reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Studený spoj graficka karta v NB... asi?

honnnza (18)|2.11.2010 20:24
Ahoj,

mel bych na Vas dotaz, nedavno jsem ho řešil s technikem firmy, kde jsem nb zakoupil, nakonec jsem zjistil že by se musela vyměnit cela zakladni deska. Takto bych popsal závadu, respektive popsal jsem ji panu technikovi:

---------------------------------------------------
Notebook je již po záruce, a dobře sloužil 3,5 roku. Asi před měsícem jsem zaznamenal první problém, kdy se při zapnuti několikrát po sobě zobrazila jen bílá obrazovka, která postupně tmavla, poté 3týdny klidu. Teď se problém vrátil, během posledních 10ti dní jsem vypozoroval jak k těmto závadám dochází:

Po zapnutí noťasu (hlavně při "studeném" startu), se počítač sekne, někdy se sám restartuje někdy musím podržet tlačítko, takto třeba 3krát až 6krát, než se dostanu do systému. Na notasu mám dualboot windows 7 a ubuntu 10.4, k chybě dochází v obou systémech. Po přihlášení do jednoho ze systému obvykle chyby pokračují, a dojde tak k 1-4 chybám. V systému se chyba projevuje tak, že dojde k zamrznutí obrazovky, a obraz se rozostří, náhodné pixely změní barvu. V tomto stavu lze ještě o pár cm pohnout myší, pak už nb nereaguje, ale vypadá to že běží. Asi tak po 40-60ti sekundách se synchronně rozblikají kontrolky se symboly "1 (v zámku)" a "A (v zámku)" , po pul minutě následuje restart.

Mám vyzkoušeno, že nb padá hlavně při studeném startu, pokud už projde kolotočem chyb a zahřeje se, vydrží běžet klidně i celý den.