Synology DS212j chyba, bliká oranžově
Ahoj,
mám DS212j s jedním 4TB diskem. Stisknul jsem tlačítko na vypnutí a DS se začal vypínat, jenže ani po cca 12 hodinách se nevypnul a kontrolka POWER stále blikala modře (vypínání). DS jsem tedy natvrdo vypojil od napájecího kabelu. Při zapnutí už ale nenaskočil a vždy se rozbliká oranžově kontrolka STATUS. V síti DS vidím, ale nepřipojím se na něj. Synology asisstant v pc DS také najde, ale napíše, že na DS není nainstalován DSM a jestli jej chci nainstalovat, že ale veškerá data na disku budou smazána. DS mám už několik let a DSM pravidelně aktualizuji.
Na webu Synology jsem se dočetl:
Možné příčiny, kvůli kterým kontrolka STATUS bliká oranžově:
1.Nejsou nainstalovány žádné pevné disky (kontrolka STATUS bude blikat oranžově/zeleně).
2.Nebyl nainstalován systém DSM.
3.Nejsou vytvořené žádné svazky.
4.Svazek je v omezeném režimu.
5.Svazek se zhroutil.
Z nabízených možností jsem 1-3 vyloučil. Nevím co teď dál, bojím se cokoliv udělat abych nepřišel o data. Psal jsem na US support synology ale zatím žádná odezva. Nemáte s tím někdo zkušenosti, neví někdo co s tím? Samozřejmě priorita je záchrana dat na disku.
Mockrát díky.
mám DS212j s jedním 4TB diskem. Stisknul jsem tlačítko na vypnutí a DS se začal vypínat, jenže ani po cca 12 hodinách se nevypnul a kontrolka POWER stále blikala modře (vypínání). DS jsem tedy natvrdo vypojil od napájecího kabelu. Při zapnutí už ale nenaskočil a vždy se rozbliká oranžově kontrolka STATUS. V síti DS vidím, ale nepřipojím se na něj. Synology asisstant v pc DS také najde, ale napíše, že na DS není nainstalován DSM a jestli jej chci nainstalovat, že ale veškerá data na disku budou smazána. DS mám už několik let a DSM pravidelně aktualizuji.
Na webu Synology jsem se dočetl:
Možné příčiny, kvůli kterým kontrolka STATUS bliká oranžově:
1.Nejsou nainstalovány žádné pevné disky (kontrolka STATUS bude blikat oranžově/zeleně).
2.Nebyl nainstalován systém DSM.
3.Nejsou vytvořené žádné svazky.
4.Svazek je v omezeném režimu.
5.Svazek se zhroutil.
Z nabízených možností jsem 1-3 vyloučil. Nevím co teď dál, bojím se cokoliv udělat abych nepřišel o data. Psal jsem na US support synology ale zatím žádná odezva. Nemáte s tím někdo zkušenosti, neví někdo co s tím? Samozřejmě priorita je záchrana dat na disku.
Mockrát díky.
Zkusil bych do NASu dat jiny disk, na ten nainstalovat DSM pres assistanta a pak pridat puvodni disk.
Novejsi verze DSM pouzivaji btrfs, takze bruha moznost je jeste pripojit disk k PC s Linuxem.
Novejsi verze DSM pouzivaji btrfs, takze bruha moznost je jeste pripojit disk k PC s Linuxem.
Nebude pak problém ale s tím, že tam budou dva disky a na obou nainstalovanej DSM? navíc na tom původním s nějakou chybou nebo chybně...
na system snad bude jina partition :notsure
Nicmene jsem nasel tenhle navod primo od Synology https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/DSM/tutorial/Storage/How_can_I_recover_data_from_my_DiskStation_using_a_PC
Tak bych to urcite zkusil
Nicmene jsem nasel tenhle navod primo od Synology https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/DSM/tutorial/Storage/How_can_I_recover_data_from_my_DiskStation_using_a_PC
Tak bych to urcite zkusil