reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

FSR 2.0 v Cyberpunku 2077 otestováno, jaký je výkon oproti DLSS 2.4.3?

28.6.2022, Jan Vítek, aktualita
FSR 2.0 v Cyberpunku 2077 otestováno, jaký je výkon oproti DLSS 2.4.3?
Včera jsme se podívali na modifikaci hry Cyberpunk 2077, která neoficiálně zařídila podporu technologie FidelityFX Super Resolution 2.0 (FSR 2.0). Nyní je tu celý test od serveru TechPowerUp se srovnáním. 
Cyberpunk 2077 s FSR 2.0 tak zřejmě funguje vcelku bez problémů, přičemž v odkazovaném článku naleznete informace o tom, jak danou modifikaci nainstalovat a zprovoznit. Je třeba jen upozornit na to, že pro majitele s kartami GeForce RTX nemá taková věc cenu, neboť jim nic nepřinese a spíše jim sebere část výkonu oproti DLSS 2.x. Server TechPowerUp přitom testoval verzi DLSS 2.4.3, která na této hře také není oficiálně k dispozici, ale úprava je v tomto případě velice snadná. Stačí nahradit příslušný .dll soubor v instalaci hry novějším
 
 
Srovnání kvality obrazu hry Cyberpunk 2077 nabízí celkem tři snímky v různých verzích. Jde o snímky v rozlišení 4K, 1440p a 1080p, které si můžeme vybrat ve verzích bez upscalingu a pak na různá nastavení kvality technologií FSR 1.0, FSR 2.0 a DLSS 2.4.3. 
 
Testovalo se na sestavě s kartou GeForce RTX 3080 na kvalitu Ultra včetně ray tracingu, ovšem funkce motion blur a depth of field byly z pochopitelných důvodu vypnuty. Už včera odkazované video nám také poskytne srovnání v pohybu, neboť jedině tak lze odhalit různé neduhy, jako je třeba efekt ghostingu týkající se technologie DLSS. 
 
Co se týče kvality, o té se můžete přesvědčit ideálně sami prohlédnutím snímků na TechPowerUp. Dá se říci, že FSR 2.0 oproti 1.0 nabízí v Cyberpunku výrazně lepší kvalitu obrazu, což se týká především nižších cílových rozlišení. Jenomže poněkud jiné je to v pohybu a tady lze v případě FSR 2.0 narazit právě na ghosting, což můžeme přičíst prostě tomu, že tato technologie nebyla pro tuto hru vůbec vyladěna. Dále tu FSR 2.0 tvoří výrazné artefakty v případě zapnuté funkce motion blur a odrazy realizované pomocí ray tracingu mají viditelně nízké rozlišení. Ideální to tak není, ovšem co výkon?
 
V cílovém rozlišení 4K dokáže FSR 1.0 i předčit technologii DLSS, ale FSR 2.0 už výrazně zaostává. O dvojnásobných FPS se dá mluvit až v případě nejnižší kvality upscalingu a jinak tu obecně platí, že FSR 2.0 se ve výkonu (výsledných FPS) vyrovná technologii DLSS, která je ovšem na vyšším stupni kvality. To samé platí i pro rozlišení 1440p a Full HD, a právě i proto není třeba o FSR 2.0 zatím v Cyberpunku uvažovat, jestliže máme k dispozici GeForce RTX.  


reklama