reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Dřevěné HTPC

mechanikjarin (14)|18.8.2017 23:27
Ahoj

Chtěl bych se podělit o vlastní výrobu dřevěné skříně pro mé HTPC.
Celá skříň je vyrobena z MDF desky která bude nalakována do dvou odstínů barev, černý mat. pro vnějšek a bílá pro vnitřek.
Rozměry jsou Š-500mm,D-470mm,V-240mm. Tloušťka desky je 18mm.

Jak to celé bude vypadat vidíte částečně z fotek, Přední panel je okopírovaný z AV Receiveru, je zde hlavní vypínač podsvícený modře, tlačítka pro ovládání elektricky sklopných dvířek, resetovací tlačítko, zabudovaná DVD Blu-Ray mechanika. Pod odklopnými dvířky se nachází připojovací panel 5v1 Enermax ECR501CU3E.
Vršek skříně je celý vyfrézovaný pro bezproblémový přístup dovnitř, a je zde umístěn hliníkový plech o síle 5mm který je zapuštěný a přišroubovaný viz foto, Tento plech bude mít povrch broušený a nalakovaný bezbarvým lakem.
Chlazení skříně je řešeno ventilátory od Arctic fan, 2ks nasávací umístěné vpředu které nasávají zespod skříně typ arctic fan F12 silent a 2 odsávací také arcit fan F12 silent a arcit fan12 PWM které jsou na zadní a boční stěně.
HDD a SSD budou umístěny před nasávacími ventilátory a uchyceny hliníkovým držákem.
DVD Mechanika a panel Enermax budou také uchyceny hliníkovým plechem který bude naohýbaný do potřebného tvaru a také bude v prostoru mezi mechanikou a panelem umístěný pohon pro odklopná dvířka.
Zdroj je umístěn tak že nenasává vzduch zevnitř.
Vnitřek je zatím osazen stávajícímy komponenty:
ZD-Gigabyte GA-EP45-DS3R(rev 1.0)
Zdroj-Corsair CX Builder Series 430W *
Procesor-Xeon E5450 3.0 GHz
Cladič-GELID Solution Tranquillo - revize 3
RAM-4GB kingston
SSD-Kingston HyperX FURY SSD 120GB
HDD-WD Red - 3TB
Zvuková karta-ASUS GTX950-OC-2GD5, 2GB GDDR5
Do budoucna bude upgrade základní desky s procesorem a paměti RAM.

Zatím je vše ve rozpracovaném stavu, tudíž teď upravuji skříň pro usazení komponentů zatím nahrubo tak aby se dali komponenty umístit a vše celé otestovat.
Až vše bude otestované vše se uchladí tak jak má tak poté se pustím do broušení, kitování a konečnému nalakování. Takže budu postupně vkládat další fotografie a poznatky...
Pokud má někdo nějaké dotazy či námitky rád zodpovím. Jarda.
Ventero (1280)|19.8.2017 13:39
Moc hezký a super - opravdu.

Jsem fanda takových věcí. Jen mě trochu překvapuje ten ne-HTPC chladič CPU, kvůli kterému je ta bedna dvakrát vyšší, než by musela :D

