reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

CPU fan error

bombata (60)|23.4.2009 15:15
Tahle hlaska mi naskakuje po zapnuti pocitace.
Zkrontroloval jsem, jestli se vsechny vetraky v pocitaci toci - v pohode.
Prijde mi, ze vetracek u procesoru mirne vrci (ale toci se). (Jsem laik, ale odhaduju si tipnout, ze vetrak patrici k procesoru je ten nejmensi a jediny, ktery je nalezato).
Vsechny vetraky jsem vycistil od prachu, takze by nemely byt nicim zaneseny.
Co byste mi poradili? (Procesor mam Intel Core2)
karo1 (150)|23.4.2009 15:23
Ten ventilator na co si pozeral je zrejme chladic grafickej karty, ak sa pozries zboka na pocitac tak uvidis v strede chladic procesoru. Pocitac ti nejde zapnut? Skus sa pozriet ci ti do ventilatora nevbehol niejaky kabel, popripade ci ho len jemne nesucha a tym sa spomaluje kvoli comu nechce bios spustit pocitac. Este sa pozri ci je kabel od ventilatora dobre zastrceny.
Richmond (8084)|23.4.2009 15:26
Vlez do BIOSu, mrkni na "HW Monitoring" a zkontroluj teploty a otacky cpu fanu. Zrejme jsou otacky cpu fanu pod hranici, ktera je vyhodnocena biosem jako kriticka (vetsinou pod 600 RPM) - tzn. bud je neco v neporadku s ventilatorem (mechanicky) nebo nemas ventilator s 3 kabely. Nejlepsi by bylo vyfotit vnitrek (pokud nevis co mas za chladic)
bombata (60)|23.4.2009 15:28
Pocitac mi spustit jde. Pouze to hlasi: "CPU fan error. Press F1 to resume". Cili po zmacknuti F1 mi pocitac normalne jede. Otazka je, jestli se mam ty ohlaseny chyby bat a zda se muze neco podelat.
Jo, mas pravdu ten, co jsem myslel je ke grafarne :) Takze k procesoru bude asi ten nejvetsi vetrak, co je uprostred. Ja si vlastne nejsem jistej kterej z nich vrci. Nicmene zadny kabel nikde neprekazi...
bombata (60)|23.4.2009 15:30