reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

x4 955 BE taktování rady

DjKukucek (9)|18.8.2010 09:32
Zdravím.
Přemýšlel jsem tak dlouho až jsem se rozhodl požádat o radu/y.
Před týdnem jsem si zakoupil tento kus křemíku společně (se starší) deskou MSI K9A2 platinum (7376 v1.0) a chtěl bych vyzkoušet maximální stabilní takt,kde mě stačí aby projetl test wPrime 32M a SuperPI 1M.
S taktováním jsem začátečník přesto mám za sebou několik stran o taktování přímo z těchto stránek SHW a několik taktování za sebou.
Každý znalec ví jaké výhody plynou z Black Edition verzí inu zajímá mě co zvládne moje deska i s křemíkem.
Předem říkám a zdůrazňuji jde mě jenom o to najít maximálku,pro dlouhodobý provoz mám procesor podtaktován a sníženo napětí jádra (kvůli spotřebě, CnQ vypnuto).
Zkoušel jsem ted ráno testovat opět,protože moje prvnotní testy selhaly na 3.8Ghz kdy násobič byl nastaven na 19 x 200 bez zvýšení napětí a po spuštění SuperPI se ukázala pěkná modrá smrt.
Našle jsem si specifikaci mého procesoru, AMD uvádí bezpečnou hranici 1.4V,takže pomocí AOD jsem toto napětí nastavil a pustil se do toho.

Dost řečí a ukážu co jsem vyzkoušel a bral za bezpečné a stabilní podle lynx (0.6.4).

Nejprve přikládám screen,neořezaný a neotálený stejně jako já,přidal jsem pro jistotu a možná taky zbytečně 0.0125 napětí na NB.

Výsledek SuperPI 1M mě moc nepřekvapil ale oproti výchozí frekvenci 3.2Ghz s výsledkem 22.749 jsem spokojený.
Lynx jsem nastavil podle jednoho článku opět z tohoto serveru a nechal běžěet 30 minut,na vás je otázka zda-li se to dá brát jako stabilní.
wPrime 32MB bylo spočítáno za 11.749s a nebo zde

Píšu v rychlosti a ospalosti takže i případné překlepy omluvte :)
Jak mám tedy pokračovat? mám dále zkoušet jenom zvyšovat násobič aniž bych měnil jiné nastavení a až narazím na strop přidat vcore?