Ještě bych celý vnitřek polepil alobalem a uzemnil ...
mechanikjarin (14)|19.8.2017 15:34
Díky za pochvalu, Samozřejmě ten chladič není pro HTPC stavěl jsem to s tím co mám tak trochu i jsem to chtěl mýt v podobné velikosti jaký je Receiver.
Jinak to polepení alobalem je i z důvodu uzemnění? je to tak? to mě trochu nedocvaklo. Vytlumit jsem to chtěl jen tímto Akasa AK-PAX-2 je to taková pěna silná 4mm. Takže tedy dá se sehnat jen samolepící alobal nejslabší tak že bych to první vylepil celé tím alobalem a poté přes to dal tu acasu? a asi by bylo vhodné ten alobal uzemnit na zemnící kolík že?
kevin00 (10238)|19.8.2017 21:14
Super práce, už nyní vypadá bedna dobře. Pokud Ti velikost vyhovuje, tak bych nonHTCP chladič procesoru neřešil. Aspoň můžeš v bedně udělat lepší airflow. Co se týče alobalu a pospojení, tak to nedělej. Alobal je vodivý materiál a mohlo by celkem jednoduše dojít k vyzkratování sestavy. Pokud jde Venterovi o srovnání potenciálů na jednotlivých kovových částech, tak daleko lepší volbou je propojení všech kovových částí dřevěné case licnou mezi sebou a to celé připoj na šasi zdroje. Case pouze vylep tišící pěnou.
mechanikjarin (14)|19.8.2017 22:58
Díky, dnes jsem dobrousil a vykytoval nerovnosti tmelem tak aby to bylo opravdu pěkné aby nikde nic nevylezlo pod barvou. Velikost je akorát takže ten chladič neřeším je sním už počítáno.
K té odpovědi venterova by mě tedy přesněji zajímalo jak to myslel, mě napadlo že to je kvůli uzemnění komponentů a kvůli odrušení ale to přeci každý komponent už odrušený je ne?
Ventero (1280)|20.8.2017 10:26
Mel jsem prave na mysli oboji jednou ranou. Kevin ma vsak pravdu, ze co se tyce potencialu, tak je urcite lepsi to pospojovat dratkama a picnout na zdroj. Kazdopadne to odstineni bych udelal a zkratu bych se nebal - koukal jsem, ze MB mas normalne na upevnene na sasi-desce z bedny a tak je toto riziko nulove, kdyz das pozor na nejake volne precuhy toho alobalu. On ten komp potom totiz do urcite vzdalenosti rusi radio temer v celem spektru a muzes to slyset i v audio systemu, a pokud mas nekde slabsi ci narusene stineni kabelaze i dost znatelne ... Uzemneni alobalu bych provedl potom ciste ze zeme samotne MB. Tot me zkusenosti z provozovani PC rozlozeneho na stole.

Muzes si tohoto vsimnout i v normalnim PC v plechu, kdyz si budes poustet radio pres FM kartu v PCI slotu a antenu budes mit v mistnosti. I kdyz je na karte dobre odstinen prijimaci cast, tak je proste signal interferovan a kvalita prijmu a poslechu je spatna, nebot karta je hned vedle desky.
kevin00 (10238)|20.8.2017 12:42
Odstínění alobalem nemá žádný smysl. Uživatel by musel použít např. permalloy a určitě neuzemňovat. Také bych přihlédl na to, že alobal zadržuje teplo. Pokud bude "zamotán" pod částí šasi může dojít k hromadění odpadního tepla. A i když jej uživatel dá matnou stranou do vnitřku skříně (tak alobal teplo "propouští"), tak jej bude držet víc, než kdyby tam nebyl. K rušení rádia může dojít, pokud je zapojeno do stejné zásuvky, není odrušeno, příjem je realizován vnitřní anténou o slabém signálu, atd.
Ventero (1280)|20.8.2017 15:53
1. Alobal vzdy teplo vodi (propousti tedy logicky) a nikdy nezadrzuje - coz sam v druhe casti o alobalu uznavas a tim si rozporujes cast prvni, bez ohledu na naprosto nesmyslne deleni na matnou a lesklou stranu, kterezto jsem beztak videl jen u alobalu na baleni potravin, kdy matnou stranu tvorila vetsinou papirova ci plastova vrstva. Originalni alobal je oboustrane leskly a jakozto hlinik ma vynikajici tepelnou vodivost. Ta je ovsem v pripade pouziti dreva naprosto irelevantni, zvlaste kdyz se k tomu prida akusticka pena, ktera nejspis bude take velice slusny tepelny isolant a tato rovina bude tak jak tak viset vyhradne na airflow.

2. Ruseni o kterem mluvim vznika coby sekundarni elektromagneticky, tedy radiovy projev prace samotne desky s procesorem a vubec neni zanedbatelne. Toto je dobre pozorovatelne u notebooku, ktere nejsou v plechove kisne a tedy odstinene. Je tedy nutno alobal zemnit, aby vznikla faradayova klec a odstinila tyto nezadouci sekundarni projevy od oklnich zarizeni. Zvlaste u HTPC toto povazuji za velice zadouci.

Mozna, ze uz je to u modernich desek nejak kompenzovano, ale myslim, ze uplne 100% to nejspis nebude nebot vhodna umisteni kondenzatoru nezvladnou vsechno a jiny zpusob uz neznam ...

