reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Sapphire Radeon HD 6770 512MB Nenabíhá PC

Honczik (1)|13.9.2012 09:05
Zdravím, zakoupil jsem si Sapphire Radeon HD 6770 512MB DDR5 ale po zapojení zapnu PC, tak na 5 vteřin se roztočí větráčky, vypne se, zase se na chvíli roztočí větráčky a takhle se to spíná dokud nevypnu zdroj. Do teď jsem měl geforce 7900 gto, 350 w zdroj a šlapalo to bez problému, s grafikou jsem koupil i nový zdroj Evolve Pulse 500W, zbytek sestavy je dvoujádrový proc. Intel p. E2220 2,4 GHz, MB cosi od MSI :), 2 Gb ram, disky Samsung Spinpoint 1 TB a SSD 60 Gb Kingston a DVD mechaniku. S novým zrojem ta 7900 běhá v pohodě. Nepomohlo ani když jsem odpojil napájení od mechaniky a disků ... Co jsem pročítal diskuze, tak jsem se dočetl že by měl stačit bez problému 450 w zdroj. A ještě jsem zkoušel zapůjčený zdroj Evolve Pulse 450W, nový a bylo to úplně stejné. A nechce se mi kupovat silnější zdroj abych pak zjistil, že je to GK a ani si nemám kde půjčit silnější, abych to vyzkoušel ... Mám GK jít rovnou reklamovat?? Předem díky za odpovědi.
Deee-aN (3834)|13.9.2012 12:28
No, jak by ses tu porůznu mohl dočíst, na zdroji se nešetří. On sice téhle kartě 450W zdroj stačí, ale tohle Evolve pravděpodobně nedosahuje ani 80% účinnosti. Výrobce by se tím jistě rád pochlubil. 80% z 500W je 400W. A skutečnost bude ještě asi o dost horší...
Navíc, nálepka s údajem o wattáži nezamená všechno, i kdyby ten zdroj měl přiměřenou účinnost (deklarovaný výkon mínus to, co sám na svůj provoz zpapá), jsou tu i další věci, jako síla jednotlivých větví, což bude v tomhle případě asi kámen úrazu.
Pokud chceš kvalitní zdroj, hledej pod značkami Enermax, Seasonic, Corsair a třeba i Fortron. Energetická efektivita aspoň 80 Plus.

BTW, resetoval jsi CMOS základní desky?
lavjoy (1628)|13.9.2012 22:29