reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Jak připojit bezdrátově PC

marpie (220)|27.8.2009 09:50
Jsem laik tak se chci zeptat jak připojit PC a případně notebook k netu. Konkrátně mám doma internet pomocí optického kabelu (v paneláku) s tím že do stávajícího PC může kabel zůstat. Chtěl bych ale v jiné místnosti, kde se mi kabel tahat nechce, připojit bezdrátově druhý PC a do budoucna abych mohl doma bezdrátově připojit notebook. Co je potřeba a rád bych aby to bylo bezpečné a nikdo se mi nenapíchl na to bezdrátové spojení.
EditorPO (2819)|27.8.2009 09:56
Je potrebne mat doma router s wifi (bezdratovym) rozhranim. ISP tieto modely uz vacsinou dodavaju. Toto si ale musite overit, ci ho naozaj mate.

V PC musi byt wifi karta (bud do PCI slotu alebo USB), v novsich notebookoch uz tato karta je.

Co sa tyka zabezpecenia, tak v najjednoduchsom pripade staci zabezpecenie pomocou obmedzenia MAC adresy, pripadne zapnutim sifrovania na routri.
marpie (220)|27.8.2009 10:24
asi hloupý dotaz ale nevím co je ISP.
Dojigiri (1629)|27.8.2009 10:27
Co se týká zabezpečení, nejlepší je dnes (pokud pomineme enterprise řešení) WPA2 s klíčem AES, což dnes snad umí už všechny routery (ale je lepší zkontrolovat). A vygenerovat si nějaký pěkný náhodný 63znakový heslo :) (včetně interpunkce apod. - z hlediska zabezpečení wifi z vnějšku není bezpečnostním problémem mít dotyčný heslo uložený v plaintextu v počítači).