Permalloy nevim co je, ale bez uzemneni urcite nic stinit nebude - na tomto principu stineni totiz pracuje ...
kevin00 (10238)|20.8.2017 19:44
1. Funkce alobalu je taková, že lesklá strana teplo odráží a matná jej propouští. A pokud jej "namuchláš" pod plechovou základnu case, tak se může celkem dobře stát, že bude teplo pod touto deskou zadržovat. Originálním "alobalem" zřejmě myslíš staniol, což je válcovaný cín. Jedna papírová/plastová strana alobalu se vyrábí pr potraviny, jak správně píšeš a to je z důvodu jeho křehkosti a lehkému poškození (sýry, máslo, apod.). A ano je dobrý tepelný vodič, ale také dobrý tepelný izolant. A proto může dojít k tomu "zadržování" tepla ... vložíš jen mezi kov a dřevo, vznikne 3 mm mezera, která bude z jedné strany uzavřena či špatně průchozí díky špatně vloženému alobalu či poškození a v oné dutině se bude díky jeho vlastnostem teplo držet. Toť vše, proč bych alobal nepoužil. A k jeho poškození Ti stačí jeden neopatrný pohyb při cablemanagementu.

2. Tak nevím co máš za notebook, mám obyčejný Acer a Lenovo a pokud jej položím vedle rádia, tak hraje naprosto stejně jako by tam nebyl. Všechny spotřebiče, mimo těch opravdu starých, řeší rušení pomocí EMC. To znamená, že zařízení má schopnost nerušit jiná zařízení a zároveň odolávat rušení z okolí. Pokud bys použil k odstínění permalloy a chtěl jej ukostřit, měl bys oddělit silový uzemňovací vodič a signálovou zem. Tudíž bys měl "vytáhnout" GND z "vnitřku počítače" a ne jej připojit ke kostře zdroje. Pak by bylo odstínění k něčemu.
BTW IMHO síla materiálu dřevěných bočnic by mohla k odrušení stačit. Pokud vůbec uživatel bude někdy něco takového řešit ... kvůli jednomu starému rádiu.
Ventero (1280)|20.8.2017 21:08
1. Funkce alobalu je taková, že se do něj balí a pečou v něm potraviny. Jak napovídá název, tak je z hliníku a ten ani do fólie zválcovaný opravdu nedisponuje takovými vlastnostmi jakéhosi tepelného polovodiče. Nemůže být něco v neměnném stavu zároveň tepelný vodič a isolant - to je logicky v přímém rozporu s fyzikálními zákony a naprostý nesmysl. Když si alobal koupíš, tak uvidíš, že je z obou stran hladký a lesklý. Ale ani kdyby byl z jedné strany upraven do matu, tak by měl stále stejné tepelně vodivé vlastnosti, protože to bude pořád čistý hliník a de facto ještě o mikrohodnotu vyšší z důvodu mírně rozsáhlejší styčné plochy se vzduchem či tekutinou. Alobalu ještě dnes starší lidé říkají staniol, neboť ten byl jeho předchůdcem, než byl někdy v polovině 20. století plně nahrazen právě alobalem. Myslím, že staniol tedy dnes koupíš jen velice těžko.

Když alobal v jedné vrstvě rovně a pečlivě nalepí na stěnu bedny, tak nemůže dojít k ničemu z toho, o čem píšeš. Pouze k tepelnému zadržování dojde na tuty, protože jak jsem již zmínil tak dřevo i akustická pěna jsou jasné tepelné izolanty a alobal mezi tím nebude mít vůbec žádný vliv na tyto hodnoty. Jak jsem psal - leží to čistě na aktivním proudění vzduchu.

2. Když nemáš dostatečně silnou nosnou vlnu přijímané stanice, tak v tom rádiu slyšíš hodně různých zvuků, které korelují s tím co vidíš na monitoru - tedy jsou vysílány počítačem. U stolních PC se tento jev tolik neprojevoval, neboť jsou v plechové bedně odstíněny. U starých NTB opravdu velmi zřetelně. Dnes je to jistě díky EMC lepší, ale pořád to tam je, což mám odzkoušeno na zhoršeného příjmu FM tuneru, který byl přímo vevnitř plechového PC. V PC repráčkách, které mají přerušené stínění, též slyšíš ruchy generované PC. Nevím, jestli ty vlny generuje samotný CPU či data pobíhající po sběrnicích - tedy MB - ale prostě tam jsou. A kdybych si měl na to HTPC napojit Hi-Fi, tak si to prostě odstíním, protože dřevo EM signály moc nestíní. Ale máš pravdu, že pro běžného uživatele bude toto možné drobné zhoršení kvality zvuku opravdu bezvýznamné, zvlášť pokud bude mít kvalitní kabeláž.

