
Jak je to se zarukou?
Zdravim, pomozte mi rozlousknout orech, jak je to s reklamaci :D
Priklad:
9.5. 2008 koupena Geforce Gigabyte 8800GT zaruka 3 roky
31.3.2009 reklamace, opraveno, vracena
8.7.2009 reklamace, vymena za uplne novou POW 9600GT (nesouhlas s vymenou,na Slideshow mam S3Trio)
13.7.2009 prijato, karta vymenena za uplne novou Gigabyte 9800GT
No a moje otazka zni jednoduse:
Zaruka na tu novou 9800GT konci jako puvodni zaruka 8800GT tj 3 roky od 9.5.2008 NEBO zacina od znova tj. dodanim nove 9800GT 13.7.2009???? :notsure
Priklad:
9.5. 2008 koupena Geforce Gigabyte 8800GT zaruka 3 roky
31.3.2009 reklamace, opraveno, vracena
8.7.2009 reklamace, vymena za uplne novou POW 9600GT (nesouhlas s vymenou,na Slideshow mam S3Trio)
13.7.2009 prijato, karta vymenena za uplne novou Gigabyte 9800GT
No a moje otazka zni jednoduse:
Zaruka na tu novou 9800GT konci jako puvodni zaruka 8800GT tj 3 roky od 9.5.2008 NEBO zacina od znova tj. dodanim nove 9800GT 13.7.2009???? :notsure
Ja ji chci prodat a samozrejme se zarukou (byla mesic pouzivana by se prodala za vic nez bez zaruky) :D Prave, jak rikas, mela by jet...... Ale jistej si nejsem. Hledal jsem to, ale nejak nemel stesti...
No to se mi nezdá, připadá mi že přebírá záruku té původní, takže do uplinutí té původní záruky. Asi.
Podle zakoniku (predpokladam ze obcanskeho) ma vymenena vec za novou, take novou zaruku. Ze se to nekteremu prodejci nemusi libit je jasne.. Jinak timhle si jsem jist tak na 95% (kdysi jsem to potreboval, ale zas pravnik nejsem)
[quote=Georginek;357274]Vidite a to je presne ono. Jeden rika to a druhej taky to :D takze porad nevim[/quote]
sice jsem jeste nereklamoval zadny PC komponent ale kdyz si vezmes ze to je vsechno elektronika tak mi uz vymenily 2x dvd prehravac a kdysi davno discman....vzdy sem dostal "novou" zaruku. ;)
sice jsem jeste nereklamoval zadny PC komponent ale kdyz si vezmes ze to je vsechno elektronika tak mi uz vymenily 2x dvd prehravac a kdysi davno discman....vzdy sem dostal "novou" zaruku. ;)
[quote=speedsnail;357277]Podle zakoniku (predpokladam ze obcanskeho) ma vymenena vec za novou, take novou zaruku. Ze se to nekteremu prodejci nemusi libit je jasne.. Jinak timhle si jsem jist tak na 95% (kdysi jsem to potreboval, ale zas pravnik nejsem)[/quote]
Jj, je to presne tak, pouze pokud by byl prodejce hw (coz neni - viz. poznamka o obcasnskem zakoniku) tak se tohle osetruje ve smlouve (klidne Vam daji takove podminky, ze na novy kus nemusi byt zaruka zadna - ta se pak uplatnuje primo u vyrobce)
Jj, je to presne tak, pouze pokud by byl prodejce hw (coz neni - viz. poznamka o obcasnskem zakoniku) tak se tohle osetruje ve smlouve (klidne Vam daji takove podminky, ze na novy kus nemusi byt zaruka zadna - ta se pak uplatnuje primo u vyrobce)
trošku omyl jakákoliv uprava smlouvy muže bejt jen k prospěchu zákazníka pokud ne je protiprávní a ze zákona neplatná.Nakonec porad mi jak bude kupující reklamovat u výrobce tudíž v číně
[quote=Georginek;357269]Ja ji chci prodat a samozrejme se zarukou (byla mesic pouzivana by se prodala za vic nez bez zaruky) :D Prave, jak rikas, mela by jet...... Ale jistej si nejsem. Hledal jsem to, ale nejak nemel stesti...[/quote]
V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční lhůta. Ovšem zde pozor, neboť to již nejsou 3 roky (nebo i více u některých zdrojů a dalších zařízení), ale pouze zákonem stanovené 2 roky.
Já osobně jsem 3x reklamoval desku a pokaždé jsem dostal novou, nicméně novou záruku mi nastavili velmi podivně (jelikož neodpovídá počet dní) a to nehovořím o tom, že mi neprodloužili záruku o cca měsíc co desky byly na reklamacích viz obrázek.:hmm

V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční lhůta. Ovšem zde pozor, neboť to již nejsou 3 roky (nebo i více u některých zdrojů a dalších zařízení), ale pouze zákonem stanovené 2 roky.
