Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Windows 7 mrznutie

rochedo (10)|4.11.2011 16:24
Zdravim,

Mam nasledujuci problem:
Pred cca 3 mesiacmi som si objednal nove komponenty: CPU P955, 4GB RAM (2x2GB), MB Asus M4A87TD, HDD Barracuda B-7200.12. Po poskladani som si tam nahodil Windows 7 a hned cisty Windows bez vsetkeho mi zacal blbnut a to tak ze nahodne mi system zamrzol na cca minutove intervaly a potom ako keby sa spamatal a reagoval dalej.
Skusil som snad vsetko co sa dalo: odpojil som mechaniku, skusil som zapojit len jednu ramku, skusil som ramky vlozit do inych slotov, dal som tam iny HDD, mal som spusteny prime, memtest cely den atd. a nic nepomohlo. Tipoval som to na vadnu dosku. Akurat mi dnes dosla nova maticna: Asus M5A97Pro a ziadna zmena. Este sa mi zda ze s novou doskou mi to mrzne castejsie.

Uz som fakt v koncoch a neviem si s tym poradit. Potreboval by som nejaku radu, ze ako by sa to dalo vyriesit. :/

Diky za tipy :)
Richmond (8084)|4.11.2011 16:29
Zkusil bych otestovat ramky memtestem (po jedné) nebo třeba u kamaráda v jiné desce

edit: teplota cpu v biosu je jaká?
rochedo (10)|4.11.2011 16:42
Teplota na starej doske bola 39 C(idle) a 60 v zatazi.
Teraz som tam natrel AC MX-2 a sa mi zda ze teploty kus poklesli. Ale neviem preco ked vojdem do BIOS-u tak teplota vystupi na 50 stupnov. Vo Win7 HWmonitor ukazuje 33 a potom sa to ustali na pod 40 v idle.

Ok idem spustit memtest. Cca ako dlho to mam nechat spustene ?

Este som zabudol dodat ze Zostavu mi pohana tento zdroj. Fortron 500W/PFC FX500-A co je bulk verzia Blue Storm-u.
Richmond (8084)|4.11.2011 16:50
V BIOSu (především u Award/Phoenix) nejsou aktivní "šetřící" funkce proto je teplota vyšší než ve Win. Memtest nech běžet tak 5-6hod nebo do objevení prvního erroru.
rochedo (10)|4.11.2011 23:46