reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

zapojení dvou mechanik

BlackFrog (563)|16.4.2007 23:07
mám takový zvláštní problém. vždy jsem měl zapojené dvě mechaniky na jednom IDE kabelu, nikdy nebyl problém. nyní jsem si pořídil mechaniku novou a vyměnil ji za jednu z původních, ale vyskytl se problém. pokud zapojím jen jednu z mechanik, vše funguje jak má, a to na obou konektorech kabelu. pokud je ale zapojím dohromady, nehlásí se buď ani jedna, nebo pouze ta stará, ale vlastně ani nefunguje pouze se hlásí. pokud zapojím ty dvě původní, dělá to taky problémy. poškodil jsem nějak kabel při přepojování nebo dělám nějakou školáckou chybu v nějakém připojení, nastavení? nikdy předtím se mi to nestalo.
Tommula (232)|17.4.2007 06:06
Dival jsi se na spravne Jumprovani? Mas jednu na Master a druhou na Slave? :)
pas!k (3765)|17.4.2007 06:35
S nejvetsi pravdepodobnosti je problem ve spatne nastavenych jumperech.
podivej se sem http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c7/Jumperblock-shunts.jpg/629px-Jumperblock-shunts.jpg podobne to bude vypadat i na obou tvych mechanikach ze zadni strany. U tech zastrcek je vzdy nekde pobliz rozepsano jak propojit mechaniku aby delalal to co ma ..budou tam zkratky MA = master, CS = cable select, SL = slave.
Aby ti na stejne ksande fungovali obe mechaniky musis jednu nastavit jako MA a druhou jako SL pak by melo vsechno chodit jak ma .. jeste doporucuji v biosu nastavit auto detekci ..
tgfh (2985)|17.4.2007 08:37
[quote=BlackFrog]...pokud zapojím ty dvě původní, dělá to taky problémy...[/quote] No pokud je to jak píšeš a bios mechaniky detekuje špatně, bude s největší pravděpodobností blbě zapojený ide kabel nebo kabel bude špatný...
máš větve na zdroji dobře rozloženy? tzn.: neodebíráš z jedné větve moc proudu a z dalších nic?...
a zkontroluj jumpery...