Koukám, že ten permalloy je zajímavý kompozit, který opravdu umí do určité míry "pasivně" stínit svými vlastnostmi ... I když se to dle informací týká jen nízkých frekvencí, takže beru na půl zpět ...
mechanikjarin (14)|20.8.2017 22:13
Ventero- MB je na původním šasí které bylo v původním kompu které jsem vyřízl zkrátil na potřebný rozměr a do dřevěné bedny namontoval na distanční sloupky 15mm vysoké. To pospojení komponentů udělám když je to v plechové case spojené plechem. Co se týče toho alobalu tak to nejdříve celé nahrubo před finálním lakováním otestuji a potom to můžu dodatečné nalepit a na to tu pěnu .samozřejmě to budu lepit tak aby to nikde neplandalo to je jasné vzhledem k tomu jak se s tím pářu. Navíc mám jen AV Receiver Yamahu tam tuner je ale používám internetové rádio. pak mám smart tv od lg. Dám sem pak konečné foto až bude HTPC hotové. Takže nemyslím že by měl být problém ale pokud máš s tím zkušenosti a opravdu to ruší jak říkáš tak to samozřejmě udělám. a co se týče propojení HTPC a AV receiveru tak audio mám propojené přes Digi coax který je kvalitní takže v tomhle snad problém nebude.
IMG_0082.JPG IMG_0084.JPG
mechanikjarin (14)|20.8.2017 22:28
Zde další foto z dnešního a včerejšího dne. Vytmeleno a vybroušeno, přidělený plech pod základní desku a zatím jeden otvor vyfrézovaný pro nasávací ventilátory.
IMG_0094.JPG IMG_0064.JPG IMG_0070.JPG IMG_0071.JPG IMG_0072.JPG IMG_0073.JPG IMG_0074.JPG IMG_0077.JPG IMG_0079.JPG IMG_0081.JPG IMG_0083.JPG IMG_0084.JPG IMG_0086.JPG IMG_0091.JPG IMG_0088.JPG IMG_0093.JPG IMG_0063.JPG
kevin00 (10238)|21.8.2017 05:38
@Ventero:
Ad1: Tak si běž koupit alobal a pořádně se na něj koukni. Případně, kdyby jsi byl zrakově disponován, tak se můžeš kouknout na web. S největší pravděpodobností 3/4 národa kupují z obou stran lesklý alobal a matná strana se nám jenom zdá

Ad2:
[QUOTE]U starých NTB opravdu velmi zřetelně. Dnes je to jistě díky EMC lepší, ale pořád to tam je, což mám odzkoušeno na zhoršeného příjmu FM tuneru, který byl přímo vevnitř plechového PC.[/QUOTE]

On si běžně někdo dává tuner/HiFi do počítačové case :D :runaway A jsme u toho ... starý NTB, rádio bude určitě ještě nějaký komunistický počin a pak tu řešíš alobal. Proč si nemotáš mobilní telefon do alobalu. Staré mobily přece také nesplňovaly EMC.

O čem se to tady prosím Tě bavíš? Když zakoupíš PC reproduktory, tak žádné přerušené stínění nemají. Musí dojít k poškození - porušení kabelu/zlomení, apod. A to není stav běžný, ale nestandardní. A pokud budeš připojovat HiFi ke konektorům zvukové karty, tak je důležité mít kvalitní kabely, případně použít feritové odrušovací kroužky. A pokud jsi trochu zručný, tak si k vstupu postavíš dolní propust :)
Ventero (1280)|21.8.2017 20:57
1. Jedna strana alobalu mírně matnější je, ale stále se leskne. Ale nejsem si jist jestli je to opravdu úmysl či vedlejší důsledek technologie výroby. Každopádně to o čem se píše v těch článcích, tak to je platné pouze při užití mikrovln, které opravdu ta lesklejší část trochu více odrazí a má tak měřitelný vliv na rychlosti ohřátí potraviny pod vrstvou alobalu. Co se týče expozice sálavému, tedy již vyprodukovanému teplu, tak tam se jedná opravdu jen o marginální rozdíl. Což je, jak jsem již psal při použití dřeva a akustické pěny stejně šumák, neboť ty mají snad x1000-násobně vyšší tepelně-isolační vlastnosti než jakkoliv matný alobal. Hromadění tepla musí takjaktak zabránit airflow. A na závěrečné dokreslení irelevantnosti této roviny: Běžně používané HTPC může mít uvnitř bedny klidně i 50°C a děje se prd ...

2. Bylo celkem běžné, že se Analogové a možná pak i hybridní TV karty do PCI doplňovaly o FM tuner. Mimochodem určitě všichni víme, co umí produkovat za zvuky v TV, zesilovači, rádiu příchozí hovor či sms za zvuky ...

