31.8.2007 10:05
respexKde jsou doby, kdy jsme hrály pexeso a nebo na schovávanou. Tyto, na první pohled od PC her odlišné formy zábavy, mají jednu věc společnou a tou je soupeření. No neříkejte, kdo nemá rád ten adrenalin při porovnání vašich zkušeností, score a skillu. To někde nervy pracují opravdu naplno a nejedna myška nepřežije.
Řekněme, že první vlaštovkou ve hrách, kde můžete měřit své síly s ostatními hráči, byli hry s tzv. kooperativním multiplayerem. Jsou to hry, kde proti sobě hraje několik hráčů na jednom PC. Mě nikdy moc neoslovily a to z důvodu velkého nepohodlí při hraní. Ale pokud si chcete zahrát opravdu dobrou hru pro tento typ multiplayeru, tak jedině Atomic Bomberman, ale velké množství her bylo vyprodukováno indie herní scénou ( a jsou tam i parádní hry ).
Možná protože hráče už nebavilo sedět doma a chtěli si to rozdat proti více hráčům, tak začali vznikat akce jako LanParty. Samozřejmě to bylo i z důvodu, zvyšujícího se počtu počítačů a vetší podpory her, které se pro tyto akce hodí.
Bylo to doba, kterou bych klidně nazval ,, Zlaté období,,. Při mé první akci nás bylo asi osm a bylo to parádní. Jedna hra, která mi utkvěla v paměti je Medal of Honor. To byli doby, když jsme pobíhali po mapě, řvali jsme a klávesnice měli velmi nízkou životnost. Jeden čas jsem dokonce byl i na čtyřech akcích za měsíc.
Moje nejoblíbenější akce se postupem času dopracovala až k padesáti účastníkům a to nebylo málo. Bylo to kouzlem akce a touhou předvést sebe a svůj stroj.
Několik let to bylo fajn, ale pak když se začal rozmáhat internet, tak začala nová éra. Pamatuji se, jak jsem se poprvé přihlašoval na www.gamepark.cz a poprvé hrál CoD. V té době hrálo ve špičce cca. 150 lidí. Během roku to bylo 1500 a počet narůstal a zvyšoval se i počet serverů, kde bylo možné hrát. Myslím, že tento trend se nebude už razantně stupňovat a zůstane nadále oblíben. Jen je škoda, že je to jakýsi zabiják akcí jako jsou LanParty.
Samozřejmě se nemůžu nezmínit o MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) které jsou v poslední době hodně protěžované. Už ze samotného názvu je jasné, že jejich základní myšlenkou je hraní velkého množství lidí. Je, ale pravda, že ne všechny hry tohoto typu jsou kvalitní. Většina velkých i malých vývojářských studiích má rozpracováno nějakou MMORPG, to je jen můj dojem.
Tyto hry jsou dělány způsobem, který hráče nutí hrát co nejdelší čas. Ne každému se ale líbí, že musí koupit hru, a pak ještě platit za hraní. Jsou sice MMORPG které jsou free, ale není jich mnoho a kvalita není zrovna růžová.
Hodně časopisů a novin v poslední době mluví o návykovosti těchto her, ale na to už si udělejte názor sami.
Řekněme, že první vlaštovkou ve hrách, kde můžete měřit své síly s ostatními hráči, byli hry s tzv. kooperativním multiplayerem. Jsou to hry, kde proti sobě hraje několik hráčů na jednom PC. Mě nikdy moc neoslovily a to z důvodu velkého nepohodlí při hraní. Ale pokud si chcete zahrát opravdu dobrou hru pro tento typ multiplayeru, tak jedině Atomic Bomberman, ale velké množství her bylo vyprodukováno indie herní scénou ( a jsou tam i parádní hry ).
Možná protože hráče už nebavilo sedět doma a chtěli si to rozdat proti více hráčům, tak začali vznikat akce jako LanParty. Samozřejmě to bylo i z důvodu, zvyšujícího se počtu počítačů a vetší podpory her, které se pro tyto akce hodí.
Bylo to doba, kterou bych klidně nazval ,, Zlaté období,,. Při mé první akci nás bylo asi osm a bylo to parádní. Jedna hra, která mi utkvěla v paměti je Medal of Honor. To byli doby, když jsme pobíhali po mapě, řvali jsme a klávesnice měli velmi nízkou životnost. Jeden čas jsem dokonce byl i na čtyřech akcích za měsíc.
Moje nejoblíbenější akce se postupem času dopracovala až k padesáti účastníkům a to nebylo málo. Bylo to kouzlem akce a touhou předvést sebe a svůj stroj.
Několik let to bylo fajn, ale pak když se začal rozmáhat internet, tak začala nová éra. Pamatuji se, jak jsem se poprvé přihlašoval na www.gamepark.cz a poprvé hrál CoD. V té době hrálo ve špičce cca. 150 lidí. Během roku to bylo 1500 a počet narůstal a zvyšoval se i počet serverů, kde bylo možné hrát. Myslím, že tento trend se nebude už razantně stupňovat a zůstane nadále oblíben. Jen je škoda, že je to jakýsi zabiják akcí jako jsou LanParty.
Samozřejmě se nemůžu nezmínit o MMORPG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) které jsou v poslední době hodně protěžované. Už ze samotného názvu je jasné, že jejich základní myšlenkou je hraní velkého množství lidí. Je, ale pravda, že ne všechny hry tohoto typu jsou kvalitní. Většina velkých i malých vývojářských studiích má rozpracováno nějakou MMORPG, to je jen můj dojem.
Tyto hry jsou dělány způsobem, který hráče nutí hrát co nejdelší čas. Ne každému se ale líbí, že musí koupit hru, a pak ještě platit za hraní. Jsou sice MMORPG které jsou free, ale není jich mnoho a kvalita není zrovna růžová.
Hodně časopisů a novin v poslední době mluví o návykovosti těchto her, ale na to už si udělejte názor sami.