FTC přezkoumá poslední akvizici gigantu Google
30.5.2007, Marek Štelčík, aktualita

Před pár týdny se uskutečnily dva z největších obchodů v IT průmyslu, když vyhledávací gigant Google koupil konkurenční společnost DoubleClick, zabývající se taktéž internetovou reklamou. Cena akvizice byla 3,1 miliardy amerických dolarů....
Před pár týdny se uskutečnily dva z největších obchodů v IT průmyslu, když vyhledávací gigant Google koupil konkurenční společnost DoubleClick, zabývající se taktéž internetovou reklamou. Cena akvizice byla 3,1 miliardy amerických dolarů. Google tak tuto společnost „vyfoukl“ konkurenčnímu Microsoftu. Ten se však nenechal zahanbit a za téměř neuvěřitelných 6 miliard dolarů koupil společnost aQuantive, která se zabývá také reklamou, tedy zaplatil dvojnásobek toho, co dal Google za DoubleClick. Tento týden potom komise Federal Trade Commission (FTC), která kromě ochrany spotřebitelů má na starost i antimonopolní záležitosti oznámila, že přezkoumá akvizici DoubleClicku společností Google.

Vyžádala si tak již podruhé další interní informace o sloučení. Zajímavé na kauze je především to, že se FCC nelíbí především možnost spojení technologií a následné detailní sledování uživatelů. Obě společnosti si totiž vedou záznamy o pohybu návštěvníků, historie, statistiky, vyhledávací dotazy, časy strávené na stránkách a podobně. Sloučení těchto technologií se FTC nelíbí víc, než samotný vysoký podíl na trhu. DoubleClick však všechny ubezpečuje, že nasbíraná data jsou výlučně v rukou daných uživatelů a nebudou jinak využita a to nezávisle na spojení společností. Stížnost pak podali FTC konkurenční společnosti Microsoft, telekomunikační gigant AT&T a Warner.
Zdroj: Dailytech

Vyžádala si tak již podruhé další interní informace o sloučení. Zajímavé na kauze je především to, že se FCC nelíbí především možnost spojení technologií a následné detailní sledování uživatelů. Obě společnosti si totiž vedou záznamy o pohybu návštěvníků, historie, statistiky, vyhledávací dotazy, časy strávené na stránkách a podobně. Sloučení těchto technologií se FTC nelíbí víc, než samotný vysoký podíl na trhu. DoubleClick však všechny ubezpečuje, že nasbíraná data jsou výlučně v rukou daných uživatelů a nebudou jinak využita a to nezávisle na spojení společností. Stížnost pak podali FTC konkurenční společnosti Microsoft, telekomunikační gigant AT&T a Warner.
Zdroj: Dailytech