Frontier zveřenil nároky pro VR hraní Elite: Dangerous
8.12.2015, Jan Vítek, aktualita
Oculus Rift už se pomalu chystá na trh, a tak už se konkrétněji mluví také o chystaných hrách, které budou pro tento VR headset určeny. Podívejme se tedy na to, co si pro nás chystá Frontier a jaké nároky jeho Elite bude mít.
Obecně se tedy v souvislosti s novými hrami hovoří o minimální požadované konfiguraci a doporučované sestavě, ovšem nyní budeme mluvit o doporučených hardwarových specifikacích pro hraní s VR headsetem, jaké již letos v březnu zveřejnil Oculus VR. Ty si pak můžeme srovnat s minimální konfiguraci pro hraní konkrétní hry, tedy Elite: Dangerous. Už dlouho se tedy mluví o tom, že nároky na hardware pro VR hraní budou vysoké, takže jak je tomu v případě titulu Elite: Dangerous?
Je tedy patrné, že Frontier má minimální požadavky na systém z hlediska grafické karty a operační paměti o poznání vyšší, než jsou obecná doporučení firmy Oculus VR. Je tedy zřejmé, že na průměrné sestavě si ve virtuální realitě opravdu nezahrajeme a je to ostatně logické. Oculus Rift má totiž mít displej s rozlišením 2160×1200 (1080×1200 na jedno oko), což je oproti Full HD přeci jen o čtvrtinu vyšší rozlišení a musí se také počítat s tím, že karta musí renderovat obraz ze dvou různých pohledů. Navíc nesmíme zapomínat na to, že je zapotřebí, aby karta dosahovala vysokých FPS, a to pokud možno bez jakéhokoliv zadrhávání.
Pokud ale budeme chtít hrát Elite: Dangerous na normálním monitoru, pak si dle Frontier vystačíme s prostým čtyřjádrovým procesorem na frekvenci 2 GHz a s kartou NVIDIA GeForce GTX 470 nebo AMD Radeon R7 240, což jsou tedy také minimální požadavky. Je zřejmé, že grafická kvalita tomu bude odpovídat, ale rozdíl mezi uvedenými minimálními požadavky je skutečně propastný. Frontier jej vysvětluje tak, že je "vedoucí firmou ve vývoji VR softwaru" a že uvedené minimální požadavky na VR systém jsou takové, aby zajistily dobrou zkušenost pro hraní s headsetem. Jinými slovy, virtuální realitu by dokázala asi rozpohybovat i slabší sestava, ale pokud už máme s headsetem hrát, tak to má stát za to.
Nyní z trošku jiného soudku. Švédští herní vývojáři DICE se nechali slyšet, že vytvořili malý VR team, který se zapojí do vývoje enginu Frostbite. Můžeme tedy vidět, že se o VR zajímá stále více firem, i když jde v případě DICE jen o malé krůčky.
A vedle toho Google připravil novou aplikaci Cardboard Camera pro svůj lepenkový VR headset, který umožní, abychom si prohlíželi 3D fotografie pořízené jakýmkoliv zařízením s Androidem, které je toho schopné. Čili jde především o telefony se dvěma fotoaparáty. Aplikace Cardboard Camera nám umožní pořizovat 3D fotografie, a to i panoramatické a se zachyceným zvukem. Jde tedy o jakési oživlé statické 3D scény.
Zdroj: Hexus.net
Doporučený hardware dle Oculus VR (obecně) | Minimální specifikace pro hraní Elite: Dangerous s VR | |
OS: | Windows 7 SP1 nebo novější | Windows 7/8/10 64bit |
Procesor | Intel Core i5-4590 nebo lepší | Intel Core i7-3770K / AMD FX 4350 nebo lepší |
Grafická karta | Nvidia GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290 nebo lepší | Nvidia GTX 980 s 4 GB paměti a ekvivalentní |
Paměti | 8 GB RAM | 16 GB RAM |
Síť | širokopásmové přípojení | |
Pevný disk | 8GB na HDD | |
I/O | 2x USB 3.0 port |
Je tedy patrné, že Frontier má minimální požadavky na systém z hlediska grafické karty a operační paměti o poznání vyšší, než jsou obecná doporučení firmy Oculus VR. Je tedy zřejmé, že na průměrné sestavě si ve virtuální realitě opravdu nezahrajeme a je to ostatně logické. Oculus Rift má totiž mít displej s rozlišením 2160×1200 (1080×1200 na jedno oko), což je oproti Full HD přeci jen o čtvrtinu vyšší rozlišení a musí se také počítat s tím, že karta musí renderovat obraz ze dvou různých pohledů. Navíc nesmíme zapomínat na to, že je zapotřebí, aby karta dosahovala vysokých FPS, a to pokud možno bez jakéhokoliv zadrhávání.
Pokud ale budeme chtít hrát Elite: Dangerous na normálním monitoru, pak si dle Frontier vystačíme s prostým čtyřjádrovým procesorem na frekvenci 2 GHz a s kartou NVIDIA GeForce GTX 470 nebo AMD Radeon R7 240, což jsou tedy také minimální požadavky. Je zřejmé, že grafická kvalita tomu bude odpovídat, ale rozdíl mezi uvedenými minimálními požadavky je skutečně propastný. Frontier jej vysvětluje tak, že je "vedoucí firmou ve vývoji VR softwaru" a že uvedené minimální požadavky na VR systém jsou takové, aby zajistily dobrou zkušenost pro hraní s headsetem. Jinými slovy, virtuální realitu by dokázala asi rozpohybovat i slabší sestava, ale pokud už máme s headsetem hrát, tak to má stát za to.
Nyní z trošku jiného soudku. Švédští herní vývojáři DICE se nechali slyšet, že vytvořili malý VR team, který se zapojí do vývoje enginu Frostbite. Můžeme tedy vidět, že se o VR zajímá stále více firem, i když jde v případě DICE jen o malé krůčky.
A vedle toho Google připravil novou aplikaci Cardboard Camera pro svůj lepenkový VR headset, který umožní, abychom si prohlíželi 3D fotografie pořízené jakýmkoliv zařízením s Androidem, které je toho schopné. Čili jde především o telefony se dvěma fotoaparáty. Aplikace Cardboard Camera nám umožní pořizovat 3D fotografie, a to i panoramatické a se zachyceným zvukem. Jde tedy o jakési oživlé statické 3D scény.
Zdroj: Hexus.net