Já osobně jsem 3x reklamoval desku a pokaždé jsem dostal novou, nicméně novou záruku mi nastavili velmi podivně (jelikož neodpovídá počet dní) a to nehovořím o tom, že mi neprodloužili záruku o cca měsíc co desky byly na reklamacích viz obrázek.:hmm

Záruka by běžela znovu, pouze tehdy, že by ti výrobce vyměnil zboží za peníze, ty by jsi si zase koupil novou 9800Gt, ale takto by to bylo možné pouze, pokud by byla překročena doba vyřizování reklamace, nebo by jste se potom dohodli s prodejce....ale pokud ti jí prodej ce vyměnil, bez problému jak ty píšeš, tak se musí reklamovat u výrobce.
To o cem pise richie jsou veci v obchodnim zakoniku, to nemusi normalniho koncoveho zakaznika vubec zajimat. Ale mezi dodavatelem muzou bejt ve skutecnosti zarucni veci osetreny uplne jinak.
[quote=aumirek;357297]trošku omyl jakákoliv uprava smlouvy muže bejt jen k prospěchu zákazníka pokud ne je protiprávní a ze zákona neplatná.Nakonec porad mi jak bude kupující reklamovat u výrobce tudíž v číně[/quote]
Ja se ale bavil o smlouve dodavatel-podnikatel (prodejce), nikoliv koncovy zakaznik (hlavne ze jsem jeste vypichl zminku o obcanskem zakonniku :rolleyes:)
Speed byl opet rychlejsi :)
Ja se ale bavil o smlouve dodavatel-podnikatel (prodejce), nikoliv koncovy zakaznik (hlavne ze jsem jeste vypichl zminku o obcanskem zakonniku :rolleyes:)
Speed byl opet rychlejsi :)
:) Takze ted je v tom akorat slusnej bordel. Asi sem pitomej ale stejne nevim co to pro me znamena :D
Hovorim o sobe jako o koncovem zakaznikovi.....
Hovorim o sobe jako o koncovem zakaznikovi.....
[quote=VLAN;357312]Záruka by běžela znovu, pouze tehdy, že by ti výrobce vyměnil zboží za peníze, ty by jsi si zase koupil novou 9800Gt, ale takto by to bylo možné pouze, pokud by byla překročena doba vyřizování reklamace, nebo by jste se potom dohodli s prodejce....ale pokud ti jí prodej ce vyměnil, bez problému jak ty píšeš, tak se musí reklamovat u výrobce.[/quote]
Nesmysl, dovolím si citovat odsud:
[quote]Prodejce odmítá přijmout reklamaci a odkazuje mne na výrobce
Tento evergreen socialistického zřízení si už snad dovolí pouze ti nejpodřadnější prodejci. Prodávající na nic takového nemá právo - smluvní vztah má s kupujícím a jemu také za vady odpovídá. Jeho zákonná odpovědnost ke spotřebiteli přitom nijak nesouvisí s podmínkami záruky, které má sjednané on sám se svým dodavatelem v rámci obchodní smlouvy. Prodávající musí např. poskytnout záruku v zákonné délce bez ohledu na to, jakou záruku (pokud vůbec nějakou) mu poskytuje jeho dodavatel. Naopak, pokud dodavatel poskytne prodejci záruku delší, než dle občanského práva, není prodejce povinnen tuto delší záruku přenést na spotřebitele.[/quote]
Nesmysl, dovolím si citovat odsud:
[quote]Prodejce odmítá přijmout reklamaci a odkazuje mne na výrobce
Tento evergreen socialistického zřízení si už snad dovolí pouze ti nejpodřadnější prodejci. Prodávající na nic takového nemá právo - smluvní vztah má s kupujícím a jemu také za vady odpovídá. Jeho zákonná odpovědnost ke spotřebiteli přitom nijak nesouvisí s podmínkami záruky, které má sjednané on sám se svým dodavatelem v rámci obchodní smlouvy. Prodávající musí např. poskytnout záruku v zákonné délce bez ohledu na to, jakou záruku (pokud vůbec nějakou) mu poskytuje jeho dodavatel. Naopak, pokud dodavatel poskytne prodejci záruku delší, než dle občanského práva, není prodejce povinnen tuto delší záruku přenést na spotřebitele.[/quote]
Reklamoval jsem pameti v Alfacomp. Prinesl mi nove a i novy dodaci a zarucni list. Zaruka na nove pameti tak je 2 roky od data vystaveni faktury. Pokud tento papir nemas, jsi v kyblu.
[quote=Georginek;357317]:) Takze ted je v tom akorat slusnej bordel. Asi sem pitomej ale stejne nevim co to pro me znamena :D
Hovorim o sobe jako o koncovem zakaznikovi.....[/quote]
Pokud jseš jako koncový zákazník, platí pro tebe ustanovení Občanského zákoníku a ne Obchodního zákoníku. Tzn. že pokud ti byla vadná věc vyměněna za jinou novou (s jiným výrobním číslem), počítá se nová záruka min. 2 roky, pokud ti prodejce nestanoví záruku delší, třeba 3 roky (muselo by být napsáno na dokladě), tedy záruka ... "zacina od znova tj. dodanim nove 9800GT 13.7.2009". A měl bys na to mít doklad, třeba nějaké RMA, kdy by byla výměna zdůrazněna.
