reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Hláška o nečinnosti větráku CPU

Farmy (30)|20.1.2015 19:02
Zdravím, nejsem odborník a tak bych se chtěl zeptat na následující jev: Po spuštění PC se mi na monitoru objeví hláška:"CPU fan isn´t running" a speaker na mě poplašně huláká. Zajímavé na tom je že se mi to stává jen občas a nepravidelně, nevidím žádnou souvislost. Ať povrdím Y/N nebo to nechám chvíli křičet, vždy to naskočí a bezproblémově funguje. Jedná se o starší PC s Athlonem XP2000+. V bedně jsem s procesorem ani chlazením nic nepředělával. Potkal se s tím někdo? Děkuju.
Salamander (6177)|20.1.2015 19:09
A ten ventilator na chladici cpu se toci, nebo ne? :D
Mi.Lek (121)|20.1.2015 19:56
Chladič se může točit pomalu. V biosu by měla být možnost tohle upozornění vypnout. Ale jak psal kolega, nejprve je potřebné zkontrolovat činnost větráčku (a to nejlépe ve chvíli, kdy je chyba na světě).
Farmy (30)|20.1.2015 20:17
To zatím nevím, když jsem to chtěl pozorovat s otevřenou bednou, tak to ta potvora akorát nechtěla udělat :-) Stává se to v průměru asi při dvou z 10 spuštění. Je mi jasné, že jsou dvě možnosti-buď větrák stál a nebo si kontrola systému ze mě dělá apríl. V každém případě bych však čekal, že při obou z variant to bude dělat při každém spuštění. Nebo v IT někdy není 1+1=2? :-O
Nízké otáčky větráčku bych snad mohl vyloučit- nejsem sice prvním majitelem pc, ale já jsem se tomu v biosu nikdy nehrabal a pak, předpokládám, že by si snad procesor stěžoval, že je mu horko, protože s ním někdy hraji hru na kterou sotva stačí a jede asi na 95%.
Mi.Lek (121)|20.1.2015 20:32
Nízké otáčky jsou při "startu" PC. Po jeho zahřátí se "rozjede vyšší rychlostí" a tu již bios detekuje. Na starém PC mi to takhle větrák dělal.
DrZelenka (2491)|20.1.2015 21:33