Jistě že to není standardní situace - ale stát se to může poměrně běžně ;) Ale to je jedno - psal jsem to jen jako podklad toho, že ta rušení existují ... A ze stejného důvodu, proč se stíní kabely, tak se ukostřením zcela běžně stíní zesilovače a kdejaké zařízení. No a protože běžný PC je odstíněný tím, že je v plechové bedně, tak já bych si ho odstínil - zvláště pro HTPC, protože jsem prostě fajnšmekr ... No a protože jsem již před tím uznal pohled běžného uživatele - potažmo tedy i tvé stanovisko, tak toť ode mne vše k tomuto tématu :)
kevin00 (10238)|24.8.2017 04:40
1. Víš jak se alobal vyrábí? Dvě Al fólie jsou protahovány válci. Vnější strany přijdou do styku s leštěnými válci, proto jsou lesklé. Vnitřní strany se dotýkají spolu, proto jsou logicky matné.Vlastnosti propouštění/odrážení tepla se využívají v kuchyni při pečení, grilování na ohni či je např. fólie lepena za radiátory ústředního topení. Ani v jednom případě se nejedná o "mikrovlny". Takže tvůj úsudek jaksi neplatí.
BTW: Mluvím o "vystlání" alobalu pod základní desku, kde by k zadržení tepla mohlo dojít. Co se týče odrušení viz. příspěvky výše.

2. Ano, to se dělo před xy lety, kdy spotřebiče nesplňovaly EMC. Dnes se tak děje pouze v případě, že máš postarší telefon nebo již zmíněné FM rádio. K rušení u PCI karet docházelo díky "práci" sběrnice. Ovšem platnost této vlastnosti má již zmínění PCI sběrnice, která je už v dnešní době spíše raritou. Ona Doba kousek postoupila a díky tomu i elektrospotřebiče. Mám telefon v přihrádce auta u autorádia, notebook vedle HiFi věže a žádné rušení není slyšet ;)

Jako nehoda se může stát cokoli. To však neznamená, že se to běžně děje. Ukostření není stínění. Ukostření chrání spotřebič před stavem, kdy se na neživou část může dostat nebezpečné napětí. Pokud spojíš ukostření se stíněním může docházet k jevům, které popisuješ. Signálové země a síťové ukostření musí být odděleny. Ale to jako fajnšmejkr určitě přece moc dobře víš ;) :D
mechanikjarin (14)|24.8.2017 19:46
kevin00-No jsem také toho názoru že by mělo být vše odrušené a navíc jsem kolikrát měl na pc otevřenou bočnici a nic se nedělo, žádné rušení jsem nepocítil. a to jsem ho měl přímo pod TV. Samozřejmě že nezpochybňuji zkušenosti Ventera který má určité zkušenosti ale rozhodnu se až to celé budu testovat.
Ventero (1280)|26.8.2017 18:00
1. Nepochybuji o tom, že se to využívá i při běžném pečení a grilování - lidé se chytnou čehokoliv - jen tvrdím, že to v takovém případě nemůže mít žádný vliv, který by stál za řeč. Co se týče použití za radiátory, tak je zajímavé, že na průmyslových produktech je alobalová fólie často ještě daleko matnější, než na kuchyňském alobalu. Tam to totiž funguje tím, že pod alobalem je nepoměrně silnější vrstva silně tepelně-isolačního materiálu (řekněme 1 - 2 milimetry oproti nejvýše 200 mikrometrů).

Pod základní desku ho dávat nemusí - ta bude odstíněna tím plechovým šasí, na kterém je uchycena ....

2. Myslím, že se nejednalo čistě o práci sběrnice PCI - PC normálně vysílal signály korelující s tím co se dělo na monitoru, aniž by bylo v PCI sběrnici zapojeno cokoliv. Myslím, že to generuje buď samotný CPU či "pohyb" dat po sběrnicích desky.