Hovorim o sobe jako o koncovem zakaznikovi.....[/quote]
Pokud jseš jako koncový zákazník, platí pro tebe ustanovení Občanského zákoníku a ne Obchodního zákoníku. Tzn. že pokud ti byla vadná věc vyměněna za jinou novou (s jiným výrobním číslem), počítá se nová záruka min. 2 roky, pokud ti prodejce nestanoví záruku delší, třeba 3 roky (muselo by být napsáno na dokladě), tedy záruka ... "zacina od znova tj. dodanim nove 9800GT 13.7.2009". A měl bys na to mít doklad, třeba nějaké RMA, kdy by byla výměna zdůrazněna.
Nejsem sice právník, ale asi úplně jednoduše a selsky: co potřebuje spotřebitel k tomu, aby moh uplatnit záruku? Datum prodeje = jakejkoliv papír s datumem.
Takže dostals k tý nový 9800 nějakou fakturu, dodák, cokoliv? Jestli ne, pak ti zbyl jen ten původní od 8800, maximálně si k tomu můžeš připočítat nějakej měsíc za tu dobu, co byla v reklamacích.
Když jí teď prodáš, těžko by novej majitel v případě reklamace doložil historii tý karty, kterou má (u tebe) za sebou.... budeš k ní muset přiložit jen ten doklad, kterej máš teď v ruce ;)
Takže dostals k tý nový 9800 nějakou fakturu, dodák, cokoliv? Jestli ne, pak ti zbyl jen ten původní od 8800, maximálně si k tomu můžeš připočítat nějakej měsíc za tu dobu, co byla v reklamacích.
Když jí teď prodáš, těžko by novej majitel v případě reklamace doložil historii tý karty, kterou má (u tebe) za sebou.... budeš k ní muset přiložit jen ten doklad, kterej máš teď v ruce ;)
[quote=husky14;357428]Nejsem sice právník, ale asi úplně jednoduše a selsky: co potřebuje spotřebitel k tomu, aby moh uplatnit záruku? Datum prodeje = jakejkoliv papír s datumem.
Takže dostals k tý nový 9800 nějakou fakturu, dodák, cokoliv? Jestli ne, pak ti zbyl jen ten původní od 8800, maximálně si k tomu můžeš připočítat nějakej měsíc za tu dobu, co byla v reklamacích.
Když jí teď prodáš, těžko by novej majitel v případě reklamace doložil historii tý karty, kterou má (u tebe) za sebou.... budeš k ní muset přiložit jen ten doklad, kterej máš teď v ruce ;)[/quote]
No tak, mam papir, na kterym je napsano:
Reklamace vyrizena dne 13.7.2009, uznano: ano
Zpusob vyrizeni: Vymena
cislo,kod a nazev karty
Rekl bych ze je to vracenka reklamacniho protokolu no
Cucel jsem po netu a nasel hafo inzeratu typu:
reklamoval jsem GK, prisla mi nova, tudiz bezi znova zaruka.........
Takže dostals k tý nový 9800 nějakou fakturu, dodák, cokoliv? Jestli ne, pak ti zbyl jen ten původní od 8800, maximálně si k tomu můžeš připočítat nějakej měsíc za tu dobu, co byla v reklamacích.
Když jí teď prodáš, těžko by novej majitel v případě reklamace doložil historii tý karty, kterou má (u tebe) za sebou.... budeš k ní muset přiložit jen ten doklad, kterej máš teď v ruce ;)[/quote]
No tak, mam papir, na kterym je napsano:
Reklamace vyrizena dne 13.7.2009, uznano: ano
Zpusob vyrizeni: Vymena
cislo,kod a nazev karty
Rekl bych ze je to vracenka reklamacniho protokolu no
Cucel jsem po netu a nasel hafo inzeratu typu:
reklamoval jsem GK, prisla mi nova, tudiz bezi znova zaruka.........
[quote=speedsnail;357443]Po padesáté osmé: Na 9800GT máš novou záruku. Ten papír se způsobem vyřízení reklamace musí stačit.[/quote]
Naprostý souhlas.
Jak u blbých na dvorku...
Občanský zákoník:
§ 627
(2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Naprostý souhlas.
Jak u blbých na dvorku...
Občanský zákoník:
§ 627
(2) Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
Páni ja mám na to úplne iný názor a to ten že každý výrobok ma záručný a v tom je dátum predaja pokial ti ho neorazili mas smolu podla pokladničného bloku ti reklamáciu (môžu) ale ani nemusia kedže pokladničný blok si môžes požičiať od kamaráta trebars čo kupoval ten istý produkt na bloku nemáš sn výrobku preto vymysleli záručné kde už sn takže toto je uzatvorené a nepomôže ti ani zákonník (pracoval som na reklamáciách v elektropredajni viem o tom svoje).Ešte malá drobnosť pokial na neakom papiery nemáš sn nepomože ti nikto a nič ani zákon.