě zboží. Proto může dokonce převyšovat cenu zboží.
Je třeba však zdůraznit, že zákon užívá termín "nutných nákladů", a proto není v žádném případě možné požadovat náhradu jakýchkoli nákladů. Za nutné náklady se obvykle považuje například cestovné veřejnou dopravou (pokud je pochopitelně takové spojení možné), avšak nikoli cestovné vozem taxislužby. V žádném případě pak nemůžete mít nárok na stravné, neboť nejde o náklad související s reklamací.
Je rovněž třeba zdůraznit, že reklamaci není třeba uplatňovat osobně, nýbrž například prostřednictvím pošty.
Pokud jde o odstoupení od smlouvy, to je možné pouze v případě výskytu neodstranitelné vady, která je předmětem reklamace.
Tak doufám že jsi poštu nehradil sám;)
Právo na úhradu nutných nákladů zahrnuje veškeré náklady nutné k uplatnění reklamace, tedy obvykle zejména výdaje na cestovné, ale i další nutné náklady, které kupujícímu v souvislosti s reklamací vznikly (například telefonní a poštovní poplatky, náklady přepravy reklamované věci, její demontáže a pravděpodobně též náklady na zapůjčení náhrady za zakoupenou věc po dobu opravy, pokud je to nezbytné - při reklamaci pračky náklady na prádelnu, při reklamaci auta zapůjčení náhradního vozidla, při reklamaci ledničky náklady na nouzové uskladnění potravin atd.).
Pokud jde o cestovní výlohy, nárok se vztahuje pouze na nutné náklady, za něž se považuje běžné jízdné veřejnou dopravou, nikoli náklady na taxislužbu.
Náhrada nákladů spojených s reklamací není žádným způsobem závislá na hodnotě zboží. Proto může dokonce převyšovat cenu zboží.
Je třeba však zdůraznit, že zákon užívá termín "nutných nákladů", a proto není v žádném případě možné požadovat náhradu jakýchkoli nákladů. Za nutné náklady se obvykle považuje například cestovné veřejnou dopravou (pokud je pochopitelně takové spojení možné), avšak nikoli cestovné vozem taxislužby. V žádném případě pak nemůžete mít nárok na stravné, neboť nejde o náklad související s reklamací.
Je rovněž třeba zdůraznit, že reklamaci není třeba uplatňovat osobně, nýbrž například prostřednictvím pošty.
Pokud jde o odstoupení od smlouvy, to je možné pouze v případě výskytu neodstranitelné vady, která je předmětem reklamace.
Tak doufám že jsi poštu nehradil sám;)
tak tahle věta se mi líbí nejvíc: "náklady na zapůjčení náhrady za zakoupenou věc po dobu opravy"... Takže se člověk nemusí bát, že bude třeba měsíc bez zdroje nebo grafické karty... Hned si tvůj výtah ze zákona "zakládám"... To se určitě bude hodit ;)
Nejhorší na reklamování je však věc, že je zákazník docela závislý na dobré vůli prodávajícího... Tzn... nějaká kratší doba vyřízení popř. opravdu vrácení peněz, či výměna věci za novou, pokud je 3x po reklamaci a znova se pos...kazí... Přeci jenom je to jak jsi psal... 3x a dost je precedens, ale jenom na jednu stranu... V zákoně to přesně dáno není, takže je dost možné, že v případě soudního sporu by mohlo být dáno za pravdu prodávajícímu... Na a nakonec náklady za soudní řízení a ostatní přidružené krav.iny by se mohly vyšplhat na několikanásobek ceny celé sestavy...
Myslím si, že daleko lepší způsob je asertivní jednání přímo s prodejcem, popř. i nějaká menší výhrůžka ve stylu "Určitě Vás nikde nedoporučím, ba právě naopak" Je to sice (ta výhrůžka) na jednu stranu trochu dětinské jednání, ale pokud by byla u toho prodejce ze strany "vyhrožujícího" dostatečně velká útrata, mohlo by to i zabrat...
Nejhorší na reklamování je však věc, že je zákazník docela závislý na dobré vůli prodávajícího... Tzn... nějaká kratší doba vyřízení popř. opravdu vrácení peněz, či výměna věci za novou, pokud je 3x po reklamaci a znova se pos...kazí... Přeci jenom je to jak jsi psal... 3x a dost je precedens, ale jenom na jednu stranu... V zákoně to přesně dáno není, takže je dost možné, že v případě soudního sporu by mohlo být dáno za pravdu prodávajícímu... Na a nakonec náklady za soudní řízení a ostatní přidružené krav.iny by se mohly vyšplhat na několikanásobek ceny celé sestavy...
Myslím si, že daleko lepší způsob je asertivní jednání přímo s prodejcem, popř. i nějaká menší výhrůžka ve stylu "Určitě Vás nikde nedoporučím, ba právě naopak" Je to sice (ta výhrůžka) na jednu stranu trochu dětinské jednání, ale pokud by byla u toho prodejce ze strany "vyhrožujícího" dostatečně velká útrata, mohlo by to i zabrat...
Dík za ohlasy
Ten procesor byl třikrát reklamován. 1x RAM a při poslední reklamaci ještě od český pošty zničená skříň.
Přikládám výpis.
RE09000445
1 MB Gigabyte M57SLI-S4 - nForce 570-SLI, DDR2 800, ATX SN081340003039
27.2.2009 RE09007224
1 CASE Thermaltake VD6451BNS SOPRANO VX (VD6000+450W fan12cm) VD6000BNS0803029900 10.3.2009
12.2.2009 RE09004712
1 CPU AMD 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.1GHz 2x128kBL1 2x512kBL2 89W skt AM2 W645541K80069 12.2.2009
6.1.2009 RE09000387
1 CPU AMD 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.1GHz 2x128kBL1 2x512kBL2 89W skt AM2 W551601I80232 8.1.2009
9.12.2008 RE08033576
1 RAM A-DATA 2x1GB DDR2 PC800 Extreme Edition 4710423350786 9.12.2008
7.12.2008 RE08033118
1 CPU AMD 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.1GHz 2x128kBL1 2x512kBL2 89W skt AM2 G172781I80038 8.12.2008
http://fotoalba.centrum.cz/~$11832253~2717b7a0930b0e1cb68dd76e9e7bae31/unewest.php?uid=11832253
Ten procesor byl třikrát reklamován. 1x RAM a při poslední reklamaci ještě od český pošty zničená skříň.
Přikládám výpis.
RE09000445
1 MB Gigabyte M57SLI-S4 - nForce 570-SLI, DDR2 800, ATX SN081340003039
27.2.2009 RE09007224
1 CASE Thermaltake VD6451BNS SOPRANO VX (VD6000+450W fan12cm) VD6000BNS0803029900 10.3.2009
12.2.2009 RE09004712
1 CPU AMD 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.1GHz 2x128kBL1 2x512kBL2 89W skt AM2 W645541K80069 12.2.2009
6.1.2009 RE09000387
1 CPU AMD 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.1GHz 2x128kBL1 2x512kBL2 89W skt AM2 W551601I80232 8.1.2009
9.12.2008 RE08033576
1 RAM A-DATA 2x1GB DDR2 PC800 Extreme Edition 4710423350786 9.12.2008
7.12.2008 RE08033118
1 CPU AMD 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.1GHz 2x128kBL1 2x512kBL2 89W skt AM2 G172781I80038 8.12.2008
http://fotoalba.centrum.cz/~$11832253~2717b7a0930b0e1cb68dd76e9e7bae31/unewest.php?uid=11832253