reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Princip připojování a spojování hadic

fricek12 (23)|25.2.2012 17:55
Dobrý den, jsem začátečník, mohl by mi někdo prosím vysvětlit jaký průměr hadic koupit a jak připojovat hadice k pumpě, radiátoru, blokům atd... ?


1) Potřebuju vždy ke každému spoji fitinku ? (př. hadice k pumpě)
- viděl jsem totiž, že někdo připojuje hadici jen nastrčením na vývod od pumpy, někdo používá k utažení speciální matku což mi přijde bezpečnější

2) Jakou hadici koupit, když mám vstup/výstup pumpy, bloků, radiátoru 1/4 palce = jen asi 0,7 mm? hadice 10mm 11mm 14mm mají moc velký průměr, nebo ne ?

3) Jak se připojují hadice k fitinkám ? Jen se nastrčí (př. větší průměr konce fitinky a menčí vnitřní průměr hadice - hadici silou narazím na fitinku a drží ? Nebo existuje něco jako stahovací pásky které "zaškrtí hadici" aby z fitinky nesjela dolů ?


Byl bych rád, kdyby mi někdo podrobně vysvětlil práci s hadicemi a připojováním ke "komponentům" vodního chlazení (pumpa, radiátor, atd...) a taky jak se zorientovat v údajích průměrů fitinek a hadic - nechápu jak poznat jestli se hadice 13/10 mm bude dát připojit k fitince 1/4 palce


Díky moc
Alphacool Support (1563)|26.2.2012 11:24
Dobrý den,

1) Fitinka s převlečnou maticí je toto http://www.alphacool.cz/produkt/Koolance_Fitting_1-4-_for_13-10mm.html - na jedné straně to má závit, typicky 1/4", kterým se fitinka zašroubuje do otvoru v bloku, pumpě, radiátoru atd...
Druhá strana se dá odšroubovat - rozdělí se to na část uprostřed a vpravo. Na tu část uprostřed nasunete hadici a zašroubujete jí tou částí vpravo (převlečná matice). Tím se hadice upevní a nemůže vyzklouznout. Fitinka je prostě spojka mezi blokem/pumpou/radiátorem a hadicí...