reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

floppy

chalupník (82)|8.2.2011 08:55
Potřeboval jsem disketovou mechaniku a sehnal jsem ji až na Aukru. Všude jinde se mi smáli. Tak by mne zajímalo, proč se do nových základních desek stále projektuje slot pro tuto mechaniku.?
johny__g (6387)|8.2.2011 10:42
Protože se stále používají Win XP a pokud je chceš instalovat v režimu AHCI, jde jen s disketovkou nebo modifikací přes nLite. Disketa je ale jednodušší. Stejně tak při se může někomu hodit při flashování biosu.

Stejně tak na nových deskách nalezneš COM nebo LPT porty, ale zkus si dnes koupit myš na COM nebo tiskárnu s LPT? To že se něco už neprodává, neznamená že to nemá využití.

Edit: v Alfě je skladem, u jakých garážníků jsi ji sháněl?
Zoidik (1405)|8.2.2011 12:38
V Bohemce je taky skladem.

Pravda je, že doma používám COM port na měřící přístroje. Někdy se divím, že už nejsou připojitelné přes USB, ale budiž. Dá se řešit redukcí. Nicméně, disketovou mechaniku doma používám když si dělám zálohu systému Ghostem. Sice jedou za uherský rok, ale používám. Upřimě řečeno, nevidím důvod, pročodrovnat disketové mechaniky. Ano, za pár let až skončí úplně WinXP, tak to důvod bude, ale jak píše johnny, dokud se používají XPčka, tak je nechat. Jen počkej jak příjde Windows 8, pokud nebudeš mít základní desku s UEFI (náhražka BIOSu) tak si s něma ani neškrtneš.
StD (1963)|8.2.2011 13:27
[quote=johny__g;434135]...Stejně tak na nových deskách nalezneš COM nebo LPT porty..[/quote]

No já mám třeba na LPT hardwarový klíč, bez kterého bych si třeba s tím docela drahým SW, pro který je, vůbec neškrtl... :eek: BTW floppyny zatím nejsou v mém okolí problem, zrovna asi před čtvrt rokem jsem jednu vyměňoval.
johny__g (6387)|8.2.2011 14:54