reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Software: jak nejlépe vyzkoušet linux

Neregistrovaný (0)|27.3.2010 18:42
Jméno tazatele: Neregistrovaný

Znění dotazu:
Zdravím,
jak nejlépe, nejjednodušeji, nejbezpečněji vyzkoušet linux? Rád bych si jej vyzkoušel, ale nejsem žádný profi odborník, takže bych jej rád vyzkoušel nějak bezpečně.

Jaký je nejlepší způsob?

Napadlo mě třeba využít flash disk. Že by se prostě linux nainstaloval na tu flashku (to nějaké speciální distribuce myslím umí). Pak by se systém načetl při startu pc z flash disku (ale tak aby wokna nejely a jel jen ten linux) a zároveň i na ten flash disk by se pak ukládaly různé soubory atd. které by byly používány při práci v tom linuxu.
Takže by to pak fungovalo stejně jako normální os na harddisku.
Jen nevím jestli by to nebylo hodně pomalé když by to jelo přes USB?

Nechci totiž žádné virtuální mašinky, jelikož na to mám slabý hardware aby mi zvládl i linux pod vistou.

Šlo by to? Nebo je ještě nějaký lepší způsob? Jaký?

Děkuji za rady.

HW a SW počítače jehož se dotaz týká:
kevin00 (10238)|27.3.2010 18:50
Stáhni si nějakou live distribuci Linuxu, např.: Ubuntu či Mandriva a poté pomocí nástroje UNetbootin přenes *.iso soubor na USB flash disk.
xmarek (1676)|27.3.2010 19:17
Možná by bylo na místě uvést hardware na kterém to chcete zkoušet, protože live distribuce (a nejen ty) mají někdy problémy s některým nestandardním hardwarem. Problém nastává zejména u nejnovějšího hardwaru.
mstejska (2912)|27.3.2010 19:22
Co tak si stáhnout virtualbox a do něj si nějaký linux spustit. Do virtualboxu připojíš i iso a můžeš z něj hned bootovat.
xmarek (1676)|27.3.2010 19:28
Teď jsem si všimnul, že tazatel píše: "Nechci totiž žádné virtuální mašinky, jelikož na to mám slabý hardware aby mi zvládl i linux pod vistou."