Jinak mě ve škole učili, že faradayova klec funguje právě tak, že se EM vodivý obal propojí z Gr. - tedy dle mého chápání uzemní - a tím se zařízení kvalitně odstíní ...
mechanikjarin (14)|12.9.2017 21:05
Ahoj
Tak jsem zase pokročil o kousek dál. mrkněte na foto :-) . Jinak k tomu čelnímu panelu je pouze přilepený ten prostředek, vršek a spodek je zatím jen přiložený. ale už takhle jsem spokojený. No ale byl to trošku porod zfrézovat ten prostředek jelikož je trochu nakloněný ale dal jsem to. Takže teď už jen zbývá dolepit ten panel přední, přilepit nasávaní ventilátorů a zhotovit kastlíky na mechaniku, panel a pevné disky a můžu testovat. Jo abych nezapomněl tak ještě musím vyrobit to otvírání dvířek neboli pohon, bude vyroben z klasického serva a k tomu my otec vymyslí elektroniku tak aby při otvírání jednotlivá tlačítka blikala.
IMG_0049.JPG IMG_0120.JPG IMG_0123.JPG IMG_0124.JPG IMG_0125.JPG IMG_0130.JPG IMG_0132.JPG IMG_0133.JPG IMG_0135.JPG IMG_0136.JPG IMG_0098.JPG IMG_0097.JPG IMG_0050.JPG IMG_0045.JPG IMG_0054.JPG IMG_0057.JPG IMG_0058.JPG IMG_0059.JPG IMG_0093.JPG IMG_0091.JPG IMG_0094.JPG IMG_0137.JPG
trhan (12)|15.9.2017 12:52
Nádhera "a přitom je to takova blbost" :) (replika z Pelíšků). Pamatuji na lidi co šetřili za skříň a MB ležel normálně se zdrojem v šuplíku u stolu. Vůbec se toho neboj. Zajímá mě jak to bude ve výsledku tiché, materiál sice tlumí zvuk, ale je tam spousta děr na větráky. Každopádně pěkná práce a šikovné ruce. :thumb
Ventero (1280)|16.9.2017 13:05
Hezká bedýnka :)
mechanikjarin (14)|17.9.2017 19:01
[QUOTE=trhan;591870]Nádhera "a přitom je to takova blbost" :) (replika z Pelíšků). Pamatuji na lidi co šetřili za skříň a MB ležel normálně se zdrojem v šuplíku u stolu. Vůbec se toho neboj. Zajímá mě jak to bude ve výsledku tiché, materiál sice tlumí zvuk, ale je tam spousta děr na větráky. Každopádně pěkná práce a šikovné ruce. :thumb[/QUOTE]

Díky, No že bych na tom šetřil :) ,to se teda říct nedá, myslím že tenhle projekt je dražší než klasická bedna z plechu jelikož jsem za to pár kaček dal co se tíče materiálu a hlavně stráveného času. Ale o to tady vůbec nejde, mě je fuk na kolik to vyjde, jde o to že jsem chtěl zkusit něco jiného, prostě se odlišit od ostatních beden a navíc " Dělám to vlastníma rukama a je to můj vlastní výrobek " takže z toho mám největší radost no a prostě mě to baví d:)
Jinak díky za chválu toho si cením. A sám jsem zvědavý jak to bude fungovat tlumit a chladit.

---------- Doplněno v 19:01 ---------- Původní příspěvek byl napsán v 18:59 ----------

[QUOTE=Ventero;591882]Hezká bedýnka :)[/QUOTE]

Děkuji :)
mechanikjarin (14)|17.9.2017 19:07
Tak panel přilepen jen dokitovat .a už se frézuje kastlik pro komponenty.
IMG_0190.JPG IMG_0191.JPG IMG_0192.JPG IMG_0185.JPG IMG_0194.JPG
mechanikjarin (14)|2.10.2017 19:12
Přidávám zase pár fotek, začal jsem stříkat kitem vyfrézovaná místa aby se MDF zatáhla, docela jsem se toho bál že to bude sát jako prase ale úplně v pohodě koupil jsem v obi nástřikový tmel 400ml za cca 200kč, který je sice předražený ale zatáhlo se to parádně. Teď už jsem koupil 1kg pixlu dvousložkového plniče který stál 300kč :-) ale je vhodný na MDF takže na celou bednu bude snad stačit. Navíc jsem začal předělávat ty tunely pro sací ventilátory jelikož jsem tak trochu byl hr s frézováním tak jsem to frézoval ručně a těd jsem si vyrobil kružítko a vypadá to lépe, takže příště žádný spěch..
IMG_0304.JPG IMG_0292.JPG IMG_0288.JPG IMG_0287.JPG IMG_0283.JPG IMG_0264.JPG IMG_0219.JPG IMG_0218.JPG IMG_0216.JPG IMG_0214.JPG IMG_0213.JPG IMG_0212.JPG IMG_0211.JPG IMG_0303.JPG IMG_0285.JPG